Pelancong Usa Disaman Kerana Mengambil Gambar Gadis Kelantan Sedang Mandi Disungai Tanpa Kebenaran


Saya adalah seorang pelancong Amerika yang ingin melihat budaya dan sejarah Malaysia. Saya telah mendengar banyak perkara menarik tentang Kelantan, salah satu negeri di pantai timur Semenanjung Malaysia. Saya telah merancang untuk melancong ke sana pada bulan September 2023, tanpa mengetahui bahawa itu adalah musim pilihanraya umum ke 15.



Saya tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra pada pagi hari dan disambut oleh pemandu pelancong saya, Aziz. Dia memberitahu saya bahawa Kelantan adalah negeri yang dikenali sebagai "Serambi Mekah" kerana kekuatan agama Islam di sana. Dia juga memberitahu saya bahawa Kelantan mempunyai pelbagai tarikan seperti pantai, gunung, gua, muzium, pasar, dan seni tradisional.


Saya teruja untuk melihat semua itu, tetapi saya juga terkejut apabila melihat banyak bendera, poster, dan spanduk parti politik di sepanjang jalan. Aziz menjelaskan bahawa pilihanraya umum ke 15 akan diadakan pada minggu hadapan dan bahawa Kelantan adalah salah satu medan pertempuran utama antara kerajaan persekutuan yang dipimpin oleh Pakatan Harapan (PH) dan kerajaan negeri yang dipimpin oleh Parti Islam Se-Malaysia (PAS).


Aziz berkata bahawa PH cuba untuk menawan Kelantan daripada PAS yang telah memerintah negeri itu sejak tahun 1990. Dia berkata bahawa PH menawarkan pembangunan ekonomi, pendidikan, kesihatan, dan infrastruktur kepada rakyat Kelantan, manakala PAS menekankan nilai-nilai Islam, adat istiadat, dan identiti Melayu kepada pengundi mereka.


Saya tertanya-tanya bagaimana rakyat Kelantan akan memilih dan bagaimana pilihanraya itu akan mempengaruhi kehidupan mereka. Saya juga tertanya-tanya bagaimana saya akan dapat menikmati percutian saya di tengah-tengah suasana politik yang tegang.


Saya memutuskan untuk tidak membiarkan hal itu mengganggu saya dan cuba untuk belajar lebih banyak tentang Kelantan. Saya mengikuti Aziz ke beberapa tempat menarik seperti Pantai Cahaya Bulan, Gunung Stong, Gua Musang, Muzium Negeri Kelantan, Pasar Siti Khadijah, dan Kampung Kraftangan.


Saya kagum dengan keindahan alam semula jadi, kekayaan sejarah dan budaya, serta keramahan orang-orang Kelantan. Saya juga menikmati makanan-makanan sedap seperti nasi kerabu, ayam percik, laksam, nasi dagang, dan kuih-muih tradisional.


Saya juga menyaksikan beberapa persembahan seni tradisional seperti wayang kulit, mak yong, dikir barat, dan wau. Saya terpesona dengan kreativiti dan kemahiran seniman-seniman Kelantan yang mampu menghidupkan cerita-cerita lama dengan cara yang menarik dan menghiburkan.


Saya merasakan bahawa saya telah mendapat pengalaman yang tidak dapat dilupakan di Kelantan. Saya juga merasakan bahawa saya telah mendapat pandangan yang lebih luas dan mendalam tentang Malaysia. Saya berharap bahawa pilihanraya umum ke 15 akan berjalan lancar dan aman dan bahawa rakyat Kelantan akan dapat membuat pilihan yang terbaik untuk masa depan mereka.


Saya berterima kasih kepada Aziz yang telah menjadi pemandu pelancong yang baik dan kawan yang baru kepada saya. Saya berjanji untuk kembali ke Kelantan suatu hari nanti untuk melihat lagi negeri yang indah dan unik ini.
MORE feed

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://adsenseephoto.blogspot.com/2023/07/pelancong-usa-disaman-kerana-mengambil.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kenangan Membanting Padi Pada Zaman Dahulu Di Kelantan

Kenangan Membanting Padi Pada Zaman Dahulu Di Kelantan

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 147 hits
Sapo sini beso mukul padi Kecek mudoh gak hok beso terlibat dengan khijoan penanaman padi X kiro lah mukul ko cedung ko punggah anok semai kok atas batas ko bowok kheto galo ko bowok mesin ngetey sekalipun Tapi penanaman padi loni pun menga...
Kelantan Workers Have More Rights Than High Income Sarawak Group

Kelantan Workers Have More Rights Than High Income Sarawak Group

papar berkaitan - pada 8/7/2023 - jumlah : 196 hits
A coalition of 60 labour unions renewed calls for the Sarawak government to bring the labour protections in the state on par with those enjoyed by workers in Peninsula Malaysia The latest call came after a World Bank economist said the stat...
Kelantan Dap To Assist Harapan Bn Candidates In 9 Constituencies

Kelantan Dap To Assist Harapan Bn Candidates In 9 Constituencies

papar berkaitan - pada 8/7/2023 - jumlah : 127 hits
Kelantan DAP has identified nine state constituencies to focus on to help ensure victory for Pakatan Harapan and BN candidates in the state election next month Its chairperson Azaha Abdul Rani said each of the nine state constituencies has ...
Don T Dream About Kelantan Ising Selangor Bn Leader Warns Pn

Don T Dream About Kelantan Ising Selangor Bn Leader Warns Pn

papar berkaitan - pada 8/7/2023 - jumlah : 171 hits
Umno BN has warned Perikatan Nasional to not ever dream about Kelantan ising Selangor Negeri Sembilan and Penang According to BN strategic communication director Ahmad Shabery Cheek such attempts would pose a danger to the three developed s...
Tuan Ibrahim Senarai Tular Calon Pas Kelantan Palsu

Tuan Ibrahim Senarai Tular Calon Pas Kelantan Palsu

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 309 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man mengesahkan senarai nama calon parti itu bagi PRN Kelantan yang tular di media sosial sejak semalam palsu Apa yang saya boleh katakan senarai berkenaan tidak betul sama ...
Ikan Siakap Sambal Petai Udang Ketak Buttermilk Di Restoran Ikan Bakar Abang Petai Pasir Puteh Kelantan

Ikan Siakap Sambal Petai Udang Ketak Buttermilk Di Restoran Ikan Bakar Abang Petai Pasir Puteh Kelantan

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 288 hits
Ikan bakar begitu sinonim dengan kawasan yang terletak di pesisiran laut atau kawasan ikan air masin Makan Seafood Di Restoran Abang Petai Ikan Bakar Pasir Puteh KelantanSelalunya makanan berasaskan laut yang dimasak secara bakar ada pemina...
Biar Betul Nik Abduh Tak Dicalonkan Adun Kelantan

Biar Betul Nik Abduh Tak Dicalonkan Adun Kelantan

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 160 hits
Sama ada namanya diangkat sebagai calon atau sebaliknya dalam pilihan raya negeri nanti bekas ahli parlimen Bachok Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan dia akan kekal istiqamah bersama PAS Malah anak kepada bekas Musyidul Am PAS Alla...
Drama Genesis

Dissatisfied Chinese Reluctant To Vote Says Analyst

Keir Staurmtrooper Says War Against Russia Will Continue

The J Seri Alam Bawa Konsep Kontainer Food Court Santai Ke Johor Bahru

Kegagalan Yang Bukan Untuk Ditangisi

Speed Read A Ducati Streetfighter Inspired By The Mandalorian And More

Welcoming The Creation Of Beauty With Huawei S Latest Line Of Innovation

An Appointment To Sit Up And Notice



Info Sinopsis Pelakon Drama Berepisod Bawah Payung Awan Viu Malaysia Musim 1 2

Biodata Terkini Datin Che Puan Norjuma Habib Mohamed Bekas Isteri Nazim Razak Yang Selepas Bercerai Katanya Dah Kahwin Dan Bersuami Tapi Dengan Siapa

8 Fakta Biodata Scha Elinnea Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Jazmy Juma Khan

Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia


5 Restoran Makanan Thai Terbaik Di Johor Bahru Salah Satunya Korang Kena Cuba

Historical References In Brand Names

Cerita Dari Dinding

Rasmi Jawatan Kosong Pertahanan Awam Dibuka Besar Besaran Bagi Kemasukan Julai 2024

Doa Agar Anak Anak Dilindungi Dari Penyakit Ain

Biodata Aisha Retno Calon Juara Hardest Singing Show Malaysia