Pertama Kali Nak Beli Perfume Ini 30 Perfume Terbaik Di Dunia Khas Untuk Lelaki


Setuju tak kalau saya kata ramai lelaki salah pilih perfume. Mereka fikir semua perfume sesuai dengan mereka. Tu yang kadang-kadang lalu sebelah lelaki tiba-tiba macam bau Kak Bedah. Hahha . Perfume lelaki berbeza dengan perfume wanita.



Kaum lelaki perlu tahu sedikit sebanyak tentang perfume yang sesuai untuk lelaki. Memilih perfume yang tepat akan menonjolkan imej dan personality lelaki tersebut. Aura seorang lelaki juga boleh terserlah dari perfume yang digunakan.

Pernah awak lalu disebelah lelaki dan terbau seperti bau yang busuk? Awak akan fikir "eii..pengotor la dia ni.."

Begitu juga jika lelaki tersebut mempunyai bau yang buat kita selesa. Pandangan kita pada lelaki tersebut pasti positif dan baik.






Saya kongsikan disini sedikit panduan bagi mereka yang ingin mencari perfume yang sesuai untuk lelaki. Posting asal adalah dari  saudara Januar Haikal . Awak boleh follow saudara Januar di laman twitter nya untuk baca posting asal nya.

1. Calvin Klein ONE or Calvin Klein BE 100 ML RM 190.



Paling basic dan classic tapi paling sedap didunia. Both Unisex tapi CK One lebih kuat dan CK Be berbau sedikit powdery.

Ketahanan: ★★★
Harga:★★

Untuk pertama kali beli? This is the best option.

2. BOSS BOTTLED #6 HUGO BOSS 100 ML RM290.


Ya Allah abang boleh cakap perfume ni Tiptop! Always my on the go Perfume. Campuran Fern, Bergamot, pineapple dan diblend sekali dengan Juniper dan geranium.

Ketahanan: ★★★★
Harga:★★★

Well establised from 1999. Kemain.

3. VERSACE EAU FRAICHE 100 ML RM 250. 




Ini, ini adalah Masterpiece. Paling Fresh didunia bila pakai. Tak tahu nak pilih yang mana? Eau Fraiche adalah pilihan yang tepat walaupon warna nya pudar pudar cinta.

Ketahanan: ★★★
Harga: ★★★

Campuran Lemon, Bergamot dan sage.

4. MONT BLANC LEGEND 100ML RM 350. 




Tak pasti samada perfume ini dibuat di Syurga ke apa sebab bau dia lazat sekali. 4 kali repeat beli dan keep using it until now sebab sedap nak mampos!

Ketahanan: ★★★★
Harga: ★★★★

Campuran Bergamot, rose, sandalwood dan oak moss.

5. CHANEL ALLURE HOMME EDITION BLANCHE 100 ML RM 550.


Gais, kalau ada duit lebih sket boleh cuba Chanel Homme penutup putih ni. Bila kau pakai ni confirm orang tertoleh toleh. Highly recommended kalau suka bau Citrus dan Fresh. Padu!

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★★

6. GIVENCHY GENTLEMEN ONLY CASUAL CHIC 100 ML RM 400. 


One time haritu berhenti kejap beli perfume sebab tak jumpa bau yang rare & sedap until i found this germ! Ya Tuhan kalau peminat campuran Tonic of Cardamom,ginger dan birch sila beli.

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★

7. JO MALONE LIME BASIL AND MANDARIN OR ENGLISH PEAR AND FREESIA 100 ML RM 550.


First time nak beli tapi tak tahu nak beli yang mana? These are my favorite picks tapi nak cakap awal awal yang bau dia tak tahan lama sebab ia adalah COLOGNE.

Ketahanan: ★★
Harga: ★★★★★

8. VERSACE EROS OR EROS FLAME 100 ML RM 450.



Okay bau ni antara paling kuat so far yang abang pakai. Orang Arab paling suka sebab bau dia Padu dan tahan lama. Siap keluar Eros Flame warna merah pon sedap nak mampos what is this!

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★

9. ACQUA DI GIO GIORGIO ARMANI 100 ML RM 350. 


Kepala otak dia apebenda wangi sedap nak mampos Acqua ni. Yang tahu je tahu. Dah confuse nak beli yang mana banyak sangat perfume kan? Ambil la ini dan bawak ke kaunter dan bayar.

Ketahanan: ★★★★
Harga: ★★★

10. SAUVAGE DIOR 100 ML RM 650.


Tak perlu nak bincang kot, Pernah menang Fragrance Of the Year, Men’s Prestige. Ni kalau bonus dah keluar baru abang nasihat beli okay? Kau jangan guna duit gaji bulanan kau tu, boleh meninggal dik haha.

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★★

11. TOM FORD VELVET ORCHID 50 ML RM 1000.




Jika member korang pakai perfume ni maka couple lah dengan beliau kerana ternyata financial nya sungguh stable dan dia memiliki taste yang terlalu tinggi. Perfume ini Dewata raya dan Topnotch!

Ketahanan:★★★★★
Harga:★★★★★


12. CAROLINA HERRRERA CHIC FOR MEN 100 ML RM 300.



Jika terjumpa perfume ini dimana mana maka beli lah terus tanpa berfikir panjang sebab Perfume ni dah takde lagi. Bau Citrus, orange dan lemon yang terlalu sedap. Sangat recommend untuk cuba.

Ketahanan: ★★★★
Harga: ★★★

13. SEAN JOHN UNFORGIVABLE 100 ML RM 190.


Antara perfume mampu milik yang bau nya terlalu syahdu dan memorable. Normally orang pakai untuk pergi ke club dan during intimacy ehem ehem dan sorry abang tak pergi club gitu kene self-explained haha.

Ketahanan:★★
Harga:★★

14. BLEU OF CHANEL 100 ML RM 550. 


The master of All. The must have in list. The Everything. Bau paling mewah anggur anggur cinta berahi dan bila pakai jalan seorang balik pasti berteman dua atau tiga todiah. Wajib beli.

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★★

15. PRADA INFUSION D’IRIS CEDRE 100 ML RM 380. 




Kang kalau cakap sedap korang cakap abang kata semua sedap tapi dah memang best nak buat camne. Nak bau mahal dan rasa lain sket dari orang lain boleh cuba Prada. Campuran mandarin orange dan Citrus

Ketahanan: ★★★
Harga: ★★★

16. GAULTIER 2 BY JPG 100 ML RM 350. 




Perfume ni abang dapat hadiah birthday masa umur 21. Dapat je terus menangis ya syahdu sangat sebab memang teringin. Tiada lagi, kalau nampak terus sambar. Bau sedikit sarsi dan Rootbeer tapi sedap giler.

Ketahanan:★★★★
Harga: ★★★

17. DKNY BE DELICIOUS FOR MEN 100 ML RM 250.




Dan ini, ini lah dia perfume mahal yang first time abang beli. Duduk punya la lama dekat sogo dengan ibu dan finally beli yang ni. Thank you ibu sebab teman naik bas Intrakota pergi Masjid Jamek lebiuh :’)

Ketahanan: ★★
Harga: ★★

18. MOSCHINO FOREVER OR MOSCHINO SAILING 100 ML RM 300.


Kenape abang letak “OR” di situ kerana Forever tu dah babai tiada lagi. Tapi kalau korang nampak Forever tu dimana mana, korang beli dulu yang itu kerana baunya begitu MasyaAllah sekali.

Ketahanan: ★★★★
Harga: ★★★


19. WHITE MUSK FOR MEN BODY SHOP 100 ML RM 120. 


Bau dia sangat susah nak explain. Macam bau Fabrik yang dilipat dan disimpan dalam Almari kayu, very Musky dan surprisingly sangat sedap. Takde budget yang besar lagi? Boleh cuba yang ini.

Ketahanan:★★★
Harga: ★

20. DAVIDOFF COOL WATER 100 ML RM 250. 


Terlalu basic tapi kalau nak cuba why not. Not a fan sebab bau dia tak tahan lama tapi good review from The Fragrance Foundation dan best selling. Don’t get me wrong, mungkin bagi korang best.

Ketahanan: ★★
Harga: ★★

21. A MEN ULTRA ZEST THIERRY MUGLER 100 ML RM 1000. 



Ya diriku sangat suka Perfume yang berbau orange, Citrus, Lemon dan ini adalah epitome untuk segala galanya. Such a masterpiece. Diblend pula dengan coffee i need to get this dah habis.

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★

22. CAROLINA HERRERA 212 VIP MEN 100 ML RM 300.


Perfume yang kalau habis je abang akan beli,habis je beli. It fits the purpose of bila kau di tempat yang ramai orang, bau sangat kuat & orang akan tanya awakkk you single i single jom lah couple.

Ketahanan: ★★★★
Harga:★★★

23. CLINIQUE HAPPY FOR MEN 100 ML RM 190.


Ya gais ini lah definasi Perfume sedap dan murah mampu beli skincare dia pon best. Kalau pakai confirm korang Happy sebab memang wangi. Bau Fresh ape lagi hahahaha. Takde budget besar? Go for this.

Ketahanan: ★★★
Harga: ★★

24. ALIEN BY THIERRY MUGLER 50 ML RM 850. 



So perfume ni bau dia pelik yang very arousing, macam sarsaparilla dan vanilla juga sedikit manis. Very confusing yet attractive. Tokti pon pakai sebab bau dia lain dari yang lain.

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★★

25. TOM FORD MANDARINO DI AMALFI 50 ML RM 1300. 


Ya nasib diberikan sebagai hadiah. Thanks Kak kay lebiuh kalau tak, memang tak mampu nak beli. Boleh cakap bau dia sangat exquisite, subtle, so expensive dan otherworldly.

Ketahanan: ★★★★★
Harga: ★★★★★★★★★


26. ULTRA VIOLET PACO RABANNE 100 ML RM 300. 


Sejujurnya abang tak berminat dengan One in Million sebab bau dia terlalu typical. So, Ultraviolet always the best pick. Bau dia manis dan different. Boleh cuba.

Ketahanan: ★★★★
Harga:★★★

27. GIVENCHY PLAY INTENSE 100 ML RM 300. 


Ya Allah gais, perfume ni bau dia memang intense. Tak boleh nak describe, a bit of Vanilla, sweet smell tapi sangat tahan lama. One of a kind. Dan ya bener, Justin adalah face of Givenchy play ini.

Ketahanan: ★★★★
Harga: ★★★

28. DUNHILL BLUE DESIRE AND RED DESIRE 100 ML RM 250.



Okay listen gais, Dunhill ni adalah paling basic juga. Maksudnya koleksi wajib ada tapi ramai pakai so bau dia jadi dah tak exclusive. Kalau kene dengan kulit awak, dia akan emit bau yang padu.

Ketahanan: ★★★
Harga: ★★

29. CALVIN KLEIN TRUTH 100 ML RM 250. 


Ini adalah perfume kedua yang abang beli selepas DKNY. Bau dia agak aromatic, sensual, watery dan ada campuran basil dan cardamom. Not sure Truth ni ada lagi ke tak dekat Malaysia, kalau ada sila consider.

Ketahanan:★★★
Harga: ★★

30. ABERCROMBIE AND FITCH 100 ML RM 400.


The only perfume yang abang tak pernah beli lagi, pernah cuba, pernah bau dan sangat sangat suka cuma macam tak berbaloi sebab mahal nak mampos baik beli Chanel hahaha. Add this into wish list.

Ketahanan: ★★★★
Harga:★★★★


Sumber: twitter Januar Haikal

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.dianarashid.com/2019/10/pertama-kali-nak-beli-perfume-ini-30.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Risiko Vbac Pertama Kali Nak Cuba Untuk Normal Selepas Czer

Risiko Vbac Pertama Kali Nak Cuba Untuk Normal Selepas Czer

papar berkaitan - pada 9/10/2019 - jumlah : 427 hits
Hai Hallooooo Assalamualaikum Alhamdulillah dah masuk 36 minggu preggy adik baby sorang ni Pelbagai liku liku gitu Dah tua tua ni tak mudah rupanya nak mengandung Memang hebat lah mommy lain yang preggy usia hujung 30 an tu Salutee Hari ni ...
Belah Bola Rasmi Piala Dunia Fifa Isi Dalamnya Didedah Buat Pertama Kali

Belah Bola Rasmi Piala Dunia Fifa Isi Dalamnya Didedah Buat Pertama Kali

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 369 hits
Sukan bola sepak merupakan sukan yang paling digemari seluruh dunia dengan sambutan menggalakkan merangkumi pelbagai lapisan umur Kerancakan sukan bola sepak menyebabkan Persatuan Bola Sepak Antarabangsa menganjurkan Kejohanan Piala Dunia p...
Petani Meninggal Dunia 13 Hari Jalan Kaki Nak Jumpa Jokowi

Petani Meninggal Dunia 13 Hari Jalan Kaki Nak Jumpa Jokowi

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 325 hits
Jakarta Seorang petani perempuan meninggal dunia ketika menyertai demonstrasi jalan kaki Suku Anak Dalam akibat kepenatan ketika menuju ke Istana Negara bagi bertemu Presiden Jokowi Demonstrasi tersebut merupakan protes terhadap konflik kaw...
Pertama Kali Ke Sunway Lost World Of Tambun Ipoh

Pertama Kali Ke Sunway Lost World Of Tambun Ipoh

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 832 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPada bulan September 2019 yang lalu aku berpeluang ke Sunway Lost World Of Tambun yang terletak di bandaraya Ipoh Perak Aku bukan pergi seorang diri tetapi bersama rakan rakan blogger dan juga media yang l...
Bawang Goreng Keluaran Ibni Pilihan Terbaik Beli Sekarang

Bawang Goreng Keluaran Ibni Pilihan Terbaik Beli Sekarang

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 518 hits
IBNI BAWANG GORENG Anda penggemar bawang goreng Nak cari 100 MUSLIM Produk Tanpa tepung plastik bahan pengawet dan perasa campuran Bawang goreng yang 100 asli Bawang goreng yang betul betul crunchy IBNI PRODUCTS Menawarkan Bawang Goreng yan...
Saya Nak Beli Gopro Hero 8 Black

Saya Nak Beli Gopro Hero 8 Black

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 609 hits
Wow Pagi ni uncle dikejutkan dengan berita gembira iaitu GoPro telah mengeluarkan GoPro Hero 8 Uncle memang dah jangkakan yang diorang akan keluar GoPro baru dalam bulan 9 atau 10 tahun ni dan jangkaan uncle benar belaka Tapi ia akan masuk ...
Penerjun Pertama Tni Au Imanuel Nuhan Meninggal Dunia

Penerjun Pertama Tni Au Imanuel Nuhan Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 204 hits
TNI Angkatan Udara tengah berduka Pelaku misi penerjunan pertama dalam sejarah Indonesia Imanuel Nuhan meninggal dunia
Pengalaman Pertama Kali Naik Kapal Terbang

Pengalaman Pertama Kali Naik Kapal Terbang

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 544 hits
pada penghujung bulan februari hari tu aku dan cousin ada trip pergi KL dan melaka dan dari sibu ke kuala lumpur tu adalah pengalaman pertama aku naik kapal terbang atau dalam bahasa sarawak belon antara pengalaman yang tak dilupakan sebab ...
Humaira Kali Pertama Tengok Wayang

Humaira Kali Pertama Tengok Wayang

papar berkaitan - pada 8/10/2019 - jumlah : 604 hits
Nak tulis juga kat sini walau dah berzaman ceritanya hehehe biasa la simpan buat kenangan mak mak kan Cerita kali pertama bawa Humaira tengok wayang layan cerita Boboiboy je Setengah ada yang berpendapat tak elok ajar anak benda benda gini ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered