Ph Kalah Teruk Kerana Kelemahan Media Ph Itu Sendiri


 
Norman Radzuan.


PH kalah teruk dalam pilihanraya di Padang Serai. Aku chill je. Memang aku dah agak melihat isu yang PN bawa masuk ke pilihanraya ini. Manakala di pihak PH pula, langkah yang sewajarnya masih tidak diambil.

Dah berulang kali kita ingatkan, PH perlukan satu organisasi cytro yang tersusun. Ini perlu untuk menjawab setiap fitnah yang dilemparkan. Tapi pimpinan PH tak nampak bersungguh pun untuk lakukan ini.

PN masih merajai media sosial baharu terutamanya TikTok. Mereka aktif menanamkan fitnah dan mesej perkauman. Dan kempen mereka berjaya kerana cytro mereka ramai. Jadi fitnah itu diulang-ulang.

Nak bagi alasan apa? Sekarang pemimpin tengah sibuk bangunkan negara? Dalam PH cuma ada DS Anwar, Rafizi dan Saifuddin saja ke? Mana perginya pemimpin yang tak bertanding atau kalah dalam PRU hari tu?

Fitnah mereka kena jawab dengan segera. Dijawab ikut cara mereka. Jangan sampai fitnah itu berakar umbi dalam fikiran rakyat. Susah nak padamkan nanti. Kalau dah jadi begitu, didedahkan pemimpin mereka menyeleweng pun mereka takkan percaya. Mereka akan anggap fitnah.

Begitu ramai individu yang bergerak sendirian di alam maya ini. Tapi PH tak gunakan mereka pun. Tak payah kedekut la. Mereka bukan nak duit. Apa yang mereka mahu adalah akses kepada info yang terkini. Itu saja.

Contohnya kalau ada cerita baharu yang keluar, at least cytro ini tahu apa status cerita tu. Fitnah atau benar. Bagaimana nak defend. Itu je. Tapi entahlah.

Contoh isu sana RM600 bilion. Sekarang ni apa PN buat? Pertama, yakinkan penyokong yang kerajaan ini dikawal orang bukan Melayu dan cuba rosakkan perniagaan orang Melayu. Mereka main sentimen perkauman.

Kedua, mereka keluarkan fitnah yang lepas-lepas supaya pemimpin PH sibuk tangkis fitnah tersebut jadi tak sempat nak lawan dakyah perkauman yang mereka sedang giat usahakan.

Ketiga, mereka mula yakinkan yang isu itu hanya fitnah sebab PH nak tutup kesalahan lain (yang sebenarnya fitnah yang mereka buat). Nampak tak kerja mereka kemas dan tersusun. PH buat apa?

Kalau tak percaya, korang tunggu je la. Bila terbukti ada penyelewengan dana RM600 bilion tu, ramai akan anggap pemimpin PN teraniaya. Akhirnya nanti imej PH yang akan semakin rosak teruk.

Ada baiknya, simpan dulu isu RM600 bilion tu. PH tumpu yakinkan rakyat. Tubuhkan organisasi cytro yang tersusun untuk sebarkan propaganda PH. Menangi jiwa rakyat.

PH kerajaan. Menteri Komunikasi orang Keadilan. Gunakanlah ruang yang ada. Bukan suruh buat fitnah tapi lawan rasisme dan ekstremisme agama guna media rasmi kerajaan. Tak langgar etika pun.

Bila dah dapat basmi perkauman dan ekstremisme agama, baru sambung bongkar isu RM600 bilion ini. Masa tu tengok siapa yang terduduk.

Kalau PH masih tak mahu buat juga, keputusan pilihanraya Padang Serai akan berjangkit kepada banyak parlimen lain. Jadi terpulanglah kepada pimpinan untuk fikirkan apa yang perlu.

Aku pun takkan bertahan lama dalam media sosial ni. Patut dah bersara dah sebab impian aku nak tengok DS Anwar jadi PM dah tercapai. Guane boh?

Raja Gelap

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/12/ph-kalah-teruk-kerana-kelemahan-media.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalah Teruk But With Ph A 2nd Chance For Umno

Kalah Teruk But With Ph A 2nd Chance For Umno

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 251 hits
A second chance for Umno to be accepted by all Malaysians Let s not mince words Umno got the worst beating in GE15 than its whole recent history Not even 30 seats Kalah Teruk Not only were they rejected by Malaysians they were almost reject...
Pejuang Umno Kalah Di Media Sosial

Pejuang Umno Kalah Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 154 hits
Setiap kali pascaPRU pemimpin UMNO menukilkan atau merumuskan antara punca kekalahan atau kurang sokongan terhadap BN ialah kurang menguasai media sosial PRU13 dikatakan BN ketinggalan di FB Masuk PRU14 kerana tidak menguasai Twitter Masuk ...
Hiburan Diam Itu Lebih Baik Ira Kazar Beri Peringatan Buat Diri Sendiri

Hiburan Diam Itu Lebih Baik Ira Kazar Beri Peringatan Buat Diri Sendiri

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 121 hits
Sebelum ini nama anak kepada pelakon veteran Kazar Saisi iaitu sering terpalit dengan kontroversi orang ketiga dalam rumah tangga pasangan selebriti Puteri Sarah Liyana dan Syamsul Yusof Susulan itu Ira atau nama sebenarnya Faghirah Fatini ...
Zahid Masih Tak Insaf Kalah Teruk Kini Dakwa Dap Akur Syarat Umno Tetapkan

Zahid Masih Tak Insaf Kalah Teruk Kini Dakwa Dap Akur Syarat Umno Tetapkan

papar berkaitan - pada 7/12/2022 - jumlah : 213 hits
agendaily com6 12 2022UMNO bersetuju bersama DAP Walapun mengalami kekalahan teruk semasa Pilihan Raya Umum Ke 15 nampaknya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi masih tidak insaf dan merasakan dirinya betul Presiden UMNO yang dilantik menjadi Timb...
Mahiaddin Wajar Lebih Dulu Menyesali Kesombongannya Jika Umno Itu Kleptokrat Apakah Dirinya Sendiri Benar2 Bersih

Mahiaddin Wajar Lebih Dulu Menyesali Kesombongannya Jika Umno Itu Kleptokrat Apakah Dirinya Sendiri Benar2 Bersih

papar berkaitan - pada 4/12/2022 - jumlah : 66 hits
Terasa lucu pula bila membaca kenyataan Mahiaddin Md Yasin yang mengecam susunan kabinet Anwar Ibrahim sebagai paling mengecewakan dalam sejarah negara Beliau menjadikan perlantikan Ahmad Zahid Hamidi selaku Timbalan Perdana Menteri sebagai...
Anwar Menghadap Sultan Johor Sebelum Itu Baginda Mengucapkan Tahniah Kepada Anwar Ibrahim Di Dalam Fb Baginda

Anwar Menghadap Sultan Johor Sebelum Itu Baginda Mengucapkan Tahniah Kepada Anwar Ibrahim Di Dalam Fb Baginda

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 140 hits
November 27 2022 Perdana Menteri Anwar Ibrahim ketika menghadap Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar di Kuala Lumpur hari ini PETALING JAYA Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan menerima menghadap Perdana Menteri Anwar...
Telekung Travel Siti Khadijah Harmony Flair Aria Hitam Itu Menawan

Telekung Travel Siti Khadijah Harmony Flair Aria Hitam Itu Menawan

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 213 hits
Terpandang iklan Telekung Siti Khadijah yang baru Harmony Flair Aria di facebook ke instagram entah Ehhh macam cantik je design telekung Harmony Flair Aria Menepati ciri ciri telekung yang saya suka sangat Balik kerja encik suami singgah di...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Building Information Modeling And Digital Tools In Architecture

1 Kebaikan Kakak Ipar

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Kpm Guru Perlu Runding Umum Tarikh Spm Kata Ahli Akademik

Expect More Royal Reprimands After Agong Sultan Ibrahim S Maiden Visit To Singapore Parliament