Percaya Atau Tidak Sebenarnya Berkahwin Dengan Kekasih Dari Zaman Sekolah Lebih Bahagia


Percaya Atau Tidak Sebenarnya Berkahwin Dengan Kekasih Dari Zaman Sekolah Lebih Bahagia? Mesti masa zaman persekolah kita pernah bercinta bukan? Ada juga hubungan percintaan tersebut yang berakhir ketika tamatnya tempoh persekolahan dan ada yang berakhir ke jinjang pelamin! Menurut kajian yang pernah dikongsikan, berkahwin dengan kekasih zaman sekolah itu ternyata lebih terjamin dan bakal berakhir dengan kebahagian sehingga ke akhirnya, betul ke?

1. Sentiasa Bersama Kita Dialah yang ada dengan kita waktu suka dan duka termasuklah masa kita peroleh keputusan PMR/PT3/SPM, sewaktu pegang skrol graduasi di konvokesyen Universiti, waktu kita tertekan menghadap situasi di alam pekerjaan, waktu kita menangis gembira di hari pernikahan, waktu kita meneran melahirkan zuriat untuk dari dulu sampai sekarang semua momen berharga dapat dikongsi bersama!

2. Pencerian Tipis Kalau dah kekal sampai hari ni sejak dari zaman sekolah dahulu, sukar rasanya untuk si dia meninggalkan kita sewenangnya. Dari remaja sampai dah berumur macam ni kalau si dia masih sanggup bersama kita, itu adalah cinta yang paling agung dan pasti ramai pasangan lain yang iri melihat.

3. Rapat Dengan Mentua Tak dinafikan ada orang yang bercerai sebab tak tahan dengan keluarga mertua. Tapi kalau kita kahwin dengan kekasih zaman sekolah, ibu bapa mereka pasti sudah kenal rapat dengan kita betul tak? Jadi tak ada masalah untuk nak mesra dan jadi rapat dengan ahli keluarga pasangan kita.

4. Emosi Yang Kuat Kita yang dulu bukanlah kita yang sekarang. Waktu muda memang lebih banyak drama daripada yang logik betul tak? Maklumlah masing-masing belum matang. Oleh itu, tempoh waktu perkenalan sudah lebih lama dan pastinya si dia dapat mengenal baik buruk kita secara mendalam. Setakat merajuk dan amarah kita tu, semuanya dalam poket dia. Dia mesti boleh handle!

5. Tidak Mudah Mengalah Sebab dalam tempoh perkenalan yang sangat lama dari zaman sekolah, dah selalu sangat bertengkar, bergaduh, salah faham dll. Jadi bila dah jadi suami isteri, rasanya tak ada masalah pun untuk satu sama lain bergaduh besar. Asalkan keduanya kekal berada di sisi masing-masing, merajuk pun mesti sekejap je.

6. Kemungkinan Kampung Dekat Bila sudah berkenalan di alam persekolahan, besar kemungkinan untuk anda mempunyai kampung mertua dekat dengan rumah anda sendiri. Biasalah, setiap kali ada cuti umum atau hari perayaan tidak perlu lagi nak bergaduh nak balik kampung siapa kan?
Sumber : ThoughtCatalogue
Artikel Lain

8 Perkara Ini Sebenarnya Boleh Buat Lelaki Terpikat! Kaum Hawa! Jangan Pernah Malu Dengan Kekurangan Anda Sebab 8 Perkara Ini Sebenarnya Boleh Buat Lelaki Terpikat! Selalunya wanita yang miliki kekurangan akan mudah hilang keyakinan untuk berdepan dengan orang ramai apatah lagi ingin mencari pasangan. Jangan bimbang kerana bukan semua lelaki mudah jatuh cinta disebabkan oleh kecantikan paras rupa atau fizikal.

1. TAK SUKA MEKAP Jangan bimbang jika anda tergolong dalam wanita yang tidak suka bersiap atau berdandan secara lebih-lebihan. Ini kerana lelaki lebih suka melihat kecantikan wanita dalam keadaan seadanya kerana bagi mereka semula jadi itulah yang membuatkan seseorang wanita itu tampak lebih cantik dan berseri walaupun tanpa solekan yang tebal di wajah.

2. BERTUBUH BERISI ATAU GEMPAL Selalunya wanita bertubuh gempal sentiasa rasa rendah diri dan kurang yakin dengan fizikalnya yag dianggap kurang menarik. Namun jangan risau kerana ada sebahagian lelaki yang lebih cenderung memilih wanita bertubuh gempal berbanding wanita berbadan kurus. Bagi lelaki, wanita bertubuh gempal seorang yang kuat kerana mereka miliki keyakinan yang tinggi untuk tampil dengan tubuh sebegitu di khalayak ramai tanpa mempedulikan orang sekeliling.

3. PERWATAKAN ‘NERD’ & SKEMA Bagi lelaki, wanita ‘nerd’ seorang yang bijak dan tidak membosankan kerana mereka rajin membaca, punya banyak pengetahuan dan tahu tentang isu-isu semasa. Malah ada kajian mengatakan bahawa perempuan ‘nerd’ lebih memahami orang lain dengan lebih baik dan secara tidak langsung lelaki akan lebih bahagia jika mempunyai pasangan yang sangat memahami.

4. SAIZ TUBUH RENDAH Ketahuilah bahawa ada juga lelaki yang lebih selesa memilih wanita bersaiz rendah daripadanya kerana lelaki menganggap gadis yang tinggi akan mengancam dirinya. Ini kerana ketika seorang lelaki lebih tinggi daripada pasangannya, secara automatik lelaki itu akan rasa lebih selesa dan kuat dalam menjalinkan hubungan.

5. PAKAI CERMIN MATA Bagi lelaki, wajah wanita yang memakai cermin tampak lebih menggoda dan seksi. Malah mereka juga dilihat lebih bijak, misteri dan ada daya tarikan di mata lelaki. Jadi tak payahlah anda bersusah payah membelanjakan duit untuk membeli kanta lekap selepas ini.
The post Percaya Atau Tidak Sebenarnya Berkahwin Dengan Kekasih Dari Zaman Sekolah Lebih Bahagia? appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/percaya-atau-tidak-sebenarnya-berkahwin-dengan-kekasih-dari-zaman-sekolah-lebih-bahagia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alyah Luah Penat Pura Pura Bahagia Berkahwin

Alyah Luah Penat Pura Pura Bahagia Berkahwin

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 512 hits
Tiada angin tiada ribut tindakan Alyah meninggalkan komen berbaur sindirian di Instagram suaminya Ramli MS menimbulkan tanda tanya mengenai keadaan rumah tangga pasangan tersebut yang seolah sedang bergolak Video menyaksikan Jihan Muse dan ...
Golkar Serba Salah Lebih Untung Bela Soeharto Atau Pdip

Golkar Serba Salah Lebih Untung Bela Soeharto Atau Pdip

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 183 hits
Posisi Golkar pun menjadi serba salah Satu sisi partai beringin identik dengan Soeharto semasa Orde Baru Di sisi lain pada Pilpres 2019 Golkar bersama PDIP dalam satu koalisi mengusung Jokowi Ma ruf
Isteri Yang Boros Sebenarnya Akan Menjadikan Rezeki Suami Lebih Bertambah

Isteri Yang Boros Sebenarnya Akan Menjadikan Rezeki Suami Lebih Bertambah

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 1498 hits
Mengikut kajian lelaki yang memiliki isteri yang berperangai suka bermewah ini akan mendapat kesenangan dalam kehidupan yang akan datang Andai kata dapat isteri yang sikap borosnya melampau lampau bagaimana Sekiranya seorang suami itu berki...
Ramai Yang Tidak Tahu Bukan Sebenarnya Ikan Kembong Lebih Berkhasiat Daripada Ikan Salmon

Ramai Yang Tidak Tahu Bukan Sebenarnya Ikan Kembong Lebih Berkhasiat Daripada Ikan Salmon

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 422 hits
Setakat ini salmon telah digembar gemburkan sebagai makanan hebat dengan kadar asid lemak Omega 3 yang tinggi Tidak hairanlah harganya agak mahal Sebenarnya tidak perlu salmon jika anda mahu mencari Omega 3 Terdapat spesis ikan tempatan den...
Tuam Ais Atau Tuam Haba Lebih Baik Untuk Surutkan Bengkak Selepas Kecederaan Sukan

Tuam Ais Atau Tuam Haba Lebih Baik Untuk Surutkan Bengkak Selepas Kecederaan Sukan

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 574 hits
Tuam ais ke tuam haba lebih baik untuk surutkan bengkak selepas kecederaan sukan Cedera selepas bersukan adalah perkara biasa berlaku kepada sesiapa sahaja Anggota badan bengkak dan mula timbul rasa kurang selesa Macam apa yang Diah alami b...
4 Pertimbangan Memilih Beli Kereta Atau Rumah Dulu Selepas Berkahwin

4 Pertimbangan Memilih Beli Kereta Atau Rumah Dulu Selepas Berkahwin

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 380 hits
Sebagai individu yang mengalami fasa kematangan dalam kehidupan lelaki biasanya mempunyai cita cita dan aspirasi tentang keperluan yang mereka harus ada pada masa akan datang Biasanya lelaki akan keliru antara memilih pinjaman beli perumaha...
Anak Muda Zaman Sekolah Xnak Sekolah Betul Betul 8656

Anak Muda Zaman Sekolah Xnak Sekolah Betul Betul 8656

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 317 hits
Anak muda yang jahat Barang tentu anak muda yang jahat tidak gemar membaca hal seperti ini Berkat Bismillahirrahmanirrahim In Syaa Allah Allah sampaikan melalui mimpi ngerimu saban malam sehingga engkau anak muda temui orang tua yang engkau...
Hitam Atau Putih Yang Penting Mesti Kasut Sekolah Pallas

Hitam Atau Putih Yang Penting Mesti Kasut Sekolah Pallas

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 521 hits
Salam dears Korang mesti tahu yang mulai tahun depan dah boleh pakai kasut warna hitam ke sekolah kan Tapi korang tahu tak yang sebenarnya masih boleh pakai kasut warna putih Yang hitam tu tahun 2021 nanti baru akan dikuatkuasakan sepenuhny...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City