Pkr Semakin Tak Relevan Kata Azmin



(Malaysia Gazette) – Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin tidak relevan ekoran tindakan zalim yang dilakukan oleh pemimpin sendiri.
Bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berkata, ia dapat dilihat menerusi pemecatan keanggotaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Lembah Jaya, Haniza Mohamed Talha baru-baru ini.
“Keadilan (PKR) sudah tidak lagi relevan. Sejak beberapa tahun ini Parti Keadilan sudah tercalar dan rakyat sudah hilang keyakinan kepada kepimpinan yang ada pada hari ini,” katanya yang juga Ahli Parlimen Gombak.
Azmin yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata demikian ketika ditemui pada lawatan kerja beliau di Kampung Nakhoda di sini hari ini.
Menurut Mohamed Azmin, ramai dalam kalangan ahli PKR termasuk para pemimpin tertingginya ada yang merasakan parti itu sudah tidak lagi diterima masyarakat.
Katanya, mereka cuba berbicara mengenai reformasi dan keadilan tetapi mereka tidak boleh melakukan keadilan kepada ahli sendiri.
“Bagaimana mereka boleh membawa prinsip keadilan dalam pembangunan negara kalau prinsip keadilan ini tidak dapat diterjemahkan dalam proses tindakan disiplin terhadap mana-mana anggota di dalam parti.
“Dan sebab itu bagi saya YB Haniza seorang pemimpin yang cukup dihormati bukan soal dalam kerajaan atau parti,” ujarnya.
Dalam pada itu Azmin berkata, tindakan Haniza menubuhkan pertubuhan Nation Of Women (NOW) merupakan langkah yang baik untuk beliau meneruskan perjuangannya dalam membela nasib wanita.
Katanya, perkara itu adalah lebih baik daripada beliau kekal dalam kerajaan atau parti sehingga dianggap ‘pengemis’ kepada pemimpin yang zalim.
“Yang penting beliau hendak meneruskan perjuangan menerusi pertubuhan yang dibentuk NOW. Untuk menggerakkan terus seluruh wanita menjadi penggerak utama dalam pembangunan negara.
“Saya rasa prinsip ini lebih baik daripada kekal dalam kerajaan atau parti tetapi menjadi pengemis kepada pemimpin yang zalim,” katanya.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/07/11/pkr-semakin-tak-relevan-kata-azmin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkr Pecat Ketua Wanitanya Haniza Talha Dan 3 Pemimpin Lain Berkaitan Azmin

Pkr Pecat Ketua Wanitanya Haniza Talha Dan 3 Pemimpin Lain Berkaitan Azmin

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 450 hits
PKR telah memecat empat pemimpin yang dikaitkan dengan bekas timbalan presiden Azmin Ali Mereka ialah ketua Wanita PKR Haniza Talha ketua wanita Pulau Pinang Nur Zarina Zakaria dua Adun Pulau Pinang Dr Afif Bahardin dan Zulkifli Ibrahim Kep...
Kartel Azmin Dalam Pkr Dipecat

Kartel Azmin Dalam Pkr Dipecat

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 375 hits
PKR mengesahkan pemecatan lima pemimpin yang dikaitkan dengan bekas timbalan presiden Mohamed Azmin Ali Mereka ialah Ketua Wanita PKR Haniza Talha Ketua Wanita Pulau Pinang Nur Zarina Zakaria Ketua Wanita Sabah Rahimah Majid dan dua Adun Pu...
Pkr Kekal Relevan Untuk Rakyat Cintakan Malaysia

Pkr Kekal Relevan Untuk Rakyat Cintakan Malaysia

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 385 hits
TIDAK seperti BN dimana Melayu jaga Melayu Cina jaga Cina India jaga India sementara pemimpin mereka songlap kekayaan negara TIDAK seperti PAS HADI HANYA orang Melayu sahaja Melayu yang diugut dengan neraka jika tidak menyokong mereka walau...
Azmin Dan Geng Lompat Dari Pkr Juga Hamzah Dengan Geng Lompat Dari Umno Nak Bertanding Dimana

Azmin Dan Geng Lompat Dari Pkr Juga Hamzah Dengan Geng Lompat Dari Umno Nak Bertanding Dimana

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 409 hits
GENG AZMIN DAN HAMZAH TIADA KERUSI UNTUK DITANDINGI Shahbudin Husin Dalam gambar perjumpaan antara Muhyiddin Yassin dengan ketua ketua parti dalam kerajaan PN dua hari lalu turut terselit dalam pertemuan itu adalah Azmin Ali dan Hamzah Zain...
Azmin Jangan Buat Dasar Sendiri Kata Noh

Azmin Jangan Buat Dasar Sendiri Kata Noh

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 219 hits
Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Mohamed Azmin Ali diingatkan supaya tidak membuat sebarang dasar bersendirian membelakangkan persefahaman yang telah dibuat kerajaan Perikatan Nasional Ahli Parlimen Tanjong Karang Ta...
Pkr Tak Mungkin Sokong Shafie Jadi Calon Pm Kata Penganalisis

Pkr Tak Mungkin Sokong Shafie Jadi Calon Pm Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 221 hits
Shafie Apdal tidak menyokong Anwar Ibrahim menjadi calon PM PETALING JAYA Dua penganalisis politik berkata rancangan menamakan Ketua Menteri Sabah Shafie Apdal sebagai calon perdana menteri pembangkang memerlukan sokongan PKR tetapi ia tida...
Menang 6 Prk Bukti Bn Masih Relevan Diterima Rakyat Kata Zahid

Menang 6 Prk Bukti Bn Masih Relevan Diterima Rakyat Kata Zahid

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 223 hits
Calon BN Mohd Sharim Md Zain meraikan kemenangannya pada PRK Chini bersama kepimpinan BN di pusat penjumlahan undi di IKBN Pekan semalam PEKAN Kemenangan 6 kali dalam pilihan raya kecil termasuk yang terbaru di Dewan Undangan Negeri Chini s...
Pn Sedia Buat Pilihan Raya Bila Bila Masa Kata Azmin

Pn Sedia Buat Pilihan Raya Bila Bila Masa Kata Azmin

papar berkaitan - pada 6/7/2020 - jumlah : 209 hits
MALAYSIAKINIKerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin telah cukup kriteria untuk mengadakan pilihan raya mengejut pada bila bila masa kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Azmin Ali Azmin berkata ini...
Foto Najib Bersama Azmin Menyakitkan Hati Kata Kadir Jasin

Foto Najib Bersama Azmin Menyakitkan Hati Kata Kadir Jasin

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 300 hits
Anggota Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu A Kadir Jasin menyifatkan gambar bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersama Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Seri Azmin Ali sebagai menyakitkan hati Menurut Kadir ba...
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

App Inarah

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Masih Beraya



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Pesanan Buat Sang Suami

Lfl Should Defend The Victims Too

1 500 Berarak Ke Dataran Merdeka Tuntut Hak Pekerja

More Than Pools Patios Eric Curtis Landscape Architecture Designs For Life

Dua Lelaki Didakwa Tebang Pokok Robin Hood

Anwar Announces Over 13 Pay Hike For Govt Servants Largest In History