Peningkatan Kualiti Skuad Harimau Malaya Tapi Ini Kurang Ajar


 
Gambar atas: Dr Siti Mastura.Gambar bawah: Skuad Harimau Malaya tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), sebelum berlepas ke Taipei pagi ini, bagi menghadapi aksi Kelayakan Piala Dunia 2026/Piala Asia 2027 menentang Taiwan pada Selasa ini.

Semoga Malaysia kalahkan Taiwan – Dr Siti Mastura
KUALA LUMPUR: Inisiatif penambahbaikan kualiti padang dan rumput di Stadium Bukit Jalil turut memainkan peranan terhadap peningkatan kualiti persembahan skuad Harimau Malaya pada masa ini, kata Dr Siti Mastura Muhammad (PN-Kepala Batas).

“Mohon Kementerian Belia dan Sukan (KBS) perincikan sehingga kini, stadium-stadium yang telah menyertai projek naik taraf padang dan adakah terdapat syarat atau pra-syarat, tatacara penggunaan padang yang ditetapkan bagi menjaga kualiti padang dan rumput kepada operator stadium yang bersedia menerima tawaran tersebut,” katanya.
Berucap ketika sesi perbahasan peringkat jawatankuasa bagi Kementerian Belia dan Sukan (KBS) di Dewan Rakyat, hari ini, beliau turut mengucapkan tahniah kepada skuad Harimau Malaya di atas kemenangan menewaskan Kyrgyzstan baru-baru ini.
“Semoga skuad negara dapat meneruskan momentum perlawanan menentang Taiwan pada malam ini,” katanya.
Sementara itu, Dr Siti Mastura mencadangkan inisiatif kerjasama antara KBS dan Kementerian Pendidikan serta Kementerian Kesihatan untuk menempatkan jurufisio di sekolah atau klinik kesihatan.
“Adakah terdapat perancangan untuk memanjangkan fungsi perkhidmatan perubatan sukan bersepadu ke peringkat tempatan bagi membantu proses pemulihan ataupun rehabilitasi dalam kalangan masyarakat marhaen, terutama pelajar sekolah.
“Tujuannya adalah bagi menawarkan perkhidmatan perubatan dan pembangunan sukan dalam usaha KBS agar rawatan yang sesuai dapat ditawarkan bagi memastikan kecederaan sukan dapat dikurangkan dan direndahkan kesan cedera jangka panjang.
“Ia juga selaras dengan matlamat KBS untuk membudayakan sukan dalam kalangan rakyat Malaysia dan selain itu dapat membuka peluang pekerjaan kepada mereka yang mempunyai kelayakan dalam bidang fisioterapi, terutama graduan belia negara,” katanya. – HARAKAHDAILY 21/11/2023
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Peningkatan kualiti Skuad Harimau Malaya.  Tapi ini kurang ajar..
Lihat komen ini..
(i) Al-hamdulillah, sokong cadangan usaha bawa balik sukan F1 ke M'sia.


Di KL, Ir TS Khairil Nizam Khirudin (PN-Jerantut) berkata, sukan permotoran F1 yang bermula pada tahun 1999 sehingga 2017 menarik minat ramai pelancong datang ke negara ini. 
Menurutnya, sukan tersebut berjaya menarik minat ramai orang dalam sukan berkaitan permotoran kereta.
Katanya, Menteri Belia dan Sukan (KBS) menyatakan bahawa kerajaan akan dapat mengembalikan semula sukan tersebut jika mendapat tajaan sebanyak RM200 juta daripada pihak korporat.
“Persoalan saya, apakah inisiatif kerajaan, khususnya KBS untuk memastikan dan mencari penderma atau penganjur yang mampu untuk membantu kita menganjurkan sukan berprestij ini?” katanya ketika sesi perbahasan peringkat jawatankuasa bagi Kementerian Belia dan Sukan di Dewan Rakyat, hari ini.
(Rujuk 'Usaha bawa balik sukan F1 ke Malaysia'-HARAKAHDAILY 21/11/2023)

(ii) Kurang ajar, kenapa Coldplay di bawa ke M'sia ketika Gaza sedang dimusnahkan Israel laknatullah?

Konsert Coldplay yang diteruskan berlangsung di Kuala Lumpur pada malam esok, 22 Nov 2023 ketika Semenanjung Gaza dimusnahkan Zionis Israel dipersoalkan.

Nuri Muhammad.
LKKR DMPM (PAS) menggesa k'jaan (DAPmadani) menarik balik kebenaran konsert Coldplay.  Pengerusi, Nuri Muhammad antaranya  menegaskan bahawa Coldplay telah menyatakan sokongan untuk komuniti lesbian, gay, bisexual dan transgender (LGBTQ) dalam pelbagai cara sepanjang kerjaya mereka. 
“Pada 2017, Coldplay menderma sebanyak RM19,000 untuk membantu organisasi LGBTQ di Australia berkempen untuk kesaksamaan perkahwinan.
“Vokalis Coldplay, Chris Martin merupakan penyokong hak asasi kumpulan songsang itu dan pernah beberapa kali mengibarkan bendera ‘pelangi’ yang mewakili golongan berkenaan,” ujarnya.
Tambahnya, ketika Malaysia sedang fokus kepada keadaan getir rakyat Palestin di Gaza, persiapan mangsa-mangsa menghadapi banjir, kekangan ekonomi, peningkatan harga barang;  kerajaan Malaysia pula membenarkan konsert Coldplay yang jelas penyanyinya menyokong LGBTQ dan ia  langsung tidak membawa keuntungan kepada rakyat pada masa sekarang jika dianjurkan. 
(Lanjut sila rujuk HARAKAHDAILY 21/11/2023)
Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.







Sekian.
Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. 
Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. 
Maf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/11/peningkatan-kualiti-skuad-harimau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harimau Malaya Roar To Comeback Win Against Kyrgyzstan

Harimau Malaya Roar To Comeback Win Against Kyrgyzstan

papar berkaitan - pada 17/11/2023 - jumlah : 88 hits
Harimau Malaya s Dominic Tan Jun Jin in action against Kyrgyzstan s Batyrkanov Ernst in a qualifying match for the 2026 World Cup and 2027 Asian Cup Malaysia defeated Kyrgyzstan 3 2 in Group D PETALING JAYA Faisal Halim bagged an injury tim...
Kurang Ajar Israel As Gaza Indo Ke Depan

Kurang Ajar Israel As Gaza Indo Ke Depan

papar berkaitan - pada 14/11/2023 - jumlah : 176 hits
Hospital Rumah Sakit Indonesia di Bandar Gaza adalah antara hospital yang mungkin terpaksa hentikan operasi akibat perang Israel Palestin Foto AFPHospital Indonesia di Gaza jadi pusat pengumpulan mayat terbesarGAZA Hospital Indonesia di Gaz...
Kurang Ajar Artikel Misoginis Yang Ditujukan Buat Pencapaian Blackpink Dikritik Peminat

Kurang Ajar Artikel Misoginis Yang Ditujukan Buat Pencapaian Blackpink Dikritik Peminat

papar berkaitan - pada 28/11/2023 - jumlah : 147 hits
Peminat mendapati bahawa artikel yang ditujukan kepada BLACKPINK tersebut adalah tidak sopan dan agak menyinggung ARTIKEL BERKAITAN Baru baru ini kesemua ahli BLACKPINK telah menerima anugerah istimewa daripada Raja Charles III di istana Bu...
Bukan Meroyan Tapi Luah Perasaan Dakwa Nombor Telefon Kena Block Fizi Ali Nafi Saman Bekas Isteri

Bukan Meroyan Tapi Luah Perasaan Dakwa Nombor Telefon Kena Block Fizi Ali Nafi Saman Bekas Isteri

papar berkaitan - pada 15/11/2023 - jumlah : 61 hits
Penyampai radio Hot FM Fizi Ali menafikan dakwaan bahawa dirinya memfailkan saman buat bekas isteri Shakila Khoriri susulan isu anak mereka Ameena Sofia Sewaktu ditemubual Fizi berkata tujuan dia membawa isu ini ke muka pengadilan untuk tun...
Sanusi Dan Mahathir Sama Mahathir Bijak Tapi Sanusi Bodo

Sanusi Dan Mahathir Sama Mahathir Bijak Tapi Sanusi Bodo

papar berkaitan - pada 15/11/2023 - jumlah : 132 hits
Mahathir dan Sanusi memang banyak persamaan Selain kedua duanya orang Kedah mereka juga sama sama suka dengar cakap makcik bawang Macam Sanusi kita dah tahu la tukang bancuh kopi pun dia percaya cerita pasal hal pentadbiran lebih dari pegaw...
Kempen Bmf Global Bukan Boikot Tapi Perkasa Ekonomi Orang Islam Harian Metro 11 11 2023

Kempen Bmf Global Bukan Boikot Tapi Perkasa Ekonomi Orang Islam Harian Metro 11 11 2023

papar berkaitan - pada 15/11/2023 - jumlah : 146 hits
Cyberjaya Inisiatif kempen satukan kuasa membeli yang menyarankan pembeli memfokus pilihan dalam perbelanjaan melalui Pelancaran Buy Muslim First Global membantu memperkasakan produk Muslim tempatan dan luar negara Pengasas Malakat Mall Moh...
Sokongan Mp Bersatu Walaupun Baik Untuk Anwar Tapi Nampaknya Meresahkan Umno

Sokongan Mp Bersatu Walaupun Baik Untuk Anwar Tapi Nampaknya Meresahkan Umno

papar berkaitan - pada 14/11/2023 - jumlah : 154 hits
Kehadiran satu demi satu sokongan daripada Ahli Parlimen PN mungkin sesuatu yang tidak mampu untuk ditolak oleh Anwar Ibrahim walaupun realitinya kedudukan majoriti kerajaan perpaduan pimpinannya pada ketika ini boleh dikira sudah cukup sta...
Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Lawrence Wong Mengangkat Sumpah Sebagai Perdana Menteri Keempat Singapura

Tahniah Izzat Upkk

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Student Black Shirt Campaign Not Protest Shows Uitm Identity Vc

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found

Man City Lakar Sejarah Raih Gelaran Epl Keempat Berturut Turut

Jalan Jalan Tengok Rumah Contoh Dekat Durian Tunggal 2024

Pet Expo Midvalley 2024