Prn Melaka Gara Gara Menganjurkan Sidang Media Muda Di Kompaun Sebanyak Rm4 000




MELAKA -  Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) dikompaun RM4,000 selepas mengadakan sidang media berkaitan Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka di bangunan Stadthuys, di sini pada Rabu.
Kompaun itu dikeluarkan susulan penganjuran berkenaan dikatakan menyebabkan hampir 40 individu berhimpun sehingga menyukarkan kawalan penjarakan fizikal.
Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, kompaun itu dikeluarkan kepada penganjur program, yang juga Pegawai Media Muda Melaka, Muhammad Adly Farhan Abdullah.
“Pihak polis telah menasihatkan penganjur untuk memberhentikan program tersebut kerana SOP Pelan Pemulihan Negara (PPN) Fasa 4 bertarikh 24 Oktober lalu, melarang apa-apa program berkaitan PRN Melaka mulai 25 Oktober sehingga 27 November depan.
“Tetapi beliau tidak memberikan kerjasama dan meneruskan sidang media tersebut yang mana ia menyebabkan kehadiran orang ramai berkumpul dianggarkan 30 hingga 40 orang,” katanya ketika dihubungi di sini semalam.
Ujar Afzanizar, polis kemudian memanggil penganjur sidang media berkenaan untuk hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah sebelum kompaun dikeluarkan.
“Penganjur itu kemudian dimaklumkan telah melakukan kesalahan di bawah peraturan 10 Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-Langkah di Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) (Pelan Pemulihan Negara) 2021.
“Pihak polis juga kemudian telah mengeluarkan kompaun berjumlah RM4,000 kepada individu berkenaan kerana menganjurkan sidang media yang berkaitan PRN Melaka yang telah menyebabkan orang ramai berhimpun,” tambahnya.
Terdahulu pada sidang media itu, Presiden Muda, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, memaklumkan parti itu akan bertanding dalam PRN pada bulan depan.
Jelasnya pada sidang media yang berlangsung kira-kira 10 minit itu, ketika ini rundingan sedang diadakan bersama Pakatan Harapan (PH) bagi menentukan soal agihan kerusi.
Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin dalam satu kenyataan media sebelum ini, memaklumkan aktiviti perhimpunan serta majlis sosial berkaitan pilihan raya tidak dibenarkan bermula 25 Oktober sehingga 27 November depan.
PRN Melaka bakal melibatkan 495,196 pengundi di 28 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN). #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://pahangdaily.blogspot.com/2021/10/prn-melaka-gara-gara-menganjurkan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Melaka Barisan Nasional Kena Kompaun Anjur Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya

Prn Melaka Barisan Nasional Kena Kompaun Anjur Majlis Pelancaran Jentera Pilihan Raya

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 344 hits
KUALA LUMPUR Barisan Nasional dikompaun kerana melanggar prosedur operasi standard Fasa 4 Pelan Pemulihan Negara dengan mengadakan majlis perasmian Pelancaran Jentera BN Pilihan Raya Negeri Melaka di World Trade Centre malam tadi Menurut Ke...
Prn Melaka Langgar Sop Ppn Bn Dikompaun Rm10 000

Prn Melaka Langgar Sop Ppn Bn Dikompaun Rm10 000

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 295 hits
Barisan Nasional dikompaun RM10 ribu di bawah Akta 342 kerana didapati melanggar Prosedur Operasi Standard Fasa 4 Pelan Pemulihan Negara bagi penganjuran majlis sosial SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub con
Muda Umum Tanding Prn Melaka

Muda Umum Tanding Prn Melaka

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 272 hits
Parti Ikatan Demokratik Malaysia hari ini mengumumkan untuk bertanding dalam pilihan raya negeri Melaka pada 20 November ini Presidennya Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata parti itu kini dalam proses rundingan dengan parti dari blok pemb...
Prn Melaka Pn Kekal Ketengah Calon Muda Guna Satu Lambang

Prn Melaka Pn Kekal Ketengah Calon Muda Guna Satu Lambang

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 269 hits
agendaily com30 10 2021Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin memberi jaminan calon muda yang akan diketengah gabungan itu bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Melaka 20 No...
Prn Melaka 70 Kempen Pas Guna Media Sosial Kata Sanusi

Prn Melaka 70 Kempen Pas Guna Media Sosial Kata Sanusi

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 295 hits
Langkah itu diambil bagi menghadapi kemungkinan SPR dan MKN mengeluarkan SOP bagi PRN Melaka yang tidak membenarkan kempen konvensional menurut Muhammad Sanusi Md Nor MELAKA PAS akan melaksanakan 70 kempen bagi menghadapi Pilihan Raya Neger...
Muka Baharu Muda Calon Bn Prn Melaka

Muka Baharu Muda Calon Bn Prn Melaka

papar berkaitan - pada 28/10/2021 - jumlah : 147 hits
Oleh Ahmad Zahid bersama Mohamad Najib dan Ab Rauf melancarkan jentera BN PRN Melaka malam ini NSTP EIZAIRI SHAMSUDIN KUALA LUMPUR Barisan Nasional akan mengemukakan calon baharu dan muda bertanding pada Pilihan Raya Negeri Melaka kata Peng...
Prn Melaka Sidang Majlis Syura Ulamak Pas Tentukan Keputusan Guna Lambang Ahad Ini

Prn Melaka Sidang Majlis Syura Ulamak Pas Tentukan Keputusan Guna Lambang Ahad Ini

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 207 hits
KUALA LUMPUR Timbalan Presiden PAS Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man berkata keputusan lambang yang akan digunakan oleh parti itu pada Pilihan Raya Negeri Melaka bergantung kepada keputusan Majlis Syura Ulamak yang akan bersidang Ahad ini Me...
Prn Melaka Benarkah Ada Parti Dalam Ph Mahu Serah Kerusi Kepada Calon Dari Muda

Prn Melaka Benarkah Ada Parti Dalam Ph Mahu Serah Kerusi Kepada Calon Dari Muda

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 224 hits
Jika berita ini benar satu lagi kerja tidak masuk akal akan berlaku dalam PH Kita semua tahu parti Muda bukan gabungan dalam PH Bahkan Muda menentang MOU yang PH lakukan Ketua parti Muda Syed Sadiq kita tahu amat lantang mempertahankan Tun ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Tragis Wanita Maut Terjatuh Ketika Berswafoto Di Gunung Berapi

Hiburan Kalau Tak Diuji Macam Ni Mungkin Saya Awak Kurang Berharap Ingat Pada Allah Aliff Aziz

Kata Kata Mutiara Untuk Mc Pernikahan Buat Momen Jadi Lebih Berkesan

Benci Lelaki Macam Tu Dedah Sebab Putus Dengan Kekasih Penjelasan Kim Heechul Tuai Kritikan

Hantar Je Masuk Tentera Caci Bts Hybe Dedah Min Heejin Sampai Minta Nasihat Bomoh Untuk Kawal Syarikat

Takdirrrr