Pesta Buku Melaka


Tiada stok buku banjir, bukan stok buku lama, pastinya jualan buku baru 2022! PESTA BUKU MELAKA akan diadakan dari 27 September sehingga 2 Oktober 2022 di The Shore Shopping Gallery, Melaka. Anda boleh dapatkan buku-buku daripada syarikat penerbitan gergasi dan yang sedang meningkat naik seperti PTS, Gempak Starz, Fixi, Iman Publication, Penerbitan buku Pak Latip, Cukong Press, Rabak-Lit dan banyak lagi. Jualan buku-berpuisi-wayang pacak-persembahan muzik/akustik-fotografi.
Kelebihan Pest Buku Melaka Ramai dari sahabat publisher dan penjual buku bertanya, apa kelebihan, aktiviti dan promosi PESTA BUKU MELAKA 2022 ini. Jadi ini rumusan perancangan dan progress pesta buku Melaka ini bulan hadapan. Saja saya post di sini juga sebagai teaser untuk rakyat Melaka hadir ke Pesta Buku Melaka, 27 September hingga 2 Oktober 2022. The Shore Shopping gallery, Melaka.
Jemputan Media
Pelancaran oleh Ketua Menteri Melaka dan Exco-exco Negeri Melaka.
• Radio RTM Melaka
• Media berita Melaka
AKTIVITI ACARA + Social media/online:-
1. gathering geng komik Artis dari Rani Ahmad
2. Acara dan perjumpaan aktivis sejarah Melaka khususnya. Dibantu oleh sahabat saya Charlie Verona wakil aktivis Sejarah Melaka, Perpustakaan Negeri Melaka, Muzim Negeri Melaka dan Penerbit Sejarah
• Bicara buku Sejarah Melaka – Fitri Yahya
• Pelancaran buku sejarah Melaka
• Perbincangan sejarah Melaka
• Pameran mini sejarah Melaka.
3. Acara dan perjumpaan pemain filem negara.
• Wayang pacak dan tayangan filem hasil kerja Bapa Animasi Negara, Pak Hassan Muthalib: Animasi Silat Lagenda.
Kena dengan animasi ini di Melaka kerana nama-nama hero dalam animasi ini dari Pahlawan Melaka. (dalam final step, dapatkan hak tayangan)
• Perbincangan buku filem.
• Pelancaran buku Filem.
• Tayangan Filem Pak Nasir Jani
• Tayangan Filem Indie oleh Daniyal Kadir
4. Pameran dan kelas photografi dari Faizal Bin Hussin
• Pameran photografi Wajah Melaka yang tidak…. (nama pameran final dari Faizal)
• Kelas photografi dari Faizal Bin Hussin
5. Pertandingan Mewarna dari 100 sekolah/tadika.
6. Pertandingan Bercerita Cerita Rakyat dari 100 sekolah.
7. Pertandingan Choral Speaking dari 100 sekolah.
8. Kehadiran Sasterawan Negara Zurinah Hassan. Dibawakan oleh Majlis Buku Kebangsaan Malaysia, Cyberjaya
9. Persembahan Muzik dan puisi
• Fazleena and The Lasykar Fazleena Hishamuddin
• MIURA (TBC)
• Kelab Rancu Puisi
• TBC
• TBC
Belum termasuk penerbit yang akan melakukan acara pelancaran buku, book talk atau bual bicara bersama penulis mereka di Pesta Buku Melaka.
*Aktiviti ini akan dipromosikan di sosial media dibantu oleh fb ads. Ikon-ikon yang terlibat juga akan mempromosi sama. Secara automatik akan menjadi cross branding.
Promosi printed:-
1. Hebahan 1000 group whatapps perumahan sekitar Melaka
2. Bunting dan banner sepanjang Bandar Melaka. Keutamaan Jalan Hang Tuah, Banda Melaka.
3. 30 ribu flyers edaran dibantu oleh sahabat dari team Vintage Night Market Melaka, Muhammad Zul Aiman Zainudin
4. Jemputan sekolah dari PERPUSTAM dan MBKM
5. Jemputan pelajar Universiti dari persatuan GPMS.
Booth kalau nak diikutkan semua sudah full, tapi baru separuh bayar. Jadi publisher yang masih berminat untuk turut serta atau mana-mana penjual kopi, permainan dan alat bantu belajar masih boleh hubungi kami
Izzat Amir
016-661 1752
[email protected]
Rabak-Lit
Kedai Buku Radikal
Dalam satu link, semua info ada didalamnya Penulis yang hadir, aktiviti, penerbit, siap ada countdown berapa hari lagi Pesta Buku Melaka.
PESTA BUKU MELAKA akan diadakan dari 27 September sehingga 2 Oktober 2022 di The Shore Shopping Gallery, Melaka. Para penerbit dan pembekal-pembekal buku gergasi dan meningkat naik akan berkampung selama enam hari dari jam 10 pagi hingga 10 malam.
Anda boleh dapatkan buku-buku daripada syarikat penerbitan gergasi dan yang sedang meningkat naik seperti PTS, Gempak Starz, Fixi, Iman Publication, Penerbitan buku Pak Latip, Cukong Press, Rabak-Lit dan banyak lagi.
Pesta Buku Melaka juga akan disertai oleh beberapa nama besar dalam industri seni dan sastera seperti penulis buku Abdul Latip Talib, sasterawan negara Dato’ Dr. Zurinah Hassan, Fedtri Yahya, Ito Mohd dari The Blues Gang, Nasir Jani, Pak Hassan Muthalib, Fazleena Hishamuddin, Daniyal Kadir dan ramai lagi.
Untuk mengetahui maklumat berkenaan jadual acara dan aktiviti, anda boleh layari http://rabaklit.com/pestabukumelaka atau semak di akaun media sosial Pesta Buku Melaka Sebarang persoalan mengenai perjalanan pesta, anda boleh hubungi En. Afiq (011-6374 4243).
Jualan buku-berpuisi-wayang pacak-persembahan muzik/akustik-fotografi.
Bapa Animasi Negara Pesta Buku Melaka akan membuat tayangan filem animasi negara yang berlatarbelakangkan cerita 5 pahlawan Melaka. Animasi ini adalah arahan bapa Animasi negara kita, Pak Hassan Abd Muthalib . Kita kembalikan sejarah animasi negara, kejayaan animasi negara kita tidak akan jadi seperti sekarang jika tidak ada yang mulakannya.
Sabtu pula, Pak Hassan akan berganding bersama bekas editor majalah Gila-gila iaitu saudara Ronasina Paparon . Kita berbicara hal komik dan animasi bersama dua lagenda ini nanti. Jumpa di The Shore Shopping Gallery Pesta Buku Melaka ini.
Bicara Sejarah Melaka: Pesta Buku Melaka 1. Dua hadiah Dinasti Ming kepada Melaka yang mengangkat kedaulatan Melaka: Cop Mohor dan Tugu Batu Bukit Pelindung.
– kedua-duanya mempunyai sumber primer yang kukuh menyatakan kewujudannya menggerunkan Majapahit dan Ayutthaya. Oleh Bro Muhammad Suhail.
2. Perjuangan Penghulu Dol Said dan Naning sebagai Wilayah Istimewa oleh Bro Luqman Nurazam.
3. Melaka sebagai Kuasa Besar Maritim di Nusantara, Siapa Enrique of Malacca (Henry The Black/Panglima Awang/ Capt Jack Sparrow), Kilang Kapal di Pelabuhan Melaka oleh Penghulu Ali.
Pertandingan Doodle Jom sertai Pertandingan Doodle (Mewarna) sempena Pesta Buku Melaka 2022. Terdapat 5 Kategori akan dipertandingkan iaitu Kategori OKU, Kategori Pendidikan Khas, Kategori Tadika, Kategori Tahap 1 dan Kategori Tahap 2.
Untuk borang pendaftaran sila imbas QR Code yang telah disediakan pada poster aktiviti Pesta Buku Melaka 2022.
Tarikh aktiviti
27 ~ 28 September 2022
10:00 pagi ~ 12:00 Tengah Hari
The Shore Shopping Gallery, Melaka
Harmonikawan Ninja Seni dan Ito Blues Gang Pesta Buku Melaka HARMONIKAWAN bersama Ninja Seni a.k.a Mat Ikan dan Pak Ito Mohd dari band Blues Gang dalam satu pentas bersama membicara tentang blues dan harmonika.
Harap ada duet persembahan bersama bermain harmonika. Insyaallah Ninjaseni akan menulis buku tentang bagaimana Harmonika boleh menjadi alat kita untuk buat kawan.
The post Pesta Buku Melaka appeared first on FAIZ SAAID.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://faizsaaid.com/pesta-buku-melaka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai Pusat Jagaan Warga Emas Negeri Melaka

Senarai Pusat Jagaan Warga Emas Negeri Melaka

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 193 hits
Pusat Jagaan Warga Emas merupakan salah satu perkhidmatan yang disediakan oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat kepada warga emas atau mereka yang berumur 60 tahun ke atas Ramai yang mencari lokasi Pusat Jagaan Warga Emas dalam kalangan masyara...
Buasir Otak Tv Kalau Tipu Nanti Masuk Melaka

Buasir Otak Tv Kalau Tipu Nanti Masuk Melaka

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 217 hits
Setiap kali bila orang cakap jangan buat dosa nanti masuk melaka Jom tonton animasi ini
Sambutan Hari Malaysia 2022 Ke 59 Dengan Busana Pelbagai Etnik Era 60 An Di Melaka

Sambutan Hari Malaysia 2022 Ke 59 Dengan Busana Pelbagai Etnik Era 60 An Di Melaka

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 197 hits
Sambutan 16 September 2022 Jumaat ini akan berlansung di Dataran Memorial Pengisytiharan Kemerdekaan di Banda Hilir Melaka bermula pukul 8 00 malam Sambutan Hari Malaysia 2022 merupakan Hari Malayisia ke 59 dan kali ini juga julung kalinya ...
Lunch Di Tws Great Western Food Melaka Raya

Lunch Di Tws Great Western Food Melaka Raya

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 190 hits
Hi Korang Citer pasal makan makan ni dah lama jugak sebab asyik terlupa je nak update hah hahahahha teruk nau perangai kan So cuti raya haji ari tuh ktorang memang cuti panjang dapatlah berjalan jalan ke Melaka kan Kebetulan masa tuh time l...
Stop Irresponsible Statements On Link To Indonesia Says Kota Melaka Mp

Stop Irresponsible Statements On Link To Indonesia Says Kota Melaka Mp

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 144 hits
Khoo Poay Tiong says the Melaka government must provide full details and engage with stakeholders if it is serious about the proposal to build a bridge or tunnel to Dumai in Sumatra PETALING JAYA Kota Melaka MP Khoo Poay Tiong has called on...
Sedapnya Kuih Keria Gula Melaka

Sedapnya Kuih Keria Gula Melaka

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 339 hits
Assalamualaikum Salam Jumaat buat semua last SA bercuti hari ni esok weekend Isnin kerja semula 3 hari cuti melayan Babies kat rumah ni bawak berjalan semalam ngan hari ni turn Dania plak lama x dating berdua ngan dia Semalam bawak diorang ...
Big Badwolf Books Melaka 2022

Big Badwolf Books Melaka 2022

papar berkaitan - pada 30/8/2022 - jumlah : 149 hits
Assalammualaikum Dunia Alhamdulillah cikbunga dan keluarga bunga telah pun sampai ke Hatten Square Melaka Level 1 Hatten Square Melaka 2022Yang dipaksa jadi model Big BadWolf Books telah pun landing ke Melaka dan korang pun berpeluang untuk...
Penat Main Futsal Alasan Si Lelaki Check In Dengan Kekasih Di Hotel Bajet Melaka

Penat Main Futsal Alasan Si Lelaki Check In Dengan Kekasih Di Hotel Bajet Melaka

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 147 hits
Foto Kosmo OnlineOperasi mencegah maksiat di malam ambang merdeka yang dilakukan oleh anggota penguatkuasa Jabatan Agama Islam Melaka berjaya mencekup dua pasangan kekasih yang disyaki berkhalwat di hotel bajet Dalam kes pertama sepasang ke...
Ikmal Amry Kemal4ngan Kereta Terbalik Dalam Perjalanan Ke Melaka Syukur Isteri Dan Anak Selamat

Ikmal Amry Kemal4ngan Kereta Terbalik Dalam Perjalanan Ke Melaka Syukur Isteri Dan Anak Selamat

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 201 hits
PELAKON Ikmal Amry berdepan detik cem4s apabila kenderaan miliknya terlibat dalam nah4s jalan raya pada petang Sabtu Menerusi perkongsian di Instagram miliknya kenderaan berwarna merah yang dipandu Ikmal terbabas sebelum terbalik di Lebuh R...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Sang Saka Penipu

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Menjaga Ortu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Sayur Lemak Fucuk Suhun Masakan Kampung

Sedap Betul Miang Pla Di Dusun Riffaa Changlun

Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa