Perbuatan Syirik Kebanyakkan Perbuatan Orang Melayu




Suatu Hari Ketika Lalu Dibelakang Rumah,Terjumpa Bungkusan Pelik Di Pokok Daun Kari. Tak Sangka Bila Buka Ada..Sungguh Mengejutkan!
Assalamualaikum.. Saya dengan rendah hati mohon pada Allah agar kami sekeluarga sentiasa dilindungi dari makhluk Allah, hasad dengki, irihati, dan segala hal yang tak diingini
Pagi semalam saya terjumpa benda ini di belakang rumah kat celahan pokok kari. Saya waktu tu tak fikir apa² dan ambil benda tu..nak buka tapi rasa was². Saya tunggu sampai suami balik kerja. Tapi sebelum suami balik kerja saya dah minta pakcik sebelah rumah tolong bukakan
Mashaallah.. Pada Allah kami memohon jauhkan kami dari segala perbuatan syirik. Dalam bungkusan tu ada berus dawai, 4 batang jarum, beberapa helai rambut, beras dan lada hitam di bungkus menggunakan kain barut bayi
Pada malam semalam juga suami saya telah berjumpa dengan seorang Ustaz yang mahir tentang hal ni.. Dan Ustaz tu mengatakan itu adalah santau untuk merosakkan rahim.. Mungkin kerana sifat irihati melihat rezeki anak kembar 2 & 3 yang Allah kurniakan pada kami.. Dan kemungkinan motifnya agar saya tidak dapat melahirkn zuriat lagi
Ustaz tu tahu sangat dengan benda tu. Ustaz itu meminta kami untuk menghanyutkan benda ni kat laut atau sungai dengan benda tu dalam bekas yang bertutup rapat.. Dan andai diizinkan Allah Ustaz tu akan datang rumah kami nanti untuk memagar dengan air Yasin dan saya juga di minta untuk minum air bacaan Yasin.. Dalam masa yang sama kami terus meminta pertolongan pada Allah.

Kami tak sangka di arus kemodenan ni masih ada lagi terselit perbuatan syirik ni dikalangan kita umat islam.. Saya memohon pada Allah agar kami sekeluarga sentiasa dilindungi dari segala hasad dengki, irihati, dan di jauhkn dari segala marabahaya
Semoga apa yang terjadi  pada kami ni dijauhkn kepada orang lain.. Kami tiada  musuh mahupun orang yang sakit hati pada kami.. Tapi andai ada niat terselindung wallahualam.. Nauzubillah hi minzalik…minta Allah jauhkan.
Kami akan sentiasa memohon minta pertolongan pada Allah dan selebihnya kami serahkan segalanya pada pencipta.
Amin.
Sihir adalah perbuatan yang berkaitan dengan jin yang menyebabkan perubahan secara mendadak tanpa diketahui sebabnya
Sihir juga merupakan perantaraan di antara tukang sihir dan syaitan yang mensyaratkan si tukang sihir tersebut agar melakukan perbuatan haram dan syirik di samping menyerahkan segala ketaatan kepadanya demi memperolehi bantuan dan pertolongan yang dihajatkan
Antara tanda-tanda hubungan suami isteri jadi kacau akibat gangguan jin ataupun sihir:Suami atau isteri atau kedua-duanya sekali tidak berasa hendak melakukan hubungan badan.Jika berlaku hubungan pun, sangat kurang nikmatnya.Suami (atau ada juga isteri) berasa sangat rimas berada di rumah tetapi berasa tenang apabila berada di luar rumah.Isteri (atau ada juga suami) berasa sangat tidak selesa apabila pasangannya pulang ke rumah.Suami atau isteri terlihat pasangannya kelihatan hodoh.Mudah bertengkar walaupun dalam hal-hal yang kecil.Suami berasa mudah untuk memberi cerai, ataupun isteri mudah untuk meminta cherai apabila berlaku perbalahan.Suami atau isteri sering diganggu mimpi-mimpi buruk.Suami atau isteri beberapa kali melihat lintasan atau bayangan sesuatu di dalam dan di sekitar rumah.Suami atau isteri sering mengalami kesakitan yang tidak jelas puncanya seperti sakit kepala, sakit di perut, sakit kaki tangan dan sebagainya.Sekiranya ada tanda-tanda di atas, ADA KEMUNGKINAN suami isteri itu terkena gangguan jin ataupun sihir
Antara ikhtiar yang boleh dibuat untuk menyelesaikan masalah ini, suami isteri ataupun kedua-duanya ataupun pihak lain hendaklah mendapatkan rawatan dan saranan perawat
Selain itu, boleh juga diusahakan sendiri agar gangguan dan sihir itu menjadi lemah (dan mungkin juga terbatal terus atas izin Allah) dengan cara:1. Pastikan tidak ada gambar-gambar dan lukisan makluk bernyawa yang dipamerkan (di dinding, almari, meja dan lain-lain). Begitu juga dengan patung-patung kecuali patung mainan anak-anak. Gambar dan patung yang dipamer merupakan tarikan yang kuat kepada jin-jin, dan menjauhkan para malaikat daripada berkunjung ke rumah kita




2. Tambah ibadah seharian. Biasakan buat amalan-amalan sunat. Bacalah Al-Quran setiap hari dengan menatapnya, walaupun sekadar satu ayat
Banyakkan memohon ampun atas dosa-dosa silam dan terkini, dan berusaha buat perubahan dengan meninggalkan terus perlakuan-perlakuan berdosa itu. Apabila dosa-dosa kita terampun dan terhapus, doa dan harapan kita mudah untuk dikabulkan Tuhan
3. Elakkan daripada berkumandangnya lagu-lagu dan bahan tontonan yang tidak mendekatkan kita dengan agama. Perkara-perkara ini mengundang kehadiran jin-jin
4. Wujudkan majlis taklim harian di rumah. Suami atau isteri kumpulkan ahli keluarga lalu dibacakan bahan agama selama lebih kurang 5 ke 10 minit sehari
Contohnya beli apa-apa buku yang mudah (seperti buku hadis), seorang bacakan (sepotong hadis contohnya) secara lantang manakala yang lain-lain mendengarnya
Walaupun majlis ini kecil dan singkat, tetapi ia sangat kuat menarik kunjungan para malaikat, dan mengecewakan syaitan-syaitan
Sebarang perbincangan yang berlaku dalam majlis ini biasanya berlangsung dalam suasana yang tenang dan terkawal, berbeza dengan perbincangan yang berlaku di luar majlis
Tak percaya? Cubalah buat. Mengapa jadi begitu? Antaranya kerana kita sedang berada di bawah naungan sayap para malaikat dan kerana turunnya sakinah. Mood untuk bertengkar dan meninggikan suara jarang berlaku dalam majlis taklim. Wallahu a’lam
5. Ahli keluarga yang lelaki (suami dan anak-anak) yang tidak ada sebarang urusan penting, hendaklah berusaha agar dapat solat fardhu berjemaah di masjid ataupun di surau kerana ia adalah tuntutan
6. Mengadakan kenduri doa selamat jika berkemampuan
7. Akhirnya, banyakkan berdoa kerana doa itu senjata orang-orang beriman



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.adajew.net/2019/10/perbuatan-syirik-kebanyakkan-perbuatan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+adajewnet+%28ADAJEW+DOT+NET%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nama Nama Melayu Klasik Perempuan Inspirasi Nama Bunga Bungaan

Nama Nama Melayu Klasik Perempuan Inspirasi Nama Bunga Bungaan

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 1234 hits
Dalam era serba moden serba canggih ni nama anak anak pun serba canggih dan moden juga selari dengan perkembangan zaman Nama tak nak kalah panjang dan berbelit sebutan nak ikut moden punya pasal Sekarang dah kurang rasanya nama panjang panj...
Bukan Hanya Melayu Yang Lupa Mahathir Lupa Juga

Bukan Hanya Melayu Yang Lupa Mahathir Lupa Juga

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 167 hits
Syed Husin Ali kata dia tidak percaya kepada Dr Mahathir nak serahkan jawatan PM kepada Anwar seprrti dikondensuskan Katanya Dr Mahathir buat keputusan lain daripada yang dibincangkan Dia tidak boleh dipercayai dia akan buat lain dari keput...
Apakah Melayu Sudah Bangsat Selepas Umno Tewas

Apakah Melayu Sudah Bangsat Selepas Umno Tewas

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 81 hits
Musa Hitam Ku Li Paklah antara pemimpin yang mengambil pendirian budiman selepas mereka tewas atau berundur Tetapi tidak kepada Anwar dan Najib Mereka terus berpolitik memperalat parti dan ahli hakikatnya tindakan undang adalah atas tubuh b...
Kedai Baiki Laptop Motherboard Melayu Di Kl

Kedai Baiki Laptop Motherboard Melayu Di Kl

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 143 hits
Ada ke orang guna komputer laptop lagi zaman sekarang Bukan ke orang sekarang semua guna smartphone bukan saja senang di bawa malah boleh di gunakan di mana saja Masih relevan ke buka kedai repair motherboard laptop ni Amboi Macam komputer ...
Tun M Dan Maruah Melayu

Tun M Dan Maruah Melayu

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 118 hits
Ada seorang menteri berkata tiada garis masa tempoh dua tahun berkenaan transisi jawatan Perdana Menteri daripada Tun M kepada Anwar Ibrahim Nampaknya menteri ini pun mudah lupa juga bahawa tempoh dua tahun itu walaupun tiada dalam perjanji...
Dr Afifi Ulama Melayu Pertama Di Oxford Fatwa Jadi Rujukan Dunia

Dr Afifi Ulama Melayu Pertama Di Oxford Fatwa Jadi Rujukan Dunia

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 83 hits
KUALA LUMPUR 1 Oktober Fatwa bahawa Islam tidak membenarkan mana mana pihak terutama umatnya melakukan kekejaman dan membunuh orang awam yang diiktiraf dan menjadi rujukan banyak negara sekali gus menempatkan Datuk Dr Afifi al Akiti setandi...
Maruah Melayu Berkumpul Dalah P H

Maruah Melayu Berkumpul Dalah P H

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 94 hits
BERAPA RAMAI MELAYU DALAM P H DAN BERAPA RAMAI MELAYU DALAM MUFAKAT NASIONAL MUFAKAT NASIONAL NAMPAK KELIBAT KONGRES MARUAH MELAYU DI DALAM AYAQ DAH NAMPAK NAWAITU KESUMAT TAPI TAK PA PAKAT PAKAT PIKIAQ LA NAK GI KE TAK DULU DULUU PAN HARAP...
Melayu Sebok Dengan Politik Siang Malam

Melayu Sebok Dengan Politik Siang Malam

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 86 hits
Bila cake ekonomi terlepas Itu normal dong Salah siapa Ekonomi kena generated dengan duit bukan lagi air lior kabel semata mata kroni tanpa duit bukan kroni Sewajarnya jawatan penting diserah kepada mereka yang ada otak bisnes yang bagus Bi...
Dr M Hadir Kongres Maruah Melayu Kerana Ancaman Munafik

Dr M Hadir Kongres Maruah Melayu Kerana Ancaman Munafik

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 118 hits
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menyampaikan amanat terakhir dalam Kongres Maruah Melayu pada bulan hadapan di tengah tengah ancaman golongan munafik yang menyebarkan fitnah dan provokasi untuk mengancam perpaduan negara kata Angg...
Masih Tiada I Akaun Kwsp Cara Daftar I Akaun Kwsp Melalui Email

Jom Hidupkan Malam Nisfu Syaaban

Dr Kamarul Zaman Dedahkan Ini Dia Musuh Penjawat Awam

Ytl Foundation Beri Bantuan Telefon Dan 120gb Internet Percuma

Jawapan Ustaz Azhar Idrus Bila Ditanya Apa Ustaz Akan Buat Kalau Jadi Menteri Agama

Apa Nasib Rakyat Malaysia Kalau Ph Masih Berkuasa Ketika Covid 19

Penduduk Thailand Gantung Pokok Suci Elak Terkena Covit 19

Walk Away



MARSHA Rumah Masa Depan Di Planet Marikh

Biodata Ramona Zamzam Pelakon Drama Ironi Kasih

Biodata Dan Latar Belakang Pelawak Man Raja Lawak

Bagaimana 5 Wabak Penyakit Paling Buruk Dalam Sejarah Berakhir

Kisah Menarik Pembantu Pasar Borong Dibuang Kerja Kerana Kegawatan Ekonomi


Vespa Diubahsuai Menjadi Kerusi Antik

Awas Scammer Di Musim Pkp

Jubah Cantik Bergaya Menutup Aurat

Ijazah Dari Habib Lutfi Bin Yahya Agar Rezeki Lancar

Surah Kahfi Ayat 1 10 Vector

Pemandu E Hailing Berdepan Denda Rm400 000 Hina Agong