Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 Yang Mempunyai 480 Kekosongan


Pengumuman rasmi daripada spa berkenaan pengambilan penolong pegawai perubatan 2023 secara rasminya telah dibuka untuk para pemohon yang berminat untuk menjadi sebahagian daripada pekerja di bawah perkhidmatan awam. Maklumat ini adalah penting bagi para pemohon dan seharusnya disebar secara meluas agar permohonan diketahui oleh orang ramai.
Mengenai pengambilan penolong pegawai perubatan 2023 ini dapat dibuat permohonan secara atas talian dan boleh mengetahui maklumat lebih lanjut bagi membuat permohonan, mengetahui syarat-syarat kelayakan serta tempoh permohonan dibuka adalah boleh dirujuk di bahagian bawah.
Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 yang Dibuka Oleh SPA Telah dibuka oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam(SPA) untuk kekosongan di Kementerian Kesihatan Malaysia untuk pengambilan bulan disember yang merupakan pengambilan besar-besaran bagi jawatan Penolong Pegawai Perubatan. Tawaran istimewa untuk rakyat malaysia bagi membuat permohonan dan perlulah dibuat dengan kadar segera.
Melalui pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 ini, maka ia memberi peluang yang lebih cerah kepada para calon kerana pembukaan pengambilan secara besar-besaran ini akan meningkatkan peratusan para calon terpilih adalah tinggi. 
Maklumat Mengenai Peluang Kerjaya Penolong Pegawai Perubatan Bagi mereka yang ingin membuat permohonan bagi jawatan penolong pegawai perubatan, anda boleh merujuk pada maklumat yang kami sertakan di bawah:
MaklumatPeneranganJawatan yang ditawarkanLatihan separa perubatan Penolong Pegawai PerubatanJantinaLelaki dan PerempuanTempoh lantikan3 tahunTempat latihan-Institut Latihan KKM Seremban (Pembantu Perubatan)
-Institut Latihan KKM Alor Setar (Pembantu Perubatan)
-Institut Latihan KKM Sultan Azlan Shah
-Institut Latihan KKM Johor Bahru
-Institut Latihan KKM Kuching
-Institut Latihan KKM Kota KinabaluKekosongan480 Apakah Tempoh Permohonan Dibuka? Kepada semua calon yang berminat dalam pengambilan penolong pegawai perubatan ini dibuka bermula 22 disember 2013 dan permohonan ini akan ditutup pada 8 januari 2024 pada pukul 12 malam. 
Mengenai Latihan Separa Perubatan Penolong Pegawai Perubatan Syarat Kelayakan Umum untuk Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 Terdapat syarat-syarat kelayakan yang telah ditetapkan dalam urusan pengambilan kali ini. Berikut adalah merupakan syarat-syarat umum yang anda boleh ikui:
Merupakan warganegara Malaysia. Pemohon hendaklah mempunyai Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. Sekurang-kurangnya Kepujian (Gred C) dalam mata pelajaran Bahasa Melayu di peringkat SPM/SPM(V). Pemohon hendaklah memenuhi syarat kelayakan akademik minimum di peringkat SPM/SPM(V) berdasarkan jenis Latihan Separa Perubatan yang dimohon, sila rujuk jenis-jenis Latihan Separa Perubatan. Kelayakan Akademik di Peringkat SPM/SPM(V) Bagi syarat kelayakan mengikut akademik pula, para calon perlu mematuhi dan mencukupi kriteria seperti dibawah:
Kepujian (6C) dalam: Bahasa Melayu; Matematik; Dua (2) subjek lain; dan Kepujian (6C) dalam: Salah satu subjek Sains (Sains/Sains Gunaan/Biologi/Kimia); atau Fizik dengan syarat Lulus (7D) dalam Biologi; serta Lulus (7D) dalam subjek Bahasa Inggeris. Cara Permohonan unuk Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 Untuk membuat permohonan, para pemohon mestilah membuat permohonan dengan mengikuti prosedur yang telah ditetapkan sahaja. Berikut adalah langkah-langkah mohon jawatan penolong pegawai perubatan:
Sila layari laman Suruhanjaya Penjawat Awam (SPA) untuk membuat permohonan. Anda perlu log masuk terlebih dahulu untuk meneruskan permohonan. Pergi ke bahagian maklumat permohonan dan piliih ‘Latihan Separa Perubatan’. Klik pada menu JAWATAN DIMOHON, sub-menu “Latihan Separa Perubatan” seperti berikut akan dipaparkan: Pilih Jawatan Latihan Separa yang Layak Dipohon dan tekan “+Tambah”. Pemohon perlu mengisi semua maklumat yang ditandakan dengan bintang yang bewarna merah (*). Selepas membuat pengemaskinian, anda boleh membuat pengesahan permohonan. Kemudian, permohonan anda akan diproses terlebih dahulu dan perlu menunggu maklum balas dari pihak SPA. Pengumuman keputusan akan dimaklumkan kepada anda selepas tarikh 8 Januari 2024.
Soalan FAQs Berkenaan Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 Apakah itu penolong pegawai perubatan? Merupakan seorang pegawai yang mempunyai tanggungjawab dalam menguruskan pesakit berkaitan kesihatan dan membantu petugas kesihatan yang lain.
Siapakah yang layak memohon jawatan penolong pegawai perubatan? Mereka yang layak membuat permohonan jawatan adalah mereka yang melepasi tapisan yang telah ditetapkan oleh SPA dan mempunyai sijil latihan separa perubatan yang sah.
Bilakah tarikh tamat tempoh permohonan bagi jawatan tersebut? Untuk pengambilan penolong pegawai perubatan 2023 adalah ditutup pada 8 Januari 2023.
Dimanakah akan ditempatkan sekiranya terpilih? Pemohon yang berjaya akan menjalani pengajian selama 3 tahun di mana-mana institut latihan KKM seluruh Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/12/pengambilan-penolong-pegawai-perubatan-2023.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lelaki Pakistan Menyamar Pegawai Perubatan Didenda Rm8 000

Lelaki Pakistan Menyamar Pegawai Perubatan Didenda Rm8 000

papar berkaitan - pada 20/12/2023 - jumlah : 131 hits
BernamaSuhaib Jalal membayar denda RM8 000 dikenakan terhadapnya oleh Majistret Noorelynna Hanim Abd Halim KUALA LUMPUR Seorang lelaki warga Pakistan yang menyamar sebagai pegawai perubatan di sebuah klinik di Cheras dijatuhi hukuman denda ...
Pengambilan Jawatan Maiwp Disember 2023

Pengambilan Jawatan Maiwp Disember 2023

papar berkaitan - pada 18/12/2023 - jumlah : 178 hits
Perkhabaran mengenai tawaran Permohonan pengambilan Jawatan MAIWP Disember 2023 Telah dibuka kepada umum untuk dimohon dengan kadar segera Permohonan ini adalah mesti dibuat berdasarkan ketetapan dan garis panduan yang betul seperti yang te...
Pengambilan Kerja Jpa Disember 2023 Seluruh Malaysia

Pengambilan Kerja Jpa Disember 2023 Seluruh Malaysia

papar berkaitan - pada 12/12/2023 - jumlah : 236 hits
Makluman mengenai pengambilan kerja JPA Disember 2023 yang dibuka kepada orang awam bagi membuat permohonan dengan kadar segera Permohonan jawatan kosong ini adalah di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam yang membuka dengan jumlah yang rama...
Pengambilan Psstldm Siri 1 24 Bakal Pegawai Perajurit Muda

Pengambilan Psstldm Siri 1 24 Bakal Pegawai Perajurit Muda

papar berkaitan - pada 20/12/2023 - jumlah : 130 hits
Adakah anda berminat dalam pengambilan PSSTLDM siri 1 24 Makluman untuk anda pihak TLDM telah membuka peluang yang luas untuk para calon yang ingin menjadi sebahagian daripada mereka Pengambilan PSSTLDM siri 1 24 ini akan menjadi tarikan ke...
Badai Matahari Terjadi Akhir 2023 Ini Dampaknya Bagi Bumi Dan Indonesia

Badai Matahari Terjadi Akhir 2023 Ini Dampaknya Bagi Bumi Dan Indonesia

papar berkaitan - pada 19/12/2023 - jumlah : 116 hits
Indonesia yang merupakan negara khatulistiwa terbilang lebih minim terkena dampak
Hadirkan Nadin Amizah Banyuwangi Beach Jazz Festival 2023 Pukau Ribuan Sobat Sorai

Hadirkan Nadin Amizah Banyuwangi Beach Jazz Festival 2023 Pukau Ribuan Sobat Sorai

papar berkaitan - pada 19/12/2023 - jumlah : 120 hits
Ghea Indrawari Nadin Amizah dan Yovie and Nuno memanjakan telinga dan meluluhkan hati para penonton
Refleksi Akhir Tahun 2023 Bpip Terus Konsisten Bumikan Pancasila

Refleksi Akhir Tahun 2023 Bpip Terus Konsisten Bumikan Pancasila

papar berkaitan - pada 19/12/2023 - jumlah : 162 hits
BPIP juga melaksanakan koordinasi sinkronisasi dan pengendalian pembinaan ideologi Pancasila
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Weak Bersatu Could Cost Pas Votes If It Stays In Pn

Explaining Bumi Policy Uitmc V C Says 60pc Students In Bottom Income Group Because M40 Now Poorer

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Sijil Penyahsulanan Sirim Diperolehi Oleh Huawei Matepad 11 5 S

Ibu Bapa Sumbang 30 Bekas Pulut Semangat Meriahkan Hari Guru Smk Sri Aman

Peserta Hero Teladan Kecewa Program Dibatalkan Benda Baik Kita Tunjuk Orang Tak Nampak