Politikus Lidah Bercabang Atau Sudah Taubat


AIMAN NAZRAN 28 JULY 2019

PEMIMPIN DAP selalu bersikap talam dua muka apabila umat Islam bangkit menunjukkan sikap penentangan terhadap isu yang tidak menyebelahi mereka.

Terbaru ialah kenyataan Penasihat DAP, Lim Kit Siang mengutuk hantaran Facebook Wendy Loong yang menghina Nabi Muhammad seperti dilapor oleh sebuah portal berita atas talian semalam.

Fakta jelas membuktikan bahawa kenyataan pemimpin DAP itu hanya untuk mengelabui mata umat Islam setelah hampir 500 laporan polis dibuat di seluruh negara dan selepas empat hari insiden biadab itu berlaku.

Bukan menjadi suatu rahsia isu penentangan DAP terhadap Islam. Penulis sekadar mengulas tulisan Pengarah Pusat Kajian Politik Malaysia Universiti Utara Malaysia, Dr. Kamarul Zaman Yusoff bertarikh 31 Januari 2017 bagi menggambarkan sikap Lim Kit Siang.

Dr Tan Seng Giaw pada 27 September 2008 mempersoalkan di Dewan Rakyat keperluan melaungkan azan melalui pembesar suara yang disifatkan mengganggu bukan Islam. Lim Kit Siang diam.

Tony Pua pada 15 Februari 2014 mempersoalkan fatwa larangan ke atas umat Islam menyambut Hari Valentine. Lim Kit Siang diam.

Datuk Ngeh Koo Ham pada 7 Jun 2014 mengeluarkan kenyataan dan diikuti ucapan sama di Dewan Rakyat pada 11 Jun 2014 supaya umat Islam diberikan kebebasan keluar Islam (murtad). Lim Kit Siang diam.

Chong Eng pada 9 Februari 2015 mengkritik kewajipan wanita Muslim menutup aurat. Lim Kit Siang diam.

Nga Kor Ming pada Disember 2015 menyindir purdah yang dipakai oleh sebahagian wanita Islam sambil menyifatkan cadangan pramugari MAS memakai pakaian menutup aurat sebagai ‘pemimpin Melayu otak cacat’. Lim Kit Siang diam.

Damian Yeo Shen Li pada Februari 2016 mempersoalkan sama ada dosa penganut Islam terhapus bila menjejakkan kaki ke Makkah. Lim Kit Siang diam.

Pemimpin DAP Johor, Suppiah Ramakrishnan pada Mac 2016 turut mempersoalkan hal serupa di media sosial. Lim Kit Siang diam.

Teresa Kok pada 22 Julai 2016 mempersoalkan kewajaran Exco Hal Ehwal Agama Selangor mengarahkan semua masjid di Selangor mengadakan solat hajat memohon konsert Selena Gomez dibatalkan. Lim Kit Siang diam.

Apabila Lim Kit Siang bersuara, pada 1 Februari 2014 Lim Kit Siang mempertikai kandungan khutbah Jumaat yang menyebut perpecahan umat Islam disebabkan hasutan umat Kristian dan Yahudi.

Apabila Lim Kit Siang bersuara, pada 10 Mac 2019, Lim Kit Siang mempertikai dan menyifatkan keputusan mahkamah yang menjatuhkan hukuman penjara terhadap Alister Cogia, pemilik akaun Facebook Ayea Yea yang menghina Islam dan Nabi Muhammad S.A.W sebagai keterlaluan.

Kini apabila Lim Kit Siang bersuara mengutuk hantaran FacebookWendy Loong yang menghina Nabi Muhammad, adakah bermaksud beliau sudah bertaubat? Atau mungkin DAP sudah mengubah perlembagaan parti mereka?

Sama-sama kita nantikan jawapan daripada 'terompah' kiri dan kanan DAP.
 - HARAKAHDAILY 28/7/2019

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/07/politikus-lidah-bercabang-atau-sudah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenapa Kebanyakan Wayar Berbentuk Bulat Tak Boleh Ke Buat Bentuk Leper Atau Bersegi Ini Jawapannya

Kenapa Kebanyakan Wayar Berbentuk Bulat Tak Boleh Ke Buat Bentuk Leper Atau Bersegi Ini Jawapannya

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 281 hits
Sekiranya kita perhatikan di sekeliling kita hampir kesemua peralatan elektronik menggunakan wayar berbentuk bulat Daripada wayar televisyen ketuhar seterika hinggalah wayar pengecas telefon pintar hampir kesemuanya berbentuk bulat Jarang s...
Soal Keamanan Lebih Bahaya Mana Facebook Atau Faceapp

Soal Keamanan Lebih Bahaya Mana Facebook Atau Faceapp

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 182 hits
Aplikasi FaceApp dalam beberapa hari terakhir tengah mendominasi media sosial seperti Instagram maupun Twitter Sebab aplikasi besutan pengembang Rusia itu kini hadir dengan kemampuan yang makin baik sehingga tidak terlihat merupakan hasil r...
Anda Backpacker Lasak Atau Merancang Percutian Santai Bersama Keluarga Lokasi Ini Sesuai Untuk Kedua Duanya

Anda Backpacker Lasak Atau Merancang Percutian Santai Bersama Keluarga Lokasi Ini Sesuai Untuk Kedua Duanya

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 239 hits
Bercakap tentang bercuti di Thailand pasti ramai yang terbayangkan Phuket Hat Yai Krabi dan Bangkok Tak ramai yang tahu tentang keindahan satu tempat di selatan negara tersebut yang digelar Gerbang Keindahan Thailand Digelar Wilayah Seribu ...
Lebih Baik Berqurban Atau Donasi Untuk Yang Membutuhkan

Lebih Baik Berqurban Atau Donasi Untuk Yang Membutuhkan

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 251 hits
Qurban Dulu atau Sedekah Dulu Assalamu alaikum Mhn jawaban Ustadz Ada orang yang mampu secara ekonomi tetapi dia tidak mau ibadah qurban dengan alasan lebih baik untuk membantu orang2 di sekitarnya yang membutuhkan Bagaimana hukumnya njih M...
Kata Kata Atau Ucapan Selamat Hari Raya Galungan Dan Kuningan

Kata Kata Atau Ucapan Selamat Hari Raya Galungan Dan Kuningan

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 378 hits
Sebentar lagi umat hindu di Bali akan merayakan hari raya Galungan dan Kuningan yang dimana hari Raya Galungan jatuh pada Rabu 24 07 2019 Menurut penganut agama Hindu Hari Raya Galungan merupakan Baca selengkapnya di https www a dhea com
Program Sekolah Amanah Ada Impak Atau Tidak

Program Sekolah Amanah Ada Impak Atau Tidak

papar berkaitan - pada 21/7/2019 - jumlah : 346 hits
Salam dears Macam mana nak bagi anak anak suka pergi sekolah dan minat belajar Mama yakin ini adalah salah satu persoalan yang sering kali bermain difikiran ramai ibu bapa dan juga guru guru Tambah plak dalam zaman yang semakin berubah ni a...
Menipu Atau Berbohong Menurut Islam

Menipu Atau Berbohong Menurut Islam

papar berkaitan - pada 19/7/2019 - jumlah : 1062 hits
Islam melarang dan mengharamkan umatnya menipu dalam apa jua keadaan sekalipun Perbuatan menipu merupakan salah satu sifat mazmumah dan membawa kesan besar kepada keruntuhan akhlak manusia Oleh itu setiap orang Islam wajib menjauhi perbuata...
Bom Atom Atau Bom Hidrogen Letupan Mana Paling Kuat

Bom Atom Atau Bom Hidrogen Letupan Mana Paling Kuat

papar berkaitan - pada 20/7/2019 - jumlah : 868 hits
Terdapat dua jenis bom nuklear iaitu bom atom dan bom hidrogen manakala contoh terbaik penggunaan bom atom apabila lebih 200 000 orang terbunuh apabila Amerika Syarikat menggugurkan bom atom di Hiroshimo dan Nagasaki Jepun semasa Perang Dun...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Bila Duit Nak Masuk

Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh

Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat

Vanny Vabiola Sudahi Saja Chord

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H