Program Tour Melaka 2018 Bersama Fast Bikes Club




Tour Melaka 2018 - Program Tour Melaka 2018 adalah hasil idea Fast Bikes Club (F.B.C) - Pengerusinya Fadzlaini Ibrahim dengan kerjasama Gerakan Pelajar Melayu Semenanjung Malaysia (GPMS) dan Pengerusi Jawatan Kuasa Pelancongan, Warisan & Kebudayaan Negeri Melaka serta Pengerusi Jawatan Kuasa Perdagangan Pelaburan Negeri Melaka.

Program Tour Melaka 2018 yang bermula pada 14 - 16 Disember 2018 lepas bersama konvoi motosikal berkuasa besar - Fast Bikes Club yang melibatkan peserta dari Malaysia, Thailan dan Singapura yang mana para peserta telah menjelajahi seluruh Negeri Melaka dan melakukan pelbagai aktiviti CSR seperti bergotong-royong membersihkan Masjid Lama Rembia, meraikan anak-anak tahfiz dan juga menghulurkan sumbangan kepada golongan asnaf dan ibu tunggal. Konvoi Tour Melaka disertai terdiri dari penunggang motorsikal, marshall dan pengamal media yang terdiri dari wartawan TV, akhbar, majalah dan blogger.

Untuk makluman uoll tahun 2019 adalah tahun melawat Melaka dan dengan itu tarian Don Dang Sayang telah mendapat pengiktirafan daripada UNESCO, oleh utu tidak secara langsung dapat mempromosikan negeri Melaka, adat kebudayaan negeri Melaka, makanan dan tempat-tempat yang menarik di negeri Melaka
TUJUAN PROGRAM TOUR MELAKA 2018 
1.  Program Tour Melaka 2018 dianjurkan untuk membantu Pengerusi Jawatan Kuasa Pelancongan, Warisan & Kebudayaan Negeri Melaka bagi mempromosikan setiap daerah di Negeri Melaka kepada masyarakat dengan cara berkonvoi menggunakan motorsikal menjelajahi negeri Melaka.
2.  Selain itu ianya dapat mempromosikan dan memperkenalkan akan kebudayaan tradisi melayu di negeri Melaka, asal usul makanan tradisi masyarakat Melaka dan cara kehidupan masyarakat melayu melaka kepada golongan belia masa kini dan kepada peserta dan seluruh Malaysia serta kepada dunia luar.
3.  Satu usaha yang patut diberi pujian untuk menjadikan negeri Melaka sebagai sebuah destinasi pelancongan terunggul bertaraf dunia sekaligus sebagai penyumbang pembangunan sosio-ekonomi negara. 
4.  Program ini juga dapat membentuk minda, fizikal, sikap jati diri dan dapat memberi semangat silatulrahim dalam diri setiap peserta ketika menyertai aktiviti kebajikan SCR yang diadakan dalam program tersebut. 
Peserta Konvoi Fast Bikes Club (kredit photo: Taha Khusaimi)
PROGRAM AKTIVITI TOUR MELAKA 2018

Pengerusi Fast Bikes Club - Fadzlaini Ibrahim
DAY 1 - Pelepasan Konvoi Tour Melaka 2018
First time Seri Wangi dapat menyertai Tour Melaka 2018 anjuran Fast Bikes Club, bukan senang tau dapat berkonvoi ke Negeri Melaka selama 3 Hari 2 Malam bersama dengan brother-brother Mat Motor yang berkuasa besar 500cc, apatah lagi mereka semua datangnya dari Thailand, Singapura dan Malaysia untuk menjelajah seluruh negeri Melaka sambil membuat amal serta menyertai pelbagai program yang telah diaturkan oleh penganjur.
Kami semua telah berkumpul di The Gasket Alley - Harley Davidson of Petaling Jaya. Sebelum pelepasan ke Melaka kami terlebih dahulu diberi penerangan oleh Marshall yang mengiringi konvoi Fast Bikes Club - Tour Melaka 2018 tentang keselamatan konvoi tersebut memandangkan ketika itu hujan sangat lebat, perjalanan tetap ditruskan seperti mana dijadualkan. Seri Wangi dengan media lain menaiki van mengikuti konvoi tersebut.




kredit photo: Taha Khusaimi
Bermalam di Hotel Mudzaffar MITC
Alhamdulillah perjalanan konvoi Tour Melaka 2018 berjalan dengan lancar walaupun konvoi Fast Bikes Club terpaksa menempuhi hujan lebat sepanjang perjalanan ke Melaka dengan diiring oleh Marshall. Dalam lebih kurang pukul 6pm konvoi kami selamat tiba  di Hotel Mudzaffar Melaka. Bestnya bila Seri Wangi melihat Hotel Mudzaffar yang tersergam indah seni binaannya, belum lagi meninjau di dalam hotelnya lagi, faham-fahamlah masing-masing tentulah keletihan. Apa-apa pun masing-masing kena chek-in dulu sebelum meneruskan aktiviti di sebelah malam pulak.





Majlis Makan Malam di Restoran Queyside 
Program seterusnya time dinner, pastinya semua dah kelaparan termasuklah Seri Wangi, lebih-lebih hujan dan kesejukan. Lokasi tempat kami makan malam memang best sebabnya makan tepi sungai, kalau abang ada feeling gitu...kan?Restoren Queyside Melaka memang terkenal lagipun ianya lokasi ikan bakar yang dikenali ramai sambil kita dapat menikmati suasana malam yang hening. Lagi best sambil menikmati makan malam hidangan utamanya mestilah lauk asam pedaskan? kami dipersembahkan dengan tarian kebudayaan Melaka terutamanya joget lambak yang memang sudah senonim di Negeri Melaka. Apa lagi dorang pun tumpang sekaki berjoget lambak.
kredit photo: Taha Khusaimi



Jelajah Sungai Melaka dengan Cruise Melaka
Serusnya yang ditunggu-tunggu ialah menyusuri sungai Melaka dengan menaiki Cruise Melaka. First time Seri Wangi dapat merasa naik Cruise Melaka ni, walaupun Seri Wangi selalu balik kampung di Melaka. Sempena tahun melawat Melaka 2019 pihak tourism Melaka akan menambaik kawasan sepanjang sungai Melaka dengan mencantikkan lagi bangunan dan rumah tersebut dengan lampu berwarna-warni. Memang cantik pemandangan di waktu malam kerana sepanjang menurusuri sungai Melaka kita dapat melihat setiap bangunan dan rumah-rumah dipasang lampu dan dihias indah.


kredit photo: Taha Khusaimi


DAY 2 -  Aktiviti CSR
Acara Pelancaran Asam Pedas Mudzaffar -  Selepas menikmati sarapan pagi, kami berkumpul untuk acara pelancaran Asam Pedas Mudzaffar Hotel Melaka sempena khas untuk kehadiran kami yang menginap di hotel tersebut. Pelbagai menu-menu asam pedas yang disediakan seperti Asam Pedas Ikan Siakap, Asam Pedas Ikan Pari my favaurite, Asam Pedas Daging Tetal dan Asam Pedas Telur Ikan...haaa...yang ni paling l suka. Memanglah menggoda anak tekak sebab semuanya sedap belaka. 








Aktiviti CSR -  Program CSR kali ini ialah Gotong Royong membersih Masjid Lama Rembia yang berusia 160 dan masih untuh hingga kini.  Peserta konvoi bersama penduduk kampung Rembia bersama-sama membersih kawasan masjid lama tersebut dan memberi sumbangan kepada pihak masjid tersebut.







Makan Tenghari Di Restoran Zahrin Asam Pedas -  Ok...time makan tengahari pulak, kali ini kami dibawa makan di sebuah restoran popular dengan menu-menu asam pedasnya, Kami ke Restoran Zahrin Asam Pedas yang terletak di Lingkaran MITC, Melaka. Seri Wangi dapat melihat dan menjamu selera lauk-lauk asam pedasnya yang pelbagai menu, bukan saja lauk asam sahaja dihidangkan malah banyak pilihan lain untuk kita pilih...memang menyelerakan dan kelabu mata memandangnya haaaa,,,




Coconut Shske Klebang  -  Seterusnya perjalanan kami selepas selesai makan tengahari ialah merasai betapa sedapnya coconut shake Klebang Original yang sangat popular dan viral sekarang ini. Kalau uoll nak tau Coconut Shake Klebang Original memang sangat popular di Melaka, tempatnya terletak di Solok Kampung Bahagia, Klebang Besar, Melaka. Seri Wangi nak bagi nasihatlah...kalau uoll nak rasa coconut shake ni...janganlah datang time cuti sekolah sebabnya ramai giler you,,,!!terpaksa beratur panjang, entah dari mana datangnya dorang ni Seri Wangi pun tak tau...haaaa. Memang sedap sebab ada aiscream dan lemak-lemak manis...



Menaiki Menara Taming Sari -  Okay...jom kita round pulak bandar Melaka...pi naik Menara Taming Sari yamg ketinggiannya dalam 80 meter dan 360 degree dengan pemandangannya yang sangat menarik dan indah keseluruhan tempat bersejarah di Melaka Bandaraya Warisan Dunia  UNESCO seperti Bukit St. Paul, Dataran Pahlawan, Sg Melaka dan Selat Melaka. Pastinya keangan manis di sanubari lebih-lebih lagi ini adalah pertama kali Seri Wangi dapat menaiki Menara Taming Sari bersama Fast Bikes Club. Paling best kedatangan uoll akan disambut oleh Spider Man...haaaa...




DAY 3  -   Aktiviti CSR - Ziarah Kasih dan Sukan Rakyat
Wah...kejapnya masa berjalan, pejam celik..pejam celik...dah 3 hari 2 malam kami berada di Melaka.  Program aktiviti CSR kali ini adalah aktiviti Ziarah Kasih dan Sukan Rakyat bersama penduduk Kampung Rembia. Seronok juga dapat bergaul dan bermesra dengan penduduk kampung Rembia yang peramah belaka, segala aktiviti yang dijalankan melibatkan penyertaaan bersama penduduk Kampung Rembia, Alor Gajah, Melaka.


Aktiviti Sukan Rakyat -  Aktiviti CSR kali ini ialah Sukan Rakyat yang melibatkan peserta Fast Bikes Club dari Malaysia, Singapura dan Thailand, para media dan juga penduduk kampung Rembia. Paling lawak bila melihat brother-brother motor kita ini join sukan rakyat seperti Tarik Upih, Bowling Padang, Lari Ikat Kaki, Cari duit syiling dalam tepung, Kerusi Beracun dan Bola Sepak Kain Pelikat.
Tarik Upih
Bowling Padang
Cari duit syiling dalam tepungLari Ikat Kaki
Kerusi BeracunBola Sepak Kain Pelikat.
Sumbangan Untuk Golongan Asnaf, Ibu Tunggal dan Anak Yatim  -  Program SCR seterusnya adalah menyamikan sumbangan kepada golongan asnaf ibu tunggal dan juga anak yatim serta penyampaian hadiah kepada pemenang sukan rakyat dan juga cabutan bertuah (uoll jangan jelous makcik Rembia menang Jaket berharga RM1xxx).





Pemenang Hadiah Utama Cabutan Bertuah
Selesailah sudah Program Your Melaka 2018 bersama Fast Bikes Club (F.B.C) - Pengerusinya Fadzlaini Ibrahim dengan kerjasama Gerakan Pelajar Melayu Semenanjung Malaysia (GPMS) dan Pengerusi Jawatan Kuasa Pelancongan, Warisan & Kebudayaan Negeri Melaka serta Pengerusi Jawatan Kuasa Perdagangan Pelaburan Negeri Melaka. Seri Wangi ucapkan ribuan terima kasih atas kesudian menjemput Seri Wangi dan juga para media lain mengikuti konvoi tersebut yang penuh dengan kenangan manis, diharap jangan serik lagi menjemput Seri Wangi dan yang lain-lain dan juga kepada marshall yang mengiringi konvoi tersebut. Terima kasih kepada Taha Khusaimi yang sudi berkongsi gambar-gambar yang menarik.
Penaja:
Tourism Melaka
MBMB
Perbadanan Pembangunan Sungai Dan Pantai Melaka
Menara Taming Sari
Hotel Mudzaffar MITC
AADK
Financial Genius Group
Harley Davidson of Petaling Jaya
Toyo Lube
KTM Malaysia
Adabi
Az Fadz
Annona CoffeeNayla Beauty @ Malacca




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.keunggulanwanita.com/2018/12/program-tour-melaka-2018-bersama-fast.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Program Komuniti Mcdonald 2018 Bantu Golongan Miskin Di Pantai Timur

Program Komuniti Mcdonald 2018 Bantu Golongan Miskin Di Pantai Timur

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 526 hits
Program Komuniti McDonald 2018 Bantu Golongan Miskin Di Pantai Timur l Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum menjelang tahun baru 2019 Ini bermakna sesi persekolahan akan bermula tak lama lagi Kelihatan ramai ibu bapa yang dah mul...
Program Retreat Pemuda 2018 Bahagian Kuala Langat

Program Retreat Pemuda 2018 Bahagian Kuala Langat

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 235 hits
Kuala Lumpur 11hb Disember Naib Ketua Pemuda UMNO Shahril Sufian Hamdan bergambar bersama Dato 8217 Sri Dr Zambry Abd Kadir ketika Program Retreat Pemuda 2018 Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat di Kejora Garden Resort Pulau Pangko...
Lawatan Peserta Program Halal Research Inbound Mobility 2018 Universiti Putra Malaysia Ke Ibu Pejabat Yapeim

Lawatan Peserta Program Halal Research Inbound Mobility 2018 Universiti Putra Malaysia Ke Ibu Pejabat Yapeim

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 350 hits
Tujuan kunjungan ini ialah mengetahui peranan YaPEIM dalam pembangunan sosioekonomi ummah serta meneroka ruang kerjasama bagi kedua dua belah pihak Selain itu juga dibincangkan juga cadangan kolaborasi di antara UPM dan YaPEIM
Program Komuniti Mcdonald S Dan Rmhc Peringkat Negeri Kelantan 2018

Program Komuniti Mcdonald S Dan Rmhc Peringkat Negeri Kelantan 2018

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 721 hits
Assalaamualaikum warahmatullahi wabarakaatuh Aku tengah cuti sekolah ni Tahun kedua aku sebagai guru sudah hampir ke penghujung Tahun ni memang mencabar Guru baru mengajar setengah tahun terus menggalas tanggungjawab besar mengajar murid Ta...
Karnival Jland 2018 Meriah Dengan Pelbagai Aktiviti

Karnival Jland 2018 Meriah Dengan Pelbagai Aktiviti

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 481 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera saya ucapkan kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera di hujung minggu ini Baiklah dalam entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda semua ...
Mengenal Angela Ponce Finalis Transgender Pertama Di Miss Universe 2018

Mengenal Angela Ponce Finalis Transgender Pertama Di Miss Universe 2018

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 283 hits
Mengenal Angela Ponce Finalis Transgender Pertama di Miss Universe 2018 Miss Spain pertama yang seorang transgender Sempat ditolak ikut Miss Universe namun akhirnya justru membuat dua kontes ratu sejagat mengubah peraturan
Piala Aff 2018 Jaringan Kontroversi Nguyen Anh Duc Beri Vietnam Kejuaraan Kedua

Piala Aff 2018 Jaringan Kontroversi Nguyen Anh Duc Beri Vietnam Kejuaraan Kedua

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 218 hits
Vietnam akhirnya muncul johan kejohanan Piala AFF Suzuki 2018 selepas berjaya menundukkan Malaysia di halaman sendiri dengan keputusan 1 0 dan menang secara agregat 3 2 Cuaca sejuk di Hanoi seakan akan memberikan gambaran yang skuad negara ...
Imbas Kembali Makanan Paling Viral Sepanjang 2018

Imbas Kembali Makanan Paling Viral Sepanjang 2018

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 395 hits
Makanan dan rakyat Malaysia memang tidak dapat dipisahkan Jadi mana mana pihak yang menjalankan perniagaan menjual makanan atau minuman di kaki kaki lima tepi jalan sekalipun pasti tidak akan kerugian kerana memang sudah lumrah orang kita t...
Big Bad Wolf 2018 Book Sale Haul

Big Bad Wolf 2018 Book Sale Haul

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 293 hits
Big Bad Wolf Book Sale adalah acara tahunan yang pasti dinantikan oleh semua pengemar buku di Malaysia Semestinya aku tergolong dalam golongan pengemar buku itu Hihi Big Bad Wolf Book Sale 2018 BBWKL2018 berlangsung selama 24 jam dari 7 17 ...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan