Ph Dah Tak Marah Umno Kerana Takut Banyak Kritik Pn Bersatu


agendaily.com31/08/2022
Ketua Penerangan Bersatu Datuk Wan Saiful Wan Jan.
Pakatan Harapan (PH) kini dilihat lebih mesra dengan Barisan Nasional (BN) dan UMNO, sebaliknya pemimpin parti komponen dipimpin Datuk Seri Anwar Ibrahim itu lebih banyak menyerang Perikatan Nasional (PN), khususnya Bersatu dan PAS.

Contoh ini dapat dilihat apabila sejak kebelakangan ini Timbalan Presiden PKR Rafizi Ramli yang kini lebih ‘mesra’ BN/UMNO lebih banyak memfokuskan kepada PN, khususnya Bersatu, dalam setiap ceramah jalanan yang diadakannya.

Tidak terkejut apabila PH kurang menyerang BN yang memerintah negara lebih enam dekad lalu, kerana Anwar yang mengetuai gabungan itu adalah cikgu kepada Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang juga Pengerusi PN.

Namun, sebagaimana dinyatakan Ketua Penerangan Bersatu Datuk Wan Saiful Wan Jan, kritikan terhadap PN dan Bersatu adalah disebabkan kepemimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin memiliki rekod cemerlang mentadbir negara walaupun dalam tempoh yang singkat.

“Kritikan yang dibuat BN, UMNO dan PH terhadap Bersatu menunjukkan parti pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin, tidak lemah selain memiliki rekod cemerlang dalam pentadbiran negara.

“Jika benar Bersatu parti lemah, kenapa Bersatu berada dalam ingatan mereka setiap hari… setiap malam?.

“UMNO dan BN meratib tak habis-habis mengenai Bersatu. PH kalau kritik pun mengenai Bersatu dan dah tak marah pada UMNO dah.

“Nampak seolah-olah perhatian yang diberi kepada kita ini tidak kena dengan retorik yang ditimbulkan terhadap Bersatu. Kenapa yang menghantui pemikiran mereka adalah Bersatu?

“Biasanya bila ingat ini, adalah salah satu antara dua, sama ada rindu dan sayang ataupun takut,” kata Wan Saiful etika berucap di majlis perasmian Persidangan Tahunan Berkelompok Cawangan-Cawangan BERSATU Bahagian Bangi 2022 di Kajang, semalam.

Wan Saiful dilaporkan berkata seluruh rakyat Malaysia tahu Bersatu adalah parti pertama menawarkan seorang individu yang berwibawa untuk menjadi Perdana Menteri.

“Ini kerana parti-parti besar seperti UMNO dan DAP mempunyai krisis integriti dalam kalangan pemimpin mereka, terutama yang mempunyai kes mahkamah.

“Sebut Presiden UMNO, bakal banduan. Bekas Presiden UMNO, dah masuk penjara. Kalau nak kira pemimpin atasan UMNO, pening kepala dengan kes mahkamah.

“Sebut pula pemimpin dari PH, parti paling besar dalam Parlimen adalah DAP. Pemimpin atasan mereka juga ada kes mahkamah. Sebut PKR pula, ada sejarah tersendiri.

“Bersatu sentiasa memikirkan mengenai ekonomi dan rakyat. Kita tak fikir sangat mengenai jawatan dan habuan,” katanya sambil menegaskan rakyat kini tidak mahu lagi BN/UMNO kembali memerintah Malaysia untuk mengelak penyalahgunaan kuasa dan rasuah.

“Inilah bezanya Bersatu dengan UMNO-BN. Adakah kita nak kembalikan era pemerintahan UMNO-BN?.”

Wan Saiful menegaskan bahawa yang menimbulkan keadaan tidak stabil dalam negara sekarang ini bukan Bersatu, sebaliknya BN dan UMNO.

“Muhyiddin dijatuhkan dengan sedemikian oleh 15 pengkhianat dari UMNO. Sekarang ini pula sama-sama UMNO… di mana PM dari UMNO pun nak dijatuhkan oleh UMNO sendiri,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/ph-dah-tak-marah-umno-kerana-takut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Pilih Umno Atau Bersatu

Pas Pilih Umno Atau Bersatu

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 196 hits
SEKARANG RAKYAT MELIHAT GELAGAT UMNO Tolak kerjasama dengan PAS bukan keputusan Zahid seorang SaaraniUMNO TAK SUKA NGAN PAS SEBAB PAS KAWAN DENGAN BERSATU PAS KATA PILIH KEDUA DUANYA DEMI UMMAHUmno atau Bersatu PAS pilih kedua dua walau dip...
No Autonomy For Umno State Leaders To Decide On Working With Pas Bersatu

No Autonomy For Umno State Leaders To Decide On Working With Pas Bersatu

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 233 hits
Umno s state and division leaders do not have the autonomy to decide on cooperation with PAS and Bersatu says the party s secretary general Ahmad Maslan Instead he said all parties need to refer to the Umno general assembly in March 2021 wh...
Tanpa Pengorbanan Bersatu Umno Tak Mungkin Jadi Kerajaan Hari Ini Kata Pas

Tanpa Pengorbanan Bersatu Umno Tak Mungkin Jadi Kerajaan Hari Ini Kata Pas

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 141 hits
Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan parti itu akan berkawan di waktu susah dan senang dalam situasi gawat atau senang bersama parti yang membentuk kerajaan selepas PH tumbang ALOR SETAR PAS tidak boleh mengetepikan Bersat...
Hilang Peluang Untuk Jadi Calon Bertanding Pru 15 Antara Punca Umno Tolak Bersatu

Hilang Peluang Untuk Jadi Calon Bertanding Pru 15 Antara Punca Umno Tolak Bersatu

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 119 hits
PETALING JAYA Seorang pemimpin kanan PAS berpandangan keengganan sesetengah pemimpin UMNO untuk menerima BERSATU dalam kerjasama politik kerana dipengaruhi sifat peribadi yang mahukan kerusi untuk bertanding dalam pilihan raya kelak Datuk S...
Mudah Saja Pas Sama Bersatu Bersatu Tu Pengkhianaat Dari Umno Pas Akan Lawan Ph Dan Umno Mudah Saja Tu Pun Tak Reti

Mudah Saja Pas Sama Bersatu Bersatu Tu Pengkhianaat Dari Umno Pas Akan Lawan Ph Dan Umno Mudah Saja Tu Pun Tak Reti

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 207 hits
Tunjuk siapa lawan siapa kawan Pemuda beritahu pemimpin PAS September 1 2022Ketua Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari bercakap di hadapan perwakilan sempena Muktamar Dewan Pemuda PAS ke 63 di Alor Setar ALOR SETAR Sayap pemuda PAS menggesa kepim...
Pas Sangat Memerlukan Umno Di Selangor Kerana Bersatu Tiada Kekuatan Dan Dianggap Menumpang Saja

Pas Sangat Memerlukan Umno Di Selangor Kerana Bersatu Tiada Kekuatan Dan Dianggap Menumpang Saja

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 167 hits
Bersatu tiada kekuatan hidupkan semula MN untuk rampas Selangor gesa perwakilanNora MahparPerwakilan PAS yang ditemui di Muktamar PAS ke 68 baru baru ini masih menaruh harapan kerjasama Umno dan PAS menjelang PRU15 ALOR SETAR Bersatu perlu ...
Sembang Kencang Pas Mahu Bergabung Dengan Umno Bersatu

Sembang Kencang Pas Mahu Bergabung Dengan Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 149 hits
Kenapa muafakat nasional gagal Kerana mereka hanya bersembang kencang menghayun bola politik semata mata tetapi tidak mampu diterjemahkan dalam pentadbiran sebenar pimpinan kerajaan PAS mahupun UMNO Cuba lihat di negeri pimpinan PAS UMNO Ap...
Umno Negeri Tiada Kuasa Autonomi Bekerjasama Dengan Pas Bersatu

Umno Negeri Tiada Kuasa Autonomi Bekerjasama Dengan Pas Bersatu

papar berkaitan - pada 19/8/2022 - jumlah : 144 hits
agendaily com19 08 2022Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan UMNO tidak membenarkan mana mana bahagiannya atau badan perhubungan negeri untuk mengadakan sebarang kerjasama politik dengan PAS mahupun Bersatu pada Pilihan Raya Umum Ke...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang