Penduduk Di Lokaliti Pkpd Diingatkan Jangan Lari


Gambar yang tular menunjukkan banyak kenderaan dipercayai keluar dari salah sebuah kawasan PKPD di Kota Kinabalu
Tindakan tegas individu lari dari kawasan PKPD: Polis Sabah

Polis tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap individu yang melanggar prosedur operasi standard (SOP) termasuk melarikan diri dari kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD).

Timbalan Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Mazli Mazlan berkata, orang ramai yang berada di lokaliti PKPD harus mematuhi SOP yang ditetapkan dalam usaha kerajaan melandaikan kes Covid-19 di negeri ini.

"Polis Diraja Malaysia (PDRM) berharap orang ramai tidak keluar melarikan diri dari kawasan yang dikenakan PKPD.

"Ini bagi mengelak daripada tersebarnya wabak ke kawasan lain dan seterusnya akan menyebabkan lokaliti PKPD bertambah dari hari ke hari," katanya kepada pemberita selepas hadir Program Op Bantu Fasa 3 peringkat IPD Kota Belud pada Selasa.

Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika diminta mengulas berhubung tular satu gambar yang didakwa keadaan orang ramai keluar dari salah sebuah penempatan PKPD di Kota Kinabalu baru-baru ini.

kawasan yang dikenakan PKPD lengang dipercayai penduduk sudah melarikan diri dari kawasan terbabit.
Mazli berkata, tindakan itu akan menyukarkan pihak kerajaan untuk melandaikan lekuk jangkitan kes Covid-19 di negeri ini.

"Jika didapati ada yang melanggar SOP atau arahan di kawasan PKPD, PDRM tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas," katanya.

Penduduk diingatkan supaya terus kekal di tempat tinggal masing-masing ketika tempoh PKPD dilaksanakan dan tidak keluar atau melarikan diri dari kawasan berkenaan.

Timbalan Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Mazli Mazlan berkata, pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap individu yang melanggar prosedur operasi standard (SOP) di kawasan PKPD.

Katanya, langkah berkenaan dilaksanakan adalah usaha kerajaan melandaikan penularan pandemik Covid-19 khususnya di negeri ini.

ISI SINI . “Polis Diraja Malaysia (PDRM) berharap orang ramai supaya tidak keluar melarikan diri dari kawasan yang dikenakan PKPD.

“Ini bagi mengelak daripada tersebarnya wabak ke kawasan lain dan seterusnya akan menyebabkan lokaliti PKPD bertambah dari hari ke hari,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas hadir Program Op Bantu Fasa 3 peringkat Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Belud, di sini, semalam.

Beliau berkata demikian kepada media ketika diminta mengulas berhubung tular satu gambar yang didakwa keadaan orang ramai keluar dari salah sebuah penempatan PKPD di Kota Kinabalu baru-baru ini.

Hadir sama program berkenaan, Ketua Polis Daerah Kota Belud, Superintendan Sahimi Husin.

Mazli berkata, tindakan itu akan menyukarkan pihak kerajaan untuk melandaikan lekuk jangkitan kes Covid-19 di negeri ini.

“Usaha ini untuk membantu kerajaan supaya melandaikan wabak Covid-19.

“Jika didapati ada yang melanggar SOP atau arahan di kawasan PKPD, PDRM tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas dengan tujuan melandaikan wabak ini,” katanya.

Sementara itu, diminta mengulas berhubung keistimewaan yang diberikan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin kepada penerima dos lengkap Covid-19, Mazli turut menasihatkan supaya orang ramai tetap mematuhi SOP yang ditetapkan.

“Walaupun orang ramai telah mendapat dua dos vaksin namun kita nasihatkan supaya terus patuhi SOP kerana wabak ini masih lagi ada ada dan kita perlu berhati-hati kerana ada dua dos lengkap pun tidak bererti kita tidak dijangkiti oleh wabak ini,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sabahup2date.blogspot.com/2021/08/penduduk-di-lokaliti-pkpd-diingatkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkpd Di 9 Lokaliti Di Sabah Mulai 9 Ogos

Pkpd Di 9 Lokaliti Di Sabah Mulai 9 Ogos

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 236 hits
PKPD akan dilaksanakan di 9 lokaliti di Sabah PETALING JAYA Perintah kawalan pergerakan diperketatkan akan dilaksanakan di 9 lokaliti di Sabah mulai 9 hingga 22 Ogos ini Menteri Kanan Hishammuddin Hussein berkata ia membabitkan 9 lokaliti d...
Sabah Catat 1 247 Kes Dengan 141 Lokaliti Di Bawah Pkpd

Sabah Catat 1 247 Kes Dengan 141 Lokaliti Di Bawah Pkpd

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 212 hits
Jurucakap Covid 19 Sabah Datuk Seri Masidi Manjun Sabah mencatatkan 11 kematian baharu akibat Covid 19 pada Isnin dengan tiga di Tawau dua masing masing di Tuaran dan Papar dan satu masing masing di Kota Marudu Kota Kinabalu dan Penampang P...
83 Penduduk Di Pkpd Bukit Malut Langkawi Positif Covid 19

83 Penduduk Di Pkpd Bukit Malut Langkawi Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 210 hits
ALOR SETAR Seramai 83 penduduk di Kampung Bukit Malut Langkawi disahkan positif COVID 19 melalui hasil ujian saringan yang dilakukan sejak penempatan itu dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan mulai 27 Julai lepas sehingga sema...
5 Lokaliti Di Sabah Diarah Pkpd Mulai 6 Ogos

5 Lokaliti Di Sabah Diarah Pkpd Mulai 6 Ogos

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 268 hits
Pelaksanaan PKPD bermula 5 Ogos hingga 18 Ogos di Sabah PETALING JAYA Sebanyak 5 lokaliti di Sabah diarah menjalani perintah kawalan pergerakan diperketatkan bermula 6 Ogos ini Menteri Kanan Luar Negeri Hishammuddin Hussein dalam kenyataan ...
Tidak Perlu Pasang Kawat Duri Di Lokaliti Pkpd Jahid

Tidak Perlu Pasang Kawat Duri Di Lokaliti Pkpd Jahid

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 319 hits
Penduduk Perlu Ada Kesedaran Bendung Penularan COVID 19 TUARAN Penduduk di kawasan yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan tidak perlu pemasangan kawat duri Menteri Pembangunan Luar Bandar Sabah Datuk Jahid Jahim berkata me...
Buruh Lari Pkpd Ditahan Bersama Pelbagai Dadah

Buruh Lari Pkpd Ditahan Bersama Pelbagai Dadah

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 233 hits
Oleh NIK NUR IZZATUL HAZWANI NIK ADNAN DUNGUN Tindakan seorang buruh yang cuba meloloskan diri dari kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan Mukim Kuala Dungun di sini membawa padah apabila dia ditahan bersama pelbagai jenis dadah ...
Pkpd Di Beberapa Lokaliti Sabah Pahang Mulai Ahad Ini

Pkpd Di Beberapa Lokaliti Sabah Pahang Mulai Ahad Ini

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 210 hits
Foto hiasan KUALA LUMPUR Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan dilaksanakan di beberapa lokaliti di Sabah dan Pahang selama dua minggu mulai 1 hingga 14 Ogos ini Menteri Kanan Luar Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata pelaksan...
7 Lokaliti Di Sabah Kena Pkpd

7 Lokaliti Di Sabah Kena Pkpd

papar berkaitan - pada 1/8/2021 - jumlah : 259 hits
Kerajaan memutuskan untuk melaksanakan PKPD di 7 lokaliti di Sabah selama 14 hari bermula Isnin ini KUALA LUMPUR Kerajaan memutuskan untuk melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan di 7 lokaliti di Sabah selama 2 minggu bermula...
Penduduk Kepayan Rumah Murah Dakwa Dihalang Keluar Terima Dos Ke 2 Vaksin Kerana Pkpd

Penduduk Kepayan Rumah Murah Dakwa Dihalang Keluar Terima Dos Ke 2 Vaksin Kerana Pkpd

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 204 hits
Penduduk mempertikai halangan yang dikenakan petugas keselamatan untuk mendapatkan suntikan kedua vaksin walaupun menunjukkan bukti temujanji dalam MySejahtera KOTA KINABALU Seorang penduduk di Kepayan Rumah Murah di sini mengadu menghadapi...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Is Anwar Ever Going To Release Najib

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Govt To Continue Using E Jamin Bail System

Kdn Fc Berputih Mata Di Laman Sendiri

Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq