Presiden Mps Perjelas Video Tular Marah Kakitangan Sesb



SANDAKAN: Memotong bekalan elektrik di Dewan Kampung Air yang menempatkan mangsa kebakaran yang berdepan musibah disifatkan sebagai tindakan tidak berperikemanusiaan.

Presiden Majlis Perbandaran Sandakan (MPS) Datuk Peter Hii Chang Lik berkata, tindakan memotong bekalan elektrik di dewan itu menyebabkan beliau terpaksa meninggikan suara kerana rayuan dibuat tidak dipedulikan.

Maka, beliau tampil memberi penjelasan tentang insiden beliau meninggikan suara kepada kakitangan Sabah Electricity Sdn Bhd (SESB) dalam satu video yang ditularkan sejak Isnin (18 Mac).

Pemotongan bekalan elektrik yang dilakukan di dewan itu oleh kakitangan SESB menyebabkan mangsa kebakaran berada dalam keadaan tidak selesa dan kepanasan.

Apabila mangsa di situ mengadu mengenai ketiadaan bekalan elektrik sejak 1 petang maka, MPS merayu kepada SESB agar menyambung semula bekalan elektrik di dewan yang kini digunakan untuk menempatkan mangsa-mangsa kebakaran Kampung Air yang berlaku pada Ahad.

"Bagaimanapun, pegawai SESB enggan menyambung semula bekalan elektrik di situ dan meminta MPS memberi jaminan untuk menyelesaikan bil yang tertunggak," katanya ketika melawat dan menyampaikan bantuan mangsa kebakaran di Dewan Kampung Air, di sini pada Isnin.

Peter mengakui bil elektrik tertunggak di dewan itu sudah mencecah RM2,900. Namun, MPS akan membayar tunggakan berkenaan dengan kadar segera dan meminta bekalan elektrik di situ disambung terlebih dahulu.

Katanya, bekalan perlu disambung semula demi keselesaan mangsa-mangsa kebakaran.

Menurutnya, keengganan pihak SESB menyambung semula bekalan elektrik membawa kepada perselisihan faham hingga menyebabkan beliau terpaksa meninggikan suara seperti yang dirakam dalam video yang ditularkan.

"Kenapa tiada nilai perikemanusiaan dalam diri kita. Tidakkah kita kesian melihat mangsa-mangsa kebakaran yang berdepan musibah ini. Mereka ini terdiri daripada warga emas, kanak-kanak dan orang dewasa.

"Pemotongan bekalan tidak seharusnya dilakukan semasa ada penempatan dilakukan di dewan ini. SESB boleh sahaja memotong bekalan pada waktu lain kenapa mesti sekarang," jelasnya.

Selepas perselisihan faham berlaku melalui panggilan telefon akhirnya pihak SESB datang ke dewan itu menemui Peter dan pegawai MPS yang berada di situ.

Ketika Peter ingin menjelaskan tunggakan, pegawai SESB berkenaan enggan menerima wang tunai dan wakil MPS terpaksa ke Pejabat SESB bagi menyelesaikan tunggakan bil yang ada.

Apabila tunggakan dijelaskan barulah penyambungan bekalan elektrik yang dipotong di dewan itu disambung semula kira-kira jam 4 petang.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mysabahnews.com/2019/03/presiden-mps-perjelas-video-tular-marah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Rakaman Pencuri Telefon Samsung Tular

Video Rakaman Pencuri Telefon Samsung Tular

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 336 hits
M RIZAL NOR 10 Mac 2019 9 56 PM JERANTUT Seorang pencuri melarikan seunit telefon pintar Samsung A8 Star di sebuah kedai barangan elektrik di Jalan Tahan di sini
Video Exco Samseng Naik Suara Dengan Pengayuh Beca Pula Tular

Video Exco Samseng Naik Suara Dengan Pengayuh Beca Pula Tular

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 290 hits
MELAKA Satu rakaman video pergaduhan membabitkan Ahli Dewan Undangan Negeri Pengkalan Batu Norhizam Hassan Baktee dengan seorang pengayuh beca tular dalam laman sosial malam ini Video berdurasi 1 minit 35 saat itu dikatakan berlaku di hadap...
Kenapa Buat Bukan Bukan Belakang Aku Tular Video Lelaki Rempuh Teman Wanita

Kenapa Buat Bukan Bukan Belakang Aku Tular Video Lelaki Rempuh Teman Wanita

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 381 hits
Astro Awani Rakaman video berdurasi 1 minit 19 saat itu dimuat naik oleh seorang pengguna media sosial dan sehingga kini telah ditonton lebih 500 ribu kali Gambar dari rakaman video SEBUAH rakaman video memaparkan kejadian seorang lelaki be...
Video Bergaduh Tular Exco Melaka Beri Penjelasan

Video Bergaduh Tular Exco Melaka Beri Penjelasan

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 823 hits
Video Bergaduh Tular Exco Melaka Beri Penjelasan Seperti yang semua ketahui sebelum ini Exco Kerajaan Negeri Melaka Norhizam Hassan Baktee yang memegang portfolio Pengerusi Jawatankuasa Pertanian Pembangunan Usahawan dan Industri Asas Tani ...
Gagal Tapis Video Tragedi Christchurch Zuckerberg Diminta Perjelas

Gagal Tapis Video Tragedi Christchurch Zuckerberg Diminta Perjelas

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 348 hits
Mark Zuckerberg diminta bagi pihak Facebook menjelaskan bagaimana video kekejaman itu boleh tersiar di platform medianya Gambar fail Mana tanggungjawab kamu Zuckerberg diminta perjelas kegagalan tapis video tragedi ChristchurchKERAJAAN New ...
Skkm Beri Amaran Jangan Sebar Video Tembakan Di Masjid Christchurch

Skkm Beri Amaran Jangan Sebar Video Tembakan Di Masjid Christchurch

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 975 hits
PUTRAJAYA Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia mengingatkan orang ramai untuk tidak berkongsi atau pun menyebarkan rakaman video berhubung insiden tembak menembak di dua masjid di Christchurch New Zealand yang berlaku hari ini Men...
Kominfo Imbau Tak Sebarkan Video Penembakan Di Masjid Selandia Baru

Kominfo Imbau Tak Sebarkan Video Penembakan Di Masjid Selandia Baru

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 212 hits
Dampaknya lanjut Ferdinand bisa menimbulkan ketakutan di tengah masyarakat Konten video yang mengandung aksi kekerasan merupakan konten yang melanggar Undang undang Nomor 19 Tahun 2016 tentang Perubahan atas UU No 11 Tahun 2008 tentang Info...
Lihat Video Penembakan Di Masjid New Zealand Arie Untung Menangis

Lihat Video Penembakan Di Masjid New Zealand Arie Untung Menangis

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 316 hits
Insiden penembakan di dua masjid yang ada di Kota Christchucrh Selandia Baru pada Jumat siang waktu setempat menjadi keprihatinan berbagai pihak Presenter yang juga aktor Arie Untung mengungkapkan kesedihannya terkait kejadian tersebut
Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Rumah Terbuka