Percutian Di Interlaken Hari 6 Part 1

Hari ini saya mahu menyambung catatan perjalanan kami di Switzerland. Boleh klik di SINI dan di SINI untuk catatan di Rheinfall dan Mount Titlis. Kami berada di Switzerland selama 4 malam dengan menginap di 2 hotel. 2 malam di Lucerne dan 2 malam lagi di Kandersteg.

Hari ini iaitu hari ke6 kami bertolak ke Kandersteg dengan persinggahan di beberapa tempat menarik iaitu di Interlaken dan Lauterbrunnen.

Saya bangun pagi pagi, menyediakan sarapan nasi goreng. Selepas sarapan, kami check out dari apartment. Pukul 9.00 pagi sedia untuk berangkat ke destinasi seterusnya.

Destinasi pertama kami ialah Interlaken. Tapi sayang kerana tempat yang ingin dikunjungi masih ditutup sehingga pertengahan April. Jadi dalam kesejukan, kami turun untuk bergambar di tepi sungai yang terletak di tengah tengah bandar Interlaken yang sangat cantik.

Terdapat itik itik yang berenang keriangan. Kadang terfikir macam mana itik ini boleh tahan berenang di dalam air yang sejuk umpama air ais.

Semasa di situ, ternampak restoran makanan halal. Sebetulnya masih kenyang tapi alang alang dah ternampak makanan halal, kami masuk untuk beli bungkus dan makan di dalam kereta sahaja.

Tapi bila dah masuk, kami menukar fikiran. Lebih selesa makan di restoran. Boleh pekena kopi panas sekali. Saya pun tak sedar rupanya Hubby telah mengalih kereta dari tempat parking percuma untuk selama 15 minit ke tempat lain yang berdekatan dengan restoran.

Hmm kerana tak membayar parking, kami telah disaman sebanyak CHF40 bersamaan dengan RM220 atau £30. Dah tak ada rezeki, namanya.

Kami terus mencari tempat untuk membayar saman sebelum meneruskan perjalanan ke Lauterbrunnen. Walaupun tidak sempat untuk menerokai Interlaken, tetapi cukup untuk saya katakan bandar ini sangat cantik dan harus dikunjungi.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

Percutian Eropah Di Rheinfall Hari 5 Part I

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 466 hits
Kini saya tiba ke catatan hari ke 5 percutian United Kingdom dan Eropah tahun 2019 Catatan ini seperti yang tulis sebelum ini bukan sesuatu yang luar biasa bagi yang telah pernah ke bercuti ke sana Sekarang ini ramai orang telah boleh bercu...
Percutian Ke Pulau Langkawi Selama 5 Hari 4 Malam

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 650 hits
Siapa suka pergi bercuti ke Pulau Langkawi kita geng Boleh dikatakan setiap tahun saya akan datang bercuti ke Pulau ini Kadang kadang orang dekat sekeliling bertanya best sangat ke Pulau Langkawi tu Saya tak tahu nak jawab macam mana Cuma p...
Cerita Hari Pertama Percutian Di Pulau Tioman Dan Menginap Di Berjaya Tioman Resort

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 748 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Kali ni Maha nak share pengalaman pertama kali Maha bercuti ke Pulau Tioman Selalu Maha tengok kat iklan dan juga kat majalah yang pulau ni cantik ...
Sambutan Hari Guru Kebangsaan 2019 Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 983 hits
Sambutan Hari Guru Kebangsaan 2019 Pulau Pinang Bagi sambutan kali ni tiba giliran Pulau Pinang menjadi tuan rumah Bersempena sambutan Hari Guru Kebangsaan 2019 ini juga Festival Guru Malaysia akan diadakan pada 12 Mei hingga 16 Mei 2019 be...
Ibu Bapa Hadir Basuh 46 Kereta Guru Sempena Sambutan Hari Guru

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 417 hits
Sambutan Hari Guru di Sekolah Kebangsaan Jelor Kota Bharu nampaknya disambut dengan sedikit kelainan apabila ibu bapa hadir melakukan kejutan dengan membasuh kereta guru Ibu bapa kelihatan hadir ke sekolah seawal 8 pagi dengan membawa baldi...
Bnpb Gelar Hari Kesiapsiagaan Bencana Di Lembang Bandung

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 203 hits
Badan Nasional Penanggulangan Bencana menggelar peringatan Hari Kesiapsiagaan Bencana yang jatuh pada Jumat 26 April 2019 di Lapangan Sesko AU Lembang Kabupaten Bandung Barat
Tiap Hari Tumor Makin Membesar Sementara Tunggu Pakar Bapa Ainul Cari Rawatan Alternatif

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 318 hits
Ketumbuhan tumor pada Ainul Mardiah makin hari makin membesar Bapanya cuba mendapatkan rawatan alternatif Bayi yang yang menderita kanser Germ Cell Tumor Ainul Mardhiah 8 bulan menjadi tular di media sejak awal bulan Pelbagai rawatan diusah...
Orang Yang Hari Hari Baca Quran Pun Kemurungan Apatah Lagi Yang Jauh Ustazah Ditemui Selepas Dilapor Hilang

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 395 hits
Orang Yang Hari Hari Baca Quran Pun Kemurungan Apatah Lagi Yang Jauh Ustazah ditemui selepas dilapor hilang Kadangkala simptom kemurungan yang dialami seseorang individu sukar untuk dikenalpasti oleh orang di sekeliling mereka walaupun ahli...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara

Ee Ji Ban Chicken Rice Ball Haniz Zalikha Pernah Makan Kat Ee Ji Ban Ya

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan