Pemain Perlu Bersemangat Melawan Kata Bung Moktar


Bung Moktar yang juga Timbalan Ketua Menteri, berkata, pemain telah berusaha bermain dengan baik tetapi pasukan memerlukan persembahan yang terbaik.
Pemain Perlu Bersemangat Melawan, Kata Bung Moktar Pemangku Presiden Persatuan Bolasepak Sabah (SAFA), Datuk Seri Bung Moktar Radin berkata, pemain perlu memiliki semangat melawan yang kental apabila berhadapan dengan lawan mereka di padang. K atanya, semangat melawan ini penting untuk pasukan terutama apabila menghadapi pasukan yang lebih kuat.

“Saya mahu pemain ada semangat untuk berlawan supaya momentum kita lebih meyakinkan, tidak kira pasukan mana yang kita lawan,” katanya ketika memberi kata-kata semangat kepada pemain-pemain Sabah FC di bilik persalinan pasukan di Stadium Likas, semalam.

Bung Moktar yang juga Timbalan Ketua Menteri, berkata, pemain telah berusaha bermain dengan baik tetapi pasukan memerlukan persembahan yang terbaik.

“Saya tahu anda semua bermain dengan baik namun lakukan yang terbaik untuk pasukan dalam perlawanan ini,” tegasnya. Perlawanan ke-7 Liga Super di Likas malam ini menyaksikan kita tewas kepada pendahulu liga JDT. Masih jauh perjalanan, yang pasti perlawanan pada malam ini memberikan banyak pengajaran dan ruang untuk pasukan memperbaiki kelemahan. Dalam perlawanan menentang JDT, sebuah pasukan yang disegani dalam LIga Super semalam, pasukan pelawat itu berjaya mendahului tuan rumah 2-0 pada separuh masa pertama.

Situasi itu menggusarkan Pemangku Presiden SAFA itu lantas turun ke bilik persalinan pasukan untuk menemui pemain dan memberi kata-kata perangsang kepada pemain dan staf kejurulatihan Sabah FC.

Ekoran itu, momentum pemain-pemain tuan rumah berubah pada saingan babak kedua dan menyaksikan Sabah FC memperoleh sepakan penalti pada minit awal permainan yang disempurnakan dengan baik oleh pemain tengah, Levy Madinda untuk merapatkan jurang gol.


Bagaimanapun keadaan itu tidak bertahan lama apabila selang beberapa minit penyerang, Maxius Musa telah dilayangkan kad merah kerana melakukan kekasaran kepada pemain lawan menyebabkan Sabah FC terpaksa bermain dengan 10 pemain.

Ia seolah-olah menjadi petanda malang bagi pasukan tuan rumah dengan JDT terus mengasak dengan menambah gol untuk memastikan mereka membawa pulang tiga mata penuh sekali gus mengekalkan rekod tanpa kalah dalam Liga Super setakat ini.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/04/pemain-perlu-bersemangat-melawan-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Ada Pertembungan Kerusi Antara Umno Bersatu Dalam Pru15 Bung Moktar

Tidak Ada Pertembungan Kerusi Antara Umno Bersatu Dalam Pru15 Bung Moktar

papar berkaitan - pada 4/4/2021 - jumlah : 225 hits
SEMPORNA Pergolakan politik antara UMNO dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia yang berlaku di semenanjung Malaysia tidak memberi kesan kepada keadaan politik di Sabah Ketua UMNO Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin yang juga Timbalan Ketua Mente...
Membangunkan Ekonomi Sabah Sekali Gus Memperkasa Politik Sabah Bung Moktar Radin

Membangunkan Ekonomi Sabah Sekali Gus Memperkasa Politik Sabah Bung Moktar Radin

papar berkaitan - pada 29/3/2021 - jumlah : 324 hits
Kami menghormati janji kami dalam pilihan raya untuk membantu membangunkan ekonomi dan membangunkan negeri Sabah dan membantu rakyat Kalau kami mementingkan politik semata mata dan mengetepikan mandat rakyat kami bimbang rakyat Sabah tidak ...
Umno Sabah Sedia Runding Kerusi Dimenangi Pru14 Kata Bung

Umno Sabah Sedia Runding Kerusi Dimenangi Pru14 Kata Bung

papar berkaitan - pada 30/3/2021 - jumlah : 216 hits
KOTA KINABALU Umno Sabah sedia berbincang dengan sekutunya dalam Gabungan Rakyat Sabah berhubung pengagihan kerusi untuk pilihan raya umum ke 15 termasuk kerusi yang dimenangi parti itu pada PRU14 Walaupun Setiausaha Agungnya Ahmad Maslan p...
Sabah Yb Dato Sri Bung Moktar

Sabah Yb Dato Sri Bung Moktar

papar berkaitan - pada 28/3/2021 - jumlah : 168 hits
Berita Dan Laporan Hal Ehwal Politik Semasa Dalam Malaysia Layari www umno online my Ikuti Facebook Twitter Instagram Telegram UMNO Online
Umno Dan Bersatu Masih Menikah Setuju Cerai Masa Pru Kata Shahidan

Umno Dan Bersatu Masih Menikah Setuju Cerai Masa Pru Kata Shahidan

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 254 hits
Bekas menteri di jabatan perdana menteri Shahidan Kassim menafikan tuduhan yang kononnya dia adalah broker bagi menarik ahli parlimen Umno menyokong kerajaan Perikatan Nasional Jelas Ahli Parlimen Arau itu Umno dan Bersatu masih belum berce...
Bersatu Janji Tidak Akan Bertanding Dalam Prn Sarawak Kata Masing

Bersatu Janji Tidak Akan Bertanding Dalam Prn Sarawak Kata Masing

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 204 hits
KUALA LUMPUR Parti Pribumi Bersatu Malaysia sudah memberi jaminan kepada Gabungan Parti Sarawak untuk tidak bertanding di negeri itu pada Pilihan Raya Negeri Sarawak ke 12 atau Pilihan Raya Umum ke 15 Perkara itu disahkan Presiden Parti Rak...
Semangat Setiakawan Pas Utuh Kekal Dengan Bersatu Kata Muhyiddin

Semangat Setiakawan Pas Utuh Kekal Dengan Bersatu Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 1/4/2021 - jumlah : 250 hits
Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan pendirian PAS untuk kekal bersama Bersatu adalah sebagai semangat setiakawan yang utuh Perdana Menteri yang juga Presiden Bersatu berkata semangat tersebut sekali gus membantu Perikatan Nasional merangka...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup