Penghantaran Makanan Barat Dengan Foodpanda


#1 - Pizza


Makanan barat dan pizza memang sudah sinonim. Pizza dalam Malaysia memang sudah terkenal kerana rasa dan cara penyediaan yang pelbagai. Tahap makanan yang konsisten dalam penyediaan makanan bagi mengekalkan rasanya telah menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pelanggan baik dari dalam negara mahupun dikalangan pelancong luar. 
Cara penyediaan Pizza ada yang dimasak dengan ketuhar moden (oven) dan ada juga yang dimasak menggunakan ketuhar tradisional kayu api. Salah satu pihak yang masak pizza guna cara lama ini adalah Pizza La Risata yang nipis dan rangup. 
Selain dari Pizza Hut dan Domino;s, Cubes Pizza yang asalnya dari Bandar Mississauga di Canada juga turut mendapat tempat di sini. Di Cubes Pizza kita boleh nikmati Pizza Sicily dengan sos tradisional yang di buat sendiri menggunakan campuran rempah Itali bersama pilihan daging berkualiti serta topping yang terdiri dari sayur-sayur segar. Paling menarik, adunan doh pizza di sini diuli dengan tangan setiap hari untuk kekalkan tradisi Itali. 
#2 - Burger
Untuk para penggemar burger, tak kisah burger ayam, burger daging, burger ikan dan sebagainya. Di sini ada pelbagai tawaran menu burger untuk di cuba. Ada yang dijual dalam restoran mewah dan ada juga yang di jual dalam kafe serta di kaki lima. Burger-burger ini walau nampak sedikit berlainan namun ia mempunyai pengemarnya yang tersendiri. 

#3 - Steak 

Makanan barat tanpa sajian steak memang tidak akan lengkap! Di Malaysia antara restoran tahap mewah yang menyajikan steak terbaik adalah Me'nate Steak House. Di sini terdapat pelbagai pilihan daging dari yang paling mahal kepada jenis daging yang mampu milik tetapi tetap sedap. 
Selain itu, layanan yang diberikan juga sangat bagus dan mesra. Restoran Me'nate Steak House ini sangat disarankan untuk mencuba. Selain di Kuala Lumpur Restaurant ini juga terdapat di Johor Baru. Nak makan steak terbaik? Kena singgah ke Me’nate Steak House. 
Selain di sini ada juga restoran-restoran lain yang juga turut mempunyai daya tarikan dengan hidangan menu tersendiri. Mudah cakap, makanan menu steak di Malaysia sangat meriah untuk di pilih mengikut selera tekak masing-masing. 
#4 - Pasta 

Walau di Malaysia agak terkenal dengan mee goreng mamak tapi tu tak bererti orang Malaysia ni tak layan makan pasta. Jiak ke restoran makanan barat sudah tentulah pasta menjadi pilihan. Antara nama restoran yang ada menyajikan pasta sedap di sekitar Kuala Lumpur khususnya adalah seperti Basil Pasta House. La Risata dan lain-lain lagi. 
Namun awas, nak makan pasta makanan barat ni tengok betul-betul dulu nama restorannya kerana tidak semua restoran makanan barat di Malaysia ini berstatus halal. 
#5 - Sandwich

Selalunya bila teringin nak makan sandwich, Subway akan muncul di fikiran. Akan tetapi masih ada lagi restoran lain yang ohsem dalam penyediaan sandwich ni. Salah satu daripanya adalah restoran Wondermilk. 
Ia dah mula beroperasi sejak beberapa  tahun yang lalu dan sejak ia dibuka, memang ia sangat terkenal dengan kek cawan yang lazat dan berwarna-warni. Selain daripada kek cawan yang amat menyelerakan, ia juga menyediakan hidangan yang agak simple seperti burger, hotdog, salad dan lain-lain. 



#6 - Donut 

Donut sangat sedap dengan rasa manis ditambah dengan adunan dohnya yang lembut. Donut di Malaysia ini sudah berjaya berada di tahap yang bagus kerana boleh dikatakan menu selera donut sekarang sudah semakin baik dengan pelbagai jenis topping. 
Salah satu jenama donut yang terkenal di Malaysia adalah Big Apple. Di Big Apple pelbagai jenis perasa donut ada di sana untuk di pilih. Makan sebiji tentu nak makan lagi sebiji. Dah la rasanya sedap di tambah pula dengan kelembutan doh, siapa boleh tahan. 

Western Food Delivery dengan rakyat Malaysia sudah tidak asing lagi. Dengan adanya servis ini semua makanan boleh ditempah dan dihantar hingga sampai ke depan pintu rumah. Malah di Malaysia terutamanya dalam bandar besar seperti Kuala Lumpur, memang banyak pilihan menu Western dan ada sesetengahnya telah dinyatakan samada menu Western ini merupakan makanan halal bagi Muslim ataupun tidak di dalam website Foodpanda tersebut. 
Harga untuk makanan Western pun boleh dikatakan mampu makan berserta dengan caj delivery.. Jadi, senanglah untuk pada sesiapa yang rasa malas nak masak masakan Western dan rasa macam malas nak keluar dari rumah disebabkan cuaca yang tak menentu sekarang.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.khatyaiman.com/2020/07/penghantaran-makanan-barat-dengan-foodpanda.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Serunya Perjalanan Kuliner Gordon Ramsay Ke Sumatra Barat Untuk Bikin Rendang Makanan Terenak Di Dunia

Serunya Perjalanan Kuliner Gordon Ramsay Ke Sumatra Barat Untuk Bikin Rendang Makanan Terenak Di Dunia

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 216 hits
Gordon Ramsay bahkan sampai ikut balap sapi memancing dan blusukan ke pasar demi bisa masak rendang
5 Makanan Punca Barah Rahim Wanita Wajib Tahu

5 Makanan Punca Barah Rahim Wanita Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 588 hits
Barah rahim adalah antara masalah kesihatan yang menjadi musuh utama kepada wanita Jom ketahui faktor penyebab barah rahim kanser serviks lepas ini boleh di elakkan dengan menjauhi sebab musabab dan puncanya Bukankah mencegah adalah lebih b...
Makanan Kurang Bersih Dr Maza Kecewa Segelintir Peniaga Tak Ikut Sop

Makanan Kurang Bersih Dr Maza Kecewa Segelintir Peniaga Tak Ikut Sop

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 258 hits
Menjaga kebersihan adalah satu perkara yang sangat dituntut dalam Islam Apatah lagi jika melibatkan makanan khususnya yang dijual untuk orang ramai Islam sendiri menitik beratkan konsep Halalan Thoyyiban di mana elemen kebersihan itu menjad...
Suami Potong Telinga Isteri Kerana Kuat Membawang Dengan Jiran Sebelah Sampai Terlupa Sediakan Makanan

Suami Potong Telinga Isteri Kerana Kuat Membawang Dengan Jiran Sebelah Sampai Terlupa Sediakan Makanan

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 259 hits
Gara gara tidak menyediakan makanan seorang lelaki tergamak memotong sebahagian telinga isterinya dalam kejadian yang pada Isnin lalu di Sulawesi Selatan Indonesia Akibatnya mangsa yang berusia 39 tahun mengalmai kecederaan parah dan terpak...
Chicken Wrap Bersama Kewpie Dressing Roasted Sesame Makanan Sihat

Chicken Wrap Bersama Kewpie Dressing Roasted Sesame Makanan Sihat

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 524 hits
hai assalammualaikumChicken Wrap Bersama Kewpie Dressing Roasted Sesame Makanan Sihat Dan Sedap Haritu tiba tiba datang idea nak buat chicken wrap dengan letak sayuran banyak dan sos yang sedap Tak cakap bnayak terus cari bahan ak buat chic...
Tonik Makanan Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat

Tonik Makanan Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat

papar berkaitan - pada 27/6/2020 - jumlah : 302 hits
Tonik Makanan Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata SihatTonik Makanan Sayur Berkhasiat Untuk Cantikkan Mata Sihat Mata memerlukan set pemakanan khusus bagi mengekalkan fungsi dan kesihatan mata Kaedah pemakanan yang betul supaya mata kekal...
Kesilapan Sering Dilakukan Pengusaha Kedai Makanan Melayu

Kesilapan Sering Dilakukan Pengusaha Kedai Makanan Melayu

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 588 hits
Tedi agak kecewa dengan prestasi beberapa kedai makan yang diusahakan orang Melayu yang Mommy dan Master lawati sebelum ini MenuTidak menyediakan menu sebagai panduan sebaliknya hanya cakap mulut sahaja Hal ini menyusahkan pelanggan Walaupu...
Raja Permaisuri Agong Masak Beri Makanan Kepada Para Doktor Jururawat Hospital

Raja Permaisuri Agong Masak Beri Makanan Kepada Para Doktor Jururawat Hospital

papar berkaitan - pada 29/6/2020 - jumlah : 418 hits
Umum mungkin sudah mengetahui bahawa baginda Yang di Pertuan Agong dan Raja Permaisuri memiliki keperibadian yang sangat murni dan berjiwa rakyat Image via Tidak dapat dinafikan YDPA Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah da...
Gusi Anak Bengkak Bernanah Rupanya Tertelan Dawai Stapler Bila Beli Makanan Mak Ayah Tolonglah Periksa

Gusi Anak Bengkak Bernanah Rupanya Tertelan Dawai Stapler Bila Beli Makanan Mak Ayah Tolonglah Periksa

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 477 hits
Setiap kali membeli makanan di kedai pernah tak anda memeriksa dawai stapler yang dijadikan salah satu bahan untuk membungkus makanan dengan rapi Mungkin kita tak perasan bahawa dawai tersebut juga boleh mendatangkan kecederaan bukan sahaja...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang

Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan