Peluang Lanjutkan Pengajian Di Kolej Universiti Saito Telah Dibuka


Untuk lepasan SPM, STPM dan juga UEC boleh mula memohon peluang lanjutkan pengajian di Kolej Universiti Saito dalam pelbagai bidang. Kolej Universiti Saito telah ditubuhkan pada tahun 1988 oleh Tetsuo Saito. Beliau merupakan seorang usahawan berasal dari Jepun.
Kolej Universiti Saito yang berusia 30 tahun dalam bidang pendidikan juga telah mempunyai dua (2) kampus yang terletak di Petaling Jaya, Selangor. Selain itu dan juga terdapat enam (6) kursus pengajian yang ditawarkan untuk para pelajar di Malaysia.
Kursus Diiktiraf Oleh Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) Pelbagai bidang diploma dan juga ijazah serta masters yang ditawarkan telah diluluskan oleh Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT). Kursus-kursus ini juga telah diiktiraf di peringkat antarabangsa. Selain itu juga telah menerima kredit dari UK, Kanda, Australia dan juga New Zealand.
Antara Kursus-Kursus Utama Yang Ditawarkan ialah: 1- Saito Design School Saito Design School menawarkan pelbagai disiplin daripada reka bentuk grafik, multimedia, reka bentuk dalaman dan juga fesyen.
Dengan menjalankan pendekatan hands-on untuk kebanyakan mata pelajaran telah bantu wujudkan peluang kepada pelajar untuk teroka bidang reka bentuk yang luas.
Antara kursus yang dikelola oleh Saito Design School termasuk;
Diploma In Graphic DesignDiploma In Multimedia DesignBachelor In Design (Graphic Design)(Honours)Bachelor In Design (Digital Media)(Honours) Kerjasama Industri 2- Saito Business School Misi utama Saito Business School ialah untuk mendidik pemimpin juga pengurus perniagaan yang akan memenuhi keperluan dunia perniagaan yang mencabar.
Selain itu graduan dari Saito Business School akan mempunyai asas-asas teori serta kemahiran yang kukuh. Antara kursus yang ditawarkan termasuklah;
Diploma in Business ManagementBachelor of Business (Management) (Hons)Bachelor of Business (Digital Marketing) (Hons) 3- The Prime School of Integrated Logistics Untuk info anda, baru-baru ini Pos Malaysia dan Kolej Universiti Saito telah menandatangani Memorandum Perjanjian (MOA) yang membawa kepada kerjasama penubuhan Kolej Universiti Saito sebagai Pusat (hub) Pembelajaran Pos Malaysia.
Memorandum Perjanjian (MOA) antara POS Malaysia dan Kolej Universiti Kolej Kerjasama ini akan membuka jalan kepada pembangunan profesional logistik masa depan melalui peluang pembelajaran yang bersepadu serta pendedahan praktikal kepada penyelesaian perniagaan dan logistik Pos Malaysia.
Antara kursus yang ditawarkan termasuk ;Diploma In Logistics ManagementBachelor Of Business In Logistics Management & E-Business (Honours). Antara Kursus Lain Yang Ditawarkan Kolej Universiti Saito Selain daripada kursus utama yang disebutkan di atas, antara lain ialah Saito Security Academy yang menawarkan Sarjana Penguatkuasaan Undang-Undang terutamanya untuk mereka yang ingin meningkatkan kemahiran dalam kerjaya berkaitan.
Kursus-kursus lain termasuk :
Early Childhood EducationHospitality & Culinary Arts – Pastry Arts, Hotel ManagementMaster of Business Administration Antara Kelebihan Belajar di Kolej Universiti Saito 1- Berkerja Sambil Belajar Para pelajar boleh bekerja sambil belajar dan mendapat pengalaman dalam bidang pekerjaan. Pelajar juga digalakkan untuk menimba ilmu dalam bidang pekerjaan berkaitan dan lulus sebagai pelajar yang berpengalaman.
2- Peluang Tajaan Biasiswa Para pelajar daripada keluarga yang berpendapatan rendah akan diberi keutamaan untuk menerima tajaan biasiswa. Ini seterusnya mampu meringankan beban kos pembelajaran dan meningkatkan taraf pendidikan semua lapisan masyarakat.
3- Lokasi Strategik dan Fasiliti Lengkap Kolej Universiti Saito mempunyai fasiliti yang komprehensif dan lengkap yang memaksimakan kaedah pembelajaran para pelajarnya. Selain itu juga terletak di kawasan strategik iaitu bersebelahan dengan Majlis bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) berpusat di Petaling Jaya.
Kolej Universiti Saito juga sangat berdekatan dengan LRT Taman Jaya berada dalam jarak 10 hingga 15 minit dengan berjalan kaki atupun boleh menaiki bas perantara.
Pendaftaran Belajar di Kolej Universiti Saito Telah dibuka Untuk yang sedang mencari tempat belajar yang kondusif dan tenaga pengajar yang berpengalaman luas boleh terus ke laman web Saito.edu.my untuk daftar sekarang.
Laman Web Rasmi : https://saito.edu.my/
Untuk Ketahui Lebih Lanjut Layari: http://virtualenrolment.saito.edu.my/
Lokasi: Saito University College
18, Jalan Tengah , PJ New Town Centre , Seksyen 52, 46200 Petaling Jaya, Selangor
Hubungi: +60379547200


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://eksplorasilea.com/peluang-lanjutkan-pengajian-di-kolej-universiti-saito/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saito University College Menawarkan Pelbagai Bidang Pengajian Memenuhi Keperluan Kerjaya Masa Kini

Saito University College Menawarkan Pelbagai Bidang Pengajian Memenuhi Keperluan Kerjaya Masa Kini

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 176 hits
Pendidikan merupakan teras dalam membangunkan insan Sebagai ibubapa kita mahukan masa depan yang terbaik buat anak anak Bagi kak ana sendiri amat mengambil berat berkaitan pelajaran dan pendidikan anak anak dari peringkat awal hingga lah ke...
Peluang Pengajian Program Tvet Tahfiz Tajaan Mara Kemasukan September Tahun 2022

Peluang Pengajian Program Tvet Tahfiz Tajaan Mara Kemasukan September Tahun 2022

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 200 hits
Peluang Pengajian Program TVET Tahfiz Tajaan Mara Kemasukan September 2022 Majlis Amanah Rakyat telah memperkenalkan program pengajian berteraskan tahfiz di Institus Kemahiran Malaysia Program TVET Tahfiz merupakan program yang bertujuan me...
Pendaftaran Di Saito University Collage Dibuka

Pendaftaran Di Saito University Collage Dibuka

papar berkaitan - pada 23/4/2022 - jumlah : 211 hits
Assalamualaikum hi Sekarang ni sector pembelajaran pun dah bukak kan Mesti ramai adik adik atau anak anak yang dah mula cari kolej untuk sambung belajar Dah cuba tengok tengok SAITO Universti Collage Kalau belum dengar atau tak bape clear t...
Debat Najib Anwar Pertempuran Ditetapkan 12 Mei 2022 Di Universiti Malaya

Debat Najib Anwar Pertempuran Ditetapkan 12 Mei 2022 Di Universiti Malaya

papar berkaitan - pada 17/4/2022 - jumlah : 136 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membincangkan isu Sapura Energy Bhd dan masa depan Malaysia pada 12 Mei ini dalam program debat antara kedua tokoh politik negara itu Pengumuman program debat itu dib...
Jambatan Kaca Paling Panjang Dibuka Akhir Bulan Ini

Jambatan Kaca Paling Panjang Dibuka Akhir Bulan Ini

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 165 hits
Jambatan kaca paling panjang dibuka akhir bulan ini HANOI Pegawai pegawai pelancongan di Vietnam memaklumkan bahawa sebuah jambatan kaca sepanjang 632 meter yang akan dibuka kepada pelancong tidak lama lagi dipercayai merupakan jambatan kac...
Gerai Mee Tonggek Kini Dibuka Semula Selepas Kes Ulat Selesai

Gerai Mee Tonggek Kini Dibuka Semula Selepas Kes Ulat Selesai

papar berkaitan - pada 22/4/2022 - jumlah : 233 hits
Pada minggu lalu tular di media sosial sebuah gerai Mee Tonggek di Bazar Ramadan Putrajaya Presint 3 yang memperlihatkan ulat dalam makanan diarah tutup berikutan keadaan premis tidak bersih berkuatkuasa semalam sehingga 29 April ini Perkar...
Agoda Cadangkan 6 Destinasi Luar Biasa Untuk Diterokai Selepas Sempadan Antarabangsa Dibuka

Agoda Cadangkan 6 Destinasi Luar Biasa Untuk Diterokai Selepas Sempadan Antarabangsa Dibuka

papar berkaitan - pada 19/4/2022 - jumlah : 148 hits
Agoda Cadangkan 6 Destinasi Luar Biasa Untuk Diterokai Selepas Sempadan Antarabangsa Dibuka Selepas lebih dua tahun menantikan pembukaan semula sempadan antarabangsa warga Malaysia yang menggemari aktiviti melancong kini akhirnya dapat berc...
Drama Terbaru Lee Joon Gi Again My Life Dibuka Dengan Rating No 1

Drama Terbaru Lee Joon Gi Again My Life Dibuka Dengan Rating No 1

papar berkaitan - pada 10/4/2022 - jumlah : 122 hits
Drama terbaru SBS Again My Life telah membuat tayangan perdana pada 8 April lalu dan berjaya menunjukkan prestasi yang cukup memberansangkan Menurut Nielsen Korea drama lakonan Lee Joon Gi yang dinantikan itu telah memperoleh The post appea...
Tahniah Ainaa Clinic Kini Dibuka Secara Rasmi

Tahniah Ainaa Clinic Kini Dibuka Secara Rasmi

papar berkaitan - pada 12/4/2022 - jumlah : 245 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraTahniah diucapkan kepada Syafiqah Aina dan Hafiz Mahamad atas pembukaan klinik estetik pertama mereka yang dikenali dengan nama AINAA CLINIC Klinik ini yang terletak di Bandar Baru Bangi merupakan pencapai...
Towards More Comprehensive Pension Reform

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bunga Paling Seram Di Dunia

Logo Autentik Untuk Produk Asli Madu

Ucapan Hari Jadi Ucapan Lawak Untuk Kawan Islamik

Hadiah Hari Guru 40 Idea Hadiah Yang Menarik

Gara Gara Al Bani Menuduh Iamam Bukhari Kafir Karena Takwil

Kerajaan Umum Kenaikan Gaji Penjawat Awam Pada 1 Mei 2024