Pelbagai Cara Memuliakan Hati Sendiri Untuk Kebahagiaan Sendiri Dan Hati Orang Keliling 10162



Friday, April 10, 2020
Semasa PKP: Farha Ajar Mengaji Quran Online Percuma -432,000 Pengikut.

JOM KREATIF
Ajar mengaji online 

PADA tahun lalu [2019] remaja perempuan berusia 19 tahun ini mengejutkan negara dan dunia apabila dinobatkan sebagai johan qariah dalam Majlis Tilawah dan Menghafaz al-Quran Peringkat Antarabangsa Ke-61 di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur.

Kemenangan Nor Farhatul Faizurah Panut itu membuka mata banyak pihak di dalam mahupun di luar negara bahawa usia bukan penghalang untuk seseorang mengecapi kejayaan yang secara tidak langsung ramai golongan muda mula tertarik untuk mendekati al-Quran.

Bagaimanapun, kemenangan yang diperoleh bukan tiket untuk membuatnya duduk diam dan berpuas hati dengan apa yang dikecapi. Dia kini menggunakan ‘title’ itu untuk menarik lebih ramai mendalami al-Quran.

Sesuai dengan usianya yang tidak boleh lari daripada media sosial, dia memanfaatkan platform itu untuk berkongsi ilmu yang dimiliki di laman sosial seperti Instagram, Facebook dan YouTube.

Selain menguasai al-Quran, pada usianya yang cukup muda, dia mempunyai kebolehan luar biasa apabila mampu menguasai semua ketujuh-tujuh bacaan taranum.

Dia yang mesra disapa Farha itu mengakui, kejayaan yang dikecapi itu bukan sesuatu untuk dibanggakan, malah melihatnya sebagai amanah dan tanggungjawab untuk memartabatkan al-Quran sebagai panduan.

TURUT mendapat penyertaan daripada luar negara. FOTO Ihsan Nor Farhatul Fairuzah Panut
Farha berkata, menjadi johan tilawah al-Quran bukan semudah yang disangka. “Jika dibandingkan dahulu dan sekarang, kini tanggungjawab saya lebih besar. “Saya perlu mainkan peranan untuk menarik lebih ramai masyarakat di dalam negara ini terutama golongan muda untuk mencintai al-Quran. “Insya-Allah, saya akan cuba sedaya upaya untuk menjadi contoh yang baik kepada anak muda,” katanya ketika dihubungi baru-baru ini.

Anak bongsu daripada lima beradik ini berkata, dia bersyukur kemenangannya pada tahun lalu menarik lebih ramai anak muda untuk mula meminati al-Quran. “Alhamdulillah kini lebih ramai anak muda mengenali saya dan ini sekali gus mengajak mereka untuk mengenali ilmu taranum dan seni al-Quran.

“Kebanyakan pengikut saya di Instagram adalah daripada golongan muda yang sentiasa mencuba untuk mempelajari ilmu al-Quran dan taranum,” katanya. Lebih menarik, ketika tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan sejak 18 Mac lalu, Farha menggunakan Instagramnya yang memiliki 432,000 pengikut untuk mengadakan kelas bertaranum dan mengaji al-Quran percuma yang diadakan secara langsung.

BERSAMA keluarga yang banyak menyokong. FOTO Ihsan Nor Farhatul Fairuzah Panut

Setiap kali kelas dijalankan, dia mendapat 10,000 tontonan dari dalam dan luar negara. Menurutnya, pelaksanaan PKP ini sekiranya dilihat daripada sudut positif ia adalah hikmah untuk mendekatkan diri dengan Allah.

“Pada ketika ini, saya lihat ramai menggunakan media sosial dan saya mula terfikir, ini adalah medium terbaik untuk berkongsi ilmu yang ada. Jadi, saya cuba buat #tarannumchallenge melalui media sosial serta mengajar mereka mengenai ilmu al-Quran secara langsung di Instagram supaya ilmu ini didedahkan dengan lebih luas.

“Alhamdulillah, sambutan yang diberikan golongan muda sangat memberangsangkan yang mana ada juga antara mereka yang tidak pernah mengaji dan jarang sekali mengaji, namun sekarang sudah berjinak-jinak dan mahu belajar al-Quran. “Sejak dijalankan, ramai masyarakat dari dalam dan luar negara seperti Indonesia, Palestin, Iraq, Uzbekistan dan Turki yang terdiri daripada semua lapisan umur daripada kanak-kanak sehingga dewasa cukup bersemangat untuk belajar al-Quran,” katanya.

Mengulas lanjut, kebiasaannya program berjalan selepas Isyak dengan dimulakan bacaan surah pendek menggunakan taranum berbeza.

“Kemudian saya akan kongsikan ilmu tajwid dan mendengar sesiapa sahaja yang ingin memperdengarkan bacaan mereka seterusnya sekiranya ada kesilapan saya akan bantu perbetulkan.

“Insya-Allah, sekiranya tiada halangan dan masa, saya akan teruskannya biarpun selepas tamat tempoh PKP,” katanya.

Diminta berkongsi tip untuk menguasai al-Quran dan menjaga suara, Farha berkata, sejak kecil dia sering mendengar bacaan qari muktabar dan sentiasa bertalaqi dengan guru antarabangsa. “Biasanya latihan saya lakukan lima kali sehari iaitu selepas solat fardu dan berlatih dengan ibu serta keluarga di rumah. 

Pada hujung minggu, kami akan mencari guru al-Quran berpengalaman untuk meluaskan ilmu. “Untuk menjaga kemerduan suara ia memerlukan sedikit masa dengan sentiasa istiqamah berlatih membaca al-Quran dan menjaga pemakanan seperti elakkan minum air berais dan makanan berminyak,” katanya.

Berkongsi aktiviti lain sepanjang PKP ini, Farha berkata, dia banyak mengisi masa lapang dengan membantu ibunya memasak, menanam bunga dan membaca buku.

“Nasihat saya sepanjang PKP ini, gunakan peluang ini untuk lakukan pelbagai perkara bermanfaat termasuk mengikuti media sosial yang menyediakan aktiviti yang banyak input dan ilmu berfaedah,” katanya.

Farha berkata, dia bercita-cita mempunyai kelas al-Quran sendiri untuk menyemai minat dalam kalangan golongan muda di negara ini. “Selain itu saya mahu keluar ke serata negara unutk menyebarkan ilmu al-Quran dan memiliki Quran digital sendiri,” katanya. (MyMetro)

KETIKA bercuti di Korea. FOTO Ihsan Nor Farhatul Fairuzah Panut

Sumber:
Ibnu Hasyim: Semasa PKP: Farha Ajar Mengaji Quran Online Percuma -432,000 Pengikut.

Selepas Kemalangan, Pemilik Lamborghini ‘Hadiahkan’ Kereta Myvi Sebagai Ganti Kepada Mangsa
By Suaraviral StaffPosted on April 10, 2020
Sesuatu yang tidak boleh kita elak, Kemalangan adalah suatu perkara yang sukar untuk dielakkan walaupun segala langkah keselamatan telah diutamakan. Mana tidaknya, setiap kemalangan berpotensi menyebabkan kerosakan pada kenderaan, kecederaan pada diri malah boleh menyebabkan kehilangan nyawa orang.
Menerusi satu rakaman yang berlegar di media sosial, satu kejadian kemalangan melibatkan sebuah kereta supercar dan sebuah kereta Viva dipercayai telah berlaku.Susulan daripada kejadian tersebut, seorang warganet bernama Azman Nor mendakwa bahawa kedua-dua pemandu kereta tersebut tidak mengalami kecederaan yang serius.
Tambahnya lagi, pemandu kereta Lamborghini tersebut yang berasa bertanggungjawab akan kejadian itu telah bertindak ‘menghadiahkan’ pemandu Viva tersebut sebuah kereta Myvi sebagai ganti rugi bagi memastikan pemandu Viva itu tidak perlu menghabiskan sumber pendapatannya untuk membaiki keretanya. Tindakan mulia tersebut telah mendapat pujian daripada warganet di media sosial:Sumber: Xiiao Yong/Azman NorSumber:
Selepas Kemalangan, Pemilik Lamborghini ‘Hadiahkan’ Kereta Myvi Sebagai Ganti Kepada Mangsa | Suara Viral Malaysia

7 Spanduk Peringatan Bahaya Virus Corona, Kocak Tapi Ngena Di Hati 

Hello warga kaskur semuanya, semoga kalian bahagia karena kembali membaca thread TS yang Tamvan, rajin membaca, dan suka menabung untuk menikah nanti hehe. Btw, ada yang sudah kangen sama TS belum? Semoga saja ada hehe (kecup online, ueeekkk).



Semenjak ditemukannya kasus virus corona pertama di Depok hingga thread ini dibuat, pandemi virus corona di Indonesia belum mengalami penurunan. Menggemannya tagar #karantinawilayah pun di gawaikan di salah satu sosial media. Bahkan wilayah Tegal pun mengalami lockdown lokal

Quote:Sekilas Info :

Di tempat TS tinggal sekarang, masih belum ada kejelasan sampai kapan masyarakat disarankan tinggal di rumah? Yah semenjak semakin meningkatnya kasus positif virus corona, masyarakat takut untuk keluar rumah. Bahkan ibukota negara, Jakarta mendapatkan status PSBB atau Pembatasan Sosial Berskalan Besar mulai tanggal 7 April hingga 21 April 2020

Sumber : CNN Indonesia
Sebegitu bahayanya "Musuh Tak Terlihat Ini"? Jawabnya IYApasti. Pemberitaan media hampir sebulan ini membahas hal yang terkait virus Corona. Himbauan-himbauan mengenai bahayanya virus corona berupa infografis dan pamflet secara online disebarkan. Tak hanya itu, untuk menjangkau semua kalangan, spanduk-spanduk juga digunakan untuk memberikan edukasi kepada masyarakat tentang bahayanya virus Corona ini. 
Demi menghambat penyebaran virus corona, spanduk-spanduk ditempatkan di gapura kampung hingga ruas-ruas jalan. Namun, ada beberapa spanduk loh yang memiliki pesan mendalam hingga membuat kita yang membacanya garuk-garuk kepala. Tak sampai disitu, pesan yang disampaikan spanduk-spanduk ini pun membuat kita berpikir 2 kali. Walaupun cenderung kocak, tapi ngena di hati.

Penasaran bagaimana isi spanduknya? Yuk langsung aja kita bahas 7 Spanduk Peringatan Bahaya Virus Corona, Kocak Tapi Ngena Di Hati :
Quote:1. Covid-19 Lebih Sadis Dari Mulut Tetangga
Bagaimana menurut agan-agan? Jika kita pikir-pikir kembali, pesan dari spanduk ini benar juga dan begitu menohok.

2. Tidak Menerima Oleh-Oleh Covid-19

Begitu menohok dan ngena banget ya. Ditengah situasi sekarang, memang ada sebagian masyarakat yang melakukan mudik untuk kembali ke kampung halamannya, sebenarnya hal tersebut tidak boleh dilakukan dan beresiko menularkan kepada masyarakat yang tinggal disana. 

Opini TS : Kreatif banget yang bikin Caption hehe

3. Lockdown!! Ngeyel Smackdown

Bikin kita berpikir 2x jika masih ngeyel nih

4. Nyeyel Goreng!!!

Banyak pesan dari spanduk-spanduk tersebut

5. Kangen Tawuran

Fokus ke tulisan di spanduk berukuran kecil tersebut.... Kangen Tawuran. 

Opini TS : Ngakak online TS, gila receh banget ni hidup. Hikmah positif dari adanya virus corona adalah tidak adanya tawuran haha

6. Ingat Corona Itu Lebih Menyakitkan Dari Mantan

Ada-ada aja pesan dari spanduk satu ini

7.#VirusSadBoys

Maaf yang terakhir ini bukan spanduk hehe... but pesannya kocaknya banget haha. Penulisnya sepertinya seorang Sad BoyBonus :UNGKAPAN PENUTUP
Semoga Thread kali ini bisa menghibur warga kaskus yang sedang berada di rumah ya. #StayAtHome, kaum rebahan adalah pahlawan bangsa. See you, pantengin terus thread dari TS ya dan doakan semoga pandemi virus corona segera berakhir

Sumber Tulisan : Otak TS
Sumber Gambar : Twitter
Tolong Bantu 
Rate dan ShareSumber:
7 Spanduk Peringatan Bahaya Virus Corona, Kocak Tapi Ngena Di Hati | KASKUS










Gadis Hilang Misterius
Gadis Ini Hilang Saat Hendak Membeli Paracetamol, Ditemukan di Belakang Rumah Kosong
Jumat, 10 April 2020 11:58metro.com.my: Nor Aleeya Natasha Mohd Nazre (kanan), gadis SMA yang dilaporkan menghilang pada Senin (6/4/2020) lalu. 
SERAMBINEWS.COM – Di tengah pandemi virus corona yang melanda dunia, publik Malaysia digemparkan dengan hilangnya seorang gadis secara misterius.
Gadis yang berusia 15 tahun dilaporkan hilang ketika keluar dari toko kelontong di dekat rumahnya di Taman Bandar Baru, Sungai Petani, Kedah, Malaysia, pada Senin (6/4/2020) lalu. 
Melansir dari My Metro, Jumat (10/4/2020), siswa SMA bernama Nor Aleeya Natasha Mohd Nazre, berusia 15 tahun dikabarkan keluar menuju sebuah toko kelontong seorang diri.
Ia keluar dengan sepeda motor milik kakaknya sekitar pukul 18:30 waktu setempat. Kakaknya yang bernama Siti Nazira mengatakan Nor Aleeya meninggalkan rumah tanpa membawa identitas diri dan hanya ditemani oleh seekor kucing miliknya.
“Pada Senin sore itu, Ibu menyuruhnya adik saya pergi keluar untuk membeli paracetamol dan Ibu menyuruhnya dia dengan cepat karena khawatir toko akan tutup,” kata kakanya.
"Keluarga mulai khawatir karena dia tidak pulang-pulang sampai tengah malam dan mencoba mencarinya,”tutur Siti Nazira.
Ketika sedang mencari, keluarganya hanya menemukan sepeda motor yang dia naiki di kebun kelapa sawit dalam keadaan tidak terkunci.
Nazira mengatakan ada saksi yang mendengar teriakan di lokasi sepeda motor yang ditemukan pada malam itu. 
Dia mengatakan telah membuat laporan di kantor kepolisian Bedong pada hari Selasa (7/4/2020), setelah mereka gagal menemukan Nor Aleeya
"Kami tidak tahu harus kemana mencarinya, dia bahkan tidak punya hp untuk dihubungi,” kata Nazira.
"Kami sangat khawatir tentang situasinya sekarang, karena dia tidak pernah keluar sendirian,”ungkap kakaknya. 
Kakaknya mengatakan bahwa Nor Aleeya biasanya pergi dengan kembarannya, Nor Aleeya Najwa.
Sementara itu, Kepala Kepolisian Distrik Kuala Muda, Asisten Komisaris Adzli Abu Shah, telah menerima laporan tentang hilangnya gadis itu dan penyelidikan lebih lanjut sedang berlangsung.
Ditemukan di belakang rumah kosong
Nor Aleeya Natasha, siswa SMA yang menghilang Senin (6/4/2020) lalu di Taman Bandar Baru, Sungai Petani, Kedah, Malaysia ditemukan di belakang sebuah rumah kosong di daerah desa yang sama, Kamis (9/4/2020) siang.
Siti Nazira mengatakan, adiknya ditemukan oleh warga bersama sekelompok orang pada pukul 15:00 waktu setempat.
Dia mengatakan dirinya dihubungi oleh seorang wanita yang memberitahu melihat Nor Aleeya di belakang rumah kosong.
“Saya dan keluarga saya segera menuju ke tempat tersebut, dan ketika kami tiba, pria itu melarikan diri,” kata Nazira. 
"Kami segera membawa Nor Aleeya ke kantor polisi Distrik Kuala Muda untuk memberitahukan penemuan adiknya," katanya.
Nazira mengatakan mereka juga akan membawa adiknya ke Rumah Sakit Sultan Abdul Halim (HSAH) untuk dilakukan pemeriksaan medis.
"Sejauh ini, Nor Aleeya hanya mengatakan dia dikurung di rumah kosong itu sebelum dibawa keluar oleh beberapa pria sore tadi,”ungkap kakanya. 
“Apa pun itu, kami bersyukur karena dia dapat ditemukan dengan selamat. Kami serahkan semuanya ke kepolisian untuk dilakukan penyelidikan, ”pungkasnya.(*) 
• Remaja yang Hilang Misterius di Areal Kuburan Akhirnya Pulang, Sempat Azan Subuh di Masjid 
• Ambulans Laut Rusak, Pasien Darurat dari Pulo Aceh Diangkut Boat Nelayan ke Banda Aceh 
• Kasus Narkoba Membelit Vanessa Angel, Sang Ayah Minta Polisi Proses Hukum Anaknya Jika Bersalah 
• Beredar Kabar Hembusan Angin Pembawa Wabah Corona, BMKG Pastikan HOAKSSumber:
Gadis Ini Hilang Saat Hendak Membeli Paracetamol, Ditemukan di Belakang Rumah Kosong - Serambi Indonesia

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:Surat Al Fatihah (Pembukaan)Surat Al Baqarah (Sapi Betina)Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)Surat An Nisa' (Wanita)Surat Al Ma'idah (Hidangan)Surat Al An'am (Binatang Ternak)Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)Surat Al Anfal (Rampasan Perang)Surat At Taubah (Pengampunan)Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)Surat Hud (Nabi Huud A.S.)Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)Surat Ar Ra'd (Guruh)Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)Surat An Nahl (Lebah)Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)Surat Al Kahfi (Gua)Surat Maryam (Maryam)Surat Thaha (Thaahaa)Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)Surat Al Hajj (Ibadah Haji)Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)Surat An Nur (Cahaya)Surat Al Furqaan (Pembeda)Surat Asy Syu'ara' (Penyair)Surat An Naml (Semut)Surat Al Qashash (Cerita)Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)Surat Luqman (Luqman)Surat As Sajdah ((Sujud)Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)Surat Saba' (Kaum Saba')Surat Fathir (Pencipta)Surat YaasiinSurat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)Surat ShaadSurat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)Surat Asy Syuura (Musyawarah)Surat Az Zukhruf (Perhiasan)Surat Ad Dukhaan (Kabut)Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)Surat Al Fath (Kemenangan)Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)Surat QaafSurat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)Surat Ath Thuur (Bukit)Surat An Najm (Bintang)Surat Al Qamar (Bulan)Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)Surat Al Hadid (Besi)Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)Surat Al Hasyr (Pengusiran)Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)Surat Ash Shaff (Barisan)Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)Surat Ath Thalaaq (Talak)Surat At Tahrim (Mengharamkan)Surat Al Mulk (Kerajaan)Surat Al Qalam (Pena)Surat Al Haqqah (Kiamat)Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)Surat Al Jin (Jin)Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)Surat Al Insaan (Manusia)Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)Surat An Naba´ (Berita Besar)Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)Surat 'Abasa (Bermuka Masam)Surat At Takwir (Menggulung)Surat Al Infithar (Terbelah)Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)Surat Al Fajr (Fajar)Surat Al Balad (Negeri)Surat Asy Syams (Matahari)Surat Al Lail (Malam)Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)Surat At Tiin (Buah Tin)Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)Surat Al Qadr (Kemuliaan)Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)Surat Al Zalzalah (Goncangan)Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)Surat Al 'Ashr (Masa)Surat Al Humazah (Pengumpat)Surat Al Fiil (Gajah)Surat Quraisy (Suku Quraisy)Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)Surat An Nashr (Pertolongan)Surat Al Lahab (Gejolak Api)Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)Surat Al Falaq (Waktu Subuh)Surat An Naas (Manusia)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/04/pelbagai-cara-memuliakan-hati-sendiri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Manfaat Masker Kopi Dan Cara Membuatnya Sendiri Di Rumah

Manfaat Masker Kopi Dan Cara Membuatnya Sendiri Di Rumah

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 135 hits
Secangkir kopi menjadi favorit untuk menemani sarapan pagi atau waktu bersantai Anda Karena kopi dapat membantu meningkatkan energi dan memperlancar metabolisme tubuh Sementara banyak manfaat lain dengan menggunakan kopi sebagai bahan dasar...
Cara Masak Megi Resipi Sendiri

Cara Masak Megi Resipi Sendiri

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 358 hits
Setelah beberapa minggu lock down seluruh dunia kekadang membuatkan aku lapar yang teramat sangat Jadi setelah fikirkan menu apa yang sesuai untuk dimakan tetiba teringat maggi kari kebetulan memang aku dah lama tak makan maggi ni Resipi mu...
Cara Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah Tanpa Perlu Guna Mesin

Cara Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah Tanpa Perlu Guna Mesin

papar berkaitan - pada 31/3/2020 - jumlah : 470 hits
Cara Mudah Buat Mee Sendiri Di Rumah Tanpa Perlu Guna Mesin Anak kat rumah mee suka makan mee cuma memang selalu beli mee kuning yang dah siap kat kedai jual barang basah je Mungkin disebabkan mee kuning ni harganya pun tak adalah mahal man...
Cara Atasi Gastrik Pengalaman Saya Sendiri Pulih Dari Gastrik

Cara Atasi Gastrik Pengalaman Saya Sendiri Pulih Dari Gastrik

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 227 hits
Nak pulih daripada masalah gastrik Jom saya kongsikan pengalaman saya sendiri yang dah pun berjaya bebas daripad masalah gastrik
Cara Buat Disinfektan Sendiri Untuk Tangkal Coronavirus

Cara Buat Disinfektan Sendiri Untuk Tangkal Coronavirus

papar berkaitan - pada 30/3/2020 - jumlah : 172 hits
Cara Membuat Disinfektan Sendiri Buat Tangkal Corona Pandemi virus corona membuat kita harus melakukan self quarantine selama bisa di rumah saja Berbagai hal pun disarankan untuk mencegah penularan dan penyebaran virus corona ini Selain men...
Cara Mendikbud Fasilitasi Pekerja Seni Tetap Produktif Saat Di Rumah Saja

Cara Mendikbud Fasilitasi Pekerja Seni Tetap Produktif Saat Di Rumah Saja

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 212 hits
Kemendikbud akan membantu dari segi produksi dan menyiarkan hasilnya melalui akun budayasaya Tapi selanjutnya kita ingin menggandeng lebih banyak komunitas kreatif lembaga kebudayaan dan juga siaran televisi agar jangkauannya lebih luas kat...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik