Pengalaman Bercuti Ke Amsterdam Holland


P/S: Saya update coretan pengalaman saya ke Amsterdam untuk 4 hari jadikan dalam satu entry sahaja, mudah untuk pembaca nak baca. Enjoy reading guys.
Salam semua.

Kali ni saya nak cerita pengalaman saya bercuti ke Amsterdam. Pada cuti easter break yang lepas, saya and husband sempat la melawat Amsterdam. Kami book flight easyjet return tiket from Edinburgh total 105 pound. Murah kan. Kitorang pegi 4 hari je 3 malam. Hari pertama kami just leisure around the town. Hotel kami stay namanya Singel Hotel. Book di Booking.com. Harga murah, location superb. Recommended.



Rupa macam buruk tapi bilik dia sangat selesa. Berpatutan dengan harga.
Macam ni la rupa dalam bilik tu.
Hari kedua kami join countryside tour Amsterdam. Kami beli one day countryside tour kat Viator.com. Tempat yang kami pergi termasuk Zaanse Schans Windmills Village, Volendam and Marken. Zaanse Schans ni tempat windmill. Tak sah kalau datang Amsterdam tak melawat mercu tanda Amsterdam ni kan. Besar-besar kincir angin kat sini. 





Tempat kedua plak kami dibawa melawat ke perkampungan nelayan yang terkenal iaitu Volendam and Marken. Kat sini kami tengok demo buat cheese secara tradisional. Kepada peminat cheese boleh la borong cheese kat sini. Murah dan banyak sangat pilihan. 











Kami diberi masa lebih kurang sejam untuk makan tengahari kat sini. Jangan lupa try seafood kat sini sebab sangat fresh dan murah. Nama pun fishing village kan. Hihi. 
Ni antara fresh seafood yang dijual kat sini.


Then kami dibawa pula menaiki bot untuk ke Marken. Kat Marken ni kami dibawa melawat tempat buat kasut terompah kayu yang fames kat Amsterdam ni. 











Keseluruhannya trip ni memang sangat berbaloi. Best sangat dapat tengok countryside of Amsterdam ni. Memang cantik pemandangan2 sepanjang trip kali ni.  Hari ketiga kami menghabiskan seharian di taman tulip paling fames kat dunia ni. Mana lagi kalau bukan Keukenhof Garden. Untuk info, Keukenhof ni hanya dibuka sekali saja setiap tahun iaitu semasa musim bunga. Untuk tahun ni Keukenhof dibuka mulai 23 March smpai la 17 May 2015 sahaja. Hati memang tak sabar sangat nak melawat Keukenhof. Ni kira salah satu wishlist saya ni. Kami book tiket online sekali dengan shuttle bas dari town terus ke Keukenhof garden ni. So sangat la mudah. Cuma perlu berkumpul di pick up point untuk ke sana. Harga dah tak ingat. Huhu. Jom layan gambar tulip yang sangat cantik ni.












Kat dalam taman ni ada satu kawasan indoor. Dalam indoor tu penuh dengan tulip yang tersangat cantik dan blooming dengan begitu cantik. Tulip kat dalam ni macam spesies tulip yang dijaga la kiranya kot. Cuba tengok bunga dia cantik sangatttttt.















Cantik kan tulip ni semua. Rasa macam nak bawak balik rumah tanam kat rumah. Hihi. Banyak sangat gambar kat Keukenhof ni. Tempat dia cantik sangat rasa semua tempat nak ambik gambar.








So itu la kisah kami seharian di taman tulip yang sangat cantik ni. Insyaallah kalau ada rezeki teringin nak datang sini lagi. Nak bawak satu family. Amin. Insyaallah. Hehe.

Last day kat Amsterdam, kami just beli canal cruise tour tiket. Memandangkan flight balik ke Edinburgh malam pukul 9, so sempat la kami jalan lagi sekitar town dia. Tiket nak beli canal cruise ni boleh beli dekat ofis dia tepi sungai berdepan dengan bangunan Amsterdam Central. Kalau korang lalu situ sure nampak punya. Tour tu sejam je. So dia akan bawak pusing around the canal. Jom tengok gambar sekitar canal cruise tour tu.
Ni restoran seafood chinese yang paling fames katanya kat sini










Macam ni la rupa bot dia











Ni rumah air. Cantik gila kan. Macam seronok plak ada rumah macam ni.
Lagi rumah air


Ni tempat parking basikal. Amsterdam ni sangat fames dengan naik basikal. Orang kat sini lebih prefer berbasikal.Rasanya semua orang tau yang selain dari tulip dan kincir angin sebagai mercu tanda Amsterdam ni, basikal, musuem (more to sex musuem, huhu) dan ganja juga sangat la fames kat sini. Seperti semua sedia maklum, ganja halal dan dijual secara terbuka. Satu benda yang saya tak suka sebab sangat busuk okey. Kalau jalan berselisihan dengan orang Amsterdam ni confirm la bau ganja ni melekat.





Ni dekat Dam Square



Air ganja kat sini. Sapa nak try boleh la beli. Haha.
Lolipop ni bukan sekadar lolipop biasa okay. Inilah lolipop berperisa ganja. 
Basikal untuk bawak baby. Rare kan. 
Sex Museum.




Masa kami ke Amsterdam ni awal bulan 4 so cuaca masih jugak sejuk. Kalau pergi time panas lebih seronok nak jalan kot. Hihi. Sekian je la coretan pengalaman jalan-jalan ke Amsterdam, kita jumpa lagi nanti!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mommywinwinn.blogspot.com/2019/10/pengalaman-bercuti-ke-amsterdam-holland.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengalaman Bercuti Di Rossa Villa A Famosa Melaka

Pengalaman Bercuti Di Rossa Villa A Famosa Melaka

papar berkaitan - pada 15/10/2019 - jumlah : 578 hits
Pengalaman Bercuti di Rossa Villa A Famosa Melaka l Assalamualaikum Hi korang Selamat berhujung minggu Cuti cuti panjang ni ke mana plan kita Ana duduk rumah je sebab En Suami bekerja Jadi hari ni Ana nak share pengalaman Ana bercuti bersam...
Pengalaman Pakai Rod Implan Sebagai Kaedah Perancang Keluarga Ia Sebenarnya Sangat Mudah Dan Tidak Menyakitkan

Pengalaman Pakai Rod Implan Sebagai Kaedah Perancang Keluarga Ia Sebenarnya Sangat Mudah Dan Tidak Menyakitkan

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 663 hits
As Salam Pengalaman Pakai Rod Implan Sebagai Kaedah Perancang Keluarga Ia Sebenarnya Sangat Mudah Dan Tidak Menyakitkan Fikir dua tiga kali jugak sebelum saya ambil keputusan untuk berkongsi pengalaman saya menggunakan rod implan sebagai ka...
Hai Pemotor Suzuki Ceritakan Pengalaman Kamu Di Microsite My Suzuki Story

Hai Pemotor Suzuki Ceritakan Pengalaman Kamu Di Microsite My Suzuki Story

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 179 hits
Suzuki Indonesia membuat wadah digital yang dapat digunakan oleh konsumen dan pecinta sepeda motor Suzuki untuk membagikan kisahnya di microsite My Suzuki Story dengan tautan www suzuki co id mysuzukistory
Pengalaman Pertama Kali Naik Kapal Terbang

Pengalaman Pertama Kali Naik Kapal Terbang

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 538 hits
pada penghujung bulan februari hari tu aku dan cousin ada trip pergi KL dan melaka dan dari sibu ke kuala lumpur tu adalah pengalaman pertama aku naik kapal terbang atau dalam bahasa sarawak belon antara pengalaman yang tak dilupakan sebab ...
Penapis Air Coway Pengalaman Peribadi

Penapis Air Coway Pengalaman Peribadi

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 485 hits
Pengalaman Peribadi Menggunakan 2 Produk Coway Iaitu Penapis Air Coway Penapis Udara Coway Dalam tahun 2006 ketika syarikat Coway The post appeared first on
Pengalaman Pahit Manis Hawau Sepanjang Hackathon 2019

Pengalaman Pahit Manis Hawau Sepanjang Hackathon 2019

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 389 hits
Assalammualaikum 25 September 2019 akhirnya Pertandingan Hackathon Aplikasi Mudah Alih 2019 tamat noktah titik Seriously sepanjang pertandingan ni berlangsung memang hidup tak tenang Dan sebab pertandingan ni jugaklah aku gigih jugak create...
Pengalaman Menyertai Cyber Eco Hunt 2019 Bersama Alam Flora Dan Dhes

Pengalaman Menyertai Cyber Eco Hunt 2019 Bersama Alam Flora Dan Dhes

papar berkaitan - pada 30/9/2019 - jumlah : 400 hits
Pengalaman menyertai Cyber Eco Hunt 2019 bersama Alam Flora dan DHES Untuk artikel pada kali ini saya ingin berkongsi tentang Cyber Eco Hunt 2019 yang dianjurkan oleh Alam Flora Program ini disertai oleh bloggers Influencers dan Key Opinion...
Bercuti Di Port Dickson Grand Lexis Hotel

Bercuti Di Port Dickson Grand Lexis Hotel

papar berkaitan - pada 16/10/2019 - jumlah : 670 hits
Bercuti di Port Dickson Grand Lexis Hotel l Alhamdulillah sempena ulang tahun sis yang ke 22 Ahad lepas kami sekeluarga ke Port Dickson untuk weekend outing Memandangkan dah kerap sangat kami ke sini so trip kali ni kami fokus untuk stay de...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis