Perkhidmatan Penghantaran Di Malaysia


PERKHIDMATAN PENGHANTARAN DI MALAYSIA
Walaupun negara kita dalam pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan(PKP), terdapat beberapa pengendali perkhidmatan penghantaran yang masih dibenarkan beroperasi untuk menghantar barangan kepada sesiapa sahaja yang memerlukan khidmat mereka. Berikut adalah perkhidmatan penghantaran yang boleh membantu anda :
1)MR SPEEDY


Mr Speedy menawarkan penghantaran barang dalam tempoh satu hari sahaja. Menarik mengenai aplikasi ini anda boleh menempah penghantaran barang tanpa perlu membuat akaun sebaliknya hanya menyertakan nombor telefon pengirim dan penerima sahaja. Lebih baik lagi, anda membuat akaun bagi membolehkan anda mengakses setiap butiran pesanan termasuk pencetakan resit, sejarah pesanan dan banyak lagi.

JENIS BARANG/PRODUK YANG DIHANTAR
Barangan seperti dokumen penting, bungkusan, makanan dan banyak lagi. Anda hanya perlu bungkuskan sahaja dan tempah pemandu untuk mengambil barang anda. Ia menyediakan dua jenis kenderaan sahaja iaitu kereta dan motosikal.
KAWASAN PERKHIDMATAN
MrSpeedy membuat penghantaran di sekitar Selangor, Kuala Lumpur, Cyberjaya, dan Putrajaya sahaja.
CARA MENGGUNAKAN APLIKASI MR SPEEDY
Muat turun aplikasi MrSpeedy menerusi Google Play Store / Apple App Store Daftar akaun (sekiranya tidak mahu mendaftar, anda hanya perlu klik pada create order) Pilih jenis penghantaran (sama ada penghantaran barang atau penerimaan barang) Pilih jenis kenderaan (sama ada motor atau kereta) Masukkan maklumat yang diperlukan Selesai mengisi maklumat, klik pada butang “create order” untuk sahkan pesanan anda dan memulakan penghantaran. KADAR BAYARAN DIKENAKAN
Perkhidmatan menggunakan motor – Bermula RM5 untuk jarak 5km pertama dan RM1 untuk setiap km berikutnya. Caj sebanyak RM2 dikenakan untuk alamat tambahan. Berat maksimum 10kg. Perkhidmatan menggunakan kereta – Bermula RM7 untuk jarak 7km pertama dan RM1.50 untuk setiap km berikutnya. Caj sebanyak RM4 dikenakan untuk alamat tambahan. Berat maksimum 40kg. 2)LALAMOVE


Lalamove menawarkan pelbagai perkhidmatan penghantaran barang termasuk dokumen, makanan dan banyak lagi.  Dengan aplikasi yang boleh diakses menerusi peranti pintar dan komputer, Lalamove sentiasa menghubungkan pengguna dengan penghantar sekaligus membolehkan anda menjejak penghantaran dalam masa nyata dan tempahan yang terjamin.  Tanpa rasa ragu dan was-was lagi kerana barang anda dijamin sampai cepat.
Lebih menarik, ia juga menjanjikan penghantaran jarak dekat yang pantas dalam tempoh satu jam. Syarikat ini juga mempunyai pelbagai jenis kenderaan bagi memenuhi keperluan yang berbeza seperti lori, kereta, van, dan motosikal.
KAWASAN PERKHIDMATAN
Buat masa ini, Lalamove hanya membuat penghantaran di Lembah Klang sahaja.
CARA MENGGUNAKAN APLIKASI LALAMOVIE
Muat turun aplikasi Lalamove menerusi Google Play / AppStore Pilih kenderaan & tetapkan lokasi untuk pengambilan serta penghantaran Pilih jenis penghantaran (sama ada penghantaran berjadual atau penghantaran segera) Masukkan nota tambahan untuk perhatian penghantar Lalamove (sekiranya ada) Pilih kaedah pembayaran Sahkan pesanan anda untuk memulakan penghantaran. KADAR BAYARAN DIKENAKAN
Bermula dari RM5 untuk penghantaran menggunakan motosikal dan RM100 untuk penghantaran menggunakan lori. Setiap harga penghantaran dikira berdasarkan jarak dan bukan berat sesuatu barang.
PERKHIDMATAN PENGHANTARAN DI MALAYSIA
3) GRAB EXPRESS


Terdapat pelbagai jenis perkhidmatan di Grab untuk memenuhi keperluan ramai termasuk penghantaran makanan, penghantaran ekspres seperti dokumen, pengangkutan, perlindungan insurans dan banyak lagi.
Aplikasi ini sangat mudah digunakan kerana ia menyediakan antaramuka yang senang difahami.
Bayaran boleh dibuat secara tunai ataupun dompet digital. Anda akan mendapat resit sejurus pembayaran dibuat yang dihantar menerusi emel berdaftar. Grab tersedia di seluruh bandar utama di Malaysia. Ikuti langkah mudah di bawah untuk menggunakan aplikasi ini.
CARA MENGGUNAKAN APLIKASI GRAB EXPRESS
Muat turun aplikasi Grab menerusi Google Play Store / Apple App Store Pilih perkhidmatan yang anda perlukan Mula menempah dengan memasukkan maklumat diperlukan (Pastikan alamat lokasi adalah tepat) Sahkan tempahan untuk memulakan penghantaran Kadar penghantaran KADAR BAYARAN DIKENAKAN
Kadar penghantaran bermula dari RM 3.60 untuk motosikal dengan berat maksimum 10KG dan RM3.50 untuk kereta dengan berat maksimum 50KG. Namun begitu setiap bungkusan yang menggunakan Grab harus mempunyai berat maksimum 10KG sahaja setiap satu.
4.BUNGKUSLT


Nama perkhidmatan ini  berimejkan Malaysia. Ia beroperasi dengan rangkuman yang luas di mana anda bebas untuk memesan makanan dari mana sahaja walaupun tidak terdapat dalam senarai mereka. Sebagai contoh, anda mahu membeli makanan di pasar malam atau mana-mana restoran yang tidak menyediakan servis penghantaran makanan, anda boleh menggunakan servis ini.  Apa yang penting, anda perlu tahu lokasi yang tepat dan masa operasi tempat berkenaan.
Bukan sekadar menghantar makanan, ia juga menawarkan perkhidmatan penghantaran barangan lain seperti dokumen penting, ubat-ubatan dan banyak lagi dalam tempoh yang pantas.
BungkusIt juga boleh menghantar barang yang anda terlupa atau tertinggal menyerahkannya kepada anda. Perkhidmatan BungkusIt menawarkan penghantaran sehingga 500km dan ia tersedia di sekitar Kuala Lumpur, Selangor, Johor, Pinang, Melaka dan Negeri Sembilan.
CARA MENGGUNAKAN APLIKASI BUNGKUSLT
Muat turun aplikasi BungkusIt menerusi Google Play Store / AppStore Daftar akaun untuk memulakan penghantaran Pilih jenis penghantaran (sama ada penghantaran berjadual atau penghantaran segera) Masukkan maklumat yang diperlukan (seperti : alamat untuk lokasi pick up dan drop off) Selesai mengisi maklumat, tekan pada butang “Next Step” Masukkan nota tambahan untuk perhatian penghantar mengenai apa yang anda mahu beli Klik pada butang “submit” untuk sahkan pesanan anda dan memulakan penghantaran. KADAR BAYARAN DIKENAKAN
Kadar asas bermula pada RM7.50. Setiap harga penghantaran bergantung pada jarak restoran / tempat dengan lokasi anda.
PERKHIDMATAN PENGHANTARAN DI MALAYSIA
5.GOGET

Ia juga menawarkan pelbagai tugas perkhidmatan bantuan penghantaran barang dengan kadar yang sesuai termasuk makanan, barang dapur, dokumen penting dan sebagainya.
Melalui GoGet, anda boleh memilih pelbagai perkhidmatan untuk digunakan seperti Dispatch (untuk pengambilan dan penghantaran barang)
Helper (sekiranya anda memerlukan kakitangan separuh masa untuk masa yang singkat), Food (untuk pembelian makanan), Shopping (untuk pembelian barang yang terdapat di pasar raya) dan banyak lagi.
Pada masa sama, ia juga dapat membantu anda mencari duit lebih dengan menjadi seorang ‘GoGetter’ yang mana anda akan dibayar untuk setiap tugasan yang dilakukan.
KAWASAN PERKHIDMATAN
GoGet menawarkan perkhidmatan di sekitar Kuala Lumpur, Pulau Pinang dan Johor Bahru.
CARA MENGGUNAKAN APLIKASI GOGET
Pergi ke lamagt GoGet atau muat turun aplikasi dari Google Play Store dan Apple App Store, Pilih perkhidmatan yang anda perlukan Masukkan maklumat yang diperlukan (Pastikan alamat dan jadual operasi lokasi adalah tepat. Sertakan deskripsi yang jelas seperti apa yang perlu, butiran item, saiz, berat dan sebagainya.) Selesai mengisi maklumat tekan pada butang “Next” Masukkan maklumat yang diperlukan sekali lagi (seperti : alamat untuk lokasi pick, drop off dan jenis pembelian – sama ada berjadual atau segera) Buat pembayaran ke GoGetter (Pembayaran boleh dibuat melalui tunai / kredit GoGet) KADAR BAYARAN DIKENAKAN
Kadar asas bermula dari RM6. Setiap harga penghantaran bergantung pada jarak dan masa di ambil oleh GoGetters
 
The post PERKHIDMATAN PENGHANTARAN DI MALAYSIA appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/perkhidmatan-penghantaran-di-malaysia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Perkhidmatan Penghantaran Yang Boleh Digunakan Sepanjang Pkp

5 Perkhidmatan Penghantaran Yang Boleh Digunakan Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 321 hits
Perdana Menteri mengingatkan kita untuk duduk di rumah sambil menonton filem DG Hisham juga bersetuju dan menggesa semua rakyat Malaysia untuk mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan kerana usaha untuk merendahkan lengkung mula menampakkan kej...
Domino S Pizza Pertama Di Malaysia Melancarkan Zero Contact Untuk Semua Penghantaran

Domino S Pizza Pertama Di Malaysia Melancarkan Zero Contact Untuk Semua Penghantaran

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 377 hits
Domino s Pizza syarikat perkhidmatan penghantaran tersohor mengambil pendirian yang kukuh bagi para pekerja dan pelanggannya Berkuatkuasa hari ini semua perkhidmatan penghantarannya akan dijalankan tanpa sentuhan Shamsul Amree Ketua Pegawai...
5868 Faszzfood Perkhidmatan Penghantaran Makanan Halal Dan Patuh Syariah Bmf Media Tv 15 04 2020

5868 Faszzfood Perkhidmatan Penghantaran Makanan Halal Dan Patuh Syariah Bmf Media Tv 15 04 2020

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 366 hits
Sepertimana yang kita semua tahu mulai hari ini Perintah Kawalan Pegerakan telah memasuki fasa ketiga dan dijangkakan akan berakhir pada 28 April ini Pada ketika itu umat Islam telah pun memasuki bulan suci Ramadhan Amat sinonim bagi rakyat...
Huawei Memperkenalkan Perkhidmatan Penstriman Huawei Video Untuk Pengguna Malaysia

Huawei Memperkenalkan Perkhidmatan Penstriman Huawei Video Untuk Pengguna Malaysia

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 190 hits
Bersama sama pengenalan telefon mercu dan tablet terbaru Huawei pihak Huawei turut telah melancarkan sebuah perkhidmatan baru untuk pengguna tempatan iaitu Huawei Video Melaluinya ia menawarkan akses kepada kandungan video daripada sejumlah...
Jangan Aniaya Pekerja Perkhidmatan Penghantaran Makanan

Jangan Aniaya Pekerja Perkhidmatan Penghantaran Makanan

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 274 hits
SEORANG pekerja perkhidmatan penghantaran makanan terkejut apabila pesanan yang diterimanya untuk menghantar bungkusan makanan memberi impak dari segi undang undang Ini kerana silap haribulan pekerja penghantar makanan yang ingin mencari re...
Petua Hadapi Bosan Level Dalam Penjara By Pm Malaysia Masa Hadapan Harap Membantu Tahap Bosan Korang

Petua Hadapi Bosan Level Dalam Penjara By Pm Malaysia Masa Hadapan Harap Membantu Tahap Bosan Korang

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 322 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim berkongsi bagaimana cara beliau mengatasi kebosanan dan mengisi masa lapang ketika dipenjarakan Perkara itu dikongsi dalam siaran langsung di Facebook beliau malam tadi susulan perintah kawalan pergerakan sempena ...
Oppo Malaysia Menyumbangkan 3 500 Topeng Wajah Kepada Rakyat Malaysia

Oppo Malaysia Menyumbangkan 3 500 Topeng Wajah Kepada Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 263 hits
OPPO Malaysia Menyumbangkan 3 500 Topeng Wajah Kepada Rakyat Malaysia Assalammualaikum semua Berita baik untuk anda yang tidak mempunyai topeng wajah Berita penularan jangkitan wabak COVID 19 amat meresahkan kita semua Sementara pihak peker...
Pentadbiran Di Malaysia Ini Serba Tak Kena

Pentadbiran Di Malaysia Ini Serba Tak Kena

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 133 hits
Berlakunya pandemik yang menghuruharakan keadaan di saat itu juga puak khianat Pas Umno nak rampas kerajaan Masa PH memerintah pelbagai ganguan fitnah dan maki hamun ditabur oleh cybertrooper PasUmno dengan niat supaya rakyat benci PH Dan a...
Kilang Padi Termoden Di Malaysia Beroperasi Hujung April Ini

Kilang Padi Termoden Di Malaysia Beroperasi Hujung April Ini

papar berkaitan - pada 2/4/2020 - jumlah : 202 hits
Dr Azman Ibrahim Oleh Hidayah AzlinSETIU 2 April Sebuah kilang padi termoden bernilai RM25 juta yang telah siap dibina di daerah ini akan mula beroperasi pada hujung April nanti Pengerusi Jawatankuasa Pertanian Industri Asas Tani dan Pemban...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin