Peeeraahhhhh Dulu Hangpa Tumpang Umno La Ni Hangpa Kutuk Pulak Ni Kawan Tak Guna Punya Pimpinan Pas


 



Panas! Razman dakwa Umno bukan lagi kuasa besar
October 16, 2021 Pas Perak menasihatkan UMNO supaya kekal meneruskan hubungan dengan parti itu bagi memastikan penyatuan parti Melayu-Islam dipertahankan pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).
Pengerusinya, Razman Zakaria berkata, tindakan UMNO untuk tidak mempertahankan kerjasama di antara parti-parti yang majoriti Melayu-Islam akan membawa perubahan besar kepada landskap politik negara.
Jelas beliau, UMNO tidak lagi seperti dahulu yang merupakan kuasa besar di dalam Barisan Nasional (BN) yang kini hanya tinggal empat komponen berbanding 14 parti sebelum ini.
“Sekiranya mereka masuk (bertanding dalam PRU15) dalam keadaan sekarang, tak mahu berkawan dengan yang lain, rasanya ini akan menyebabkan perubahan besar akan berlaku dalam landskap politik negara.
“Jadi kita minta UMNO pertimbangkan perkara ini supaya ada penyatuan dalam kalangan Melayu-Islam sebagai majoriti rakyat dalam negara kita,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyerahan Kit Pertanian Komuniti Kebun Kita/Kebuniti Daerah Kerian 2021 di K-Edar, di sini pada Jumaat.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas keputusan Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bahawa parti itu akan bergerak bersendirian pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka.
Sementara itu, Razman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Gunung Semanggol berkata, pihaknya menyerahkan keputusan mengenai kerjasama dengan UMNO kepada pimpinan Pusat.
Menurutnya, Pas Perak akan akur dengan sebarang keputusan yang dibuat oleh pimpinan pusat mengenai masa depan kerjasama mereka menerusi pembentukan Muafakat Nasional (MN) sebelum ini.
“Yang ini (kerjasama dengan UMNO), kita serah kepada pimpinan buat keputusan. Soal politik ini apa yang diputuskan oleh pimpinan Pusat, kita akan ikut.
“Pas Perak ikut atas (pimpinan Pusat). Kalau kata putus, kita putuslah dengan UMNO. Kalau duduk dengan DAP, kita duduk dengan DAP lah, tak ada masalah,” katanya.
Pada 12 Oktober lalu, Ahmad Zahid dalam sebuah program bual bicara bertajuk ‘Jawab, Saya Tanya’ bertajuk ‘PRU15: Membentuk Atau Membina Arus? memberi gambaran kerjasama dalam MN berkemungkinan tidak dapat direalisasikan pada PRN Melaka sekiranya ia diadakan kelak.
Beliau menjelaskan UMNO akan bertanding menggunakan panji BN pada PRN tersebut memandang MN tidak didaftarkan secara rasmi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/10/peeeraahhhhhdulu-hangpa-tumpang-umno-la.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bergambar Tiada Guna Lagi Umno Melayan Ajakan Kerjasama Pas

Bergambar Tiada Guna Lagi Umno Melayan Ajakan Kerjasama Pas

papar berkaitan - pada 20/10/2021 - jumlah : 137 hits
Di sebalik Pas masih berharap dapat bekerjasama dengan UMNO dalam menghadapi PRN Melaka dan membawa sekali Bersatu dalam kerjasama tersebut mereka sebaliknya sudah pun sepakat berpadu tenaga dengan Bersatu melancarkan jentera pilihanraya PN...
Formula Pas Hanya Menyulitkan Umno Dan Bersatu

Formula Pas Hanya Menyulitkan Umno Dan Bersatu

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 164 hits
N Faizal GhazaliDilihat berada dalam keadaan tersepit di antara kerjasama dengan Umno atau Bersatu formula PAS untuk menyokong penyandang jika berlaku pertembungan antara kedua dua parti berkenaan dijangka hanya akan menyulitkan keadaan Pen...
Umno Mula Goyang Sama Seperti Pas Bertanding Bersendirian Lebih Kuat Tapi Menipu Juga

Umno Mula Goyang Sama Seperti Pas Bertanding Bersendirian Lebih Kuat Tapi Menipu Juga

papar berkaitan - pada 16/10/2021 - jumlah : 166 hits
PRN Melaka Umno enggan terburu buru masih kumpul maklumat kerjasama PN October 15 2021 Setiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata parti itu tidak mahu terburu buru dalam membuat keputusan mengenai kerjasama dengan Perikatan Nasional pada PR...
Cadangan Bodo Dari Pimpinan Pas Terhadap Rakyat

Cadangan Bodo Dari Pimpinan Pas Terhadap Rakyat

papar berkaitan - pada 10/10/2021 - jumlah : 208 hits
HAMZAH RIE NABila lebai PAS jadi menteri inilah fungsinya untuk meyusahkan rakyat ditambah lagi beban kos sara hidup semakin naik sejak Kerajaan Isley PAS Umno memerintah TAKDIR SR
Jaga Jaga Kj Sekarang Ni Umno Dan Pas Bukan Dalam Mn Lagi Tak Pasai Pasai Jadi Kapir Dak Pun Tanam Jirat Cina Kah Kah

Jaga Jaga Kj Sekarang Ni Umno Dan Pas Bukan Dalam Mn Lagi Tak Pasai Pasai Jadi Kapir Dak Pun Tanam Jirat Cina Kah Kah

papar berkaitan - pada 17/10/2021 - jumlah : 150 hits
Khairy kata kerajaan akan susahkan hidup rakyat yang anti vaksin apa pula kata menantu Hadi October 17 2021 Kementerian Kesihatan komited untuk terus menggalakkan lebih ramai rakyat Malaysia menerima vaksin malah akan menyusahkan kehidupan ...
Bila Umno Dan Pas Ngeteh

Bila Umno Dan Pas Ngeteh

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 313 hits
Apabila berita tersebar beberapa pemimpin Umno dan PAS duduk semeja di sebuah restoran Timbalan Presiden Umno tampil cool dengan reaksinya Kata Mohamad Hasan Kami minum teh tarik saja lama tak jumpa Betul ke Ngeteh saja Tak ada apa apa lagi...
Prn Melaka Pas Tak Letak Calon Di Kerusi Umno Bersatu

Prn Melaka Pas Tak Letak Calon Di Kerusi Umno Bersatu

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 169 hits
AGENDA DAILY Timbalan Presiden PAS Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man PAS beri jaminan parti itu tidak akan meletakkan calon di kerusi yang bakal ditandingi UMNO dan BERSATU pada Pilihan Raya Negeri Melaka Timbalan Presidennya Datuk Seri Tuan...
Dakwaan Pas Khianat Kerjasama Mn Dengan Umno Jangan Sampai Semuanya Melopong

Dakwaan Pas Khianat Kerjasama Mn Dengan Umno Jangan Sampai Semuanya Melopong

papar berkaitan - pada 15/10/2021 - jumlah : 329 hits
KUALA LUMPUR Sidang Assabiqun PAS Pusat menafikan parti itu mengkhianati kerjasama dengan UMNO menerusi Muafakat Nasional apabila dalam masa sama turut menyertai Perikatan Nasional Ketuanya Datuk Dr Mahfodz Mohamed berkata ini kerana piagam...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya

Kalendar Akademik Usim 2024 2025 Tarikh Kuliah Exam Cuti