Prk Sandakan Peluang Dari Allah Untuk Beri Amaran Pada Ph


Lu Wei Hoong 
   
PRK SANDAKAN | Umno Sabah menyifatkan pilihan raya kecil (PRK) Sandakan sebagai peluang yang dikurniakan Allah kepada pengundi bagi memberi amaran kepada kerajaan PH yang dikatakan memungkiri janji manifesto pilihan raya.

Ahli Majlis Tertinggi Umno Abdul Rahman Dahlan berkata, peluang itu tidak dinikmati oleh pengundi lain di Sabah ketika ini.

“Hari ini, landasan kita adalah untuk memenangkan calon PBS yang melawan calon DAP. Kita mahu tuan-tuan dan puan-puan di luar sana, tuan-tuan mempunyai satu keajaiban, peluang yang cukup besar.

“Allah memberikan peluang kepada (pengundi) Sandakan, satu peluang besar yang tidak ada di Tuaran, Kota Belud, Tenom, Putatan atau Kinabatangan.

“Tuan-tuan telah dipilih oleh Allah yang telah bagi peluang kepada semua pengundi Sandakan untuk memberi amaran dan peringatan keras kepada kerajaan supaya tidak menipu dan 'mengencingkan' lagi rakyat Malaysia,” katanya.

Abdul Rahman berkata demikian di hadapan kira-kira 100 hadirin ceramah kelompok di Jambatan 3, Kampung Sim-Sim Sandakan, semalam.

Abdul Rahman juga meminta pengundi dari kalangan yang masih menyokong PH sebagai kerajaan pusat tidak risau untuk mengundi calon PBS Linda Tsen kerana menurutnya keputusan PRK itu tidak akan mengubahkan tampuk pemerintahan.

“Ini peluang kita. Pada orang-orang yang sayang sedikit PH, jangan khuatir, jangan risau. Kerajaan tidak berubah.

“Tapi yang kita mahu adalah calon PBS mewakili calon pembangkang berada di parlimen untuk memperbetulkan keadaan dan memberi suara kepada rakyat Sandakan," katanya

Bekas ahli parlimen Kota Belud itu juga menyeru pengundi bumiputera Sabah terutama di Kampung Sim-Sim untuk menolak DAP.

Peluang kedua tolak DAP
Kenyataan Abdul Rahman turut disokong oleh Pengerusi Umno Sabah Bung Moktar Radin yang menyifatkan PRK kali ini sebagai peluang kedua untuk pengundi Sandakan menolak DAP.

“Pada 11 Mei, kalau mahu kita sama-sama berubah, inilah masanya orang Sabah mengubah masa depan kita.

“Tuan-tuan dan puan-puan, saya setuju dengan rakan saya (Abdul) Rahman bahawa orang Sandakan diberi pilihan kedua, kalau tidak diambil peluang kedua, tuan-tuan dan puan-puan tidak akan ada peluang ketiga lagi.

“Inilah masanya, inilah peluang. Kita ambil dan jatuhkan roket,” kata ahli parlimen Kinabatangan itu disambut sorakan hadirin.
Sementera itu, Abdul Rahman membidas Menteri Kewangan Lim Guan Eng yang disifatkannya sebagai mengambil nama atas projek peluasan landasan lapangan terbang Sandakan.

Jelas Abdul Rahman, projek itu telah diluluskan oleh kerajaan BN terdahulu.

“Cadangan untuk memperbesar lapangan terbang Sandakan ini dibuat semasa bekas ketua menteri Sabah Musa Aman berjumpa dengan Perdana Menteri Najib Razak pada masa itu untuk meminta bantuan kerajaan persekutuan.

“Sewaktu saya menjadi Menteri Unit Perancang Ekonomi, peruntukan yang telah disebut oleh Lim telah diluluskan oleh kami (BN).

“Projek ini belum bermula lagi kerana projek tidak berjalan, masalah tender dan tidak mencapai tahap implementasi. Tindakan Lim yang mengambil kredit untuk PH ini adalah salah. Ini bukan idea dia, ini idea kita,” katanya.

PRK Sandakan akan menyaksikan pertembungan antara calon DAP Vivian Wong, calon PBS Linda Tsen, tiga calon bebas iaitu Hamzah Abdullah, Sulaiman Abdul Samat and Chia Siew Yung.

Hari mengundi ditetapkan pada 11 Mei.





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/05/prk-sandakan-peluang-dari-allah-untuk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerana Prk Sandakan Protes Pekebun Kecil Sabah Lim Guan Eng U Turn

Kerana Prk Sandakan Protes Pekebun Kecil Sabah Lim Guan Eng U Turn

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 320 hits
Sebelum ini Guan Eng bertegas tidak mahu meluluskan BMT dari LIGS Namun kerana PRK dan protes rakyat Lim Guan Eng terpaksa akur luluskan peruntukan tambahanPRK Sandakan telah menyelamatkan Junz Wong Junz Wong Menteri Pertanian dan Industri ...
Tak Tanding Prk Sandakan Bn Dan Pas Gagal Uji Pengaruh

Tak Tanding Prk Sandakan Bn Dan Pas Gagal Uji Pengaruh

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 228 hits
KUANTAN Tindakan BN dan PAS tidak meletakkan calon mereka pada PRK Sandakan adalah sesuatu yang tidak baik untuk menguji pengaruh pembangkang di negeri Sabah sebenarnya Demikian ditegaskan oleh Penyelaras NGO Angkatan Pembela Rakyat Mohd Sh...
Henti Babitkan Diri Dalam Prk Sandakan Fokus Kes Mahkamah

Henti Babitkan Diri Dalam Prk Sandakan Fokus Kes Mahkamah

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 260 hits
foto sumber internetPRK SANDAKAN Menteri Kewangan Lim Guan Eng mengingatkan seseorang tertentu untuk berhenti membabitkan diri dalam pilihan raya kecil Sandakan dan memberi fokus kepada kes mahkamahnya Walaupun tidak menamakan individu yang...
Sempena Prk Sandakan Ph Bagi Diskaun Dalam Pendakwaan Rasuah

Sempena Prk Sandakan Ph Bagi Diskaun Dalam Pendakwaan Rasuah

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 460 hits
Orang tua2 cakap Siakap Senohong Gelama Ikan Duri Bercakap Bohong Lama Lama Jadi Pencuri Puak PH modified jadi Siakap Senohong Gelama Ikan Duri Pandai Berbohong Boleh Kekal Jadi Perdana Menteri Nilai Dakwaan Ikut Peluang KemenanganFormulany...
Prk Sandakan Pas Gerakkan Jentera Untuk Menangkan Pbs

Prk Sandakan Pas Gerakkan Jentera Untuk Menangkan Pbs

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 392 hits
SANDAKAN PAS akan menggerakkan jenteranya daripada seluruh negeri Sabah bagi membantu memenangkan PBS dalam PRK Sandakan yang sedang berlangsung kini PBS yang mewakili calon Bumiputera Sabah perlu diberi kemenangan lebih lebih lagi kemudara...
Prk Sandakan 5 Parti Bagi Sokongan Kepada Pbs Tentang Dap

Prk Sandakan 5 Parti Bagi Sokongan Kepada Pbs Tentang Dap

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 448 hits
PBS telah mengumumkan Naib Presiden parti dan Anggota Parlimen untuk dua penggal Datuk Linda Tsen Thau Lin sebagai calonnya bagi pilihan raya parlimen Sandakan Lima buah parti telah menyatakan sokongan kepada Parti Bersatu Sabah bagi menent...
Penamaan Calon Prk Sandakan Bermula 9 Pagi

Penamaan Calon Prk Sandakan Bermula 9 Pagi

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 199 hits
Diterbitkan Hari ini 9 12 pagiPRK SANDAKAN Proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil Parlimen Sandakan akan bermula 9 pagi ini di Dewan Aktiviti Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Tiong Hua di Sandakan Hujan renyai renyai tidak menghalang keh...
Sah Umno Tidak Bertanding Prk Sandakan

Sah Umno Tidak Bertanding Prk Sandakan

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 250 hits
Wartawan Watan Online UMNO tidak akan meletakkan calon untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen Sandakan yang dijadualkan berlangsung pada 11 Mei ini Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan berkata perkara tersebut diputus...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Crisis Management 101

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Kesan Kehadiran Belalang Pelesit

Agar Agar Pandan Santan Segera

Siri Vivo V30 Adalah Hadiah Yang Sempurna Untuk Hari Ibu

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen

Siapalah Punya Kerja

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin