Pencemaran Udara Jerebu Mummy Guna Pembersih Muka Neutrogena Deep Clean Foaming Cleanser


Pencemaran Udara ! Jerebu ! Mummy Guna Pembersih Muka Neutrogena® Deep Clean® Foaming Cleanser - Assalamualaikum dan selamat sejahtera ! Bila jerebu ini, kulit muka mummy lain macam sket lah ! Berpasir (macam jerawat kecil keluar) dan cepat gatal. Nasib baik mummy jumpa pembersih yang boleh menghilangkan 99% bahan pencemar^ mikro dan mengembalikan keserian kulit mummy. 
Pencemaran Udara ! Jerebu ! Mummy Guna Pembersih Muka Neutrogena® Deep Clean® Foaming Cleanser


Pencemaran Udara ! Jerebu ! Mummy Guna Pembersih Muka Neutrogena® Deep Clean® Foaming Cleanser ! Korang tahu tak, pencemaran seperti jerebu dan lain-lain pencemaran ini boleh memberi kesan tak bagus pada kulit muka kita yang sedang terdedah ini. 
Gaya hidup bandar ada kebaikan dan keburukannya, namun apabila ia berkaitan dengan kesihatan kulit kita, keburukannya melebihi kebaikan. Hidup di bandar ini mendedahkan kulit kita kepada serangan luar yang agresif dan salah satu ancaman paling serius ialah pencemaran udara. 
Sumber-sumber umum pencemaran udara termasuk asap diesel atau kenderaan yang menggunakan petrol, loji kuasa dan kebakaran terbuka. Malah di dalam rumah pun, kita tidak selamat dari bahaya pencemaran udara: merokok, dapur gas, wasap cat dan produk pembersihan rumah juga menyumbang kepada kebimbangan terhadap kebersihan udara. 



Dan, palin tak bagusnya. Oleh kerana pendedahan berterusan terhadap udara berkualiti rendah yang dipenuhi dengan bahan pencemar mikro, kulit kita mengalami kehilangan lembapan sebanyak 60% selepas hanya 7 hari!



Salah satu bahan cemar yang merosakkan kulit ialah Bahan Zarahan (Particulate Matter, PM). Kajian menunjukkan bahawa mana-mana PM dengan diameter 10 mikron atau kurang (≤ PM10) boleh menembusi kulit, menyebabkan masalah kesihatan yang serius, dan salah satu musuh terbesar kulit dalam lingkungan ini adalah PM2.5.




Isu ini amat membimbangkan bagi penduduk bandar - menurut hasil kaji selidik yang diterbitkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) di lebih daripada 4,300 bandar, hanya 20% daripada penduduk dunia yang tinggal di kawasan dengan tahap PM2.5 yang boleh diterima!
Zarah PM2.5 adalah 20 kali lebih kecil daripada pori-pori manusia, membolehkannya menembusi dengan mudah hingga ke lapisan kulit yang paling dalam. Memandangkan PM2.5 itu tidak dapat dilihat dengan mata kasar, ia menyebabkan kerosakan yang tidak dapat dilihat dan menjejaskan kulit kita termasuklah: kekeringan, kulit kusam yang disebabkan oleh pengurangan kolagen, gejala jerawat, pigmentasi dan bintik gelap, garis pramatang dan kedutan dan masalah kulit yang lain.




Neutrogena® memperkenalkan cara yang mudah dan berkesan untuk menghilangkan 99% bahan pencemar mikro PM2.5^ sambil mengembalikan seri kulit! Ambil langkah pertama ke arah kulit yang lebih sihat, lebih bersih dengan pembersih Neutrogena® Deep Clean®, Foaming Cleanser, pembersih pertama yang berasaskan gliserin tulen* yang terbukti secara klinikal untuk menghilangkan 99.9% kotoran dan bendasing dari kulit!


Menampilkan formula kawalan minyak yang tidak mengeringkan, pembersih berbusa ini menghasilkan buih yang kaya berkrim yang sampai ke dalam liang-liang pada kulit dan mengeluarkan bendasing seperti kotoran, minyak berlebihan dan sel-sel kulit mati. Sinar dan minyak di permukaan kulit dikurangkan sambil mengekalkan keseimbangan kelembapan semula jadi. Manfaat daripada bahan utamanya, gliserin tulen, yang menyubur dan menghaluskan kulit menjadikan wajah kelihatan bebas cela, segar dan sihat berseri.

Lembut dan tidak merengsakan, gliserin adalah pelembap yang kuat yang menarik kelembapan dari persekitaran untuk mengekalkan kulit supaya sentiasa terhidrat. Menurut pakar, Gliserin meniru faktor pelembap semula jadi kulit (NMF) yang menjadikannya sangat sesuai untuk semua jenis kulit - walaupun pada kulit berminyak/kombinasi atau bermasalah! Manfaat lain Gliserin termasuk: mengurangkan kekasaran kulit, membantu melindungi kulit dari kerengsaan alam sekitar dan menguatkan halangan kelembapan kulit.

Untuk ketenangan fikiran, pembersih Neutrogena® Deep Clean® juga tidak komedogenik, bebas minyak dan telah diuji oleh pakar dermatologi.


Pembersih Neutrogena® Deep Clean® (RM19.90, 100g) boleh didapati di farmasi terkemuka di seluruh negara. Anda juga boleh membeli dalam talian melalui kedai rasmi Johnson & Johnson di Lazada dan Shopee. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web rasmi Neutrogena® atau ikuti Neutrogena Malaysia di Facebook : www.facebook.com/myneutrogena .
^berdasarkan kajian keberkesanan klinikal ke atas zarah PM 2.5’
* Berdasarkan produk bilas yang dipasarkan dalam Neutrogena® mulai 2007 – 2017.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.azlindaalin.com/2019/09/pencemaran-udara-jerebu-mummy-gunakan-pembersih-muka-neutrogena-deep-clean-foaming-cleanser.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jerebu Jom Semak Bacaan Indeks Pencemaran Udara

Jerebu Jom Semak Bacaan Indeks Pencemaran Udara

papar berkaitan - pada 12/9/2019 - jumlah : 1004 hits
Jerebu jangan dibuat main ya Kita kena peka dengan keadaan sekeliling supaya dapat mengelakkan sesuatu yang tak diingini berlaku seperti mendapat sakit atau sebagainya Ketika ini Indeks Pencemaran Udara penting untuk kita ambil tahu Jadi la...
Guna Topeng Muka N95 Untuk Masalah Jerebu Doktor Tampil Menasihati Rakyat Malaysia

Guna Topeng Muka N95 Untuk Masalah Jerebu Doktor Tampil Menasihati Rakyat Malaysia

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 448 hits
Hi guys surgical mask doesn t work against haze It is designed for fluid amp blood spills The mask that works is N95 Tell your family amp friends Telling your ex is optional pic twitter com v7UHRr3VC6 Dr Beni Rusani September
Putih Atau Biru Diluar Cara Pakai Topeng Muka Yang Betul Ketika Jerebu

Putih Atau Biru Diluar Cara Pakai Topeng Muka Yang Betul Ketika Jerebu

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 4514 hits
Jerebu teruk kembali melanda negara tahun ini Pastikan anda menjaga kesihatan dengan pakai mask topeng muka dengan betul Betul rupanya cara saya pakai ni baru google Kalau dilihat face mask mempunyai dua warna yang berbeza di setiap belahny...
Topeng Muka N95 Topeng Untuk Lindungi Dari Udara Berjerubu

Topeng Muka N95 Topeng Untuk Lindungi Dari Udara Berjerubu

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 513 hits
Musim Jerebu kembali Awas Ada peniaga yang ambil kesempatan di musim jerebu di Malaysia dengan menaikkan harga topeng muka terutama jenis N95 yang disahkan paling sesuai dipakai untuk keadaan berjerebu sekarang ni Ini bukan perkara baharu M...
Tiada Kenaikan Harga Topeng Muka Susulan Jerebu

Tiada Kenaikan Harga Topeng Muka Susulan Jerebu

papar berkaitan - pada 18/9/2019 - jumlah : 741 hits
BATU PAHAT 17 Sept Tiada kenaikan dalam harga topeng muka dalam negara susulan jerebu yang melanda negara kini kerana ia termasuk dalam senarai barang kawalan dan harganya tidak boleh dinaikkan sesuka hati Timbalan Menteri Perdagangan Dalam...
Jerebu Di Sana Sini Orang Ramai Dinasihatkan Kurangkan Aktiviti Luar Pakai Penutup Muka

Jerebu Di Sana Sini Orang Ramai Dinasihatkan Kurangkan Aktiviti Luar Pakai Penutup Muka

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 712 hits
Orang ramai dinasihatkan mengurangkan aktiviti luar dan memakai penutup muka bagi mengurangkan kesan terhadap kesihatan susulan keadaan cuaca berjerebu yang melanda negara ketika ini Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia Jailan Simon ...
Kami Sedut Ni Udara Jerebu Yang Paling Bahaya Bomba Dedah Situasi Semasa Ketika Padam Kebakaran Hutan

Kami Sedut Ni Udara Jerebu Yang Paling Bahaya Bomba Dedah Situasi Semasa Ketika Padam Kebakaran Hutan

papar berkaitan - pada 14/9/2019 - jumlah : 365 hits
Pengorbanan seorang anggota badan beruniform dalam menjalankan tugas seharusnya dipandang tinggi kerana tugasan yang selalunya dihadapi oleh mereka selalunya mempunyai risiko yang tinggi Kita sebagai orang awam perlulah sentiasa bersyukur a...
Topeng Muka Yang Betul Untuk Digunakan Pada Musim Jerebu

Topeng Muka Yang Betul Untuk Digunakan Pada Musim Jerebu

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 559 hits
Topeng Muka Yang Betul untuk diGunakan Pada Musim Jerebu Bukan kali pertama Malaysia mengalami Musim Jerebu Harap cepatlah beransur pulih Untuk hari ni je kadar IPU di sekitar KL dan The post appeared first on
Malaysia Di Tempat Pertama Pencemaran Udara Tertinggi Dunia

Malaysia Di Tempat Pertama Pencemaran Udara Tertinggi Dunia

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 657 hits
Amat malang sekali apabila negara menjuarai statistik global dalam perkara yang tidak diingini Susulan epidemik jerebu yang melanda negara sejak beberapa minggu lalu Malaysia kini berada di kedudukan teratas dalam senarai negara dengan penc...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim