Pengambilan Psstldm Siri 1 24 Bakal Pegawai Perajurit Muda


Adakah anda berminat dalam pengambilan PSSTLDM siri 1/24? Makluman untuk anda, pihak TLDM telah membuka peluang yang luas untuk para calon yang ingin menjadi sebahagian daripada mereka.
Pengambilan PSSTLDM siri 1/24 ini akan menjadi tarikan kepada golongan muda yang ingin membina kerjaya sebagai badan unit beruniform. Anda boleh membuat permohonan dengan segera berpandukan maklumat lengkap dan cara permohonan yang kami lampirkan dibawah.
Pengambilan PSSTLDM SIRI 1/24 Bakal Pegawai & Perajurit Muda Kini dibuka permohonan untuk para calon yang ingin menjadi tentera laut diraja Malaysia (TLDM) bagi kemasukan tahun 2024. Sehubungan itu, para calon boleh mengetahui dengan lebih lanjut berkenaan tawaran pengambilan dari TLDM ini.
Maklumat Berkenaan Pengambilan PSSTLDM SIRI 1/24 Tawaran Jawatan:
Bakal Pegawai Perajurit Muda Lokasi:
Pasukan Simpanan Tentera Laut Setiu (PSTL SETIU) Syarat dan Kelayakan Permohonan Bagi pengambilan PSSTLDM siri 1/24 ini terdapat syarat yang perlu diikuti oleh para calon seperti:
Calon adalah warganegara Malaysia lelaki atau perempuan Calon berumur 18-35 tahun (Pegawai & Anggota lain- lain pangkat) Mestilah mendapat Kepujian dalam Bahasa Melayu SPM SPMV/SKM Syarat Minimum Ukuran Fizikal: Ketinggian: Lelaki 1.62m / Perempuan 1.57m Berat badan: Lelaki 47.5kg / Perempuan 45kg Body Mass Index: 18-26.9 (lelaki / Perempuan) Ukuran Dada: 76.2cm – biasa / 81.2cm – tarik nafas Syarat Kelayakan Akademik Pemohon Pengambilan PSSTLDM SIRI 1/24 Bakal Pegawai & Perajurit Muda 5 Para pemohon juga perlu untuk memenuhi syarat kelayakan akademik pengambilan PSSTLDM siri 1/24 bagi jawatan bakal pengawai dan perajurit muda. Kelayakan akademik untuk kedua jawatan ini adalah berbeza. Berikut adalah syarat kelayakan akademik dalam pengambilan TLDM:
Pegawai : Mesti mempunyai kelayakan Ijazah Sarjana Muda (CGPA: 2.7 ke atas) dan SPM Kepujian dalam BM, BI, Sains dan Matematik Perajurit Muda : Mesti mempunyai kelayakan SPM dan kepujian dalam BM dan lulus Bl Aktiviti Menarik Dalam Pengambilan PSSTLDM Para pemohon yang terpilih akan menjalani beberpa aktiviti yang akan memberi anda pengalaman yang hebat dan berharga. Melalui latihan dan aktiviti yang disediakan, para pemohon akan mempunyai ketahanan fizikal dan mentaln yang kuat. Berikut adalah senarai aktiviti yang ditawarkan:
Latihan menembak Latihan renang Kem tahunan dan banyak lagi Kelebihan Menyertai PSSTLDM Para pemohon akan menikmati pelbagai kelebihan sekiranya berjaya memasuki dan menyertai PSSTLDM yang dibuka kali ini. Berikut adalah antara kelebihan buat pemohon yang menyertai pengambilan PSSTLDM siri 1/24:
Elaun latihan & pengangkutan Saguhati tahunan Pakaian seragam percuma Peluang mengikuti pelayaran bersama kapal-kapal TLDM Peluang menjalani Latihan TLDM Pakaian seragam disediakan Pelbagai aktiviti menarik Boleh diserap ke Angkatan Tetap (Bagi yang memenuhi syarat) Panduan Permohonan Pengambilan PSSTLDM SIRI 1/24 Cara Membuat Permohonan PSSTLDM Para calon boleh membuat permohonan pengambilan Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut Diraja Malaysia (PSSTLDM) bagi siri 1/24 secara atas talian dengan mengikuti beberapa langkap mudah.
Berikut adalah cara membuat permohonan dalam Pengambilan PSSTLDM SIRI 1/24 :
Layari laman permohonan portal rasmi permohonan PSSTLDM. Sila baca dan fahami syarat dan kelayakan yang dipaparkan. Kemudian, klik “Next”. Senarai borang yang perlu diisi dipaparkan kepada anda. Terdapat beberapa maklumat yang perlu diisi oleh anda dan pastikan maklumat yang sediakan adalah betul dan terkini. Selepas selesai mengisi kesemua ruangan kosong berikut, anda boleh membuat pengesahan permohonan. Sekiranya permohonan anda diterima, anda akan dimaklumkan oleh pihak TLDM untuk hadir ke temuduga dan ujian fizikal Urusan Temuduga PSSTLDM Bagi para calon yang berjaya dan layak serta diterima dalam tawaran PSSTLDM perlu menghadiri ke unit latihan PSTL Setiu dan perlu menyediakan beberapa dokumen penting mengikut tarikh yang dimaklumkan. Calon yang layak atau telah terima tawaran, sila bawa dokumen ASAL berikut:
4 keping – Gambar berukuran pasport 4 salinan – Kad Pengenalan 4 salinan – Sijil Kelahiran 4 salinan – Sijil Berhenti Sekolah 4 salinan – Sijil SPM/STPM/Diploma/Ijazah 4 salinan – Kad Pengenalan Waris  (Ibu Bapa/Adik beradik) 4 salinan – Sijil Nikah (Jika ada) Alat tulis secukupnya, cth: Ballpen Hitam Semoga urusan permohonan para calon dipermudahkan dan berjaya dalam tawaran untuk menjadi PSSTLDM yang dibuka bagi tahun 2024. Penting untuk para calon mempersiapkan diri dan pastikan langkah-langkah yang betul dan mengikut prosedur.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/12/pengambilan-psstldm-siri-1-24.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengambilan Perajurit Muda Tentera Darat

Pengambilan Perajurit Muda Tentera Darat

papar berkaitan - pada 17/12/2023 - jumlah : 106 hits
Tarikh Tutup 30 Jun 2021SYARAT ASAS PERMOHONAN Warganegara Malaysia Maklumat anda akan disemak di Jabatan Pendaftaran Negara Umur Berumur 18 tahun hingga tidak melebihi 25 tahun pada tarikh Angkat Sumpah PenglihatanBoleh melihat dengan jela...
Benarkah J Kom Bakal Diketuai Pegawai Kerajaan

Benarkah J Kom Bakal Diketuai Pegawai Kerajaan

papar berkaitan - pada 10/12/2023 - jumlah : 87 hits
15 Disember ini bermakna berkuatkuasalah dengan rasminya perletakan jawatan Prof Dr Mohd Agus Yusof selaku Ketua Pengarah J Kom Ketika mengemukakan surat perletakan jawatannya pad 15 November lalu Dr Agus memberi notis selama sebulan berkai...
Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 Yang Mempunyai 480 Kekosongan

Pengambilan Penolong Pegawai Perubatan 2023 Yang Mempunyai 480 Kekosongan

papar berkaitan - pada 25/12/2023 - jumlah : 176 hits
Pengumuman rasmi daripada spa berkenaan pengambilan penolong pegawai perubatan 2023 secara rasminya telah dibuka untuk para pemohon yang berminat untuk menjadi sebahagian daripada pekerja di bawah perkhidmatan awam Maklumat ini adalah penti...
Ceburi Bidang Lakonan Lisa Bp Didakwa Bakal Bintangi Siri Zombi Popular The Walking Dead

Ceburi Bidang Lakonan Lisa Bp Didakwa Bakal Bintangi Siri Zombi Popular The Walking Dead

papar berkaitan - pada 27/12/2023 - jumlah : 92 hits
Selain nyanyian dan tarian adakah Lisa BLACKPINK akan mengembangkan kerjayanya dalam dunia lakonan pula ARTIKEL BERKAITAN Terbaru peminat perasan bahawa akaun Instagram The Walking Dead iaitu siri zombi Amerika popular telah mula mengikuti ...
Pegawai Kanan Polis Ditahan Kes Langgar Lari Depan Sekolah

Pegawai Kanan Polis Ditahan Kes Langgar Lari Depan Sekolah

papar berkaitan - pada 16/12/2023 - jumlah : 89 hits
Muhammad Zulsyamini Sufian Suriam hmetro com myORANG ramai membantu seorang pelajar tingkatan lima yang terbabit kemalangan di hadapan sebuah sekolah di Meru Ipoh FOTO TularIpoh Pegawai kanan polis ditahan bagi membantu siasatan kemalangan ...
Wahab Akan Heret Pegawai J Kom Chegubard Ke Mahkamah

Wahab Akan Heret Pegawai J Kom Chegubard Ke Mahkamah

papar berkaitan - pada 16/12/2023 - jumlah : 90 hits
Hidir Reduan Abdul RashidPegawai Jabatan Komunikasi Komuniti Abdul Wahab Abdul Kadir Jilani ditetapkan untuk mengheret pengarah bahagian latihan dan pendidikan jabatan itu Hakim Ramlee dan ahli jawatankuasa penerangan Bersatu Badrul Hisham ...
Palsukan Sk Masa Kerja 7 Pegawai Puskesmas Di Empat Lawang Gagal Tes Pppk

Palsukan Sk Masa Kerja 7 Pegawai Puskesmas Di Empat Lawang Gagal Tes Pppk

papar berkaitan - pada 16/12/2023 - jumlah : 163 hits
ketujuh pegawai honorer itu dihapus dari kepesertaan tes PPPK dan otomatis hasilnya dibatalkan
Kes Pegawai Kanan Polis Langgar Pelajar Keluarga Minta Pegawai Penyiasat Kes Ditukar

Kes Pegawai Kanan Polis Langgar Pelajar Keluarga Minta Pegawai Penyiasat Kes Ditukar

papar berkaitan - pada 17/12/2023 - jumlah : 138 hits
Muhammad Zulsyamini Sufian Suriam hmetro com myMOHD Yusri ketika melawat keluarga Mohammad Zaharif Affendi FOTO L ManimaranIpoh Polis menjamin siasatan lebih telus dan berkredibiliti siasatan kes pelajar Tingkatan Lima yang dilanggar kereta...
China Tawarkan Us 15 Juta Kepada Pegawai Tentera Taiwan Untuk Curi Helikopter Chinook

China Tawarkan Us 15 Juta Kepada Pegawai Tentera Taiwan Untuk Curi Helikopter Chinook

papar berkaitan - pada 13/12/2023 - jumlah : 73 hits
Admin DSA Seorang pegawai tentera Taiwan berpangkat Ltpp Kolonel ditawar rasuah US 15 juta untuk mencuri sebuah helikopter CH 47 Chinook buatan Amerika Syarikat milik tentera pulau itu dan mendaratkannya di atas kapal pengangkut pesawat Chi...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Designing The New Model 3 Performance

Apa Jadi Serangan Balai Polis Johor S Pura Ini Komen Pas

Peminat Sayu Klopp Melangkah Pergi

Isu Isteri Cikgu Buang Hadiah Rm2 Pemberian Murid

Sambutan Ulang Tahun Vivo Malaysia Yang Ke 10 Dan Berpeluang Untuk Menang Perjalanan Ke Shenzhen China

Tahniah Izzat Upkk