Penjagaan Rambut Berkelemumur Bagi Wanita Muslimah Yang Berhijab


Penjagaan Rambut Berkelemumur Bagi Wanita Muslimah Yang Berhijab 
Assalamualaikum hai semua
Kegatalan serta kulit kepala yang sentiasa berminyak membuatkan kita jadi rimas dari sehari ke sehari. Ditambah lagi dengan kelemumur yang semakin menebal di kulit kepala.Itulah masalah rambut utama yang sering dialami wanita bertudung. Yup! Lebih parah lagi apabila rambut gugur. Terus hilang keyakinan diri kan? Macam mana nak jaga rambut berkelemumur terutamanya bagi wanita muslimah yang berhijab?



Dizaman era teknologi yang serba canggih ini, banyak maklumat yang boleh di cari dengan hanya menggunakan jari jemari yang comel ini. Jadi akan terpaprlah pelbagai maklumat, fakta dan sebagainya mengenai permasalahan yang di cari iaitu Penjagaan Rambut Berkelemumur Bagi Wanita Muslimah Yang Berhijab. Jadi dah tahu kan, mai nak kongsi sedikit bersama anda. Sebelum itu,walau sesibuk mana pun kita berkerja mahupun melakukan apa jua aktiviti, janganlah diabaikan penjagaan rambut meskipun ia ditutup dengan helaian tudung dan selendang sepanjang  hari. Jika jarang dicuci, kerak kepala seperti kelemumur dan peluh mula berdaki di kulit kepala membuatkan kepala kita berbau dan kesihatan rambut juga terjejas sekaligus membuatkannya jadi rapuh dan tidak bermaya.
Untuk itu, jom khaty kongsikan beberapa tips untuk penjagaan rambut berkelemumur bagi wanita muslimah yang berhijab.
1. Cuci rambut selang sehari atau basuh sahaja ketika kulit kepala sudah terasa berminyak. Jangan cuci setiap hari kerana rambut basah akan menjadikan risiko keguguran dan berkelemumur lebih tinggi. Pastikan anda menyikat kulit kepala, mengurut serta menggaru lembut di kulit kepala untuk seketika.
2. Sebelum mencuci rambut, pastikan anda menyikat rambut terlebih dahulu agar rambut mudah dicuci dan tidak kusut. Rambut kusut akan menyukarkan proses syampu seterusnya takut boleh  membuatkan rambut gugur apabila ditarik-tarik dalam keadaan basah. Bagi yang rambut jenis kerinting, baik anda amalkan sebab memang senang bergumpal kan rambut. 

3. Guna syampu yang sesuai. Sila dapatkan nasihat pakar jika perlu kerana kulit kepala sangat sensitif. Sebaiknya, manfaatkanlah syampu yang khas dirumus untuk wanita bertudung -dipilih mengikut kesesuaian tahap kerosakan rambut. Ini khaty nak rekomen sedikit mengenai syampu dari Safi Shayla. Yang mana pihak Safi Shayla telah mengeluarkan beberapa item syampu yang sesuai unuk beberapa jenis masalah kulit kepala khususnya kelemumur bagi wanita muslimah yang berhijab.



Syampu safi shayla ini sangat bagus. memang sesuai dengan tagline nya, pakar rambut wanita bertudung. Di astrak dengan gabungan bahan yang terdiri daripada micro bamboo charcoal, habbatus sauda dan micro ZPT complex berkesan menghapuskan 99.9% kulat yang menyebabkan kelemumur dari cucian pertama dengan keharuman segar sehingga 48 jam
Micro Bamboo CharcoalArang buluh Mikronisasi adalah bahan semulajadi yang diaktifkan untuk menghilangkan minyak dan bau masam dari kulit kepala dan rambut
Habbatus SaudaMenghalang pembiakan bakteria, menyihat, melindungi dan mencantikan rambut
Micro ZPT ComplexAgen anti-kelemumur yang berkesan untuk menghapuskan kulat yang menyebabkan kelemumur 

Ok ini memang baru tahu. Mask untuk kulit kepala. lain kan. Selalu guna dekat wajah sahaja. Ok masker penyegar kulit kepala untuk kawalan kelemumur di kepala terdiri daripada bahan micro bamboo charcoal, minyak organik habatussauda dan menthol. Ianya bertindak untuk 100 subjek bagi  cucian yang pertama dimana tiada lagi kulit gatal, bau masam dan menyerap minyak agar kulit kepala sihat dan segar. Tahan sampai 48 jam, wauu lamakan.
Micro Bamboo CharcoalMenghilangkan minyak dan bau masam dari kulit kepala dan rambut
Minyak Organik Habbatus SaudaKaya dengan nutrien yang membantu melindungi dan menyuburkan kulit kepala
MentholMenyegarkan dan menyamankan

Macam biasa, minyak rambut memang khaty akan guna selepas dah selelai keringkan rambut. Ye lahnak bagi rapi, lembut dan kelihatan berkilau dan menawan gitu. Miinya rambut anti kelemumur dari safi shayla ini juga sangat wangi dan mudah meresap ke setiap helaian rambut. Boleh jadikan lotion tangan juga sebab wangin dan lembut. Patut la segar dan wangi sebab ada menthol dan juga Minyak Organik Habbatus Sauda.
4. Elak cuci rambut dengan air panas kerana ia hanya akan menjadikan tekstur rambut kasar, kering serta mengerbang. Mandi sahaja dengan air sejuk.

5. Jangan sanggul rambut dalam keadaan basah. Pastikan rambut sudah benar-benar kering sebelum memakai tudung. Rambut yang tertutup dalam keadaan basah akan membiak kelemumur, menjadi kusut dan buat hujung rambut berbuah serta bercabang. Kulit kepala juga akan berminyak!

6. Sila pakai anak tudung yang berasaskan material kapas serap peluh, jika tidak kepala anda akan berkuap seterusnya menyebabkan rambut berbau kurang enak. 
Pakai material tudung yang nipis dan ringan. Praktikan ikatan atau lilitan tudung yang tidak terlalu ketat melekap di kepala. Ini bagi memberi pengaliran udara yang sempurna buat rambut dan kulit kepala.


Sebenarnya ada pelbagai dan banyak tips, tapi suka khaty nak kongsi bersama anda tips yang seperti ini. Sekali sekala boleh juga manjakan diri dengan pergi spa rambut, ada tak? Ataupun pergi ja mana-mana tempat yang boleh rawat rambut yang juga merupakan mahkota penting bagi seorang wanita.


Ok , nak kongsi berita baik mengenai satu promosi dari Safi Shayla di mana, dengan pembelian bernilai RM35 , anda layak mendapat salah satu beg comel bertema kan We Bare Bears limited edition. Cara nak dapatkan pun agak mudah sahaja, anda pergilah ke mana-mana farmasi dan pasaraya terpilih berdekatan atau pun terus ke laman web : safi.com.my/ . Jangan tunggu lama-lama nanti tak dapat beg yang comel tu.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.khatyaiman.com/2019/08/penjagaan-rambut-berkelemumur-bagi-wanita-muslimah-yang-berhijab.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Tips Penjagaan Rambut Bagi Wanita Berhijab Tanpa Hijab Dengan Safi Shayla

5 Tips Penjagaan Rambut Bagi Wanita Berhijab Tanpa Hijab Dengan Safi Shayla

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 716 hits
Masalah bagi wanita bertudung ialah rambut berbau dan mempunyai kegatalan kulit kepala seterusnya mengakibatkan kelemumur Ini lah antara masalah kaum wanita di luar sana Ada juga sesetengah wanita yang sudah hilang kesabaran bagi mencari pe...
Penjagaan Rambut Bagi Wanita Bertudung Bersama Safi Shayla

Penjagaan Rambut Bagi Wanita Bertudung Bersama Safi Shayla

papar berkaitan - pada 11/8/2019 - jumlah : 558 hits
Penjagaan Rambut Bagi Wanita Bertudung Bersama Safi Shayla Assalamualaikum dan hi all bagi wanita bertudung seperti zaza memang menitikberatkan penjagaan rambut Penjagaan yang rapi ni penting kerana kalau tak jaga terutama mereka yang bertu...
Variasi Lengkap Syampu Safi Shayla Untuk Penjagaan Rambut Wanita Bertudung

Variasi Lengkap Syampu Safi Shayla Untuk Penjagaan Rambut Wanita Bertudung

papar berkaitan - pada 7/8/2019 - jumlah : 1123 hits
Variasi Lengkap Syampu Safi ShaylaUntuk Penjagaan Rambut Wanita BertudungHaaa TB nak share tentang syampu Safi Shayla yang wangi dan punya pelbagai variasi ni Seperti semua orang tahu Syampu Safi Shayla ni telah diiktiraf sebagai PAKAR RAMB...
3 Langkah Mudah Penjagaan Rambut Anti Kelemumur Dari Safi Shayla

3 Langkah Mudah Penjagaan Rambut Anti Kelemumur Dari Safi Shayla

papar berkaitan - pada 20/8/2019 - jumlah : 479 hits
3 LANGKAH MUDAH PENJAGAAN RAMBUT ANTI KELEMUMUR DARI SAFI SHAYLA Assalamualaikum dan salam sejahtera semua Beberapa minggu ini mummy sangat sangat busy dengan kerja hakiki dan kerja rutin Nak ke SPA atau pun tak sempat Memang langsung tak d...
Safi Shayla Pakar Rambut Wanita Bertudung Anti Kelemumur

Safi Shayla Pakar Rambut Wanita Bertudung Anti Kelemumur

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 537 hits
Safi Shayla Pakar Rambut Wanita Bertudung Anti KelemumurRambut merupakan mahkota berharga bagi seorang wanita tak kira yang memakai hijap atau pun tidak Tapi zaman yang moden sekarang rambut bukan sahaja mahkota wanita tetapi untuk lelaki j...
Safi Shayla Pakar Rambut Untuk Wanita Bertudung Yang Istimewa

Safi Shayla Pakar Rambut Untuk Wanita Bertudung Yang Istimewa

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 484 hits
Safi Shayla Pakar Rambut Untuk Wanita Bertudung Yang Istimewa Bila sebut nama SAFI mesti semua orang kenal kan Daku juga adalah salah seorang pengguna setia produk jenama Safi Antara yang sering ku gunakan adalah dari rangkaian Safi Shayla ...
Swimrush Academy Menyediakan Kelas Berenang Untuk Kanak Kanak Dan Wanita Muslimah

Swimrush Academy Menyediakan Kelas Berenang Untuk Kanak Kanak Dan Wanita Muslimah

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 334 hits
Assalamualaikum Alangkah seronoknya bila pandai berenang Kalau ikutkan kediaman tempat tinggal Fiza pun dilengkapi dengan kolam renang Kalau setakat nak berendam boleh la tapi bila tengok orang lain berenang memang rasa cemburu juga Macam m...
10 Manfaat Air Kelapa Untuk Wajah Rambut Dan Wanita

10 Manfaat Air Kelapa Untuk Wajah Rambut Dan Wanita

papar berkaitan - pada 19/8/2019 - jumlah : 364 hits
10 Manfaat air kelapa untuk wajah rambut dan wanita Antara lain membersihkan kulit menyehatkan kulit kepala dan melembapkan kulit dari dalam
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment