Pilihanraya Johor Mewujudkan Kerajaan Yang Stabil






Oleh : Tok Janggut
Tempoh 22 bulan Pakatan Haprak memerintah Malaysia merupakan satu tempoh suram bagi rakyat Malaysia.
Selama 22 bulan inilah, sistem kerajaan dihancurkan, penjawat awam dihina selain hak-hak rakyat di tarik satu persatu bermula dengan pengurangan bantuan oleh kerajaan Haprak yang diketuai oleh Perdana Menteri PPBM sambil dibantu oleh PKR, DAP dan WARISAN.
Walaupun akhirnya Pakatan Haprak ini akhirnya tumbang sendiri akibat dari peletakkan jawatan Perdana Menteri PPBM, selepas episod tikam-menikam diantara kepimpinan Pakatan Haprakan, episod sembam Malaysia terus berlaku selepas Perdana Menteri seterusnya dari PPBM dilantik menjadi PM ke 9.
Dengan membawakan perwatakkan 'alim' dan 'tukang doa', PM 9 yang cukup terkenal dengan sikap berkhianat sesama sahabatnya ini akhirnya tidak kekal lama. Dan akhirnya dia kecundang dengan takdir ALLAH.
Namun, disebalik kesemua episod sembam politik Malaysia ini, ianya semua berpunca daripada kebodohan majoriti rakyat Malaysia yang mudah tertipu dan termakan dengan janji-janji manis daripada pihak Pakatan Haprakkan dan PPBM yang mahu menjadikan 'Malaysia Baharu' yang kononnya lebih bersih.
Ternyata 22 bulan memerintah, kita menyaksikan Pakatan Haprakkan meliwat institusi kerajaan semahu-mahunya seperti mengugurkan kes pendakwaan beberapa tokok VIP PH yang didakwa di mahkamah, menjual aset-aset negara kepada pihal luar, membuat pinjaman kepada Jepun selain melacurkan harta-harta umat Islam seperti aset-aset TH Plantation dan TH Hotel.
PRN MELAKA
Ketika diawal PRN Melaka yang terpaksa diadakan selepas episod pengkianatan beberapa orang dari blok kerajaan cuba menjatuhkan kerajaan campuran. Ramai dikalangan pemerhati politik seakan-akan melihat BN tidak mampu menawan Melaka. Ditambah lagi dengan keputusan PAS yang untuk bersama dengan PPBM, membuatkan BN yang ditunjangi UMNO membuat keputusan untuk bertanding secara solo dalam PRN Melaka.
Dan menariknya, dalam cakap-cakap BN tak boleh menang, akhirnya BN berjaya menawan Melaka lebih daripada 2/3 kerusi DUN.
Lebih menarik, PRK Melaka ini menyaksikan PAS, terus memperlihatkan kebodohan dalam menyusun strategi politik apabila tewas di semua kerusi yang diberikan kepada mereka.
PRN JOHOR
PRN Johor diadakan selepas mendapat perkenan pembubaran dari KDYMM Sultan Johor, Sultan Ibrahim. Ini berikutan kedudukan dalam DUN negeri Johor yang kini hanya dipisahkan oleh Speaker Dewan yang merupakan Speaker lantikan era pentadbiran Pakatan Haprak.
Jadi melihat situasi genting ini, maka MB Johor bertindak memohon untuk Dewan dibubarkan bagi membolehkan rakyat membuat keputusan.
Maka sewajarnya rakyat Johor mengambil peluang ini untuk memberikan undi kepada Barisan Nasional yang terbukti cemerlang dalam membangunkan negeri Johor.
Tak usah nak bereksperimen nak memilih selain Barisan Nasional. Kerana eksperimen menggantikan kerajaan sebelum ini sudah cukup melingkupkan negara.
Walaupun Barisan Nasional tidak maksum dari kesilapan dan kesalahan. Namun Barisan Nasional adalah pilihan paling tepat dan terbaik berbanding PN yang diisi dengan muka-muka pengkhianat dan PH yang dipenuhi dengan muka-muka penipu.
Jadi warga Johor...Ayuh tetapkan tekad untuk pilih Barisan Nasional untuk kestabilan di masa depan!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penaminang.com/2022/01/pilihanraya-johor-mewujudkan-kerajaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rm150 Juta Buat Prn Johor Lagi Bazir Biar Kerajaan Tak Stabil Terus Tadbir Kata Puad

Rm150 Juta Buat Prn Johor Lagi Bazir Biar Kerajaan Tak Stabil Terus Tadbir Kata Puad

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 176 hits
Persoalan mengenai keperluan mengadakan pilihan raya negeri tidak lagi relevan kerana Dewan Undangan Negeri Johor sudah dibubarkan menurut Mohd Puad Zarkashi PETALING JAYA Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi menafikan peruntukan ...
Lunar New Year Festive Buffets Di Thistle Johor Bahru

Lunar New Year Festive Buffets Di Thistle Johor Bahru

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 124 hits
Salam Sejahtera Tahun Baru Cina akan menjelang dua minggu lagi Tahun ini jatuh pada Sk masih ingat lagi sejak dahulu tahun harimau menjadi antara tahun yang ditunggu tunggu oleh bukan sahaja kaum cina yang menyambut perayaan tahun baharu ta...
Prn Johor Demi Rakyat Atau Mahu Melaksanakan Agenda Politik Umno

Prn Johor Demi Rakyat Atau Mahu Melaksanakan Agenda Politik Umno

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 204 hits
By January 19 2022GAMBAR HIASANTIADA apa yang mengejutkan apabila portal berita Malaysiakini menyiarkan kenyataan satu sumber UMNO yang menegaskan parti itu bukan sahaja yakin akan menang selesa jika Pilihan Raya Negeri Johor diadakan dalam...
Prn Johor Pm Serah Kepada Mb Untuk Buat Keputusan

Prn Johor Pm Serah Kepada Mb Untuk Buat Keputusan

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 135 hits
PRN Johor PM serah kepada MB untuk buat keputusan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob menyerahkan sepenuhnya keputusan mengadakan untuk mengadakan pilihan raya negeri Johor kepada kerajaan negeri itu sekiranya ada keperluan untuk ia dilaksa...
Umno S Nur Jazlan Says Snap Polls Necessary For Johor Will Benefit State Politically And Economically

Umno S Nur Jazlan Says Snap Polls Necessary For Johor Will Benefit State Politically And Economically

papar berkaitan - pada 19/1/2022 - jumlah : 223 hits
Holding a snap election in Johor would be a necessary move to free the southern state from political uncertainty and bring about stability that will translate to a much needed economic boost said a Johor Umno leader Datuk Nur Jazlan Mohamed...
Rm35 Beli Dan Siap Pasang Pelekat Rfid Di Proton Plentong Johor

Rm35 Beli Dan Siap Pasang Pelekat Rfid Di Proton Plentong Johor

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 235 hits
RM35 Beli dan Siap Pasang Pelekat RFiD di Proton Plentong Johor Haaa kecoh sana sini bulan Februari 2022 dah start pengunaan laluan dan sistem RFiD kat plaza tol Aku ni malas nak layan pada awalnya Last last terlupa hujung minggu nanti ada ...
Prn Johor Umno Sudah Berani Derhaka Titah Sultan Johor

Prn Johor Umno Sudah Berani Derhaka Titah Sultan Johor

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 188 hits
Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar sebelum ini dengan tegas bertitah agar ahli politik berhenti berebut kuasa bagaimanapun nampaknya ia tidak diendahkan UMNO yang lebih mahu mementingkan kuasa dominan mereka Jika sebelum ini semasa...
Analyst Call For Johor Polls Due To Rivals Weakness Not Umno S Strength

Analyst Call For Johor Polls Due To Rivals Weakness Not Umno S Strength

papar berkaitan - pada 18/1/2022 - jumlah : 206 hits
Analysts believe the push by Umno leaders for the Johor state election to be held as soon as possible is not because the party is getting stronger but because Pakatan Harapan and Perikatan Nasional are weak at the moment Saying that he expe...
Johor Police Arrest 8 In Fake Vaccine Certs Case

Johor Police Arrest 8 In Fake Vaccine Certs Case

papar berkaitan - pada 20/1/2022 - jumlah : 138 hits
Johor Police have arrested eight individuals including three workers of a private clinic here on alleged involvement in the sale and purchase of fake Covid 19 vaccination certificates Newly appointed Johor Police chief Kamarul Zaman Mamat s...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional