Pemuda Cari Pucuk Paku Maut Diserang Binatang Buas



LENGGONG: Seorang lelaki berusia 24 tahun maut, dipercayai akibat serangan binatang buas di kawasan hutan berhampiran Kampung Banggol Batu, dekat sini, semalam.
Mayat Mohamad Roslan Kamarul Zaman ditemui kira-kira jam 12 tengah malam tadi oleh adik tirinya, Muhammad Azuan Asril, 19, bersama penduduk kampung yang melancarkan gerakan mencari.
Ibu mangsa, Norhatijah Hashim, 51, berkata dia yang meminta Muhammad Azuan keluar mencari Mohamad Roslan selepas mangsa masih tidak pulang ke rumah awal malam semalam.
“Kira-kira jam 7 petang semalam, saya tanya Azuan di mana abangnya dan dia memberitahu, abang keluar mencari pucuk paku. Oleh kerana sudah hampir Maghrib, saya minta dia keluar mencari,” katanya.
Katanya, Muhammad Azuan keluar bersendirian mencari abang tirinya di hutan sekitar rumah mereka, tetapi tidak berjaya menemuinya.
“Dia kemudian dengan bantuan kawan-kawan serta penduduk kampung keluar sekali lagi, kira-kira jam 10 malam. Mereka masuk semula ke dalam hutan sehinggalah berjaya menemui anak kedua saya itu yang sudah meninggal dunia,” katanya.
Ketika ditemui petang tadi, Norhatijah berkata, dia dimaklumkan kematian anaknya dipercayai akibat serangan binatang buas.
Ketua Polis Daerah Gerik, Superitendan Zulkifli Mahmood, berkata Balai Polis Lenggong menerima laporan mengenai kejadian itu, kira-kira jam 1 pagi tadi.
Katanya, berdasarkan keterangan, terutama daripada Muhammad Azuan, mangsa bekerja kampung termasuk mencari pucuk paku untuk dijual sambil membantu ibunya menjual makanan.
“Kira-kira jam 3 petang semalam, mangsa memberitahu hendak keluar mencari pucuk paku. Biasanya dia akan kembali ke rumah selepas dua tiga jam keluar, namun petang semalam, dia tidak pulang hingga malam.
“Adik tiri mangsa bersama penduduk kampung kemudian keluar mencari dan menemui motosikal Mohamad Roslan sebelum menemui mangsa di satu kawasan suak di hutan Kampung Banggol Batu,” katanya.
Ketika ditemui, katanya, mangsa dalam keadaan tertiarap dengan bahagian pinggang hingga kaki berada dalam lopak air.
“Banyak kecederaan dikesan pada bahagian badan disyaki diserang binatang buas. Lokasi mayat ditemui hanya kira-kira 1 kilometer dari jalan besar dan untuk ke lokasi mayat ditemui, hanya boleh dilalui motosikal dan kenderaan pacuan empat roda.
“Menurut penduduk, di kawasan itu banyak babi hutan,” katanya menambah, hasil siasatan awal mendapati tiada unsur jenayah boleh dikaitkan dengan kejadian berkenaan.
Mayat dibawa ke Hospital Gerik untuk bedah siasat dan hasilnya mendapati kematian disebabkan pelbagai kecederaan akibat serangan binatang.
Jenazah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Banggol Belimbing, selepas solat Jumaat.
The post Pemuda cari pucuk paku maut diserang binatang buas appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/12/26/pemuda-cari-pucuk-paku-maut-diserang-binatang-buas/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Remaja Bapa Maut Selepas Kereta Langgar Pokok

Remaja Bapa Maut Selepas Kereta Langgar Pokok

papar berkaitan - pada 27/12/2020 - jumlah : 314 hits
Seorang remaja lelaki bersama bapanya maut selepas kereta Perodua Alza yang dinaiki mereka terbabas lalu melanggar sebatang pokok di Jalan Felda Bukit Batu Kulai pagi tadi JOHOR BAHRU Seorang remaja lelaki bersama bapanya maut selepas keret...
Wanita Maut Ditikam Adik Ipar Mabuk Mana Suara Walaun Pas

Wanita Maut Ditikam Adik Ipar Mabuk Mana Suara Walaun Pas

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 253 hits
December 26 2020 Seorang wanita maut ditikam adik iparnya di sebuah rumah pangsa dekat USJ 7 di sini malam tadi Dalam kejadian kira kira jam 8 malam itu mangsa dikatakan cuba meleraikan pergaduhan melibatkan adik perempuannya yang dipukul s...
Seorang Pekerja Binaan Maut Terjatuh Dari Tingkat 19

Seorang Pekerja Binaan Maut Terjatuh Dari Tingkat 19

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 343 hits
Seorang pekerja tapak binaan warganegara Indonesia maut selepas terjatuh dari tingkat 19 bersama plat besi di sebuah tapak pembinaan dekat Jalan Peel Taman Maluri pagi tadi Menurut Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lu...
Pasangan Suami Isteri Maut Kemalangan 8 Kenderaan

Pasangan Suami Isteri Maut Kemalangan 8 Kenderaan

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 241 hits
Kluang Dua maut manakala dua lagi parah serta 11 orang cedera ringan dalam kemalangan membabitkan lapan kenderaan berhampiran Plaza Tol Machap dekat sini petang hari ini Mangsa yang maut dikenal pasti adalah pasangan suami isteri Wong Fook ...
Haiwan Dibiarkan Berkeliaran Punca Kemalangan Maut

Haiwan Dibiarkan Berkeliaran Punca Kemalangan Maut

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 419 hits
Jalan raya satu kemudahan asas untuk memudahkan perjalanan ke satu destinasi dengan menggunakan kenderaan berenjin mahupun basikal Namun kemudahan asas jalan raya banyak mengundang bahaya kepada pengguna Jalan yang tidak diselenggara dengan...
Khairy Pulih Selepas Hilang Ingatan Sementara Susulan Kemalangan Langgar Lubang Maut

Khairy Pulih Selepas Hilang Ingatan Sementara Susulan Kemalangan Langgar Lubang Maut

papar berkaitan - pada 29/12/2020 - jumlah : 221 hits
KUALA LUMPUR Menteri Sains Teknoloji dan Inovasi Khairy Jamaluddin berharap keprihatinan Jabatan Kerja Raya atas kemalangannya melanggar lubang maut semalam bukan kerana kedudukannya sebagai menteri Niat saya semalam memuat naik insiden ini...
Pengemudi Hyundai Jadi Tersangka Kecelakaan Maut Tewaskan 1 Orang Di Pasar Minggu

Pengemudi Hyundai Jadi Tersangka Kecelakaan Maut Tewaskan 1 Orang Di Pasar Minggu

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 124 hits
Sopir Hyundai inisial HRH menjadi tersangka karena sebelum tabrakan terjadi pengemudi terlibat serempetan dengan mobil polisi yang dikemudikan Aiptu IC Mobil Aiptu IC kemudian menyeberang jalur sebelahnya dan menabrak sepeda motor
Maut Ditikam Adik Ipar

Maut Ditikam Adik Ipar

papar berkaitan - pada 26/12/2020 - jumlah : 215 hits
Hafidzul Hilmi Mohd NoorSubang Jaya Seorang pekerja kilang maut ditikam adik iparnya selepas cuba meleraikan pergaduhan antara suspek dan isterinya dalam kejadian di sebuah apartmen di USJ 7 Subang Jaya malam tadi Dalam kejadian pada 7 mala...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

The Houston Hemp Flower Community Connecting With Like Minded Users

Sanggup Bawa Asid Dari Johor Ke Kelantan Simbah Rakan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal

Retrograde Datang Lagi

Lirik Lagu Mati Matian Mahalini