Persiapan Untuk Susukan Anak Tu Dah Ada Ayda Jebat Banyak Terima Nasihat Tentang Penyusuan


Pelakon dan penyanyi, Ayda Jebat mengakui tidak sabar untuk menanti detik indah melahirkan zuriat sulungnya tidak lama lagi.
Baca: Ibu Menyusu Nak Anak Lebih Bijak Boleh Amalkan Pemakanan Ini!

Ayda dan Nabil berkongsi tentang persiapan untuk menyambut kelahiran bayi perempuan sulung mereka menerusi temu bual dalam Borak Pa&Ma. Tambahnya, disebabkan pandemik Covid-19 mereka hanya membeli barangan bayi menerusi platfom online sahaja selain banyak mendapat tajaan daripada jenama-jenama besar.
“Kalau barang baby memang kami tak keluar langsung ke mall, hanya dapatkan secara online dan Alhamdulillah juga baby dapat beberapa tajaan daripada jenama-jenama barangan bayi. Kami risau disebabkan Covid-19, jadi inilah yang terbaik.”

“Dan Ayda pun banyak bekerja dari rumahlah, sama macam rakan artis yang lain.”
Apabila ditanya tentang persediaan untuk menyusukan bayinya nanti, Ayda dan Nabil banyak mendapat nasihat dari ahli keluarga dan juga telah membuat beberapa persediaan untuk penyusuan nanti.


“Nabil sebenarnya lagi lebih bersedia, banyak tengok youtube persediaan untuk jaga anak dan sebagainya. Ayda dah beli breastpump dan barang breastfeed baby. InsyaAllah memang dah ready dan banyak dapat nasihat dari family macam apa minuman yang boleh banyakan susu, teknik betul penyusuan. Tapi apa-apa pun doakan supaya dapat susukan baby sebaiknya sebab yelah kita belum tahu lagi apa masalah akan datang. Just follow the flow jelah nanti.”

Bercerita tentang soal zuriat, pasangan ini pada mulanya ingin jantina bayi dirahsiakan namun doktor terlepas cakap ketika membuat pemeriksaan kehamilan.
“Pada mulanya, kami mahu membiarkan jantina bayi dirahsiakan, ada sedikit kejutan. Namun, doktor yang membuat pemeriksaan terlepas cakap.
“Sebenarnya, saya dan Ayda tak kisah soal jantina anak. Asalkan, bayi sihat dan cukup sifat, itu sudah memadai,”

Memilih kaedah pembedahan untuk melahirkan anak sulungnya, Ayda memaklumkan bahawa ia sudah diputuskan sejak sebelum mendirikan rumah tangga lagi.
“Memang tiada sebab spesifik mengapa saya memilih kedah pembedahan untuk melahirkan anak. Malah, ia juga sudah diputuskan sebelum berkahwin lagi. Saya sudah beritahu Nabil mengenai hasrat lebih awal. Apabila doktor bertanyakan perkara ini, saya memberikan jawapan sama, pilih kaedah pembedahan.
(Followers Pa&Ma jom rileks jap, klik link ni! https://bit.ly/3fRSN23)
“Ini memang pilihan saya, tiada ada kena mengena dengan kesihatan ataupun bayi. Kami berdua sihat. Alhamdulillah. Jika ikutkan saya akan melahirkan bayi pertama pada 8 Oktober depan. Namun, apabila pilih untuk dibedah, tarikh dipercepatkan dua minggu lebih awal iaitu pada penghujung September depan.”
_
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Tinggal lagi 6 hari sahaja webinar Mama Tak Penat Susukan Anak akan berlangsung. Tahniah & terima kasih admin ucapkan kepada 1000 orang yang sudah mendaftar sebagai peserta webinar terbesar ini. Mohon semua peserta untuk join Telegram Group Mama Tak Penat Susukan Anak di https://t.me/joinchat/a_u8xHQS-09mZDA1 kerana kita akan update segala info, itinerary webinar, pemenang cabutan bertuah, cara nak menang hadiah kuiz semasa webinar. Jadi penting ya untuk semua peserta join Telegram webinar.
Bagi yang belum daftar sebagai peserta webinar, anda boleh daftar di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ kemudian terus join grup Telegram webinar ya.
The post “Persiapan Untuk Susukan Anak Tu Dah Ada” Ayda Jebat Banyak Terima Nasihat Tentang Penyusuan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/persiapan-untuk-susukan-anak-tu-dah-ada-ayda-jebat-banyak-terima-nasihat-tentang-penyusuan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Webinar Penyusuan Terbesar Mama Tak Penat Susukan Anak Banyak Perkongsian Ilmu Bf Bermanfaat

Webinar Penyusuan Terbesar Mama Tak Penat Susukan Anak Banyak Perkongsian Ilmu Bf Bermanfaat

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 284 hits
Hebat Buat julung kalinya Pa Ma akan menganjurkan webinar penyusuan terbesar Mama Tak Penat Susukan Anak yang akan mengumpulkan lebih daripada 1000 prang peserta pada 5 September 2021 nanti Tambah menarik webinar ini juga akan menampilkan b...
Susu Banyak Tapi Ada Waktunya Drop Syukur Dapat Susukan Anak Journey Penyusuan Indah Dato Siti

Susu Banyak Tapi Ada Waktunya Drop Syukur Dapat Susukan Anak Journey Penyusuan Indah Dato Siti

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 388 hits
Lain orang lain pengalamannya Bagi penyanyi nombor satu negara Dato Sri Siti Nurhaliza pengalamannya menyusukan dua anaknya Aafiyah dan Muhammad Afwa adalah pengalaman terpaling indah dalam hidupnya Kata Dato Siti menerusi perkongsiannya di...
Hiburan Anak Sihat Susu Badan Pun Banyak Shima Anuar Pertahan Keputusan Ayda Jebat Nak C Sect

Hiburan Anak Sihat Susu Badan Pun Banyak Shima Anuar Pertahan Keputusan Ayda Jebat Nak C Sect

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 269 hits
Semalam penyanyi dan pelakon Ayda Jebat hebat dikritik netizen gara gara keputusan untuk melahirkan anak sulung dengan kaedah Caesarean ataupun C Sect ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementHari ini pelakon Shima Anuar tampil mempertahankan rakan a...
Hiburan Nama Itu Satu Doa Ayda Jebat Dan Nabil Mahir Dedah Masih Belum Pilih Nama Anak

Hiburan Nama Itu Satu Doa Ayda Jebat Dan Nabil Mahir Dedah Masih Belum Pilih Nama Anak

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 215 hits
Penyanyi dan pelakon Ayda Jebat serta suaminya Nabil Mahir mendedahkan bahawa masih belum mempunyai nama buat puteri sulung mereka yang bakal dilahirkan tidak lama lagi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementBagaimanapun pasangan selebriti tersebut...
Hiburan Belum Lahir Dah Ditaja Ayda Jebat Anggap Ia Rezeki Anak

Hiburan Belum Lahir Dah Ditaja Ayda Jebat Anggap Ia Rezeki Anak

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 177 hits
Rezeki anak itu yang boleh dikatakan buat pasangan selebriti Nabil Mahir dan Ayda Jebat yang bakal menimang cahaya mata sulung mereka tidak lama sahaja lagi ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementTerbaru pasangan ini telah berkongsi berita mengenai...
Hiburan Ikut Tingkap Ke Malunya Ayda Jebat Dikecam Pilih Bersalin Secara Pembedahan

Hiburan Ikut Tingkap Ke Malunya Ayda Jebat Dikecam Pilih Bersalin Secara Pembedahan

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 171 hits
Pelakon dan penyanyi Ayda Jebat semalam mengumumkan bakal menerima kehadiran bayi perempuan yang akan dilahirkan sekitar September depan Penyanyi lagu Pencuri Hati ini menerusi sidang media secara virtual memaklumkan dia akan menjalani pros...
Hiburan Jaga Suami Sendiri Je Makcik Ayda Jebat Balas Komen Netizen Biadap Persoal Alat S Lit Suami

Hiburan Jaga Suami Sendiri Je Makcik Ayda Jebat Balas Komen Netizen Biadap Persoal Alat S Lit Suami

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 170 hits
Penyanyi dan pelakon Ayda Jebat membalas tindakan seorang warganet yang meninggalkan komen berbaur lucah dan berlebihan tentang dirinya dan suami Nabil Mahir ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenerusi komen yang ditinggalkan oleh netizen biada...
Anak Saya Tenang Reda Terima Kenyataan Tangan Dipotong

Anak Saya Tenang Reda Terima Kenyataan Tangan Dipotong

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 175 hits
Anak saya tenang reda terima kenyataan tangan dipotong Ibu mangsa samun IBU kepada seorang remaja malang yang terpaksa dipotong tangan selepas diserang tiga lelaki dalam kejadian samun dekat Jalan Kuching Khamis lalu menyifatkan anaknya ten...
Terlalu Banyak Bercakap Suami Hentak Kepala Isteri Ke Dinding Berkali Kali Sampai Mati Di Depan Anak Anaknya

Terlalu Banyak Bercakap Suami Hentak Kepala Isteri Ke Dinding Berkali Kali Sampai Mati Di Depan Anak Anaknya

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 302 hits
The ReporterSeorang lelaki Mesir didakwa membunuh isterinya di hadapan anak anak mereka kerana terlalu banyak bercakap Menurut siasatan polis suspek mengaku mereka bertengkar dan dia membunuh isterinya kerana bengang dengan mangsa yang terl...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis