Pemimpin Kafir Dap Tafsir Al Quran Apa Tindakan K Jaan Pmx


 

Howard jangan kurang ajar dengan Islam
DEWAN Pemuda PAS Negeri Perak telah meneliti ucapan Howard Lee, Ahli Parlimen Ipoh Timor menerusi video di akaun TikTok beliau, baru-baru ini.

Ternyata, ucapan beliau amatlah dangkal dan mengandungi unsur provokasi melampau terhadap kesucian agama Islam.

Adalah tidak layak untuk beliau apabila tiba-tiba menjadi pentafsir al-Quran dan memutarbelitkan tafsir ayat 59 surah an-Nisa.

Tindakan ini jelas menunjukkan langkah terdesak pemimpin DAP ini apabila cuba bermain isu 3R sedangkan kerajaan hari ini kononnya lantang menolak isu 3R.

Siapa beliau untuk membuat tafsiran al-Quran dengan sesuka hati? Beliau yang kita kenali bukanlah seorang yang beragama Islam malah merendah-rendahkan pula seorang ulamak dalam agama Islam yang ternyata diakui keilmuan serta kefaqihan beliau dalam Islam.

Tindakan Howard Lee ini boleh dikategorikan sebagai satu kesalahan di bawah Akta Hasutan 1948 dan Seksyen 223 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Beliau menghuraikan hujah melalui sandaran dalil al-Quran supaya PAS mengikut ulil amri yang kononnya disamakan sebagai kerajaan hari ini. Padahal, apa kredibiliti dan kelayakan beliau untuk menghuraikan tafsiran ayat ini sedangkan beliau bukan pakar al-Quran.

Justeru, kita mahu melihat sejauh mana kerajaan terutamanya Kementerian Dalam Negeri (KDN) dan Kementerian Komunikasi dan Digital bertindak dalam isu ini.

Sebagai sebuah kerajaan yang lantang memperjuangkan reformasi, pelaksanaan undang-undang itu hendaklah adil dan dilihat adil. Bukan seperti peribahasa kuman di seberang laut nampak, gajah di depan mata tak nampak.

Pesanan buat Howard Lee, jangan kurang ajar dengan Islam. Bagiku agamaku, bagimu agamamu. Adakah ini yang digelar sebagai penunggang agama?

YB USTAZ HAFEZ SABRI
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak – HARAKAHDAILY 20/9/2023
  
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Pemimpin kafir DAP tafsir Al-Quran, apa tindakan k'jaan PMX?
Lihat juga komen ini..
(i) Hari ini 'hari hitam buat Parlimen Malaysia’ selepas Ahli Parlimen Putrajaya diarahkan keluar dewan, apabila beliau tegas mahu PM tarik balik tuduhan terhadap beliau. Syabas untuknya, teruskan perjuangan!

Datuk Dr Radzi Jidin, Dato' Seri Hamzah Zainudin dan Dato' Sri Tuan Ibrahim Tuan Man ketika sidang media di lobi parlimen. - Foto Jabatan Penerangan
Di KL, apabila AP Putrajaya Datuk Dr Radzi Jidin tegas mahu PM tarik balik tuduhan ke atasnya, bukan saja tidak dilayan malah beliau diarahkan keluar dewan. Tuduhan yang tanpa sebarang bukti.
Ahli Parlimen PN sebagai tanda solidariti keluar dari dewan selepas Yang di-Pertua Dewan Rakyat, Tan Sri Johari Abdul mengarahkan Radzi keluar. Namun Dato’ Khlir Mohd Nor (PN-Ketereh) dan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Muda-Muar) terus berada dalam dewan kerana masing-masing mahu mengemukakan soalan kepada PM.
(ii) Al-hamdulillah, ada yang lebih menarik lagi tegas dari Datuk Dr Radzi Jidin. Katanya, aku tak takut kepada sesiapa selain Allah SWT.  


Begini kisahnya..
KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Putrajaya dalam catatan media sosial hari ini, menyatakan tidak takut kepada sesiapa melainkan Allah SWT.

Datuk Dr Radzi Jidin menulis: “Sembahyangku, ibadahku, hidup dan matiku hanya kerana Allah! Aku tak takut kepada sesiapa selain Allah SWT.”
Catatan itu dipercayai berikutan kejadian ketika sesi penggulungan pembentangan Kajian Separuh Penggal Rancangan Malaysia Ke-12 (RMK12) di Dewan Rakyat apabila Radzi diarahkan keluar selepas berulang kali membantah tindakan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, membuat tuduhan terhadap dirinya.
Berikutan hukuman terhadapnya, Ahli Parlimen PERIKATAN NASIONAL (PN) beramai-ramai turut keluar dari dewan sebagai solidariti bersama Radzi.
Sementara itu dalam satu lagi catatan media sosial yang sama, bekas Menteri Pendidikan itu menyifatkan kejadian ketika sesi penggulungan itu sebagai hari hitam buat Parlimen Malaysia.
Beliau juga menyatakan pantang terhadap orang yang tidak bercakap benar.
“Saya juga akan sentiasa pertahankan maruah dan integriti diri. Saya bangun menuntut keadilan dan apabila YAB (Yang Amat Berhormat) Tambun sesuka hati membuat tuduhan.
“Kerana menegakkan kebenaran, saya diminta keluar dewan! Sahabat semua nilaikanlah sendiri kerajaan PH-BN ini,” katanya.
Pada catatan itu juga memuatkan rakaman video peristiwa itu dengan Radzi berkata beliau secara umum adalah seorang yang sentiasa mematuhi peraturan dewan dan apabila Ahli Parlimen Tambun sedang menggulung berkaitan RMK12, beliau tidak bangun bertanya soalan.
Pada waktu itu, katanya keadaan tidak ada apa-apa dan Anwar sedang berucap mengenai isu melepas tanpa membebaskan (DNAA) membabitkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
“Jadi jika kita lihat dalam jawapan (ucapan) beliau, tak fasal-fasal disentuh saya Ahli Parlimen Putrajaya, jadi boleh dengar apa dia cakap,” katanya.
Anwar dilaporkan berkata “Bila Peguam Negara buat keputusan, saya tanya dia, saya bukan bincang. Saya tanya apa alasan, dia (Peguam Negara) bagi 11 alasan, saya minta penjelasan…. you boleh gelak….tapi you boleh gelak Putrajaya kerana you buat perkara itu masa pentadbiran…you buat benda itu.” (sila rujuk  HARAKAHDAILY 19/9/2023)
Apa punya lawak jawapan PMX M'sia ni..
Sekian.






Kesimpulan:
Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.
Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 
Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.
Sekian. Wassalam. Maaf zahir batin, dari rakan Islammu Ibnu Hasyim 014 400 2015.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2023/09/pemimpin-kafir-dap-tafsir-al-quran-apa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Umno Hadir Kongres Dap Buat Kali Pertama

Pemimpin Umno Hadir Kongres Dap Buat Kali Pertama

papar berkaitan - pada 10/9/2023 - jumlah : 200 hits
freemalaysiatoday com 10 Sep 2023Presiden Umno Zahid Hamidi hadir di Hotel Marriott Putrajaya pagi ini disambut Setiausaha Agung Loke Siew Fook Zahid Hamidi Zambry Abd Kadir dan Asyraf Wajdi Dusuki pada Kongres Kebangsaan DAP di Hotel Marri...
Rakyat Johor Tolak Politik Agama Kata Pemimpin Dap

Rakyat Johor Tolak Politik Agama Kata Pemimpin Dap

papar berkaitan - pada 10/9/2023 - jumlah : 129 hits
Kemenangan PH pada PRK Pulai dan Simpang Jeram isyarat rakyat Johor menolak politik memperalat agama kata Sheikh Umar Bagharib Ali 10 Sep 2023 12 28pmNaib Pengerusi DAP Johor Sheikh Umar Bagharib Ali meminta PN kembali fokus dan menjadi pem...
Ucapan Pm Di Ibu Pejabat Pbb New York Bakar Al Quran Tindakan Islamofobia Cetus Kebencian

Ucapan Pm Di Ibu Pejabat Pbb New York Bakar Al Quran Tindakan Islamofobia Cetus Kebencian

papar berkaitan - pada 23/9/2023 - jumlah : 316 hits
BernamaAnwar Ibrahim menyampaikan kenyataan negara pada Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa bangsa Bersatu ke 78 di ibu pejabat PBB di New York NEW YORK Perbuatan membakar al Quran di beberapa negara adalah tindakan Islamofobia jelas bertuj...
Di Pbb Anwar Kutuk Tindakan Islamofobia Bakar Al Quran

Di Pbb Anwar Kutuk Tindakan Islamofobia Bakar Al Quran

papar berkaitan - pada 23/9/2023 - jumlah : 307 hits
malaysiakini comPerbuatan membakar al Quran yang berlaku di beberapa negara adalah tindakan Islamofobia yang jelas bertujuan untuk mencetuskan kebencian kata Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim Beliau berkata tindakan tidak mengendahka...
Isu Petik Al Quran Ulama Umno Pertahan Mp Dap

Isu Petik Al Quran Ulama Umno Pertahan Mp Dap

papar berkaitan - pada 24/9/2023 - jumlah : 194 hits
HarapanDaily comK PRAGALATH Setiausaha Eksekutif Majlis Ulama Umno Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali mempertahankan Ahli Parlimen Ipoh Timur Howard Lee dari DAP yang kini disiasat oleh Unit Siasatan Jenayah Terkelas Jabatan Siasatan Jena...
Pan Pertahan Dap Terjemah Quran

Pan Pertahan Dap Terjemah Quran

papar berkaitan - pada 27/9/2023 - jumlah : 239 hits
PAN KATA KALAU SALAH BETULKANTUJUAN KONONNYA NAK DEKATKAN KAFIR PADA ISLAMNaib Presiden Amanah Adly Zahari tidak bersetuju dengan reaksi PAS berhubung isu Ahli Parlimen Ipoh Timor Howard Lee memetik terjemahan ayat al Quran PAN TENTU FAHAM ...
Aziz Bari Defends Dap Mp Over Alleged Quran Misinterpretation

Aziz Bari Defends Dap Mp Over Alleged Quran Misinterpretation

papar berkaitan - pada 24/9/2023 - jumlah : 225 hits
Perak DAP leader Abdul Aziz Bari has come to the defence of Ipoh Timor MP Howard Lee who is being investigated by the police for allegedly making his own interpretations of Quranic verses Aziz said Lee as a non Muslim is not beholden to Isl...
Amaran Kepada K Jaan M Sia Ini Dap X Tahu Perintah

Amaran Kepada K Jaan M Sia Ini Dap X Tahu Perintah

papar berkaitan - pada 16/9/2023 - jumlah : 221 hits
Kehakiman Islam tidak ada konsep DNAAKUALA LUMPUR Isu rasuah mestilah diselesaikan secara holistik adil dan bukannya wujud unsur kezaliman Ahli Parlimen Marang Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata Islam meletakkan yang dituduh mesti d...
Isham Dakwa Kena Desak Letak Jawatan Dengan Pemimpin Umno Yang Pro Dap

Isham Dakwa Kena Desak Letak Jawatan Dengan Pemimpin Umno Yang Pro Dap

papar berkaitan - pada 12/9/2023 - jumlah : 107 hits
agendaily com12 09 2023Bekas pegawai khas Datuk Seri Najib Razak Isham Jalil Pemimpin UMNO yang pro DAP didakwa tidak berpuas hati dengan pengikut setia Bossku Isham Jalil kerana kelantangannya mengkritik pemimpin atasan parti Ahli Majlis T...
Check Alat Tulis Anak

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik

Jangan Bersangka Sudah Beriman

How Brain Drain Can Be Beneficial To Malaysia And Why It Should Be Encouraged

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Plan Nak Pergi Holiday



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Hukum Memakai Pendakap Gigi

Hukum Bawa Anak Istimewa Ke Masjid

Bunga Orkid Rosak

Subsidi Bersasar Bendung Ketirisan Diesel Bersubsidi

Muhyiddin Pernah Cadang Laksana Subsidi Bersasar

Bank Staff Colluded With Syndicate To Steal Client S Money Pula