Prn Johor Pakatan Harapan Dikompuan Pejabat Kesihatan Jb



Ceramah umum pertama Pakatan Harapan (PH) di DUN Kota Iskandar malam tadi dikenakan kompaun sebanyak RM3,000 oleh Pejabat Kesihatan Daerah Johor Bahru.
Ceramah bagi membantu kempen calon Kota Iskandar, Dzkefly Ahmad itu dihadiri Presiden Amanah, Mohamad Sabu dan turut menampilkan calon PH bagi kerusi DUN Perling, Liew Chin Tong dan calon Muda di Puteri Wangsa, Amira Aisyah Abd Aziz.
Mohamad menamatkan ceramah yang terletak di Taman Mutiara Rini, Johor Bahru itu pada pukul 10 malam, mengikut prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).
Bagaimanapun, kakitangan kesihatan yang memantau ceramah selama dua jam itu mendekati penganjur selepas sidang media ringkas yang diadakan oleh Mohamad dan calon-calon PRN berkenaan.
Pegawai berkenaan memaklumkan kepada Dzulkefly bahawa tiga kompaun sebanyak RM1,000 setiap satu dikeluarkan kerana melanggar SOP pencegahan Covid-19 semasa ceramah itu diadakan.
Kompaun itu dikeluarkan kerana kegagalan penceramah memakai pelitup muka semasa berucap; kegagalan penganjur menyediakan pintu masuk dan keluar dengan kod MySejahtera dengan betul; serta kerusi yang ditempatkan di khemah tidak mematuhi jarak ditetapkan.
Dzulkelfly memberitahu pegawai kesihatan berkenaan bahawa ia adalah ceramah umum pertama PH di Kota Iskandar dan mereka akan membuat penambahbaikan pada masa akan datang.
Pegawai kesihatan berkenaan berkata penganjur telah diberi notis dan pegawai mereka telah menggunakan budi bicara dalam menjalankan tugas.
Perbincangan antara Dzulkelfly dan pihak berkuasa kesihatan berlaku selama kira-kira 15 minit sebelum notis dikeluarkan untuk ketiga-tiga kompaun itu.
Ceramah Muda
Turut kelihatan pada ceramah itu ialah calon Muda untuk Bukit Permai, Azrol Rahani,. Terdahulu, program Muda yang dihadirinya malam semalam turut dihentikan.
Pengurus kempen Azrol dan ahli jawatankuasa eksekutif pusat Muda, Dr Mathen Nair mendakwa petugas kesihatan bertindak menghentikan ceramah walaupun mereka telah mendapat permit.
“Pegawai kesihatan mahu menghentikan ceramah kerana kami mengadakannya di pekarangan pejabat, bukannya di dalam bangunan pejabat.
“Apabila kami berhujah bahawa premis bangunan yang kami sewa betul-betul berada dalam kawasan sendiri, mereka kemudian tanya sama ada kami memiliki pajakan di pejabat itu, di mana sudah tentu kami ada, tapi kami tak nampak apa kaitannya,” kata Mathen.
“Kami mematuhi semua SOP, memberi notis kepada pihak berkuasa dan mendapatkan semua permit yang diperlukan, tapi berulang kali, kami dianiaya apabila parti politik lain dapat adakan perhimpunan besar-besaran,” katanya.
Berdasarkan SOP pencegahan Covid-19 untuk PRN Johor, ceramah hanya dibenarkan di pejabat parti dan bilik gerakan rasmi, dengan penyertaan terhad kepada 100 orang.
 
Baca Artikel Menarik:
PRN Johor: BN dilihat lebih terkehadapan – Penganalisis Hampir 400 Pelancong Terkandas Di Pulau Perhentian Ekoran Cuaca Buruk [VIDEO] BN Tidak Amal Politik Balas Dendam, ‘Kita Bukan Jenis Balas Dendam’ Calon MUDA adalah calon kitar semula Pakatan Harapan Anwar kecewa dan kesal kerana mempercayai MUDA Tiada seorang anak saya ditawar kerja dengan Goldman Sachs – Najib Leissner sogok suami Zeti Pengerusi EAIC tak tahu bagaimana sistem polis berfungsi – Hamid Saya tak ada kroni – Mahathir Mahkamah tolak rayuan Anwar kembalikan semula saman kes liwat Isu aqidah anak-anak Islam, bukan Islam sepatutnya jangan bermain api Shashic minta Shuk turunkan ilmu curang M’sian Penthouse Adult Model Releases A Song & Netizens Are Amazed By The MV And Her Voice Gempar! Babi Hutan Pecah Masuk Rumah, Selamba Lepak Atas Sofa Sumpah laknat: Zahid beritahu Muhyiddin ‘berani kerana benar, tidak perlu takut’ Layari Laman Facebook MYKMU.NET
Empat Sekeluarga Maut, Nahas 2 Kenderaan Kemalangan Di Lebuhraya Sultan Iskandar [VIDEO]

Fitnah keji, Zahid telah hantar surat saman pada Mahathir dan Muhyiddin

Zul Yahya bodohkan KJ (Video)

#PRNJohor: Pengundi Cina Mula Tinggalkan DAP

The post PRN Johor: Pakatan Harapan dikompuan Pejabat Kesihatan JB appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2022/03/02/prn-johor-pakatan-harapan-dikompuan-pejabat-kesihatan-jb/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Johor Nasib Pakatan Harapan Mat Sabu Takut Nak Komen

Prn Johor Nasib Pakatan Harapan Mat Sabu Takut Nak Komen

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 164 hits
MUAR Pakatan Harapan tidak dapat menjangkakan keputusan bagi parti tersebut dalam Pilihan Raya Negeri Johor kerana disifatkan pilihan raya terpaksa Presiden Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata banyak pertembungan penjuru dan peratusan ...
Pakatan Harapan Telah Berjaya Melaksanakan 10 Janji Dalam Masa 22 Bulan Memerintah Sebagai Kerajaan Negeri Johor

Pakatan Harapan Telah Berjaya Melaksanakan 10 Janji Dalam Masa 22 Bulan Memerintah Sebagai Kerajaan Negeri Johor

papar berkaitan - pada 2/3/2022 - jumlah : 312 hits
Pakatan Harapan telah berjaya melaksanakan 10 janji dalam masa 22 bulan memerintah sebagai Kerajaan Negeri Johor Berikut adalah pelaksanaan yang berjaya diberikan kepada rakyat 1 Jawatan Menteri Besar Telah Dihadkan Untuk 2 Penggal 2 Skim T...
Pakatan Harapan Johor Lancar Tawaran Tindakan Kepada Rakyat Untuk Buat Pilihan

Pakatan Harapan Johor Lancar Tawaran Tindakan Kepada Rakyat Untuk Buat Pilihan

papar berkaitan - pada 5/3/2022 - jumlah : 233 hits
BATU PAHAT Pakatan Harapan Johor hari ini melancarkan Tawaran Tindakan Pakatan Harapan Johor yang menggariskan tiga teras utama menjelang Pilihan Raya Negeri Johor Teras itu ialah membina semula ekonomi rakyat menjamin kesejahteraan rakyat ...
Prn Johor Detik Dakap Harapan Baharu Tolak Mimpi Ngeri

Prn Johor Detik Dakap Harapan Baharu Tolak Mimpi Ngeri

papar berkaitan - pada 25/2/2022 - jumlah : 151 hits
Oleh LIEW CHIN TONG February 25 2022Saya telah beberapa kali bertanding dalam pilihan raya umum sejak 2008 Tetapi inilah kali pertama saya bertanding di kerusi Dewan Negeri atas arahan pucuk pimpinan parti Kepimpinan DAP berpandangan bahawa...
Prn Johor Hidup Pakatan Hidup Pakatan Eh Perikatan

Prn Johor Hidup Pakatan Hidup Pakatan Eh Perikatan

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 293 hits
TUAN TUANInilah jadinya kalau dah katak melompat terlalu banyak kolam bertukar baju konon suci murni tapi lupa di dalam kolam itu adalah orang yang sama Orang yang sama menyokong dan mengangkat LIM GUAN ENG pembenci umat Islam di Malaysia m...
Pn Beli Undi Dalam Kempen Prn Johor Calon Ph Beri Bukti

Pn Beli Undi Dalam Kempen Prn Johor Calon Ph Beri Bukti

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 150 hits
Seorang calon Pakatan Harapan mendakwa ada pihak dari Perikatan Nasional sedang ghairah membeli undi daripada orang ramai M Kanan yang menjadi pertaruhan PH untyk kerusi DUN Bekok mendakwa kejadian berlaku pada satu majlis anjuran PN dan me...
Prn Johor Untuk Pilih Kerajaan Lima Tahun Pengundi Jangan Keliru

Prn Johor Untuk Pilih Kerajaan Lima Tahun Pengundi Jangan Keliru

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 197 hits
agendaily com24 2 2022Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin Pengundi jangan keliru dengan Pilihan Raya Negeri Johor yang diadakan kali ini dengan menganggap boleh mengundi sekali lagi pada pilihan raya umum untuk memilih ker...
Prn Johor Bn Tampilkan 70 Peratus Muka Baharu

Prn Johor Bn Tampilkan 70 Peratus Muka Baharu

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 296 hits
Barisan Nasional mengambil langkah berani apabila akan menampilkan sebanyak 70 peratus calon muka baharu melibatkan ketiga tiga komponen parti pada Pilihan Raya Negeri Johor 12 Mac ini Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata f...
Perumahan Forest City Dan Rasuah Di Prn Johor

Perumahan Forest City Dan Rasuah Di Prn Johor

papar berkaitan - pada 24/2/2022 - jumlah : 143 hits
Pada 2017 sekumpulan ahli akademik dan penganalisis politik negara jiran melakukan kajian lapangan di Johor untuk melihat secara rambang sebarang kemungkinan yang akan berlaku ketika Pilihan Raya Umum ke 14 Penyelidik di ISEAS Singapura itu...
Filem Reeza Gtr

Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Absolute Thai Port Lepak Makan Sedap One Utama Damansara

Generate Unique Brand Names

Ringgit Hits 28 Month High After Fed Rate Cut

Ambil Insulin Selalu Hypoglycemia

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Perubahan Gred Sspa Senarai Jawatan Disatukan Ditukar


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Naratiwat Rim Khuean Market

Pasukan Malbatt Selamat Kenderaan Rosak Diserang Orang Awam Lubnan

Bagaimana Populariti Boleh Mengubah Persepsi

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Dunia Pendidikan Hari Ini Semakin Mencabar

Minyak Zaitun Organic Alard Peluang Jihad Ekonomi Palestin