Pesta Air Negeri Kelantan 2023


Pesta Air Negeri Kelantan 2023 4 Pesta Air Negeri Kelantan sempena perayaan ulang tahun keputeraan Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V yang ke-54 akan menjadi peristiwa besar yang dinantikan oleh penduduk negeri ini. Dengan semangat menyemarakkan perayaan ini, Pesta Air Negeri Kelantan akan menjadi satu pengalaman yang tak terlupakan untuk orang ramai yang hadir.
Berlangsung pada 19 Rabiul Awal 1445H, pada 05 Oktober 2023, pada hari Khamis, Pesta Air Negeri Kelantan menjanjikan sejumlah aktiviti menarik yang memukau dan bertujuan untuk mengeratkan perpaduan dan semangat sukan dalam kalangan rakyat.
Dengan sambutan kali ini, bersempena ulang tahun keputeraan Sultan Kelantan akan dapat meningkatkan dan memupuk semangat rakyat bersama sultan. Penganjuran ini juga akan memberi kesan baik kepada rakyat Kelantan. Untuk maklumat lebih lanjut, anda boleh teruskan pengisian dibawah.
Pesta Air Negeri Kelantan 2023 Pengenalan Program Sukan untuk Rakyat Kelantan Program Sukan Rakyat yang digerakkan sempena Pesta Sukan Air Negeri Kelantan adalah satu acara yang dinanti-nantikan oleh penduduk negeri ini. Dalam usaha untuk merayakan ulang tahun keputeraan Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V yang ke-54 pada tahun 2023, program ini direka khas untuk memberi peluang kepada rakyat Kelantan untuk bersama-sama mengecapi kegembiraan sukan, memperkukuhkan perpaduan, dan menyambut semangat kemeriahan pesta kali ini.
Melalui sukan ini, rakyat juga akan kembali aktif dan cergas. Beriadah bersama sultan dan pimpinan kerajaan negeri akan menimbulkan suasana mesra diantara rakyat.
Pesta Air Negeri Kelantan 2023 5 Tentatif Lengkap Pesta Air Negeri Kelantan 2023 Dengan pelbagai aktiviti sukan yang menarik dan pertandingan air yang mengujakan, Pesta Sukan Air Negeri Kelantan pastinya akan menjadi peristiwa yang tak terlupakan bagi semua yang hadir. Rujuk dibawah untuk aktiviti dan tentatif lengkap:
MasaAktivitiSesi Pagi (8.30 pagi)Pagi itu akan dimeriahkan dengan pelbagai pertandingan sukan rakyat yang menarik. Beberapa daripadanya termasuk lari dalam guni berpasukan, tarik pelepah upih, dan isi air dalam botol. Sesi Pagi – TengahhariSesi pagi – tengahhari akan meneruskan semangat pertandingan dengan acara seperti tarik tali, panjat tiang licin, pukul bantal, terompah gergasi, dan kukur kelapa.Pertandingan Pesta Air Negeri KelantanAcara utama Pesta Air Negeri Kelantan adalah pertandingan air yang memukau. Pelbagai jenis perlumbaan perahu akan diadakan, termasuk lumba perahu koci, lumba perahu panjang, dan lumba perahu panjang.Sesi Petang (5.30 Petang)Persembahan khas oleh Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia. Ini adalah peluang yang baik untuk masyarakat tempatan memahami peranan penting yang dimainkan oleh penguatkuasa maritim dalam menjaga keselamatan pesisir pantai. Masa Terbaik Luangkan Masa Bersama Keluarga Dengan adanya program yang dijayakan oleh kerajaan Kelantan anda semua dapat meluangkan masa bersama dengan keluarga mencipta kenangan manis. Melalui pengisian dengan aktiviti menarik yang disajikan oleh penganjur diharapkan akan dapat menguatkan lagi tali silaturahim sesama saudara.
Bagi kalangan masyarakat pula akan dapat memupuk kesatuan yang kukuh hasil daripada penyertaan program sukan rakyat yang akan dapat membantu membina kerjasama dan semangat rohani sesama masyarakat.
Hidupkan Kembali Aktiviti Permainan Tradisional Usaha Kerajaan Kelantan Mengekalkan Tradisional Masyarakat Pesta Air Negeri Kelantan 2023 6 Penganjuran yang diselia oleh kerajaan negeri kali ini amatlah menarik dan memberi kebaikan kepada masyarakat terutama rakyat Kelantan. Pengisian aktiviti yang diadakan patut diberi pujian kepada pihak kerajaan negeri. Siapa sangka rakyat moden kini akan kembali bermain permainan tradisional yang dahulu dengan penganjuran sukan rakyat kali ini.
Aktiviti tradisional yang dulu kerap dimainkan oleh nenek moyang kita akan kembali hidup dengan kepelbagaian dan campuran yang sesuai dengan masyarakat kini. Dengan adanya aktiviti ini, sekaligus akan dapat diperkenalkan kepada generasi baharu yang mungkin tidak mengenali permainan tradisional masyarakat Melayu.
Rakyat Diperkenalkan Keindahan Pantai dan Warisan Kelantan Rakyat akan dapat menghayati kecantikan pantai Kelantan melalui Pesta Air Negeri Kelantan yang diadakan kali ini. Pesta ini merupakan sebuah acara yang sangat dinantikan oleh penduduk setempat dan pengunjung dari seluruh Malaysia dan luar negeri. Pesta Air Kelantan menawarkan pengalaman yang unik dan menarik di pantai kemayang ini.
Selama Pesta Air Negeri Kelantan, rakyat dan pengunjung akan diperkenalkan dengan pelbagai budaya dan warisan yang kaya di daerah pantai bachok. Dengan adanya aktiviti pantai, para pengunjung akan mendapat mengenali seni dan warisan rakyat Kelantan yang pelbagai.
Seruan Hadir Ke Pesta Air Negeri Kelantan Jadi, datanglah dan sertai kami dalam Pesta Air Negeri Kelantan yang mengagumkan ini pada 05 Oktober 2023. Ini adalah peluang yang baik untuk merayakan ulang tahun keputeraan Duli Yang Maha Mulia Sultan Muhammad V yang ke-54 sambil menyokong sukan tempatan dan menikmati keindahan alam serta budaya Kelantan. Mari bersama-sama mencipta kenangan yang tak terlupakan dalam Pesta Air Negeri Kelantan yang akan datang! Jumpa disana!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/10/pesta-air-negeri-kelantan-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Foto Sekitar Hari Peladang Penternak Nelayan Peringkat Negeri Perlis 2023

Foto Sekitar Hari Peladang Penternak Nelayan Peringkat Negeri Perlis 2023

papar berkaitan - pada 2/10/2023 - jumlah : 251 hits
Catatan Hari Sabtu 30 September 2023 Hujung minggu lalu saya dan Encik Suami ke negeri paling utara di Semenanjung Malaysia Bukanlah acara berjalan jalan makan angin tetapi kami ada sedikit urusan di Chuping Selesai urusan pada waktu petang...
Hari Sukan Negara 2023 Peringkat Negeri Kebangsaan

Hari Sukan Negara 2023 Peringkat Negeri Kebangsaan

papar berkaitan - pada 3/10/2023 - jumlah : 288 hits
Berita baik Hari Sukan Negara 2023 kembali lagi dengan pelbagai aktiviti terbuka untuk semua Tahukah anda apakah itu Hari Sukan Negara dan mengapa ia disambut di Malaysia Jom kami kongsikan beberapa fakta tentang sambutan istimewa ini Penge...
Kelantan Tular Persembahan Kumpulan Skinhead Di Negeri Tegar Pas

Kelantan Tular Persembahan Kumpulan Skinhead Di Negeri Tegar Pas

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 162 hits
HarapanDaily comSatu rakaman video yang memaparkan sekumpulan peminat genre skinhead sedang khayal semasa persembahan atau gig tular di media sosial Apa yang mengejutkan warganet apabila terpampang perkataan DUN Paloh pada kain rentang berw...
Senarai Lokasi Dan Jadual Sambutan Hari Sukan Negara 2023 Malaysia Peringkat Kebangsaan Dan Negeri

Senarai Lokasi Dan Jadual Sambutan Hari Sukan Negara 2023 Malaysia Peringkat Kebangsaan Dan Negeri

papar berkaitan - pada 6/10/2023 - jumlah : 169 hits
Hari Sukan Negara Malaysia disambut pada bulan Oktober iaitu pada minggu kedua Tahun 2023 tarikh Hari Sukan Negara Malaysia 2023 pada 14 Oktober 2023 hari Sabtu SAMBUTAN HARI SUKAN NEGARA 2023 HARI SUKAN NEGARA PERINGKAT KEBANGSAANSambutan ...
Oktober 01 2023 Selamat Pagi

Oktober 01 2023 Selamat Pagi

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 214 hits
Selamat pagiMulakan hari dengan mensyukuri nikmat Allah Salam ceria
Bab 10 Oktober 2023

Bab 10 Oktober 2023

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 141 hits
Dah masuk bulan Oktober dah ye Rasa macam sekejap je bulan September 2 bulan lebih je lagi nak masuk 2024 Ahhh seram Seram dengan dunia serba mahal sekarang ni Satu persatu harga barang naik Lepas telur ayam beras dan bulan oktober harga ro...
Selamat Hari Kopi Sedunia 2023

Selamat Hari Kopi Sedunia 2023

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 264 hits
Selamat Hari Kopi Sedunia 2023 1 Oktober merupakan sambutan Hari Kopi Antarabangsa atau International Coffee Day bagi meraikan kopi sebagai minuman Juga dikenali sebagai Hari Kopi Sedunia atau World Coffee Day Tarikh rasmi pertama Hari Kopi...
Kem Bestari Solat Siri 2 2023

Kem Bestari Solat Siri 2 2023

papar berkaitan - pada 1/10/2023 - jumlah : 254 hits
AssalamualaikumAlhamdulilahKE ARAH IBADAH SOLAT YANG SEMPURNA
Transforming Malaysia S Healthcare Financing System

Twinboss The Story Of Irwann Cheng S Twin Engine Yamaha Rxz

Bulan Malaysia Sihat Sejahtera 2024 Tarikh Senarai Aktiviti

Legoland Nagoya Travel Guide

Happy168 Happy168 Asia 29 2567 Happy168 168 Top 35 By Princess

Hyatt Alila Bangsar Kuala Lumpur Best Hotel Ever

Linkin Park The Emptiness Machine Chord

Autism Walkathon Melaka 2024


echo '';
Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing

Biodata Bella Khan Bella Khann Personaliti TikTok Founder Produk Vigorous Hair Tonic

Bagaimana Perkongsian Ilmiah Media Sosial Buatkan Kita Semakin Kurang Cerdik

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Pinjaman Syurga Slot Akasia TV3

Kini Kembali Ini Butiran Info Gegar Vaganza 2024 Musim 11


Mengapa Hadi Tidak Bekerjasama Dengan Anwar

Lunch Spicy Buttermilk Chicken Rice Di Bite N Sip Alor Setar

Sedapnya Makan Pizza Wagyu By Chef Jofliam

Budoxe The Dark Knight

Kedah Air Melimpah Di Kedah Empat Kampung Dilanda Banjir Kilat

Budak Didakwa Bawa Ipad Pada 1941