Pengesahan Awal


Stadium berkapasiti 25 ribu orang dipenuhi dengan penyokong pihak lawan berbentuk kerusi plastik. Ini membuatkan sorakan penyokong JDT yang beberapa kerat sahaja kedengaran padu. Rasanya tuan rumah sudah pasang billboard besar gedabak untuk promote game malam ini. Namun, masih tiada penyokong yang sudi hadir. Mungkin pihak pengurusan Lao Toyota perlu diterajui oleh orang politik agar penyokong mudah hadir dan dapatkan tiket percuma.

Safiq, Diaz, Lucero dan Marcos tidak diturunkan sebagai kesebelasan utama. Kesebelasan utama kali ini diterajui nama-nama yang jarang diturunkan seperti Safee, Fadhli Shas, Gary, Jasazrin dan Shakir. Lebih menarik lagi, kesemua pemain kesebelasan utama merupakan pemain tempatan.

Jaringan Safee dibatalkan di minit entah ke berapa kerana bola sudah terkena tangan. Minit-minit awal perlawanan agak seimbang.

Minit ke-41, pihak lawan memecah kebuntuan dengan menjaringkan gol hasil sepakan percuma menarik. Sebelum itu, banyak juga percubaan tepat yang dilakukan mereka. Bolehlah dikatakan banyak, daripada cubaan JDT yang tidak seberapa. Gandingan penyerang tempatan, Safee dan Amri kelihatan tidak menyengat. Hanya dua sepakan Safee di awal permainan yang boleh dibanggakan setakat ini.

Beberapa minit selepas separuh masa kedua dimulakan, Amri dijatuhkan di dalam kotak penalti. Safee dengan tenang menjaringkan gol pertama JDT dan juga gol pertama peribadinya pada musim ini.

Diaz dimasukkan menggantikan Azinee. Safee berpeluang untuk hasilkan jaringan kedua peribadinya namun lorongan menarik dari Diaz disudahkan dengan sepakan melepasi palang. Walaupun beliau hanya berhadapan dengan keeper pihak lawan sahaja.

Amirul Hadi pula dimasukkan menggantikan Shakir. Minit 65, Fadhli Shas tidak melepaskan peluang untuk menjaringkan bola yang muntah betul-betul di depannya hasil sepakan volley Amri yang di tepis keeper.

Corak permainan semasa, baru nampak seperti pasukan JDT. Berbanding sebelum ini bagaikan corak permainan sebuah pasukan kebangsaan yang berada di tangga ke-174 FIFA.

Minit ke-77, Amri pula menempa nama sebagai penjaring, hasil sepakan padu dari luar kotak penalti. Lucero dimasukkan menggantikan Safee. Kemenangan hampir pasti dikecapi.

Gol keempat JDT disumbangkan oleh Diaz. Melengkapkan rekod tanpa kalah di musim ini seterusnya mengesahkan tempat ke pusingan seterusnya.

Sementara itu, TMJ secara terbuka memetik beberapa nama yang terlibat secara langsung dalam pembangunan bola sepak Malaysia untuk diajak berbahas berkaitan kemerosotan bola sepak negara. Menarik untuk kita saksikan sama ada program ini menjadi kenyataan dan apakah reaksi orang-orang di Kelana Jaya. Juga menarik untuk kita ketahui, siapa orang dari Kelana Jaya yang ada telur untuk turun berbahas.

Piala AFC 2016
Perlawanan Keempat, Peringkat Kumpulan
Stadium Nasional Laos, KM16, Vientiane
13 April 2016

Lao Toyota [1] – [4] JDT


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://catatankah.blogspot.com/2016/04/pengesahan-awal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Awal Tahun

Doa Awal Tahun

papar berkaitan - pada 2/7/2019 - jumlah : 226 hits
Doa Awal TahunMaksudnya Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW ahli keluarga dan sahabat sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka Wahai Tuhan Engkaulah yang kekal abadi yang qadim yang awal dan ke atas kelebihanMu y...
Hamil Usia Ini Berisiko Gugur Bukan Disebabkan Umum Awal Fasha Anggap Belum Ada Rezeki

Hamil Usia Ini Berisiko Gugur Bukan Disebabkan Umum Awal Fasha Anggap Belum Ada Rezeki

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 370 hits
Hamil pada usia 35 tahun agak berisiko Fasha Sandha memberitahu keguguran yang dialami bukan kerana dia membuat pengumuman tentang kehamilannya terlalu awal Fasha atau nama sebenarnya Nur Fasha Sandha Hassan 35 berkata dia menganggap apa ya...
Hari Hari Awal Zahid Kembali Teraju Parti Aura Kemenangan Pru15 Makin Dirasai

Hari Hari Awal Zahid Kembali Teraju Parti Aura Kemenangan Pru15 Makin Dirasai

papar berkaitan - pada 4/7/2019 - jumlah : 451 hits
Hari ini hari ketiga Zahid kembali menjadi Presiden selepas enam bulan berehat ekoran desakan dalaman parti yang mahukan beliau berbuat demikian Meskipun pada awal desakan mahu beliau berundur oleh Pemuda UMNO dijawab dengan kenyataan tegas...
Sepatutnya Haziq Dipecat Lebih Awal Zuraida

Sepatutnya Haziq Dipecat Lebih Awal Zuraida

papar berkaitan - pada 6/7/2019 - jumlah : 201 hits
THE MALAYSIAN TIMES PORT DICKSON Naib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin menyifatkan tindakan memecat Ketua Angkatan Muda Keadilan Cabang Santubong Haziq Abdullah Abdul Aziz semalam sebagai langkah tepat Beliau yang juga Menteri Perumahan dan ...
Usia Saya Ini Memang Risiko Untuk Hamil Fasha Sandha Bidas Dakwaan Umum Awal Punca Gugur

Usia Saya Ini Memang Risiko Untuk Hamil Fasha Sandha Bidas Dakwaan Umum Awal Punca Gugur

papar berkaitan - pada 1/7/2019 - jumlah : 359 hits
Sebelum ini ramai yang mengecam tindakan Fasha Sandha yang terlalu awal mengumumkan tentang kehamilannya sehingga menyebabkan kandungannya itu mengalami keguguran BACA Namun Fasha menganggap apa yang terjadi itu bergantung kepada nasib dan ...
Pemuda Umno Kelantan Ingatkan Puak Ph Jangan Klimaks Awal Isu 1mdb

Pemuda Umno Kelantan Ingatkan Puak Ph Jangan Klimaks Awal Isu 1mdb

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 310 hits
Pemuda Pakatan Harapan seperti lebih sudu daripada kuah apabila membuat laporan kepada Jabatan Pendaftaran pertubuhan Malaysia berhubung dana Umno yang dikaitkan dengan 1MDB Bendahari Pemuda Umno Kelantan Wan Mohamed Rasman wan Hassan berka...
7 Tanda Tanda Awal Isteri Derhaka Kepada Suami

7 Tanda Tanda Awal Isteri Derhaka Kepada Suami

papar berkaitan - pada 23/6/2019 - jumlah : 1063 hits
Rasulullah SAW dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah Radhiallah RA bermaksud Aku pernah bertanya kepada Baginda Siapakah orang yang paling berhak ke atas isteri Baginda menjawab Orang yang paling berhak kepada isteri ialah suamin...
Kontraksi Awal Kaki Dah Terkeluar Doktor Tak Jangka Bertahan Tapi Dayyan Kuat

Kontraksi Awal Kaki Dah Terkeluar Doktor Tak Jangka Bertahan Tapi Dayyan Kuat

papar berkaitan - pada 22/6/2019 - jumlah : 461 hits
Kontraksi awal memang menjadi punca kelahiran pramatang Apa yang mencemaskan ialah bukaan serviks hingga menyebabkan kaki si kecil terkeluar Pengalaman yang diceritakan oleh ibu ini cukup mendebarkan Tindakan pantas Puan Shazwani Nasuha ter...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Khaled Loyal Umno Voter Base Is Shrinking

Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas