Trip Ke Bangkok Khaoyai Part 1

Assalamualaikumm.

Hari ni hari kedua di Bangkok..
malam tadi saya dah wasap awal-awal driver yang akan bawak kami ke Khao Yai iaitu Mr Tum
saya pesan suruh dia datang seawal jam 6.30 pagi..
khaoyai tu jauh.. 3 jam perjalanan dari bangkok
jadi seeloknya gerak awal.. sebab kat sana nanti ada banyak tempat nak pergi.
takut tak sempat nak pegi semua. rugi la chek mai jauh-jauh tak dapat ziarah semua tempat.

Mr tum macam nak datang lewat sikit.. sebab awal sangat katanya.
saya kata ok lah pukul 7 pagi.. saya tetap nak keluar awal jugak..kui kuijadi pukul 7 pagi Mr tum sampai ke hotel.kami sekeluarga dah siap sedia tunggu dekat bawah hotel.
 memandangkan kami semua tak makan lagi,
jadinya kami terus mintak Mr Tum bawak kami breakfast dulu.
malangnya Mr Tum cakap, tak de kedai buka lagi awal-awal pagi macam ni di bangkok niish pelik jugak depa nih... tak makan pagi keee??
spesis membuta sampai tengahari ke semua masyarakat di sini.. hahahaharupanya kedai makan kat sini semuanya jenis buka lambat.

jadi kami teruskan perjalanan ke Khaoyai,
dan Mr Tum cakap dia akan singgah cari kedai halal untuk breakfast dalam perjalanan nanti..

baru suku perjalanan mursyid dah syahdu menyeluk ..kakakakak
jadi sampai di pekan Sara Buri dia bawak kami ke restoran muslim.
taaapiiii saya macam tak berapa yakin pada mulanya... sebab budak yang jaga kedai tu tak pandai cakap melayu langsung.
dan tengok makanan dia pun..rasa macam tak boleh nak masuk tekak jek.... hahhaha

nampak ada lambang halal tu.. tapi masih ada ragu-ragu di hati..huhu

untuk mengurangkan keraguan di hati, saya meronda dalam kedai tu dulu
perhati gambar-gambar di dinding kedai.. nampak ada gambar kaabah, ada tulisan Allah Muhammad
baru ada keyakinan sikit.. lepas tu saya jenguk-jenguk belakang kedai tu
saya ternampak ada makcik tengah menonton tv rancangan hafazan alquran
baru rasa lebih yakin lagi percaya.

dah hilang keraguan, baru la rasa nak order makanan..
tengok menunya semua bahasa thai.. hahahaha..
tambahan pulak budak yang jaga kedai tu tak faham melayu atau english langsung.
jadinya kami mintak tolong Mr Tum Orderkan nasi goreng seafood
dan mursyid nak nasi goreng ayam.
saya pun tak pasti yang mana satu nasi goreng seafood dalam menu tu.. hahahahabah mursyid ,atok mursyid dan Mursyid pulak pegi  cari roti kat seven eleven kat bangunan sebelahpunya lama diorang pegi cari makanan..

smpai nasi goreng yang di order pun nak habis dah saya n opah mursyid makan..

rupanya diorang cakap, kena belek satu2 makanan kat seven eleven tu.. sebab banyak yang tak halal.
jenuh jugak nak cari yang ada tanda halal..huhususah betul makanan halal di bangkok ni.. kat hatyai senang je dapat.

lepas tu pakat bancuh milo 3 in 1 yang beli kat seven eleven pulak
mereka dua beranak hanya makan roti.. haha

dan saya pulak sempat posing dulu depan kedai makan lepas dah kekenyangan.. hihi

lepas tu kami meneruskan perjalanan lagi.. Mr Tum kata 2 jam lagi baru sampai Khaoyai..
jadi saya pun hanyut dibuai mimpi sepanjang perjalanan tu..haha

sampai di Khaoyai, Mr Tum tanya nak kemana dulu.. saya pun tak pasti sangat,
jadi saya ikut tempat-tempat yang saya dah cari dalam blog-blog..
jadi dia bawak kami ke The Bloom
tiket masuk ke The Bloom ni 100 baht ye seorang.
kanak-kanak separuh harga kot.. tak ingat la pulak

acara wajib sebelum masuk, bergambar kat depan dulu la..

lepas tu dia akan bawak kita naik benda alah ni ronda-ronda keliling the bloom ni lah.
ala tak besar mana pun the bloom ni
kalau jogging lagi bagus.. hahah.. habih la pondesyen  chanel pasar malam mak cik kalau joging,,

lepas habih meronda , dia akan berhenti di sheep farm.
kat sini semua orang kena turun la.. wajib la turun bergambar.

lama 3 ekor tu menunggu kat situ.. hampa tak sampai-sampai jugak.. hahah

depa dua beranak dok bagi makan sheep.. lapo nau mereka dalam kandang tuh.. kesian..

sis juga tak mau ketinggalan.. sis macam tak ikhlas nak bagi makan pun.. haha.. yang penting pose kaki wajib on point
musyid nak habihkan rumput tu semua untuk bagi sheep tu makan.. jadi mama suruh dia bermalam kat situ bersama mereka. hahaha
berebut la mereka anak beranak nak ambik brim..haha
sheep tu geram tengok sis posing.. sampai terjengoi kepala.. dia mesti dok maki dalam hati.. aku lapaq la woiii.. hang dok meghenyeh dari tadi tang tu.. hahahahahhah
sis posing lagi.. hahahaha
The Bloom ni tempat bunga-bungaan la.. macam-macam jenis pokok bunga ada di sini
tapi malangnya waktu kami pergi, bunga tak banyak yang mekar lagi
pekerja tengah dok tanam pokok bunga masa tu..
dalam bulan 12 barulah bunga-bunga tu akan berkembang mekar
jadinya masa kami pegi tu semuanya bunga yang layu di tasik madu.. haha

keadaan kat sini pun macam tak terjaga sangat masa tu..
bunga-bunga ditemani lalang..hahatapi kami tetap bergambar dengan tenang..
 aik sejak bila suami chek jadi mat bunga nih... dia kena paksa posing gituh dengan bini dia.. hahaha

pehal superman dok tengah panaih lit lit tuh.. hahaha..
nampak tak lalang dan rumput lebih dari bunga..

mak mentua ambik gamba kami ni.. tq mak.. walaupun dari kejauhan nampak jugak la rupa paras kami bertiga

cucu dengan opah dok berdrama tengah panas

ada orang tertinggal beg tangan bijan kat sini oiii

seriusly tak ada apa sangat kat the bloom ni.. semuanya macam tak terjaga rapi
mungkin masih dalam proses tanam semula kot..hahah

lepas tu kami bergerak ke pb Valley..
pb valley ni adalah ladang anggur yakni tempat buat wine.
masuk untuk bergambar ja.. free je pun
tapi kalau nak tour dalam ladang dan pegi tengok tempat buat wine kena bayar.
tapi tak ingat dah berapa kena bayar
sebab tak berminat nak tour. dan dia ada waktu dia.. ada jadual tour.
kena tunggu waktu dia lah kalau nak tour
jadi kami masuk posing sampai pening je la

lepas selesai posing, kami teruskan perjalanan ke primo piazza
ini ada lah entrance fee dia ye.. dewasa 200 baht, kanak-kanak 100 baht
ni kat pintu masuk ke primo piazza

belum masuk lagi dah berpeluh ketiak bergambar..haha

kat dalam primo piazza ni sangat la cantik kalau nak bergambar.. kengkonon macam kat itali gituhdalam ni ade haiwan bernama alpaca.. cute je alpaca ni.
setiap tiket masuk yang kita beli akan dapat la seikat rumput untuk bagi makan dekat alpaca nih.

yang ni bukan alpaca naaaaaa... hahaha

lepas habis bagi si alpaca tu makan, kami pun meronda dalam tu sambil bergambar bertubu-tubi hahaha

lepas dah puas meronda dan bergambar dalam tu,
Mr Tum bawa kami ke piazza palio  pulaks..
next entry ok..

Eat Thai Visit Thailand 2019 Untuk Menangi Trip Ke Bangkok

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 439 hits
EAT THAI VISIT THAILAND 2019 UNTUK MENANGI TRIP KE BANGKOK Jom SAVE THE DATE untuk EAT THAI VISIT THAILAND 2019 dan MENANGI TRIP KE BANGKOK Macam mana nak menang Trip ke Bangkok ini Korang pernah dengar restoran makanan Thailand Mr Tuk Tuk ...
Trip Ke Delhi Kashmir Agra Part 1 Perjalanan Menerokai Bumi Kashmir

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 363 hits
Assalamualaikum Keep calm cause I m on vacation OK TIPU Seminggu dua ini masih jelas tanda tanda terkena post vacation syndrome Macam mana nak move on jika tempat musafir viewnya cantik dan gorgeous umpama paradise on earth Itulah perumpama...
Part 3 Mampus Bukit Aman Zahid Hamidi Denies Ordering Abduction Of Amri And Koh

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 267 hits
There is a video at The Star at this link Zahid Hamidi denied issuing any order to abduct Pastor Koh and Amri Che Mat no such directive given by me or the ministry s chief secretary Koh missing in 2017 abducted in a well coordinated operati...
Ex Utusan Vs Utusan Part 2

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 247 hits
BaharomTTDI 4 April Until August last year Baharon Mahusin was still tipped to take over the top editorial post of Utusan Malaysia He was at the time the editor of Kosmo a steady brand in Utusan s fledgling stable of publications and was co...
Enforced Disappearance Part Of Crimes Listed Under Rome Statute

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 218 hits
Malaysia s withdrawal from the Rome Statute means that culprits behind the abductions of two activists would no longer be subjected to the International Criminal Court PETALING JAYA The Rome Statute from which Malaysia withdrew from today h...
Tips Petua Dan Panduan Untuk Mendapatkan Pasangan Part 2

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 393 hits
Keserasian adalah tarikan perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai...
Tempat Menarik Serta Souviner Murah Yang Dibeli Dari Seoul Korea Selatan Part 1

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 586 hits
Dah dekat seminggu lebih berlalu percutian singkat kami adik beradik ke Seoul Korea Selatan dari 6 March hingga 10 March lepas Kalau ikutkan hati memang nak lama lagi bercuti tapi sebabkan komitmen kerja adik dan keluarga kami hadkan 5 hari...
Pengalaman Melancong Ke Seoul Korea Selatan 2019 Part 1

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 849 hits
Percutian Family Ke Perlis Part 5 Padang Besar

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 716 hits
Hi korang Panjang lagi cerita percutian family ni SA cuba schedule hari2 sebab SA sekarang sibuk dengan kerja takde masa langsung nak tengok blog entry schedule pun SA buat dlm MRT dalam Komuter nak balik rumah penat kerja apa je yang tak p...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss