Percutian Eropah Di Rheinfall Hari 5 Part I

Kini saya tiba ke catatan hari ke 5 percutian United Kingdom dan Eropah tahun 2019. Catatan ini seperti yang tulis sebelum ini, bukan sesuatu yang luar biasa bagi yang telah pernah ke bercuti ke sana. Sekarang ini ramai orang telah boleh bercuti ke luar negara. Dunia tanpa sempadan, maklumat hanya di hujung jari. Sesiapa pun boleh bercuti. Jadi ianya juga lebih kepada kenangan dan rujukan sendiri di masa depan. Boleh klik entri sebelum ini di SINI.

Kali ini, kami sekeluarga berada di Luzern, hotel HIT Rental Apartment yang menpunyai dekorasi moden. Tidak besar dan tidak kecil. Selesa untuk kami. Dapurnya juga cukup peralatan untuk memasak yang simple simple. Jadi pagi pagi saya bangun menyediakan sarapan mee hoon goreng.

Mee hoon goreng bodo kerana tanpa apa apa. Telur yang dibawa dari Paris telah pecah. Makan dengan sambal kering ikan bilis dan bawang goreng yang sedap, memang sangat sedaplah sarapan kami.

Jika sihat dan ada masa, saya mungkin ingin membuat sambal ikan bilis kering ini untuk berniaga. Sangat sedap sehingga anak saya memuji muji. Itu pun bergantung kepada keadaan. Kalau ikutkan Hubby tak bagi saya berniaga pun kerana dia tak mahu saya penat. Tapi saya minat dan suka berukhwah dengan follower saya.

Selepas sarapan, kami bertolak ke Rheinfall yang mengambil masa selama 1 1/2 jam perjalanan. Ketika sampai, hujan pulak turun rintik rintik. Kami pula tak bawa payung walaupun pihak hotel telah menyediakan payung di atas meja seolah memberi petunjuk bahawa kemungkinan hari hujan.

Sungguh cantik keindahan alam semulajadi ciptaan Illahi. Dalam hati berkata kata, betapa sangat beruntung siapa yang tinggal di kawasan yang berhampiran sungai.

Air sungainya sangat jernih dengan berwarna kehijuan. Tiada kata hendak digambarkan betapa hebat penciptaanNya. Air terjun dengan terdapat  bukit dan juga laluan keretapi di sebelah atasnya.

Oleh kerana hujan tidak mahu berhenti, kami terpaksa berjalan keluar untuk beredar meninggalkan Rheinfall yang cantik umpama sekeping poskad ini. Destinasi kami selepas itu, ialah Engelberg untuk naik ke Mount Titlis. Perjalanan dari Rheinfall memakan masa selama 2 jam. Nantikan entri akan datang ya.

Percutian Di Interlaken Hari 6 Part 1

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 287 hits
Hari ini saya mahu menyambung catatan perjalanan kami di Switzerland Boleh klik di dan di untuk catatan di Rheinfall dan Mount Titlis Kami berada di Switzerland selama 4 malam dengan menginap di 2 hotel 2 malam di Lucerne dan 2 malam lagi d...
Cerita Hari Pertama Percutian Di Pulau Tioman Dan Menginap Di Berjaya Tioman Resort

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 749 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Kali ni Maha nak share pengalaman pertama kali Maha bercuti ke Pulau Tioman Selalu Maha tengok kat iklan dan juga kat majalah yang pulau ni cantik ...
Percutian Ke Pulau Langkawi Selama 5 Hari 4 Malam

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 657 hits
Siapa suka pergi bercuti ke Pulau Langkawi kita geng Boleh dikatakan setiap tahun saya akan datang bercuti ke Pulau ini Kadang kadang orang dekat sekeliling bertanya best sangat ke Pulau Langkawi tu Saya tak tahu nak jawab macam mana Cuma p...
Nggak Kuat Ldr Pasangan Ini Traveling Bareng Selama 61 Hari Sebelum Putus Duh Bikin Baper Kisahnya

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 264 hits
Sebelum mengucap kata putus pasangan ini melakukan traveling perpisahan selama 61 hari Aih sedih kalau endingnya bakal kepisah T T
Ungkap Kasus Tppu 2 Pegawai Perempuan Bnn Dapat Penghargaan Di Hari Kartini

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 183 hits
Pegawai yang menerima penghargaan akan kami beri kesempatan untuk meningkatkan kompetensinya dan pemberian penghargaan di momen Hari Kartini ini diharap jadi penyemangat bagi personel BNN yang sebagian perempuan untuk terus meningkatkan pre...
Parade 10 Kebaya Elegan Ala Artis Yang Rayakan Hari Kartini Ayunya Bikin Mata Nggak Bosan Melirik

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 354 hits
Selain bisa tampil anggun dan elegan dengan balutan kebaya semoga semangatnya bisa kamu tiru juga ya Girls
Crispy Choco Bar Istimewa Untuk Hari Raya

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 383 hits
Hello pembaca kesayangan Dah beberapa hari ni Misz ella asyik senyum sorang sorang Terkenangkan kemeriahan bulan Ramadan lepas tu kita akan berjumpa Syawal dan akan berhari raya Bulan Ramadan itu sendiri sudah meriah bangun pagi pagi sahur ...
Jokowi Terima Kasih Ke Relawan Projo Kita Kembali Ke Aktivitas Sehari Hari

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 226 hits
Jokowi mengajak pendukungnya untuk ikut meredam ketegangan politik usai pencoblosan Pilpres 2019 Beliau beliau ini telah kehilangan waktu kehilangan pikiran kehilangan materiil semuanya Sehingga ucapan terima kasih ini harus saya berikan
Bayang Kalau 1 000 Orang Kena Setiap Hari Pengguna Dakwa Kredit Telefon Dirembat Rm12 Oleh Pihak Ketiga

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 346 hits
The ReporterSeringkali pengguna menerima mesej pengiklanan dari pihak yang tidak diketahui dan adakalanya terlalu kerap membuatkan pengguna berasa terganggu Kes kehilangan kredit bukan isu baru dan pernah terjadi sebelum ini Tetapi baru bar...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita