Perlindungan Sokongan Imun Dan Tumbesaran Kanak Kanak


PENULARAN wabak COVID-19 yang berlarutan sehingga kini dan hidup dalam era endemik mampu memberikan kesan kepada pelbagai aspek emosi, fikiran dan tingkah laku individu.

Pengalaman sebagai ibu bapa dalam menguruskan anak-anak yang kembali bersekolah semenjak semua sektor sosial dan ekonomi di buka sangat memberi cabaran memandangkan kami suami isteri bekerja dan pengurusan anak dalam tempoh ini sangat dititik beratkan. Walaupun kita berusaha menjaga keselamatan dan kesihatan keluarga anak-anak, Allah juga penentu segalanya di mana Nora dan anak disahkan +ve Covid-19 pada 23 dan 24 November 2021 yang lalu.

Sekarang Nora dan anak sedang dalam tempoh kuarantin di rumah dan di dalam bilik kerana perlu asing dari suami dan dua orang lagi anak yang negatif even kami sekeluarga memakai gelang warna pink. Mohon doa dari kenalan yang sudi membaca untuk mendoakan kesihatan buat kami.




Sebagai ibu bapa, Nora berusaha untuk menjadi model menguruskan kerisauan yang baik pada anak-anak. Nora perlu mengawal emosi dan mempunyai minda sedar dan sentiasa fokus kepada apa yang sedang berlaku dan tidak membiarkan diri dan situasi menjadi lebih buruk Nora dan suami cuba sentiasa tidak cemas, gelabah, menunjukkan kebimbangan melampau dan berfikiran seolah-olahnya seperti bencana akan menimpa (catastrophic) sebabnya kami sedar anak-anak akan memerhati dan mengikut cara kita. Nora dan suami perlu sentiasa positif kan diri kami dalam tempoh kuarantin.





Walaupun dalam tempoh kuarantin, kerisauan terhadap gangguan tumbesaran anak-anak sangat kami tekankan dan perlu tangani bersama. Kami sekeluarga tetap patuh dengan SOP yang ditetapkan, kita juga perlu persiapkan diri dengan perlindungan. Diantaranya adalah memakai pelitup muka, sentiasa cuci tangan dengan sabun, memakai hand sanitizer dan mengambil supplementtambahan untuk tingkatkan sistem imun badan kita dan tumbesaran anak-anak.


DIFFENZ JUNIOR PERLINDUNGAN SOKONGAN IMUN DAN TUMBESARAN KANAK-KANAK




Sesuai dengan fasa endemik, Eskayvie Sdn Bhd baru-baru ini memperkenalkan produk vitamin terbaharu, Diffenz Junior khusus untuk perlindungan sokongan imun dan tumbesaran kanak-kanak berumur 2 hingga 12 tahun agar dapat nutrisi tambahan serta terhindar dari jangkitan kuman & virus.


Produk vitamin dalam bentuk tablet kunyahan ini mempunyai gabungan ramuan yang kaya dengan antioksidan, vitamin dan flavonoid semulajadi yang mampu memberi perlindungan terbaik kepada kanak-kanak.



Doktor perubatan dan pakar formulasi dari Eskayvie Sdn Bhd yakin peranan makanan tambahan atau suplemen amat penting untuk membekalkan sumber-sumber nutrisi yang tidak cukup ini dengan lebih mudah dan cepat. Mereka juga percaya pengambilan suplemen tidak boleh dipandang remeh terutamanya dalam kalangan kanak-kanak.

Sebagai ibu bapa sudah pastinya kita ingin yang terbaik untuk anak-anak dan berusaha untuk memberikan suplemen tambahan untuk anak-anak. Walaupun banyak produk suplemen yang berada di pasaran, Diffenz Junior dapat membantu realisasikan dalam kehidupan sebenar terutamanya di zaman moden ini yang terlalu banyak pendedahan diri  terhadap makanan terproses (junkfood),pencemaran yang berleluasa, stres  kehidupan, pola hidup yang kurang aktif serta pelbagai faktor lain yang sememangnya tidak menjayakan model kehidupan amalan gaya hidup sihat.

Melalui revolusi dunia sains, Eskayvie Diffenz Junior telah mengenengahkan 6 bahan utama iaitu Multivitamin & Mineral, Kolostrum, Cendawan Susu Harimau, Vitamin C, Vitamin D dan buah Camu-Camu. Gabungan bahan ini sudah tentu memudahkan para pengguna untuk mendapat kebaikan enam bahan dengan bukan hanya mudah tetapi murah.


CENDAWAN SUSU HARIMAU



Nutrisi daripada Cendawan Susu Harimau semakin mendapat tempat di kalangan rakyat Malaysia kerana ia mengandungi khasiat yang boleh menyembuhkan masalah kesihatan berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, asma, resdung, demam dan selesema. Cendawan ini didapati hanya tumbuh di kawasan hutan tebal tertentu terutama Banjaran Titiwangsa dan mempunyai keunikan tersendiri sehingga menyebabkan usaha mencarinya menjadi sangat sukar.

Kebaikan:

●                    Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.

●                    Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.

●                    Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar.

●                    Menguatkan sistem imun badan daripada jangkitan kuman dan virus.

●                    Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.

MULTIVITAMIN DAN MINERAL



Multivitamin dan mineral adalah nutrisi yang mengandungi banyak vitamin dan mineral tertentu. Ia bertindak untuk memenuhi jurang pemakanan (kekurangan vitamin atau mineral yang boleh mempengaruhi kesihatan optimum). Masalah kekurangan nutrisi ini biasa terjadi dalam kalangan kanak-kanak yang memilih makan atau picky eater. Multivitamin dan mineral ini dapat membantu,

 

●        melengkapkan keperluan nutrisi

●        menyokong penglihatan
merangsang sistem imun badan (immunomodulatory)


●        melindungi diri daripada jangkitan

●        membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak

●        membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf

KOLOSTRUM



Anak-anak dilahirkan dengan daya tahan yang rendah kerana sistem imun masih belum berkembang. Setiap kali jatuh sakit, badan akan membina antibodi terhadap kuman tersebut. Cara lebih efektif untuk menguatkan sistem imun dan antibodi kanak-kanak adalah dengan pengambilan kolostrum.

Kolostrum ialah susu pertama yang dihasilkan oleh ibu, sama ada manusia mahupun haiwan dalam beberapa hari pertama selepas melahirkan anak. Ia turut dikenali sebagai cecair emas dan amat kaya dengan antibodi dan juga mengandungi pelbagai Faktor Pertumbuhan (Growth Factor). Selain itu, ia juga membantu

●        meningkatkan sistem imun badan

●        melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan

●        kesan anti-mikrob dan anti-virus

●        melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit

●        menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat
Kesimpulannya, sebagai seorang ibu bapa yang prihatin, adalah tanggungjawab kita untuk pastikan anak-anak kita mendapatkan perlindungan yang terbaik. Lebih-lebih lagi pada mereka yang hantar anak ke pusat asuhan atau pun taska. Ini adalah ikhtiar untuk memastikan anak-anak ini tidak terdedah kepada jangkitan. Kita juga harus peka pada kepelbagaian ekpresi perasaan risau dan takut pada diri anak-anak yang boleh datang dalam pelbagai bentuk.



Nora amat sarankan korang ambil Diffenz Junior ni untuk perlindungan anak-anak. Alhamdulillah walaupun Nora dan anak +ve Covid-19 Diffenz Juniormembantu anak Nora kekal aktif dan sedikit sebanyak membantu kami dalam tangani virus ini agar tidak terus merebak dan melarat lebih teruk.

Untuk maklumat  lanjut  mengenai  produk Diffenz Junior ini, layari laman sesawang dan pautan  media  sosial berikut :

Laman sesawang - http://www.diffenzjunior.com
Facebook - Eskayvie Malaysia21 Official
Instagram - Eskayvie Malaysia

Youtube - EskayvieMalaysia






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ummizarra.com/2021/12/perlindungan-sokongan-imun-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diffenz Junior Bantu Menyokong Tumbesaran Dan Tingkatkan Sistem Imun Kanak Kanak

Diffenz Junior Bantu Menyokong Tumbesaran Dan Tingkatkan Sistem Imun Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 107 hits
Diffenz Junior Bantu Menyokong Tumbesaran Dan Tingkatkan Sistem Imun Kanak Kanak Sekian lama terperap dalam rumah banyak aktiviti tidak dapat dilakukan seperti berkelah di pantai atau pun sungai bermain di padang permainan apatah lagi ke ta...
Tips Penjagaan Kesihatan Kanak Kanak Norma Baharu Dengan Eskayvie Diffenz Junior

Tips Penjagaan Kesihatan Kanak Kanak Norma Baharu Dengan Eskayvie Diffenz Junior

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 168 hits
Walaupun ana tidak lagi punyai anak kecil yang bersekolah namun sering kali menerima chat dari adik dan sepupu yang bertanyakan pendapat tentang dilema mereka apabila sesi persekolahan mula dibuka semula selepas hampir setahun menjalani pem...
Original Ayam Ketul Ayaq Milo Vide0 Kanak Kanak Cvri Perhatian Baru 3 Tahun Dah Pandai Order Kfc

Original Ayam Ketul Ayaq Milo Vide0 Kanak Kanak Cvri Perhatian Baru 3 Tahun Dah Pandai Order Kfc

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 113 hits
Melihat keletah dan fasihnya si anak ketika berkata kata seawal usia tiga tahun sememangnya sesuatu yang para ibu bapa nantikan Pandai order KFCMenerusi video yang dimuat naik oleh seorang wanita di TikTok dikenali sebagai Rose memaparkan s...
Kanak Kanak Lima Tahun Maut Dengan Kecederaan Di Mulut Lebam Seluruh Badan Dipercayai Didera Ibu Kandung

Kanak Kanak Lima Tahun Maut Dengan Kecederaan Di Mulut Lebam Seluruh Badan Dipercayai Didera Ibu Kandung

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 117 hits
Seorang kanak kanak berusia lima tahun di Johor Bahru dilapor meninggal dunia disyaki akibat didera oleh ibu kandungnya sendiri Ketua Polis Daerah Iskandar Puteri Asisten Komisioner Dzulkhairi Mukhtar berkata pihak Polis Johor Bahru Selatan...
Kanak Kanak Lebih Sihat Dan Aktif Dengan Diffenz Junior

Kanak Kanak Lebih Sihat Dan Aktif Dengan Diffenz Junior

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 98 hits
Pernah tak korang menghadapi situasi dimana anak korang sukar untuk makan K fiezz yakin sebahagian besar dari kita mempunyai masalah ini betul tak Tahukah korang kanak kanak yang susah nak makan ni berkemungkinan tidak akan dapat nutrisi ya...
Gempar Mayat Kanak Kanak Organ Kaki Sudah Tiada

Gempar Mayat Kanak Kanak Organ Kaki Sudah Tiada

papar berkaitan - pada 6/12/2021 - jumlah : 101 hits
Mymetro Laporan Harian Metro sebelum ini Johor Bahru Tiada sebarang unsur jenayah pada mayat seorang kanak kanak yang ditemukan berbau busuk dan mereput di Sungai Kampung Desa Makmur berdekatan Jalan Anggerik Putih Majidee di sini semalam K...
1 076 Kes Dera Kanak Kanak Dilaporkan Di Selangor Sejak Januari Hingga September

1 076 Kes Dera Kanak Kanak Dilaporkan Di Selangor Sejak Januari Hingga September

papar berkaitan - pada 2/12/2021 - jumlah : 85 hits
Jumlah tersebut merangkumi penderaan fizikal penderaan emosi dan penderaan atau gangguan seksual tanpa mengkhususkan kes pedofil Jabatan kebajikan negeri memiliki 11 Pasukan Pelindungan Kanak kanak di setiap daerah berperanan sebagai sistem...
Kandungan Diffenz Junior Sesuai Untuk Kanak Kanak Berumur 12 Tahun Kebawah

Kandungan Diffenz Junior Sesuai Untuk Kanak Kanak Berumur 12 Tahun Kebawah

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 109 hits
Assalamualaikum Nak cari produk terbaik untuk perlindungan anak anak berumur 12 tahun ke bawah di musim Covid ni Ha Ni aku nak kongsikan kat korang semua satu produk makanan tambahan yang sesuai untuk mereka Biasanya kalau kanak kanak yang ...
Terbabas Ketika Puiang Dari Bercuti Bas Terbaakar Mengakibatkan 46 Mavt Termasuk Kanak

Terbabas Ketika Puiang Dari Bercuti Bas Terbaakar Mengakibatkan 46 Mavt Termasuk Kanak

papar berkaitan - pada 23/11/2021 - jumlah : 68 hits
Sekurang kurangnya 46 orang termasuk kanak kanak di Bulgaria dilapor maut terbakar setelah bas pelancong yang dinaiki mereka terbabas baru baru ini lapor News com au RAKAMAN VIDEO KEMALANGAN DI BAWAH SEKALI Menurut laporan itu bas yang memb...
Kesetiaan Ex Bf Berhasil Gadis Akhirnya Sudi Terima Jadi Suami Kalau Bukan Saya Dia Takkan Kahwin Sampai Bila Bila

Komedian Yang Terjerat Kasus Narkotika Padahal Selalu Tampil Menghibur

Keputusan Penuh Malam Final Gegar Vaganza 8 Aliff Aziz Juara

Rup4nya Sebelum Konsert Akhir Gv8 Mula Ini Yang Alif Az1z Buat Sehingga Dia Din0batkan Sebagai Ju4ra Gv8

Rahsia Pokok Belimbing Buluh Dan Penyakit Yang Boleh Diubati

Rebat Cukai Pendapatan Individu 2022

Chicken Buttermilk Vs Cendawan Tiram Buttermilk

47 Pertuduhan Takkan 1 Pun Tak Sangkut



5 Jenama Elektronik Terkenal di Malaysia Yang Kini Telah Pupus

7 Teknologi Menarik Yang Dibangunkan Untuk Golongan OKU

Bagaimana Bilionair Ini Tukarkan Sampah Menjadi Duit

Ramalan Peserta Gegar Vaganza 2022 Musim 9 GV9

Keputusan Markah Konsert Akhir Gegar Vaganza 2021 GV8 Juara Pemenang Finalis


Amazing Ideas Of Decorated Dining Rooms

Mempertahankan Diri

Tempat Menarik Di Langkawi Patut Dikunjungi Ketika Bercuti Di Sana

25 Tanda Allah Sayang Kita Sebagai Hamba Nya

Keladi Viral Kenali Jenis Jenis Keladi Serta Ciri Ciri Ringkasnya

Pewangi Kegemaran Saya