Pemuda Umno Pas Buat Laporan Polis Terhadap Wendy Loong


Manzaidi Mohd Amin Noor Hariri (dua dari kanan) bersama Ahli Jawatankuasa Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Mas menunjukkan laporan polis. 
KUALA LUMPUR – Umat Islam dan parti politik akan terus membuat laporan polis sehingga tertangkapnya penghina Nabi Muhammad dan dibawa ke muka pengadilan untuk dijatuhkan hukuman.

Terbaharu, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pasir Mas telah membuat laporan polis terhadap pemilik akaun Facebook Wendy Loong yang memuatnaik posting menghina agama Islam.

Laporan dibuat kira-kira jam 9.30 malam tadi di Balai Polis Daerah Pasir Mas oleh ketuanya yang juga Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Kelantan, Noor Hariri Mohammed Noor.

Bercakap kepada media selepas itu, beliau memberitahu, pihaknya mewakili umat Islam di seluruh Kelantan dan Malaysia khususnya meminta polis segera menahan dan mendakwa pemilik akaun Wendy Loong.

Katanya, perbuatan itu telah mengguris hati dan perasaan seluruh umat Islam kerana sewenang-wenangnya menghina Nabi Muhammad, sedangkan Islam tidak pernah mempertikaikan agama lain.

“Kira-kira jam 9.30 malam tadi, Pemuda UMNO Bahagian Pasir Mas mewakili Pergerakan Pemuda UMNO Kelantan telah membuat laporan polis ke atas akaun facebook bernama Wendy Loong yang telah menghina junjungan besar Nabi Muhammad,” katanya.

Pada masa sama, UMNO Bahagian Wangsa Maju dan Pas Kawasan Wangsa Maju turut mengambil tindakan sama di Balai Polis Wangsa Maju Seksyen 1, semalam.

Laporan itu, menggesa polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia menjalankan siasatan ke atas Wendy Loong kerana perbuatan biadabnya menghina Islam.

Sementara itu, kenyataan dari Unit Pemantauan Isu Hina Islam Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) memaklumkan pihaknya sejak kelmarin  menerima mesej aduan dalam jumlah yang sangat tinggi melalui aplikasi Whatsapp mengenai cakupan skrin penghinaan terhadap Nabi Muhammad oleh akaun Facebook bernama Wendy Loong.

Menurut kenyataan itu, hasil semakan dan carian di laman Facebook oleh unit tersebut mendapati, akaun berkenaan sudah tidak dijumpai.

“Sama ada akaun tersebut telah ditutup atau dinyah aktif oleh pihak Facebook,” katanya.

Sementara kata kenyataan itu lagi, Facebook Group bernama Kiub Batu Itu Berhala juga telah ditukar kepada status tertutup khusus untuk ahli group tersebut sahaja.

Bagaimanapun, usaha untuk mengesan pemilik akaun terbabit tetap akan diteruskan dengan kerjasama agensi berkaitan.

Justeru, pihak Jakim menyeru supaya semua rakyat Malaysia menjaga keharmonian antara agama dan kaum di negara ini selaras dengan inisiatif Kerajaan menjadikan Malaysia sebagai Negara Rahmah.

Dalam pada itu, sebagai pengguna aplikasi, usah dikongsikan gambar penghinaan tersebut di mana-mana platform komunikasi kerana dalam tidak sedar, kita telah menjadi penyebar penghinaan Nabi walaupun akaun Facebook tersebut telah dinyahaktif. – MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/07/pemuda-umno-pas-buat-laporan-polis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hina Nabi Didakwa Diri Pemilik Akaun Fb Wendy Loong Mamu Parpu Buat Laporan Polis

Hina Nabi Didakwa Diri Pemilik Akaun Fb Wendy Loong Mamu Parpu Buat Laporan Polis

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 304 hits
JULY 29 2019GEORGE TOWN Pemilik akaun Facebook Mohsin Abdul Latif atau Mamu Parpu menafikan beliau adalah pemilik akaun FB Wendy Loong yang telah menghina Islam dan Nabi Muhammad SAW Menurutnya dakwaan yang mula tersebar di laman sosial FB ...
Video Fitnah Mamu Parpu Bukan Wendy Loong Nafi Di Tahan Polis

Video Fitnah Mamu Parpu Bukan Wendy Loong Nafi Di Tahan Polis

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 553 hits
Susulan dakwaan netizen serta seorang menteri yang menyiarkan berita palsu di laman sosial twitter mendakwa mamu parpu sebagai wendy leong Pemilik akaun Facebook bernama Mohsin Abdul Latif atau lebih dikenali dengan nama Mamu Parpu telah me...
Zahid Umno Should Learn From Pas Members Loyalty

Zahid Umno Should Learn From Pas Members Loyalty

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 237 hits
Ahmad Zahid Hamidi sang praises for PAS saying Umno should learn from the Islamic party which was able to instil obedience and loyalty in its members Touching on the amendment of the Federal Constitution to lower the minimum voting age to 1...
Dunia Perlu Bertindak Terhadap Israel Presiden Pas

Dunia Perlu Bertindak Terhadap Israel Presiden Pas

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 153 hits
PAS mengutuk sekeras kerasnya tindakan rejim Israel yang mengerahkan tenteranya untuk merobohkan kediaman penduduk Palestin di Perkampungan Sur Baher Wadi al Hummus Timur Jerusalem Palestin Ratusan tentera Israel berserta jentera beratnya t...
Kesilapan Politik Lalu Satukan Pas Umno Tghh

Kesilapan Politik Lalu Satukan Pas Umno Tghh

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 240 hits
SEPANG Kesilapan politik masa lalu antara Pas dan UMNO menjadi iktibar yang memudahkan kedua dua parti itu kembali bertaut menerusi piagam bersama Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata Pas dan UMNO pernah berada dalam satu pasuka...
Gps Named As Third Leg Of Unholy Umno Pas Alliance

Gps Named As Third Leg Of Unholy Umno Pas Alliance

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 211 hits
Sarawak Pakatan Harapan has labelled the ruling Gabungan Parti Sarawak as the third leg of the Umno PAS unholy union and vowed to bring down the party at the next state general election Sarawak PH chairman Chong Chieng Jen said GPS must be ...
Umno Pas Pas Setuju Hadi Jadi Pm

Umno Pas Pas Setuju Hadi Jadi Pm

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 433 hits
Salah satu syarat yang dikira menjadi roh kepada piagam ta awun siaysi antara Pas dengan Umno nanti ialah muafakat itu telah membuat konsesus jika gabungan itu berjaya memperolehi majoriti dalam pilihan raya umum ke 15 nanti Abdul Hadi Awan...
Pelik Bila Azmin Terpedaya Dengan Pas Dan Umno

Pelik Bila Azmin Terpedaya Dengan Pas Dan Umno

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 275 hits
BERITA Azmin dulu lebih cenderung Pakatan Rakyat tak sokong Dr M News Diterbitkan 17 Jun 2019 11 54 tengahari Dikemaskini 17 Jun 2019 11 54 tengahariA A Baru baru ini Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman membuat kenyataan m...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang