Ph Guan Eng Terus Dihantui Penyatuan Umno Pas




Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan menganggap Pakatan Harapan (PH) terutamanya Lim Guan Eng terus dihantui oleh kerjasama penyatuan UMNO dan PAS malah terkini memberitahu masyarakat bukan Islam bahawa mereka akan menghadapi kesengsaraan apabila UMNO dan PAS memerintah.
Sehubungan itu, Mohamad membidas kenyataan tersebut dan menganggapnya seorang yang anti akal, tidak rasional dan tidak waras.
“Kepada Lim Guan Eng, jika pemikiran politik kamu yang jumud menjadi sandaran, makanya Malaysia Baru itu adalah Malaysia yang amat prejudis terhadap Islam dan bangsa Melayu… dan bukannya hanya sekadar bencikan UMNO dan PAS sahaja….
“Kepada seluruh rakyat bukan Islam di Malaysia. Bersaksikan pemerintahan selama lebih enam puluh tahun, UMNO/BN dan PAS adalah pergerakan politik yang rasional, waras dan patuh Perlembagaan,” tegas beliau sebagaimana dalam kenyataan menerusi laman Facebooknya.
Berikut adalah kenyataan penuh beliau:
Pakatan Harapan terutamanya Lim Guan Eng terus dihantui oleh kerjasama penyatuan UMNO dan PAS.
Terkini, beliau memberitahu masyarakat bukan Islam bahawa mereka akan menghadapi kesengsaraan apabila UMNO dan PAS memerintah. Hak dan kebebasan mereka akan terhakis dan dinafikan.
Nyata beliau seorang yang anti akal. Tidak rasional dan tidak waras.
Biar saya ingatkan beliau tentang sedikit sejarah Islam dan orang Melayu. Islam datang ke Nusantara ini bukan melalui peperangan dan penaklukan.
Islam datang secara damai melalui perdagangan. Ia datang melalui usaha gigih para pedagang dan ketakwaan pendakwah dan ahli sufi.
Itulah sebabnya bangsa Melayu menerima Islam. Kerana ia dibawa dengan cara damai dan baik. Tiada langsung unsur penaklukan, pemerintahan yang zalim mahupun penindasan.
Malah sumbangan terbesar Islam kepada dunia Melayu ialah ia membawa aliran pemikiran yang rasional. Yang mengesakan Allah dan bukan menyekutunya dengan apa jua yang lain.
Islam telah memandu pembentukan keperibadian bangsa Melayu dengan indah sekali.
Bangsa Melayu, kerana ajaran Islam, telah menjadi bangsa yang juga sangat damai, rasional, bertolak ansur dan sangat berlumba-lumba melakukan kebaikan.
Orang Melayu itu bukan bangsa yang bengis dan menindas, kerana mereka punyai Islam, yang memberikan kesejukan kepada nurani dan akal budi mereka.
Kerana itu orang Melayu boleh menerima jutaan orang Cina dan India dan menjadikan mereka warganegara, Persekutuan Tanah Melayu. Mengiktiraf, memberikan hak yang saksama dan menjadikan mereka sebahagian dari tanahair ini.
Semoga Lim Guan Eng tidak lupa, bahawa itu semua adalah keputusan berani dan benar pemimpin Melayu dalam UMNO pada waktu itu.
Kepada Lim Guan Eng, biar saya nyatakan bahawa menuduh UMNO dan PAS akan melanggar hak dan menghapus kebebasan golongan bukan Islam dan bukan melayu, jika kami (UMNO/BN dan PAS) memerintah, adalah prejudis yang tersangat sangat jahat terhadap Islam dan bangsa Melayu. Apa lagi kepada UMNO dan PAS.
Berpuluh-puluh tahun UMNO dan PAS berfungsi dalam politik Malaysia yang plural ini. Di era pemerintahan kamilah kekayaan orang Cina itu menjadi sangat luar biasa. Kerajinan bangsa Cina tanpa keadilan pemerintahan UMNO/BN, tidak akan menjadikan mereka berjaya. UMNO/BN lah yang telah mewujudkan pelbagai ‘impetus’ untuk bangsa Cina mencipta kekayaan.
Di era pemerintahan UMNO/BN lah, sekolah vernakular itu subur dan bercambah dan tidak kami ‘nasionalised’kan. UMNO/BN lah yang memelihara identiti sekolah vernakular malah membantu seadilnya.
Ingatlah, di zaman UMNO/BN memerintahlah, telah kami pelihara, hormati dan damaikan semua kaum, menjadi bangsa yang kenal antara satu sama lain dan hidup secara muhibbah. Sehinggalah Malaysia ini menjadi contoh terbaik sebuah negara kesepakatan.
UMNO dan PAS adalah pergerakan politik. Kami ada ideologi kami dan yang lebih penting, kami ada agama. Agama Islam kami itu bukan sekadar solat dan puasa. Ia adalah warna, nadi dan cara hidup kami.
Mana mungkin akan kami zalimi bangsa bukan Islam/bukan Melayu, sedangkan ia ditegah oleh agama kami.
Mana mungkin akan kami nafikan hak kamu sedangkan pemimpin kami yang terdahulu yang telah merangka perlembagaan tanahair ini. Dan selama kami memerintah, kami
menerima, melaksana dan menjunjung keluhuran Perlembagaan itu sebaik-baik usaha kami.
Mana mungkin akan kami tindas akan bangsa bukan Melayu/bukan Islam, sedangkan mereka adalah sebahagian dari kami. Mereka adalah guru kami, rakan sekolah, jiran, sahabat terbaik dan rakan perniagaan kami. Malah ada yang menjadi sang belahan jiwa kami, yang dengan mereka, kami membina rumahtangga, keluarga dan menjadi teman sehidup semati.
Kepada Lim Guan Eng, jika pemikiran politik kamu yang jumud menjadi sandaran, makanya Malaysia Baru itu adalah, Malaysia yang amat prejudis terhadap Islam dan bangsa Melayu… dan bukan nya hanya sekadar bencikan UMNO dan PAS sahaja….
Kepada seluruh rakyat bukan Islam di Malaysia. Bersaksikan pemerintahan selama lebih enam puluh tahun, UMNO/BN dan PAS adalah pergerakan politik yang rasional, waras dan patuh Perlembagaan.
Insya-Allah, jika kami memerintah, Islam itu akan mengalun indah dalam kemajmukan Malaysia. Tiada yang akan disakiti, tiada yang akan dizalimi dan tidak akan juga menindas sesiapa. Kerana politik UMNO dan PAS, diinspirasi kan oleh agama dan kepercayaan rohani kami, bukan hanya cuma sekadar ideologi dan aspirasi sahaja… insya-Allah….
Dato Seri Utama Haji Mohamad bin Haji Hasan
Timbalan Presiden UMNO




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/11/05/ph-guan-eng-terus-dihantui-penyatuan-umno-pas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
The Umno Pas Alliance Is A Danger To The Chinese Says Lim Guan Eng

The Umno Pas Alliance Is A Danger To The Chinese Says Lim Guan Eng

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 288 hits
Speech by DAP Secretary General and MP for Bagan Lim Guan Eng at the DAP Johor State Annual Convention in Muar on Sunday 3rd November 2019
Non Malays Will Suffer Discrimination And Persecution Under An Umno Pas Government Says Guan Eng

Non Malays Will Suffer Discrimination And Persecution Under An Umno Pas Government Says Guan Eng

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 337 hits
Lim Guan Eng has warned that a back door government led by Umno and PAS could lead to dire consequences for Malaysians particularly the non Malays and non Muslims The DAP secretary general said this unholy alliance would only lead to non Mu...
Hubungan Pas Umno Tuan Ibrahim Dakwa Guan Eng Buat Hasutan Keterlaluan

Hubungan Pas Umno Tuan Ibrahim Dakwa Guan Eng Buat Hasutan Keterlaluan

papar berkaitan - pada 6/11/2019 - jumlah : 221 hits
Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man mendakwa Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng membuat kenyataan kenyataan bersifat hasutan keterlaluan dengan mempertikaikan kerjasama politik Umno dan parti Islam itu di kalangan bukan Islam Dalam k...
Guan Eng Lapor Polis Pas Tuduh Dap Biadab

Guan Eng Lapor Polis Pas Tuduh Dap Biadab

papar berkaitan - pada 25/10/2019 - jumlah : 344 hits
Lim Guan Eng berkata pihaknya akan membuat laporan polis terhadap Bendahari PAS Razman Zakaria yang mendakwa keputusan DAP tidak menerima gelaran Datuk daripada istana sebagai biadab terhadap institusi raja raja dan merupakan tindakan anti ...
Pemuda Umno Perak Wilayah Persekutuan Dan Selangor Buat Laporan Polis Terhadap Guan Eng

Pemuda Umno Perak Wilayah Persekutuan Dan Selangor Buat Laporan Polis Terhadap Guan Eng

papar berkaitan - pada 8/11/2019 - jumlah : 347 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Perak membuat laporan polis terhadap Menteri Kewangan Lim Guan Eng berhubung kenyataan kononnya masyarakat bukan Islam akan menghadapi kesengsaraan apabila UMNO dan Pas memerintah Ketuanya Mohd Arrif Abdul Majid berka...
Pas Yakin Akan Masuk Putrajaya Bersama Umno Dengan Islam

Pas Yakin Akan Masuk Putrajaya Bersama Umno Dengan Islam

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 377 hits
KUALA TERENGGANU PAS menaruh keyakinan akan masuk ke pentadbiran Putrajaya bersama Umno ikut pintu depan Presiden PAS Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang mengingatkan ahli ahli PAS Umno agar menjaga perpaduan dengan tidak lagi berbalah Men...
Ini Pula Ditujukan Buat Pas Dan 6 Jahanam Umno

Ini Pula Ditujukan Buat Pas Dan 6 Jahanam Umno

papar berkaitan - pada 27/10/2019 - jumlah : 532 hits
Semalam Anwar Ibrahim telah mengulas tentang mereka yang bercita cita mahu memintas kedudukannya sebagai Perdana Menteri ke 8 menggantikan Tun Mahathir Mohamad Jawapan beliau itu boleh diimbas kembali di sini Hari ini beliau menjawab pula m...
Ribuan Hadiri Hpu Umno Pas Peringkat Terengganu

Ribuan Hadiri Hpu Umno Pas Peringkat Terengganu

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 325 hits
Ribuan hadirin membanjiri Stadium Negeri malam ini bagi menyaksikan Himpunan Penyatuan Ummah UMNO Pas Peringkat Terengganu Orang ramai dilihat mula membanjiri stadium ini seawal jam 6 petang tadi bagi menyaksikan detik bersejarah HPU UMNO d...
Sokongan Pas Umno Tidak Relevan Anwar Jawab Isu Jawatan Pm

Sokongan Pas Umno Tidak Relevan Anwar Jawab Isu Jawatan Pm

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 310 hits
October 26 2019 12 45 PMPresiden PKR Anwar Ibrahim berkata parti yang berkuasa akan menentukan pimpinan kerajaan termasuk memberi sokongan kepada Dr Mahathir sebagai perdana menteri BANGI Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak terkejut dengan tin...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened