Pembangkang Kuat Kritik Tapi Hasil Tak Ada Dr Annuar


Akibat tamak dan gila kuasa menyebabkan Ho Leng gagal menyandang tugas yang diamanahkan oleh rakyat!?! Semua kuasa dia hendak!? Jadi ADUN dan juga menjadi Ahli Parlimen!!?! Bilalah Ho Leng mahu memberikan kerusinya kepada ahli DAP yang lain?! Patutlah orang yang gila kuasa dan tamakkan pangkat memceburi pihak pembangkang!?! Ini kerana minat dan kegilaan mereka serupa!?! Orang lain dalam DAP, PKR dan PAS tidak akan berpeluang untuk menjadi wakil rakyat selagi pembangkang memiliki mentaliti diperintah oleh ahli keluarga sahaja?!?!

Kalau suka sangat buatlah persatuan anak beranak sahaja dan tidak perlulah menyertai politik kerana tidak mempercayai orang lain walaupun dalam satu pakatan pembangkang?!?

Kuasa mahu tetapi kerja untuk rakyat tidak mahu! Kalau disuruh membuat projek kesemua harga barang di mark up untuk keuntungan dan kepentingan sendiri sahaja!? Ini mengakibatkan kontraktor menjadi muflis kerana duit habis untuk membayar imbuhan tambahan kepada wakil rakyat yang terlibat untuk menganugerahkan kontrak!?!

Lihatlah pemimpin DAP, mereka begitu sibuk menjaga tepi kain Ketua Menteri Sarawak sehingga gagal menyerahkan pembangunan kepada rakyat di Sibu. Kalau macam ni sampaib ila-bila pun Sibu tidak akan menjadi bandaraya!?! Setakat menjadi tunggangan DAP sahaja!?!? Mereka pandai menghasut rakyat dan menakutkan rakyat dengan kerajaan BN, Namun sejak 2010, apakah pembangunan yang dibawa?!!? Sebaliknya poket mereka semakin penuh kerana diisi oleh rasuah?!?!


Ho Leng sekadar bijak mengkritik
Posted on May 19, 2012, Saturday

Jadi wakil Parlimen, DUN menyebabkan kurang tumpuan: Dr Annuar
KUCHING: Menjadi wakil rakyat di satu kerusi Parlimen dan satu lagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) menyebabkan Pengerusi DAP negeri Sarawak Wong Ho Leng tidak mampu melaksanakan tugas diamanahkan rakyat.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Nangka Dr Annuar Rapa’ee berkata secara praktikal, Ho Leng kini menjaga empat kawasan DUN dan menyebabkannya kurang tumpuan.
Kawasan tersebut ialah DUN Bukit Assek, dan tiga lagi DUN dalam Parlimen Sibu, Nangka, Pelawan dan Bawang Assan.

“Dengan beban tanggungjawab sedemikian bagaimana beliau dapat menjalankan kerja dengan cekap atau sekadar melaksanakan tugas mengkritik dan pandai berkata-kata,” katanya dalam perbahasan usul terima kasih terhadap ucapan Yang di-Pertua Negeri pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN), semalam.

Dr Annuar berkata lagi, DAP juga gagal membawa masuk pelaburan ke Sibu terutama selepas menang Pilihan Raya Kecil Parlimen Sibu pada 2010 dan disusuli kemenangan di DUN Bukit Assek, Pelawan dan Dudong pada Pilihan Raya Negeri 2011.

“DAP tidak ada apa yang hendak ditunjukkan kepada rakyat di Sibu yang dapat membuktikan nilai undi terhadap mereka,” katanya.

Katanya, kegagalan membawa masuk pelaburan menggambarkan mandat yang diminta dan diperolehi mereka daripada pengundi di Sibu tidak dimanfaatkan sepenuhnya.

“Saya mencabar DAP dalam Dewan yang mulia ini agar memberitahu apakah projek-projek yang mereka laksanakan dan apakah perancangan mereka di Sibu dan di seluruh negeri.

“Berapa banyak telah mereka belanjakan untuk kawasan-kawasan diwakili mereka? Berapa banyak bantuan kewangan yang telah diberikan kepada mereka yang memerlukan?” katanya.

Apa yang lebih menyedihkan, menurut Dr Annuar, DAP memburuk-burukkan Barisan Nasional (BN) bagi mengaburi kelemahan mereka dalam membawa pembangunan.

DAP juga didakwa gemar menyebarkan propaganda kemusnahan negara jika BN terus diberi mandat untuk memerintah. Katanya, parti pembangkang itu sengaja menakutkan rakyat agar sentimen benci BN dapat mengalih undi kepada mereka.

Beliau turut mempertikaikan kesepakatan dalam kalangan parti-parti pembangkang – selain DAP, parti pembangkang ialah PKR dan PAS.
Percanggahan itu menyebabkan mereka gagal sehingga sekarang membentuk kabinet bayangan seperti dijanjikan, katanya.

“Di peringkat negeri, Pakatan Rakyat cuba membentuk kabinet bayangan tetapi ia digagalkan oleh rakan sendiri sebelum ia direalisasikan,” katanya.

brought to you by Putih Maya™

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://putihmaya.blogspot.com/2012/05/pembangkang-kuat-kritik-tapi-hasil-tak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mahfud Md Silakan Mengkritik Tapi Izinkan Pemerintah Balas Kritik

Mahfud Md Silakan Mengkritik Tapi Izinkan Pemerintah Balas Kritik

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 188 hits
Jika pemerintah menjawab kritik untuk membandingkan pendapat dan data jangan dicap anti kritik kata Mahfud dikutip dari Antara Minggu
Sedih Tapi Saya Yakin Anak Itu Kepunyaan Allah Hantar Anak Ke Asrama Ds Shahida Yakin Buat Pilihan Bijak

Sedih Tapi Saya Yakin Anak Itu Kepunyaan Allah Hantar Anak Ke Asrama Ds Shahida Yakin Buat Pilihan Bijak

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 876 hits
Siapa yang tak mahu memberikan yang terbaik buat anak anak yang sedang membesar Melepaskan anak untuk memasuki ke sekolah asrama penuh memang berat namun inilah yang terbaik untuk masa depan anak anak Inilah yang dikongsikan oleh isteri usa...
Gadis Kidal Cvri Tumpuan Isi Borang Terbalik Tapi Hasil Tulisan Tetap Kemas

Gadis Kidal Cvri Tumpuan Isi Borang Terbalik Tapi Hasil Tulisan Tetap Kemas

papar berkaitan - pada 10/11/2021 - jumlah : 249 hits
Setiap insan memiliki kebolehan dan kelebihan tersendiri Tidak kira dalam apa juga keistimewaan dan bakat jika dicungkil mungkin boleh menjadi sumber pendapatan Baru baru ini satu video yang memaparkan seorang gadis berkebolehan menulis ter...
Kenapa Si Kecil Selalu Meragam Bila Dengan Ibu Tapi Dengan Ayah Elok Dengar Cakap Ini Hasil Kajian Yang Ramai Tak Tahu

Kenapa Si Kecil Selalu Meragam Bila Dengan Ibu Tapi Dengan Ayah Elok Dengar Cakap Ini Hasil Kajian Yang Ramai Tak Tahu

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 150 hits
Tadi masa mama belum balik kerja elok je dia tak meragam Bila nampak mama macam macam perangai dia tunjuk ya komen papa pada si kecilnya yang mula merengek minta didukung bila nampak kelibat mama Situasi macam ini mesti biasa anda hadapi Ke...
Hiburan Bukan Nak Mengeluh Atau Apa Apa Tapi Cuma Nak Luahkan Zahirah Macwilson

Hiburan Bukan Nak Mengeluh Atau Apa Apa Tapi Cuma Nak Luahkan Zahirah Macwilson

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 234 hits
Pelakon jelita Zahirah MacWilson mengakui setelah bergelar isteri dan ibu dia mempunyai pelbagai tanggungjawab yang harus digalas Luahan perasaan tertekan kerana terlalu letih mengurus rumahtangga dan kerja itu dikongsikan Zahirah melalui I...
Wee Ka Siong Buat Homework Tapi

Wee Ka Siong Buat Homework Tapi

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 148 hits
SEMBANG Bersama MOHAMED HANIPA MAIDIN November 3 2021Saya harus ucap tahniah pada kedua dua pihak kerana berani berdebat secara profesional secara live Harap boleh menjadi budaya baru dalam politik negara Komen saya One thing i notice Ahli ...
Diberhentikan Kerja Tapi Bangkit Semula Buat Jualan Rm1 7 Juta Sebulan

Diberhentikan Kerja Tapi Bangkit Semula Buat Jualan Rm1 7 Juta Sebulan

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 238 hits
Dunia perniagaan penuh dengan jatuh bangun 9 dari 10 punca rezeki adalah melalui perniagaan namun bukan semua orang boleh berjaya dalam perniagaan ya Nak berniaga ni kita perlulah penuhkan ilmu di dada dulu dan bertindak pantas Siapa yang l...
Akhirnya Kami Boleh Terima Logo Ph Di Prn Melaka Tapi Tolonglah Tolak 4 Adun Katak Di Melaka

Akhirnya Kami Boleh Terima Logo Ph Di Prn Melaka Tapi Tolonglah Tolak 4 Adun Katak Di Melaka

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 162 hits
Siapa sebenarnya yang kemaruk sangat mahu bawa masuk Adun2 katak di Melaka itu ke dalam PH untuk dicalonkan dalam PRN nanti Semua keputusan poll yang telah dibuat samada di FB twitter mahupun media2 sosial yang lain majoriti menolak kesemua...
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Bila Tutup Dapo

Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi