Pejuang Sokong Anwar Sekiranya Dia Menjadi Pm Mahathir


Dalam wawancara dengan Bernama TV malam ini, ketua Pejuang Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa pihaknya tidak terikat dengan pihak lain dan bahawa dia akan bekerjasama dengan ahli parlimen Port Dickson, dengan siapa dia mempunyai hubungan politik yang tegang.


KUALA LUMPUR, 18 Ogos - Pengerusi Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mengatakan bahawa pihaknya akan menyokong ketua Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekiranya dia akhirnya menjadi perdana menteri ke-9.

Dalam wawancara dengan Bernama TV malam ini, Mantan perdana menteri 2 kali itu mengatakan bahawa partinya tidak terikat dengan yang lain dan bahawa dia akan bekerjasama dengan ahli parlimen Port Dickson, biarpun dia mempunyai sejarah hubungan politik yang tegang.

“Pejuang adalah kekuatan ketiga. Kami tidak terikat dengan mana-mana pihak. Jadi jika Anwar menjadi perdana menteri, kami akan sokong, ”kata Dr Mahathir.

Walaupun menegaskan bahawa Anwar yang menolaknya semasa pemerintahan PH, dia mengatakan bahawa dia bersedia untuk bekerja dengan bekas timbalannya pada bila-bila saja saja.

Dia berkata demikian ketika ditanya sama ada parti Pejuangnya akan menyokong sama ada Anwar atau naib presiden Umno Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, antara dua pesaing utama.

Sebelumnya, Pejuang mengesahkan bahawa ia telah meletakkan satu nama pada deklarasi berkanun (SD) yang memutuskan perdana menteri Malaysia berikutnya.

Ketua penerangan Pejuang Ulya Husamuddin juga menegaskan penolakan parti itu untuk bekerjasama dengan kleptokrat.

Pejuang kini memegang 4 kerusi parlimen dan anggota parlimennya adalah sebahagian daripada pentadbiran Pakatan Harapan (PH) selama 22 bulan berkuasa sebelum Perikatan Nasional (PN) mengambil alih pada Mac tahun lalu.

Pembangkang pada masa ini telah mengemukakan dua nama untuk dipertimbangkan sebagai perdana menteri: Anwar dan Presiden Parti Warisan Sabah, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal.

Awal hari ini, dilaporkan bahawa Yang di-Pertuan Agong mengeluarkan peringatan kepada perdana menteri berikutnya untuk tunduk pada suara keyakinan di Dewan Rakyat setelah disahkan.

Dalam satu kenyataan bagi pihak Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah, Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Datuk Indera Ahmad Fadil Shamsuddin mengatakan undi keyakinan harus dilakukan kerana ia adalah perkara perlembagaan yang tepat untuk lakukan untuk mendapatkan kesahan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://beritaup2date.blogspot.com/2021/08/pejuang-sokong-anwar-sekiranya-dia.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Lost Out Even With Pejuang S Support Mahathir Reveals

Anwar Lost Out Even With Pejuang S Support Mahathir Reveals

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 230 hits
Dr Mahathir Mohamad said all four Pejuang MPs had signed statutory declarations supporting Anwar Ibrahim but he still failed to get the numbers PETALING JAYA Anwar Ibrahim failed to get sufficient numbers to be endorsed as the next prime mi...
Shafie Apdal Semua Mp Warisan Sokong Pencalonan Anwar

Shafie Apdal Semua Mp Warisan Sokong Pencalonan Anwar

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 193 hits
BORHAN AHMAD Presiden Warisan Datuk Seri Shafie Apdal mengesahkan semua ahli parlimen Warisan menyokong pencalonan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri dengan syarat Anwar boleh mencukupkan majoriti di Dewan Rakyat Kami berdua D...
Anwar Berjaya Runding Dengan Warisan Tunggu Persetujuan Kem Zahid Sokong

Anwar Berjaya Runding Dengan Warisan Tunggu Persetujuan Kem Zahid Sokong

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 198 hits
agendadaily com17 8 2021Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menunggu keputusan 15 Ahli Parlimen UMNO dalam kem Presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi Datuk Seri Anwar Ibrahim difahamkan sudah berjaya dalam rundingan politik dengan Parti W...
Warisan Kami Sokong Anwar Pm Jika Beliau Ada Angka Ajaib

Warisan Kami Sokong Anwar Pm Jika Beliau Ada Angka Ajaib

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 164 hits
FMT ReportersKOTA KINABALU Ahli Parlimen Sepanggar Azis Jamman berkata Warisan akan menyokong Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri jika beliau mampu meraih sokongan minimum 111 Ahli Parlimen Warisan akan menyokong DSAI me...
Sokong Anwar Tiada Jaminan Ke Syurga Dan Tak Boleh Jadi Kaya

Sokong Anwar Tiada Jaminan Ke Syurga Dan Tak Boleh Jadi Kaya

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 179 hits
Kenapa Anwar tidak layak menjadi PM Sokong Anwar tiada jaminan ke syurga dan tak boleh jadi kaya SOALAN DIJAWAB DGN PERSOALAN Siapa yg menyokong Anwar anda tidak dijamin masuk syurga dan tidak akn menjadi kaya Anwar bukan jenis manusia yg m...
Sokong Anwar Demiteruskan Agenda Reformasi Institusi

Sokong Anwar Demiteruskan Agenda Reformasi Institusi

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 172 hits
Kritikan yang dilemparkan di media sosial terhadap Presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak mencerminkan kebijaksanaan pihak yang mengkritik Bagi Majlis Pimpinan Negeri Wilayah Persekutuan perjuangan Anwar telah dikenali sebagai ref...
Warisan Sokong Ph Jika Anwar Raih Nombor Magic Azis Jamman

Warisan Sokong Ph Jika Anwar Raih Nombor Magic Azis Jamman

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 326 hits
WARISAN Sedia Sokong Anwar Jadi Perdana Menteri Ke 9 Ketua Wira WARISAN Datuk Mohd Azis Jamman KUALA LUMPUR Seorang pemimpin Parti Warisan Sabah hari ini menyatakan kesediaan parti itu menyokong Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024