Pejuang Umno Kalah Di Media Sosial


 Setiap kali pascaPRU, pemimpin UMNO menukilkan atau merumuskan antara punca kekalahan atau kurang sokongan terhadap BN ialah kurang menguasai media sosial.
 

PRU13 dikatakan BN ketinggalan di FB. Masuk PRU14 kerana tidak menguasai Twitter. Masuk PRU15, tentu sekali dikaitkan gagal di Tiktok. Masa PRU16 nanti akan gagal di Kingkong (agaknya satu aplikasi media sosial baharu) pula.
 

Memang, jika diteliti di kalangan pemimpin UMNO/BN amat jarang yang ligat di media sosial. Tidak banyak pengikut. Tidak kemas kini status. Ketua Penerangan di pelbagai peringkat pun sendu di media sosial.
 

Apabila dipilih menjadi calon, baharu hendak buat akaun media sosial. Dapatlah beberapa ratus atau ribu sahabat atau pengikut. Itupun kebanyakannya di kalangan sahabat dan penyokong sahaja.
 

Sebenarnya, pemimpin dan penyokong UMNO bukan tidak aktif di media sosial. Mereka aktif di WhatsApp. Menyertai banyak kumpulan Whatsapp sehingga tidak sempat dibaca keseluruhannya.
 

Mereka bukan tidak pandai menulis atau mengarang untuk menyatakan pendapat. Hebat berhujah sehingga ada ahli kumpulan mengaku kalah sehingga keluar kumpulan. Merajuk atau tidak mahu terus diserang oleh ahli kumpulan lain.
 

Kalau tidak keluar kumpulan dengan sendiri, akan ada yang dikeluarkan dari kumpulan oleh pentadbir kumpulan. Kononnya tidak mahu pengaruh mereka merosakkan ahli lain. Atau sebagai tanda individu itu tidak layak berada di dalam kumpulan kerana tidak sealiran dengan yang lain.
 

Mereka menjadi jaguh kampung dalam kumpulan WhatsApp. Hebat yang teramat sangat. Sedangkan apa yang dilakukan tidak memberi manfaat secara langsung kepada UMNO. Yang ada itu memang di kalangan pemimpin dan ahli UMNO.
 

Sebaliknya, mungkin disebabkan berhujah sesama sendiri, ada yang semakin menjauhkan dari UMNO. Sepatutnya menambah bilangan ahli dan perkuatkan keyakinan kepada UMNO, tetapi apa yang berlaku sebaliknya.
 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lokmanismail.blogspot.com/2022/11/fgv.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kalah Teruk But With Ph A 2nd Chance For Umno

Kalah Teruk But With Ph A 2nd Chance For Umno

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 248 hits
A second chance for Umno to be accepted by all Malaysians Let s not mince words Umno got the worst beating in GE15 than its whole recent history Not even 30 seats Kalah Teruk Not only were they rejected by Malaysians they were almost reject...
Umno Bn Berputih Mata Kalah Semua Kerusi Di Melaka

Umno Bn Berputih Mata Kalah Semua Kerusi Di Melaka

papar berkaitan - pada 20/11/2022 - jumlah : 161 hits
agendaily com20 11 2022Calon Perikatan Nasional Datuk Mas Ermieyati Samsudin mempertahankan kerusi Parlimen Masjid Tanah dalam PRU 15 setelah menang majoriti 4 411 undi UMNO dan Barisan Nasional mengalami tamparan paling hebat apabila semua...
Ucapan Tahniah Banjiri Media Sosial Selepas Anwar Diisytihar Pm

Ucapan Tahniah Banjiri Media Sosial Selepas Anwar Diisytihar Pm

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 123 hits
Ucapan tahniah daripada pemimpin politik dan warga maya membanjiri media sosial selepas Pengerusi Anwar Ibrahim diumumkan sebagai perdana menteri Malaysia kesepuluh Pelantikan Pakatan Harapan itu turut menjadi tajuk utama agensi berita di s...
Mb Perak Bn Baharu Teruk Kena Bahan Di Media Sosial

Mb Perak Bn Baharu Teruk Kena Bahan Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 234 hits
agendaily com22 11 2022Pengerusi BN Perak Datuk Seri Saarani Mohamad Pembentukan kerajaan negeri BN PH di Perak dan pelantikan Datuk Seri Saarani Mohamad dari BN gabungan yang hanya menang 9 kerusi DUN Perak sebagai menteri besar menerima p...
Video Kaget Prabowo Buat Nangis Perempuan Hingga Viral Di Media Sosial

Video Kaget Prabowo Buat Nangis Perempuan Hingga Viral Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 133 hits
Menteri Pertahanan Prabowo Subianto bikin viral Usai membuat nangis seorang perempuan Perempuan itu membagikan aksi tangisannya di akun tiktok fitriangeliaa Dia mengaku menangis usai melihat kisah hidup dan asmara Prabowo
Berhati Hati Nyatakan Pandangan Di Media Sosial

Berhati Hati Nyatakan Pandangan Di Media Sosial

papar berkaitan - pada 26/11/2022 - jumlah : 113 hits
Hidup ini berjalan terus dan mengubah pendirian tanpa kita ingat kerana kita mudah lupa Sebab itu kita sering berkata ya kepada perkara yang pernah kita kata tidak Kita bertukar suka kepada perkara yang dahulunya kita amat benci Memahami si...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan