Pru15 Siapakah Yang Paling Takut Bila Diadakan Ismail Anwar Zahid Atau Muhyiddin






NORMAN RADZUAN


ISMAIL, ANWAR, ZAHID ATAU MUHYIDDIN

Bila PRU15…soalan yang selalu ditanya kepada saya oleh rakan2. Jawapan saya tanya Anwar, Zahid, Muhyiddin pun tak tahu apatah lagi saya. Ismail sendiri pun tidak pasti nak bubar Parlimen sekarang atau tidak.

Jadi jgn ditanya soalan yg semua org tak tahu. Kita hanya boleh meramal sahaja. Apapun ia tetap berlaku cepat atau lambat sahaja. Persoalannya siapakah yg paling takut bila PRU15 ini diadakan?

A) Adakah Ismail Sabri? Ismail tidak takut hadapi PRU15 kerana dia yakin BN akn menang… yg dia takut hanyalah adakah dia masih menjadi PM. Dia tahu Zahid Hamidi adalah halangan dia utk menjadi PM semula. Dia tahu cakap Zahid tidak boleh dipercayai. Dia sudah menjadi nombor satu takkan dia akn bergelar Menteri Kanan atau TPM selepas PRU15.

Pada firasat saya Ismail tahu jika dia mahu menjadi terus menjadi PM selepas PRU15 hanya ada satu jalan. Tunggu kes Zahid diputuskan oleh mahkamah. Bila Zahid ke dlm mudah utk dia membawa hala tuju parti dgn kelebihan kuasanya sebagai PM. Pandangan saya Ismail akn mengadakan rundingan diantara PAS dan Bersatu jika dia mengetuai UMNO.

B)Adakah Anwar Ibrahim? Tidak ada apa yg perlu ditakutkan Anwar kerana dia hanya Ketua Pembangkang. Tiada tekanan buat Anwar dan yg perlu dipastikan PH memperolehi 80 kerusi Parlimen utk menjadi Blok terbesar kerana analisis dilakukan tiada mana2 parti politik mampu menjadi kerajaan sendirian.

Anwar hanya perlu memikirkan bagaimana membentuk kerjasama yg kuat kerana PH sendiran sgt sukar utk menjadi kerajaan. Jadi PH mahu tidak mahu perlu bergabung dgn blok pembangkang yg lain samada sebelum atau selepas PRU nanti.

C) Adakah Zahid Hamidi? Jika berlaku PRU15 Zahid Hamidi adalah org yg paling gembira. Dia tahu watikah ada di tangannya. Dia boleh sahaja letakkan nama Ismail Sabri hanya bertanding di Pahang sebagai ADUN dan seterusnya menjadi MB Pahang.

Bila Zahid kata Ismail akn jadi PM bermakna itu bukannya maksudnya. Lihat Zahid bagaimana bijak menyokong Muhyiddin dan kemudian menjatuhkan kerajaaan PN dgn memperdayakan Anwar konon menyokong ketua pembangkang itu sebagai PM.

Apa terjadi jawatan KM Melaka dan MB Johor? Kemudian bila Ismail menjadi PM dia ‘memaksa’ Ismail membubarkan Parlimen sdgkan Ismail adalah dari UMNO. Zahid hanya takut jika Parlimen tidak dibubarkan segera kerana kesnya terlalu byk utk dibicarakan. Saya percaya jika Parlimen dibubarkan awal Zahid akn mencalonkan dirinya sebagai PM.

D) Adakah Muhyiddin Yassin? Ya Muhyiddin adalah pemimpin yg paling takut jika PRU15 ini akn diadakan. Ini kerana Muhyiddin sedar PAS sukar dipercayai. Mana tidaknya sampai bersolat hajat PAS mahu bersama UMNO.

PAS juga mahu menggunakan logo yg berbeza di negeri dikuasai mereka. PAS juga tetap mahu bersama UMNO dlm PRU15 ini. Pandangan peribadi saya… jika UMNO bersetuju PAS bersama mereka dgn syarat meninggalkan Bersatu… saya yakin PAS akn berbuat demikian.

Andaikata PAS sendirian atau bersama UMNO bermakna ‘talkin’ utk politik Muhyiddin Yassin dan parti Bersatu.

Muhyiddin adalah pemimpin yg tidak lena tidurnya skg ini. Dia licik seperti Zahid. Liciknya Muhyiddin bila dia dibuang dari UMNO dia menghulur tangan utk bersama PH… kononnya melawan korupsi dan PH percaya muslihat politiknya.

Dia menang dan menjadi Menteri atas kapasiti rakyat mengundi PH. Dia khianat PH di kala baru sembuh dari penyakitnya. Sungguh kejam dan langsung tidak berintegriti cara Muhyiddin berpolitik.

Terbaru Muhyiddin pasti gundah jika benarlah dlm artikel ‘Merpati’ itu Menteri KDN bertemu dgn Merpati selama sejam. Adakah benar pertemuan itu? Adakah ada perjanjian dgn Merpati jika benar berlaku seperti diviralkan? Ini semua membuat Muhyiddin semakin gundah selepas Zuraida meninggalkan partinya.

PN jika ditinggalkan PAS bukan saja mereka tidak mampu utk memenangi mana2 kerusi Parlimen malah Parlimen Muhyiddin di Pagoh juga akn menjadi batu nisan buat Muhyiddin.

Pastinya jika PN gagal pada PRU15 ini nasib PN atau Bersatu akan senasib S46. Muhyiddin tahu ahli Parlimen yg menyertai Bersatu dahulu hanyalah mereka yg berkepentingan peribadi.

Nama Muhyiddin akn dikenang dlm lipatan sejarah menjadi pemimpin politik yg dianggap pengkhianat mandat rakyat. Mahathir dan Hadi Awang? Tak perlu ulas sb Mahathir sudah tidak relevan.. Hadi Awang apa yg perlu dia takut… cukup 15-18 Parlimen dia jaja kpd mana2 parti utk membentuk kerajaan. Yg penting dia dgn team boleh jadi Menteri.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/pru15-siapakah-yang-paling-takut-bila.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zahid Dakwa Pembangkang Takut Kalah Jikalau Pru15 Ketika Musim Tengkujuh

Zahid Dakwa Pembangkang Takut Kalah Jikalau Pru15 Ketika Musim Tengkujuh

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 141 hits
KUALA LUMPUR Pengerusi Barisan Nasional Datuk SeriAhmad Zahid Hamidi berkata pembangkang membantah pilihan raya umum ke 15 diadakan pada musim tengkujuh kerana takut akan kalah Ketika melancarkan jentera pilihan raya Pemuda BN Sabtu lalu Za...
Chemistry Saya Dengan Pm Kental Zahid Hamidi Janji Ismail Sabri Akan Terus Jadi Pm Kalau Bn Menang Pru15

Chemistry Saya Dengan Pm Kental Zahid Hamidi Janji Ismail Sabri Akan Terus Jadi Pm Kalau Bn Menang Pru15

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 122 hits
Foto Benar NewsPerdana Menteri Ismail Sabri Yaakob memberi bayangan bahawa Pilihan Raya Umum Ke 15 akan diadakan dalam sedikit masa saja lagi Bila tarikh dia saya percaya sikit saja lagi tak lama lagi Saya mendengar dengan jelas Top Five ad...
Pm S Aide Dismisses Study On Muhyiddin Ismail Approval Ratings

Pm S Aide Dismisses Study On Muhyiddin Ismail Approval Ratings

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 126 hits
According to a Merdeka Center study Muhyiddin Yassin enjoyed a 67 approval rating compared to Ismail Sabri Yaakob s 45 KUALA LUMPUR The prime minister s political secretary has brushed off a study which claimed the public was more satisfied...
Hari Ini Penentu Zahid Bebas Atau Bela Diri Kes Rasuah Visa

Hari Ini Penentu Zahid Bebas Atau Bela Diri Kes Rasuah Visa

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 164 hits
TUMPUAN akan terarah kepada Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Yazid Mustafa pagi ini untuk keputusannya sama ada Ahmad Zahid Hamidi membela diri atau dibebaskan daripada 40 pertuduhan rasuah berhubung Sistem Visa Luar Negara Hakim Mohd Yazid dijan...
Tanya Rakyat Mereka Marah Bn Atau Tak Jika Pru15 Pada Musim Banjir

Tanya Rakyat Mereka Marah Bn Atau Tak Jika Pru15 Pada Musim Banjir

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 141 hits
malaysiakini com Hariz Mohd Diterbitkan Sep 19 2022 5 52 PM PM Perdana Menteri tidak menjawab secara terus apabila ditanya jika tiada masalah untuk melaksanakan PRU15 pada akhir tahun ini iaitu ketika musim tengkujuh yang menyebabkan banyak...
Muhyiddin Ismail Dua Dua Ikon Gagal

Muhyiddin Ismail Dua Dua Ikon Gagal

papar berkaitan - pada 23/9/2022 - jumlah : 126 hits
MUHYIDDIN ISMAIL DUA DUA IKON GAGALMuhyiddin Ismail dua dua ikon gagalPosted By on September 23 2022Drama lucu salah menyalah antara Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan bekas PM Muhyiddin Yassin tidak perlu diperpanjangkan Ba...
Najib Sudah Dalam Penjara Baru Muhyiddin Berani Persoal Ekonomi Terhadap Ismail Sabri

Najib Sudah Dalam Penjara Baru Muhyiddin Berani Persoal Ekonomi Terhadap Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 22/9/2022 - jumlah : 150 hits
Oleh Adam MalikTidak dapat dipastikan kritikan Tan Sri Muhyiddin Yassin terhadap Datuk Seri Ismail Sabri berkenaan kedudukan ekonomi negara sekadar lakonan untuk Ismail Sabri dapat sokongan dari UMNO atau pun kritikan benar Namun Muhyiddin ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment