Profesor Dari Jepang Memeluk Agama Islam Setelah Meneliti Keunikan Air Zam Zam


Professor dari Japan memeluk agama Islam kerana keunikan air zam-zam. Firman Allah S.W.T:
أَوَلَم يَرَ الَّذينَ كَفَروا أَنَّ السَّمٰوٰتِ وَالأَرضَ كانَتا رَتقًا فَفَتَقنٰهُما ۖ وَجَعَلنا مِنَ الماءِ كُلَّ شَيءٍ حَىٍّ ۖ أَفَلا يُؤمِنونَ “Dan apakah orang-orang yang kafir tidak mengetahui bahwasanya langit dan bumi itu keduanya dahulu adalah suatu yang padu, kemudian Kami pisahkan antara keduanya. Dan dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka mengapakah mereka tiada juga beriman?” (QS. al-Anbiya, ayat 30 )
Maha Suci Allah yang telah mencipta mahkluk yang bernama air ini. Sesungguhnya ia adalah makhluk yang paling setia dan amat peka sekali dalam menjalankan perintah Tuhannya
Dalam penelitian ilmuan sain dunia, Menemukan satu fakta “Air sebagai alat perakam terbaik”
Air dapat merekam setiap bunyi gema getaran yang dihadirkan kepadanya dengan baik termasuk dengan kata-kata dan juga dari hanya niat kita (tanpa kata-kata).
Itulah keistimewaan air yang kita sangka hanya untuk pembersihan semata-mata.
Islam mendidik kita mengambil wuduk dengan air dengan niat, begitu juga dengan mandi dari hadas kecil ataupun besar yang harus di letakkan dengan niat.
Tidakkah kita pernah terfikir air itu sedang merekam niat kita? Molekul air mempunyai struktur yang mudah.
Namun begitu, struktur ini dapat menghasilkan tindak balas yang kompleks. Air terdiri daripada satu atom oksigen dan dua atom hidrogen.
Dalam kajian Dr. Masaru Emoto dari Universiti Yokohama dengan tekun melakukan penyelidikan tentang perubahan molekul air.
Air murni dari mata air di Pulau Honshu didoakan mengikut tradisi agama Shinto, lalu didinginkan sehingga -5 °C  kemudian ia diambil gambar dengan mikroskop elektron dengan kamera kwalitas tinggi. Ternyata molekul air tersebut membentuk kristal segi enam yang indah.
Ujicoba Air diulangi dengan membacakan kata, “Arigato (terima kasih dalam bahasa Japan)” di depan botol air tadi. Kristal yang terbentuk sangat indah.
Lalu dicoba dengan menghadapkan tulisan huruf Japan, “Arigato”. Kristal membentuk dengan keindahan yang sama.
Selanjutnya ditunjukkan kata “syaitan”, maka molekul air berbentuk buruk.
Diputarkan muzik Symphony Mozart, kristal muncul berbentuk bunga. Ketika muzik heavy metal diperdengarkan, molekul kristal air itu terus hancur.
Ketika 500 orang berkonsentrasi memusatkan pesanan “peace” di depan sebotol air, kristal air tadi mengembang bercabang-cabang dengan indahnya. Dan ketika diuji dengan dibacakan doa Islam, kristal bersegi enam dengan lima cabang daun muncul berkilauan. Subhanallah
***
Saat seminar yang dihadiri oleh pengunjung non muslim, Prof. Masaru Emoto menunjukkan beberapa molekul air yang buruk rupanya.
Kemudian yang terakhir beliau menunjukkan molekul-molekul air yang begitu indah, berbentuk kristal yang bercabang-cabang dan berkilauan. Beliau kemudiannya bertanya kepada hadirin tentang molekul air tersebut.
Hadirin senyap. Dengan yakinnya seorang peserta seminar bangun dan berkata “Itu molekul air zam-zam, air yang paling mulia”.
Prof. Emoto menggangguk dan berkata: “Saya tidak dapat memastikan bahwa Air ini yang paling mulia  tetapi memang benar ini adalah molekul air zam-zam”.
Dr. Emoto akhirnya mengelilingi dunia melakukan percobaan dengan air di Swiss, Berlin, Perancis, Palestin, dan ia kemudian diundang ke Markas Besar PBB di New York untuk membentangkan hasil penemuannya pada bulan Mac 2005 lalu.
Ternyata air dapat ”mendengar” kata-kata, “membaca” tulisan, dan boleh “mengerti” pesanan.
Di dalam bukunya  “The Hidden Message in Water”, Dr. Masaru Emoto menguraikan bahawa air mempunyai sifat yang  dapat merakam pesanan, seperti pita magnetik atau compact disk.
Semakin kuat konsentrasi yang diberikan oleh pemberi pesanan (contoh pembaca doa pengobatan menggunakan air) maka akan semakin kuat dan berkesan rakaman yang direkam-kan pada molekul air berkenaan. Maka air itu boleh memindahkan pesanan tadi melalui molekul air yang lain.
Penemuan ini menjelaskan air putih yang didoakan mampu menyembuhkan penyakit mengikut bacaan dan niat.
Air berkemampuan untuk menangkap pesanan dan niat doa untuk penyembuhan penyakit lalu dipindahkan pesanan dan niat itu kepada molekul air yang ada dalam badan pesakit itu contohnya kepada molekul cecair darah.
Tubuh manusia terdiri daripada 75% air. Otak mempunyai 74.5% air, Darah 82% air. Tulang yang keras pun mengandungi 22% air.
Rasulullah saw, bersabda,: ”ZamZam Lima Syuriba Lahu,” maksudnya, Air zam zam akan melaksanakan pesanan dan niat orang yang meminumnya.
Barang siapa yang meminumnya untuk merasa kenyang, dia akan berasa kenyang. Barang siapa yang meminumnya dengan niat untuk penyembuhan, InsyaAllah dia akan sembuh.
Wallahua’lam.
Sumber: 00000i.blogspot.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/profesor-dari-jepang-memeluk-agama-islam-setelah-meneliti-keunikan-air-zam-zam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Felixia Yeap Telah Memeluk Agama Islam

Felixia Yeap Telah Memeluk Agama Islam

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 351 hits
Felixia Yeap telah memeluk agama Islam Raisha Rania Cantik nama itu Berdasarkan pemeriksaan sebentar tadi Raisha membawa maksud pemimpin raja sementara Rania pula membawa maksud mempersona Kiranya gabungan nama Islam Felixia Yeap ini membaw...
Impak Pengesahan Iccpr Kepada Bangsa Melayu Agama Islam

Impak Pengesahan Iccpr Kepada Bangsa Melayu Agama Islam

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 388 hits
Sudah jadi kebiasaan bagi mana mana negara berusaha menaikkan prestij mereka di mata dunia dalam pelbagai segi seperti politik ekonomi dan sosial Dan bagi Malaysia pula salah satu aspirasi kerajaan baru hari ini ialah cuba menonjolkan diri ...
Islam Agama Toleransi Dan Berkasih Sayang

Islam Agama Toleransi Dan Berkasih Sayang

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 283 hits
Ajaran Islam penuh dengan toleransi sesuai dengan komitmen untuk melahirkan kehidupan yang aman sejahtera dan selamat bukan saja kepada umat Islam bahkan kepada manusia sejagat Sesungguhnya sifat ganas dan melampau yang ditonjolkan oleh seg...
5 Bukti Ketaatan Khabib Nurmagomedov Terhadap Agama Islam

5 Bukti Ketaatan Khabib Nurmagomedov Terhadap Agama Islam

papar berkaitan - pada 13/10/2018 - jumlah : 525 hits
Pemain UFC Khabib Nurmagomedov menjadi sorotan dunia setelah mengalahkan rivalnya Connor McGregor lalu di T Mobile Arena Las Vegas Selang kemenangannya menaklukan McGregor ternyata ia menimbulkan kerusuhan di luar arena Ia terlibat adu mulu...
Tanpa Mengira Agama Hormati Hukum Islam Mufti

Tanpa Mengira Agama Hormati Hukum Islam Mufti

papar berkaitan - pada 15/10/2018 - jumlah : 261 hits
HARUSSANI Tidak boleh dibenarkan adanya pesta arak kerana di dalam perlembagaan menyatakan Islam agama persekutuan negara Gambar failSHAH ALAM Semua rakyat Malaysia tanpa mengira agama mesti menghormati Islam kerana ia agama bagi persekutua...
Pengalaman Pintu Hotel Di Ketuk Oleh Pegawai Jabatan Agama Islam

Pengalaman Pintu Hotel Di Ketuk Oleh Pegawai Jabatan Agama Islam

papar berkaitan - pada 8/10/2018 - jumlah : 1240 hits
Gambar Operasi Tangkap Khalwat Rentetan dari kenyataan Dr Mujahid yg telah diputarbelitkan pihak media mengenai isu jenayah khalwat ini cerita seorang sahabat Pengalaman saya sendiri ketika menginap di hotel di Seremban atas urusan kerja pi...
Islam Bukan Agama Ciptaan Manusia Islam Adalah Agama Allah 8460

Islam Bukan Agama Ciptaan Manusia Islam Adalah Agama Allah 8460

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 739 hits
Islam dengan cabaran luaran dan dalaman yang dihadapinya https www facebook com TerapiNurSyifa photos rpp 420778701355702 1457546784345550 type 3 theaterMemelihara Agama Mengapa Rasulullah Hancurkan Berhala 1 Ketika berjaya menguasai Mekah ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango