Hitam Atau Putih Yang Penting Mesti Kasut Sekolah Pallas


Salam dears… Korang mesti tahu yang mulai tahun depan dah boleh pakai kasut warna hitam ke sekolah kan? Tapi korang tahu tak yang sebenarnya masih boleh pakai kasut warna putih. Yang hitam tu tahun 2021 nanti baru akan dikuatkuasakan sepenuhnya.
Jadi memandangkan tahun depan belum wajib, maka Ayah kata dia tetap nak si kembar pakai kasut warna putih gak. Sebabnya kasut sekolah Pallas yang si kembar guna tahun ni masih elok lagi dan masih boleh pakai sampai tahun depan.
Ini budak anak Ayah, suka putih gak
Kenapa Pilih Kasut Sekolah Putih? Kenapa pilih putih? Senang jer…sebab Ayah memang suka warna putih, favourite color dia tu. Kalau ikutkan Ayah tu semua pun dia nak suruh pakai putih hahaha.
Ayah kata kasut warna putih ni lebih hygienic, sebab bila kotor sangat kita nampak dan tahu lah kena cepat basuh. Jadi daripada segi kebersihan kasut dan kebersihan kaki tu lebih senang nak pantau.
Lagipun putih ni warna yang orang kata ‘tak panas’ dan lebih elok untuk penyebaran haba (heat dipersion). Kan orang cakap warna hitam serap haba kan, so Mama rasa apa apa yang kita pakai kalau warna putih lebih sejuk kot.
Jadi kasut sekolah pun eloklah cari yang tak serap haba supaya lebih selesa untuk anak anak pakai. Tak lah cepat berpeluh kaki, kurang sikit bau busuk masam kaki tu kan. Kalau tidak, bila buka kasut ngan stoking tu ya ampun…boleh pitam bau! hahahaha
Sebenarnya putih nampak smart kan?
Haaa lagi satu, setahu Mama nyamuk kurang tertarik pada warna putih. Jadi harap harap dengan pakai kasut sekolah putih, kurang lah risiko kena gigit ngan nyamuk masa dok bersukan kat padang pagi pagi ka petang ka kan.
Tak Kisah Lah Hitam atau Putih, Yang Penting Kualiti! Hmm ok lah Mama tak kisah lah warna apa pun, yang penting bagi Mama bila memilih kasut sekolah ianya mesti berkualiti, selesa dipakai dan tahan lama! Maklumlah si kembar ni kan anak jantan belaka, lasak diorang tu huhhh kalau beli yang tak berkualiti, kejap je kasut rosak tau.
Bila bercakap pasal kasut sekolah yang berkualiti dan tahan lama plak, memang pilihan hati Mama ni tak lain tak bukan…mestilah kasut sekolah Pallas Jazz! Dah beberapa tahun si kembar ni guna kasut sekolah Pallas dan Mama sangat sangat puas hati.
Mama pernah beli kasut jenama lain dulu, kononnya nak cari yang murah murah laa masa tu. Tapi bila pakai…hurmm setengah tahun dah rosak, koyak, tapak tercabut laa apa laa. Sudahnya kena keluar duit beli kasut lain lagi.
Tahun lepas pakai yang ni.
Tapi sejak guna kasut sekolah Pallas, dari awal tahun sampai akhir tahun boleh pakai kasut yang sama ja. Kasut kekal elok tak rosak atau koyak tau. Takat nampak kesan terpakai tu ada laa, tak kan lah dah pakai tapi tetap nampak macam kasut baru sentiasa kan kan? hehe. Tapi tu lah, kasut tak koyak, tapak tak pecah dan masih elok boleh pakai sampai tahun depannya.
Makanya untuk tahun depan ni, bila si kembar naik darjah lima, Mama siapkan sorang sepasang ja lagi kasut sekolah baru. Maknanya ada dua pasang seorang lah untuk tahun depan – sepasang kasut lama dan sepasang kasut baru. Jimat oiii beli kasut boleh pakai sampai 2 tahun berturut turut kan? Aii memang bijak gitteww hahahaha
Kasut Sekolah Pallas Jazz Single Velcro Strap 205-0181 Untuk tahun depan, Mama pilih model Pallas Jazz Single Velcro Strap 205-0181 ni sebab nak yang jenis zap-on ja. Lagipun si kembar dah pernah pakai jenis ni dah dulu. Dan Mama suka sebab kasutnya ringan, senang dibasuh dan mudah kering.
Bab mudah kering tu sangattt lah penting untuk orang yang berumah apartment ‘atas kayangan’ macam kitorang ni haa. Nak jemur direct bawah matahari memang tak dapat laa kan. Jadinya jemur bawah kipas, haruslah cari kasut sekolah yang cepat kering gini ja. Nak nak plak bila musih hujan dan cuaca mendung selalu kan?
Ni model kasut sekolah Pallas Jazz Single Velcro Strap 205-0181
Kasut ni ada sistem pengudaraan yang baik, jadi kaki boleh ‘bernafas’ walaupun pakai lama masa kat sekolah tu.
Tapak yang banyak ‘bunga’ gini bagus, cengkaman lebih kuat elak mudah jatuh kalau jalan licin, Tapak dalamnya pun ada kusyen yang selesa dipakai lama.
Kat Mana Nak Beli Kasut Sekolah Pallas Jazz Ni? Ohh yaa…sama macam tahun tahun yang lepas, Mama order kasut sekolah Pallas Jazz ni secara online jer. Mama lagi suka order online sebab senang nak tahu model atau design yang Mama nak tu ada atau tak.
Kadang frust kan bila dah susah payah heret anak anak pergi ke kedai tapi tup tup kasut yang nak tu tak ada, atau tak cukup 3 pasang. Daripada hampa kecewa gitu, baik lah beli online jer. Klik klik order, bayar dan tunggu sampai. Senang!
Tak tahu nak beli saiz apa? Ikut je measurement guide yang ada kat website tu. Mama suruh si kembar letak kaki atas kertas dan Mama lukis je ikut saiz tapak kaki diorang. Pastu ambil ukuran dari hujung jari yang paling panjang sampai lah ke belakang tumit. Pastu tambah 1 cm.
Contohnya panjang tapak kaki diorang ialah 24cm tambah 1cm jadi 25cm. So Mama ambil yang sesuai untuk ukuran 25 cm iaitu saiz 5. Tapi bila pilih saiz tu pastikan korang tengok betul betul tau kot kot lah kasut lain design lain saiz kan.

Ni model Pallas tahun 2019 hahahaha. Yang lagi dua orang dah lari naik Mama tak sempat nak suh posing.
Ehh kalau korang nak tengok tengok kasut sekolah macam mana lagi yang ada kat Pallas tu, boleh tengok kat website Pallas. Ada banyak pilihan, yang jenis velcro strap atau zap-on ada, yang bertali pun ada. Ikut laa yang mana korang berkenan. Apa apa pun, selamat memilih kasut yang berkualiti untuk anak anak kesayangan korang, happy shopping uolss 
12 total views, 12 views today
The post Hitam atau Putih? Yang Penting…Mesti Kasut Sekolah Pallas! appeared first on Mama Kembar Tiga.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mamakembartiga.com/2018/11/hitam-atau-putih-yang-penting-mesti-kasut-sekolah-pallas.html/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kasut Sekolah Pallas Untuk Irfan Tahun Depan

Kasut Sekolah Pallas Untuk Irfan Tahun Depan

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 1436 hits
Walaupun ramai yang excited dengan penggunaan kasut sekolah hitam untuk anak anak CN tetap memilih kasut sekolah putih untuk Irfan darjah satu tahun depan Kasut sekolah putih ini sebenarnya sangat selesa untuk anak anak yang aktif Ia tidak ...
Kerajaan Ph Mesti Laksana Sekolah Satu Aliran Abaikan Saja Dap

Kerajaan Ph Mesti Laksana Sekolah Satu Aliran Abaikan Saja Dap

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 448 hits
28 Safar 1440H Selasa Sudah tiba masanya kerajaan Pakatan Harapan mempertimbangkan untuk melaksanakan sistem persekolahan satu aliran iaitu sekolah kebangsaan selain menilai semula sekolah vernakular dalam usaha membentuk perpaduan kaum di ...
Hukum Kesucian Kasut Atau Barangan Dijalanan

Hukum Kesucian Kasut Atau Barangan Dijalanan

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 218 hits
07 10 11 25 p m Aku adalah Saya ust baru2 ni saya ada lalu atas tanah yg basah yg mana disitu ada kasut yg sy rasa kebiasaannya digongong anjing saya tak sentuh pun tp disebsbkan tanah tu basah apakah najis berpindah pada kaki saya 07 10 11...
Bantu Pelajar Tidak Mampu Beli Kasut Sekolah Baru

Bantu Pelajar Tidak Mampu Beli Kasut Sekolah Baru

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 841 hits
Sama ada kasut sekolah putih atau hitam yang penting kasut yang dipakai pelajar beada dalam keadaan baik dan selesa Masih terdapat kes pelajar memakai kasut sekolah koyak yang sepatutnya tidak sesuai lagi dipakai Tentu sekali pelajar itu bu...
Teknik Hitam Putih Penyelesaian Mudah Untuk Fotografer

Teknik Hitam Putih Penyelesaian Mudah Untuk Fotografer

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 398 hits
Dalam dunia fotografi ini pelbagai teknik yang boleh digunakan untuk mendapatkan hasil yang meveles Dengan syarat memahami setiga cahaya iaitu Shutter Speed Aperature Dan ISO beserta dengan sedikit imaginasi maka anda boleh menghasilkan tek...
Masuk Ph Mesti Bebas Rasuah Patutnya Bebaskan Dulu Ph Dari Perasuah

Masuk Ph Mesti Bebas Rasuah Patutnya Bebaskan Dulu Ph Dari Perasuah

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 181 hits
Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi membidas kepimpinan Pakatan Harapan yang mendakwa tidak akan sewenang wenangnya menerima kemasukan ahli Parlimen UMNO yang dikatakan melompat parti ke dalam Bersatu Kenyataan terseb...
Anda Mesti Ada 8 Group Whatsapp Ini

Anda Mesti Ada 8 Group Whatsapp Ini

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 187 hits
Anda Mesti Ada 8 Group Whatsapp Ini1 Group familyTujuan adanya group ni adalah nak berhubung dengan saudara mara Topic yang selalunya jadi perbualan mestilah tentang perbandingan keputusan peperiksaan anak anak anak masuk university dan yan...
Masa Kecil Raya Mesti Pergi Rumah Tokti Ezzaty Abdullah Nervous Datuk Siti Kenal

Masa Kecil Raya Mesti Pergi Rumah Tokti Ezzaty Abdullah Nervous Datuk Siti Kenal

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 297 hits
Pelakon Ezzaty Abdullah akui gementar bertemu penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza Menurut Ezzaty dia merupakan peminat Datuk Siti sejak kecil lagi Isteri kepada aktor Azwan Kombos ini juga turut berkongsi memori manis bersama...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Scene By The Tahan River

Banting Sawdust Burner Chimney

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us