Prk Nenggiri Bersatu Berkubur Di Nenggiri Selepas 480 Ahlinya Sokong Umno


bharian.com.my
Oleh Paya Linda Yahya 
[email protected]
Ogos 3, 2024 @ 6:23pm
Bekas Timbalan Ketua Bahagian BERSATU Gua Musang, Che Ariffin Hussin (kiri) menyerahkan borang keahlian 480 bekas ahli BERSATU DUN Nenggiri kepada Pengerusi BN Kelantan, Datuk Seri Ahmad Jazlan Yaakub di Kampung Jerek, Gua Musang, hari ini sambil disaksikan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. - Foto NSTP/Sharifah Mahsinah Abdullah

GUA MUSANG: Seramai 480 ahli BERSATU di Dewan Undangn Negeri (DUN) Nenggiri di sini, mengambil keputusan beralih sokongan kepada UMNO.

Mereka semua adalah ahli daripada12 cawangan BERSATU yang terdapat di DUN berkenaan.

Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata tindakan diambil oleh 480 ahli itu adalah kerana sudah hilang kepercayaan kepada BERSATU.

"Saya ingin mengucapkan selamat datang. Selamat menyertai UMNO kepada saudara Che Ariffin Hussin yang juga bekas Timbalan Ketua Bahagian BERSATU Gua Musang menyertai UMNO bermula hari ini.

"Ini adalah kerana beliau sudah hilang kepercayaan kepada kepimpinan BERSATU dan tentunya ini merupakan satu dasar yang harus diikuti oleh ahli BERSATU yang lain.

"Hal ini berlaku mungkin kerana mereka merasakan bahawa kerjasama di antara BERSATU dan PAS, di mana PAS bukan hanya menunggang Islam tetapi menunggang rakan kongsi mereka BERSATU," katanya pada sidang media di Dewan Kampung Jerek, di sini, hari ini.

Ahmad Zahid yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) berkata kerusi DUN Nenggiri yang kini ditandingi bekas Timbalan Pemuda PAS Gua Musang dalam pilihan raya kecil (PRK) DUN Nenggiri adalah sebenarnya milik BERSATU.

Katanya, dalam erti kata lain calon yang diletakkan di kerusi DUN berkenaan adalah calon dari PAS yang keluar dari parti itu seterusnya menyertai BERSATU.

"Pengundi Nenggiri jangan tertipu sekali lagi pada 17 Ogos ini. Kita mengharapkan agar orang Nenggiri akan beralih kepada BN semula dan memilih saudara Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani sebagai Ahli Dewan Undangn Negeri N43 Nenggiri.

"Itulah taktik yang mereka gunakan. Bukan saja menipu rakyat tetapi mereka mahu mengelirukan pengundi BERSATU di Nenggiri seolah-olah mereka mewakili BERSATU. Hakikatnya mereka mewakili PAS," katanya.

Dalam perkembangan lain, Ahmad Zahid turut menyatakan 'letter of demand' sudah dikeluarkan kepada Ahli Dewan Undangan Rembia, Datuk Muhamad Jailani Khamis untuk menuntut ganti rugi dan pampasan sebanyak RM100 juta.

Pada Rabu lalu, mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) memutuskan untuk memulakan tindakan undang-undang terhadap Muhamad Jailani bagi tujuan berkenaan.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki dilaporkan berkata mesyuarat mempertimbangkan dan bersetuju untuk memulakan tindakan undang-undang bagi menuntut ganti rugi dan pampasan sebanyak RM100 juta.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2024/08/prk-nenggiri-bersatu-berkubur-di.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prk Nenggiri Ahli Bersatu Gua Musang Diajak Sertai Umno Kelantan Sokong Calon Bn

Prk Nenggiri Ahli Bersatu Gua Musang Diajak Sertai Umno Kelantan Sokong Calon Bn

papar berkaitan - pada 1/8/2024 - jumlah : 164 hits
Ketua Penerangan UMNO Kelantan Datuk Zawawi Othman berkata ia kerana pucuk pimpinan BERSATU dianggap meminggirkan mereka apabila memilih bekas ahli PAS untuk bertanding sebagai calon mewakili Perikatan Nasional pada PRK itu nanti UMNO Kelan...
Prk Nenggiri Cerita Kartun Bersatu Tandus Calon Kata Umno Kelantan

Prk Nenggiri Cerita Kartun Bersatu Tandus Calon Kata Umno Kelantan

papar berkaitan - pada 30/7/2024 - jumlah : 135 hits
FMT ReportersMohd Rizwadi Ismail dikatakan baru dua hari menyertai Bersatu sebelum diumum menjadi calon Perikatan Nasional bagi PRK Nenggiri nbsp PETALING JAYA Bersatu ketandusan calon apabila terpaksa mengambil bekas ahli PAS menyertai par...
Prk Nenggiri Umno Tak Gentar Lawan Calon Matang Bersatu

Prk Nenggiri Umno Tak Gentar Lawan Calon Matang Bersatu

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 210 hits
freemalaysiatoday com22 Jul 2024Mohd Syahbuddin Hashim berkata calon BN Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani mempunyai kelebihan sendiri di sebalik usianya yang masih muda Minggu lalu Mohd Azmawi Fikri Abdul Ghani diumum sebagai calon BN pada PRK ...
480 Ahli Keluar Parti Bersatu Nenggiri Didakwa Lumpuh

480 Ahli Keluar Parti Bersatu Nenggiri Didakwa Lumpuh

papar berkaitan - pada 4/8/2024 - jumlah : 78 hits
Faiz ZainudinGUA MUSANG Seramai 480 ahli Bersatu di DUN Nenggiri hari ini mengumumkan keluar parti dan menyertai Umno berkuatkuasa hari ini Penyertaan mereka diketuai bekas timbalan ketua Bersatu Gua Musang Che Ariffin Hussin yang disaksika...
Umno Not Afraid To Face Bersatu S Mature Candidate In Nenggiri

Umno Not Afraid To Face Bersatu S Mature Candidate In Nenggiri

papar berkaitan - pada 23/7/2024 - jumlah : 166 hits
Barisan Nasional has selected Azmawi Fikri Abdul Ghani as its candidate for the Nenggiri by election PETALING JAYA A Gua Musang Umno leader says the maturity of the Perikatan Nasional candidate does not intimidate Barisan Nasional in its mi...
Prk Nenggiri Bukan Gelenyar Nak Jadi Calon Bersatu Sendiri Yang Lamar Ustaz Wadi

Prk Nenggiri Bukan Gelenyar Nak Jadi Calon Bersatu Sendiri Yang Lamar Ustaz Wadi

papar berkaitan - pada 6/8/2024 - jumlah : 115 hits
Calon Bersatu mewakili Perikatan Nasional Mohd Rizwadi Ismail pada awalnya menolak ketika dilamar Bersatu untuk menjadi calon Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Nenggiri Pengarah Operasi PN PRK Nenggiri Tan Sri Annuar Musa ketika mema...
Rakyat Di Nenggiri Tolak Pakatan Umno Dap

Rakyat Di Nenggiri Tolak Pakatan Umno Dap

papar berkaitan - pada 21/7/2024 - jumlah : 153 hits
suaramerdeka com my 21 July 2024PENGIUNDI di Dewan Undangan Negeri Nenggiri akan menolak calon Barisan Nasional pada pilihan raya kecil 17 Ogos ini kerana mereka menolak UMNO DAP bersekongkolSetiausaha Agung Pas Datuk Seri Takiyuddin Hassan...
Severe Penalty If Rep Jumps Ship Bersatu Youth Chief Says Ahead Of Nenggiri Poll

Severe Penalty If Rep Jumps Ship Bersatu Youth Chief Says Ahead Of Nenggiri Poll

papar berkaitan - pada 24/7/2024 - jumlah : 155 hits
Bersatu Youth chief Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal said legal consequences and fines for switching sides after a victory in Nenggiri would be in line with the amendments to the party s constitution PETALING JAYA Bersatu Youth chief Wan A...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Nota Grammar Paling Mudah

4 Resipi Sarapan Mudah Boleh Masak Guna Air Fryer Je

Innalillahiwainnailaihirojiun Makcik Sa Meninggal Dunia

Latih Anak Pilih Satu Barang Saja Di Kedai Rm2 Biar Anak Belajar Kawal Diri

Ajal Menjemput Ketika Berniaga Wanita Maut Dihempap Pokok

Sentiasa Mencari Petunjuk Allah