Phuket Trip James Bond Island Hopping Dan Berkayak

Hi semuaaaaa
Ini merupakan serba sedikit perjalanan di Phuket saya. Boleh lah baca post yang sebelumnya iaitu :
Itinerari dan Bajet di Phuket

Day 1 - Ketibaan di Phuket
Setibanya di KLIA2, saya ke Tune Store untuk mengambil pocket wifi oleh Travel Recommends. Kalau nak pocket wifi murah, boleh lah baca link ini :
Pocket Wifi Travel Recommends laju dan murah

2235 Boarding dan bertolak ke PhuketSejam kemudian, dah sampai Phuketttt! Waktu di Phuket satu jam lambat banding Malaysia, so kitorang sampai tepat pukul 2235 jugak!

Selesai immigration, kitorang terus beli tiket minibus di bahagian arrival untuk ke bandar Patong kerana hotel kami terletak di Patong. Minibus jauh lebih murah berbanding taxi. Orang tu cakap taxi 800 baht yallzzz.
Harga tiket minibus bergantung kepada destinasi korang. Kalau macam Patong, 180 baht je untuk seorang

Dia akan kumpulkan dulu orang, dah cukup 10 orang baru jalan minibus ni.

Sementara menunggu tu boleh lah turn on pocket wifi oleh Travel Recommends ni. Yeayy laju! I like!

Dah cukup orang so off we go to our hotel!

Dalam perjalanan, mereka akan memberhentikan minibus di sebuah kedai. Ini kiranya macam HQ diorang la. Di sini diorang akan ambil nama dan alamat hotel korang untuk hantar direct ke hotel, dan ala-alang tu dia cuba untuk menjual pakej diorang, tapi dia tak memaksa pun untuk kita ambil.

Ada orang bagi tips, kalau taknak dipaksa ambil pakej, bila diorang tanya dah pernah datang Phuket? Korang cakap je dah, banyak kali. Settlee haha

Perjalanan mengambil masa dalam 30 minit untuk ke Patong. Tapi proses untuk menghantar setiap passenger ke hotel mereka mungkin memakan masa sikit la.

Check in di Breezotel dan rest. Review hotel boleh baca di link ni :
Itinerari dan Bajet di Phuket
Day 2 - Island hopping bersama KKday
Harini kitorang akan island hopping yang telah dibook melalui KKday di Malaysia. Harga pakej RM 152 je, boleh book di KKday
KKday James Bond Island
Sebenarnya memang ada banyaakkk pakej yang boleh diambil semasa di Phuket, tapi saya saje nak try book siap-siap dari Malaysia. Next time, nak try book pakej semasa di Phuket pulak.

Tepat 9.30 pagi, driver minibus untuk pakej ni dah terpacak depan hotel. Kitorang masa tu masih dalam bilik, and lobby siap call. Wow bagus betul, tak perlu berpanas-panas tunggu depan hotel. Tunggu dalam bilik pun ok je haha

Kami turun ke lobby dan kemudiannya di sambut oleh driver, terus masuk ke dalam minibus.

Maka bermulalah perjalanan kami untuk island hopping.
Ku sangka kan sekejap perjalanannya, rupanya jauh jugak!

Dalam perjalanan, dia akan berhenti di RnR untuk sesiapa nak pergi tandas atau beli jajan.

Cantik RnR dia yallzzzzz..

Lebih kurang 20 minit kemudian, kami pun tiba di destinasi pertama kami yang termasuk dalam pakej iaitu Monkey Temple.
Destinasi 1 : Monkey Temple

Kat sini memang banyak monyet. Korang bolehla nak beli dan bagi makan kt monyet tu.

Selain tu, kat sini pun ada gua untuk korang explore. Gua ni dah included dalam pakej so tak perlu bayar untuk masuk gua. Cuma larat tak larat jela nak mendaki gua tu hihi

Kami kemudiannya ke destinasi seterusnya iaitu ke Phang Nga Bay untuk menaiki long tail boat.
Destinasi 2 : Phang Nga Bay

Jadi ini ialah 'jeti' di mana kita akan menaiki long tail boat. Kat sini juga dia akan berikan life jacket untuk kita pakai sebelum menaiki boat.

Lepas dah naik long tail boat, kami dibawakan ke perkampungan nelayan yang terletak di Phang Nga Bay.

Kita akan makan lunch di perkampungan ini.

Don’t worry, makanan yang disediakan halal sebab ini pun perkampungan nelayan islam. So tiada arak yang disediakan.

Selesai sahaja makan, kami boleh round perkampungan nelayan tu. Besssttt dan unik!

Ada sekolah, ada stadium terapung. Menarik! Sambil main bola sambil tengok view yang cantik. Hahaha

Masjid ni pun terapung okayyyy! haha
Destinasi 3 : Kayak di Talu Island
Selepas dah kenyang dan bertenaga. Sekarang tiba masanya untuk berkayak! Yang ni pun dah included dalam pakej, so tak perlu bayar extra.

Dalam satu kayak boleh muatkan 3 orang dan salah seorangnya wajib ada orang yang professional dalam kayak.

Sebenarnya kita cuma duduk je dalam kayak tak payah buat apa pun, dia je yang akan bersusah payah bawa kan kita. haha! Tapi kalau korang nak try kayak sendiri memang boleh sangatttt. Cuma yela, sebab kitorang tak pro, so tak kosserrrr hahaha

Yela I nak orang ambik gambar I je. hahahaah gittewww. Tapi kan, unik juga experience ni, sebab kita siap berkayak masuk gua tau!

Jom masuk guaaaa.

Ok takleh post bebanyak, so kalau nak tahu kena cuba sendiri. haha. Boleh klik link ni untuk cuba :
James Bond Island KKday

Bagus juga ada orang yang bawa kayak ni. Pandai pula dia ambil gambar guna daun yang digunting bentuk heart ni. haha

Ok more picturessss. haha

Selepas dah berkayak, dia sediakan minuman, so bolehlah minum sebelum kita ke destinasi seterusnya which is :
Destinasi 4 : James Bond Island

So inilah James Bond Island..

Time ni sebenarnya dah betul-betul penat, fikir "bila nak balik ni" sebab memang padat betul aktiviti hahahahaha

My name is Bond. James Bond.

Dalam pukul 4.30 petang, kami pun beransur pulang. Bayangkan dari pukul 9.30 pagi sampai ke 4.30 petang. Fuhhh penat bak hanggggg

All I can say is this activity is the best!

Moh le kite pulang sebab lepas ni nak pergi ke Phuket FantaSEA pulakk....
Baca sambungannya di sini :
Honeymoon Phuket - Pantai dan Kapal Terbang di Mai Khao beach

Pelakon James Bond Judi Dench Tiba Di Kota Kinabalu

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 798 hits
Guess who was on the same flight with me back to KK M foto asal Ahmad Marzuki Nasir Pelakon James Bond Dame Judi Dench tiba di Kota Kinabalu Judi Dench dijadualkan tiba dengan pesawat British Airways sekitar pukul 5 30 petang ini Beliau dip...
Philippines Island Paradise Coron Palawan Private Island Hopping

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 355 hits
Jangan lupe tekan iklan2 yg ada dalam blog ini Cukup lah hanya sekali Terima kasih Please Click the advertisment Once is enough Thank YouAIK BACA JE KOMEN LA SIKIT sumber
Malaysia Risks Falling Out Of Global Bond Market Index

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 338 hits
Malaysia s market accessibility level is in danger of being downgraded under the FTSE s global classification framework This will see Malaysia fall out of the World Government Bond Index which it has been a part of since 2004 to the Emergin...
Singapore Trip Singapore Itinerary 3 Days 2 Nights

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 297 hits
AssalamualaikumMasa aku nak buat itinerary ni aku google dan list out semua tempat menarik dekat Singapore Rupanya terlalu banyak tempat best dan menarik Orang selalu cakap Singapore bukan ada apa pun Tapi sebenarnya sekecik kecik Singapore...
Trip Ke Bangkok Khaoyai Part 1

papar berkaitan - pada 30/3/2019 - jumlah : 372 hits
Assalamualaikumm Hari ni hari kedua di Bangkok malam tadi saya dah wasap awal awal driver yang akan bawak kami ke Khao Yai iaitu Mr Tum saya pesan suruh dia datang seawal jam 6 30 pagi khaoyai tu jauh 3 jam perjalanan dari bangkok jadi seel...
Norway Tarik Balik Pelaburan Rm55 Bilion Bond Sukuk M Sia

papar berkaitan - pada 7/4/2019 - jumlah : 368 hits
Norway tarik balik pelaburan RM55 bilion tidak akan melabur dalam bond dan sukuk Malaysia kata NajibHari ini Tabung Amanah negara Norway telah mengumumkan mereka tidak akan melabur di dalam bon dan sukuk Malaysia lagi Tabung milik kerajaan ...
Run Together Bond Stronger Ijm Land Half Marathon 2019 Kini Kembali

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 411 hits
Assalamualaikum Hi Semua Baru baru ini bertarikh 29 March yang lalu sis sempat menghadiri press conference bersama pihak IJM Land Berhad Yang mana IJM Land akan menganjurkan program IJM Land Half Marathon 2019 yang akan diadakan pada 4 Augu...
Kisah Lumut Eco Run 2019 Dan Marina Island Pangkor Resort Hotel

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 593 hits
KISAH LUMUT ECO RUN 2019 DAN MARINA ISLAND PANGKOR RESORT HOTEL Assalamualaikum semua Bila sebut pasal larian memang payah sangat aku nak join Bukan apa aku kesian kat para crew nanti kena kerja extra time semata mata nak tunggu ketibaan ak...
Cap Dan Sam Kecewa Kelulusan Eia Untuk Pan Island Link

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 391 hits
Persatuan Pengguna Pulau Pinang dan Sahabat Alam Malaysia Malaysia amat kecewa dengan pengumuman Ketua Menteri Pulau Pinang hari ini bahawa Penilaian Kesan Alam Sekitar untuk Pan Island Link telah diluluskan oleh Jabatan Alam Sekitar dengan...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia