Peeeegedah Ph Manapernah Runding Dengan Pas Pun




 
SEHINGGA KINI..TAK PERNAH PUN PH AJAK PAS BERUNDING KECUALI KETUA PEMUDA PAS AJAK PH DI PAHANG...HANGPA NAMPAK DAK PERANGAI PAS....HARI NI JUGA UMNO TOLAK KERJASAMA DENGAN PAS. MELALUT PULAK PAS NI ..ELOK BERSEKONGKOL DENGAN BERSATU SEBAB SAMA SAMA KHIANAT.
NAK LAWAN 1 SAMA 1 MACAMANA ? UMNO HARI NI DAH TOLAK KERJASAMA DENGAN PAS. PAS  MEROYAN .UMNO KATA PAS MANDI BANYAK KOLAM DEMI KUASA...PAS .KATA KUAT. LEBIH  BAIK BERTANDING SENDIRIAN.



Ulama PAS lulus usul 1 lawan 1, tolak kerjasama PHNora Mahpar, Faiz Zainudin dan Predeep Nambiar -September 2, 2022 Tuan Mohd Saripuddin Tuan Ismail ketika membentangkan usul pada Muktamar Dewan Ulama PAS hari ini.YAN: Dewan Ulama PAS sebulat suara menerima dan meluluskan usul untuk parti itu menyertai pilihan raya umum ke-15 (PRU) melalui pertandingan satu lawan satu dan menolak sebarang kerjasama dengan Pakatan Harapan (PH).
Usul tersebut dikemukakan dan dibentangkan wakil Dewan Ulama PAS Kelantan, Tuan Mohd Saripuddin Tuan Ismail dan diluluskan di peringkat sayap itu untuk dibawa ke Muktamar PAS yang akan berlangsung esok.Kata Saripuddin, PAS hendaklah memainkan peranan secara proaktif untuk menyatukan parti-parti politik dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) supaya kekuatan politik Melayu-Islam dapat disatukan di bawah agenda penyatuan ummah
“Strategi satu lawan satu hendaklah dilaksana bagi mengelak pertembungan sesama sendiri di kawasan majoriti pengundi Melayu supaya tidak berlaku perpecahan undi yang hanya akan menguntungkan PH.
-ADVERTISEMENT-Ads by 
“Seterusnya menolak sebarang kerjasama politik dengan PH dalam PRU ke-15 nanti,” katanya yang juga ADUN Selising ketika membentangkan usul pada Muktamar Dewan Ulama PAS di Dewan Serbaguna Guar Chempedak.
Usul itu diterima perwakilan sebulat suara tanpa dibahaskan.
Sementara itu, wakil Dewan Ulama PAS Pahang Nasrudin Hassan tampil menyokong usul berkenaan dengan berkata, situasi politik semasa sekiranya berlaku pertandingan tiga penjuru secara atas kertas PH dijangka memperoleh kemenangan besar.
“PAS akan berusaha sedaya upaya untuk memastikan PH tidak kembali ke tampuk pemerintahan. Pengalaman 22 bulan di bawah pemerintahan PH, rakyat sudah merasai pengalaman yang cukup perit,” katanya.
Beliau juga menyeru perwakilan termasuk pimpinan menunjukkan sikap yang selari dengan usul tersebut.
“Jangan kita sebut kita nak menyatukan ummah melibatkan Umno, Bersatu dan sebagainya. Tetapi dalam jiwa kita, dalam kenyataan kita, sama ada kepada media atau di media sosial kita menunjukkan sikap yang tidak menyatukan, kita layan provokasi daripada pihak yang memang mereka dihantar khusus untuk memecah belah umat Islam, orang Melayu dalam negara kita.
“Saya minta terutamanya pimpinan dan rakan dalam Dewan Ulama di semua peringkat, kita hentikan kenyataan yang serang menyerang antara satu sama lain,” katanya.
Katanya, ahli PAS harus berjiwa besar dan bersabar serta sentiasa mengawal setiap ucapan supaya tidak memanaskan keadaan.
“Mengapa kenyataan kita menghiris perasaan orang lain, betul mereka mempunyai sejarah permusuhan panjang dengan kita, tetapi kita sedang berusaha menjadi apa yang koyak, kita sedang mencantum apa yang rabak dan kita harus bersabar dan berjiwa besar, kawal perasan kita supaya setiap ucapan kita, supaya tidak memanaskan keadaan orang lain.
“Parti lain kita tak boleh nak kawal, parti kita, kita boleh kawal dengan akhlak yang dipelajari,” katanya merujuk kepada sejarah panjang PAS bermusuh dengan Umno.
Katanya, jika perkara itu dapat direalisasi, tidak mustahil menjelang pilihan raya sejarah penyatuan ummah dapat diulang sepertimana piagam Muafakat Nasional (MN) bersama Umno serta Bersatu.
Beliau berkata, sekiranya tiga parti Melayu besar PAS, Umno, Bersatu dapat disatukan, PH sudah boleh melupakan impian mereka untuk kembali memerintah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/peeeegedahph-manapernah-runding-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Runding Dalam Gelap Muafakat Nasional Dengan Pemimpin Umno Ada Pengaruh

Pas Runding Dalam Gelap Muafakat Nasional Dengan Pemimpin Umno Ada Pengaruh

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 125 hits
ALOR SETAR Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan mengesahkan rundingan Muafakat Nasional ada dibincangkan secara rasmi dan tidak rasmi di peringkat tertentu walaupun tanpa pengetahuan Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan T...
Muhyiddin Macam Tak Puas Hati Kenapa Runding Senyap Senyap Biasa La Pas Mana Boleh Berkawan Dengan Parti Lain

Muhyiddin Macam Tak Puas Hati Kenapa Runding Senyap Senyap Biasa La Pas Mana Boleh Berkawan Dengan Parti Lain

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 163 hits
Rundingan tak rasmi dengan UMNO akan dibincang dalam mesyuarat PN Pengerusi Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin akan mendapatkan penjelasan daripada pimpinan PAS berhubung tindakan parti itu meneruskan kerjasama serta mengadakan run...
Tarik Balik Saman Sarawak Report Pemimpin Pas Didesak Dedah Perkara Sebenar

Tarik Balik Saman Sarawak Report Pemimpin Pas Didesak Dedah Perkara Sebenar

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 123 hits
https www astroawani com berita politik tarik balik saman sarawak report pemimpin pas didesak dedah perkara sebenar 198014 Tarik balik saman Sarawak Report pemimpin PAS didesak dedah perkara sebenar Irwan Muhammad ZainFebruari 8 2019 09 00 ...
Khairuddin Senaraikan Jasa Najib Sebagai Ingatan Buat Pas

Khairuddin Senaraikan Jasa Najib Sebagai Ingatan Buat Pas

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 96 hits
Yasmin RamlanBekas ahli jawatankuasa PAS Mohd Khairuddin Aman Razali mengingatkan anggota parti itu supaya mengenang jasa bekas perdana menteri Najib Razak Ahli Parlimen Kuala Nerus itu menegur pihak yang berseronok atas musibah yang menimp...
Rakyat Sudah Tahu Siapa Umno Bn Kata Timbalan Presiden Pas

Rakyat Sudah Tahu Siapa Umno Bn Kata Timbalan Presiden Pas

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 304 hits
agendaily com31 08 2022Antara skandal terbesar pernah direkodkan ialah melibatkan dana 1Malaysia Development Berhad yang disifatkan sebagai skandal kewangan terbesar dalam sejarah dunia membabitkan pemimpin tertinggi BN dan UMNO hingga mema...
Umno Tolak Pas Tolak Amanah Logik

Umno Tolak Pas Tolak Amanah Logik

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 118 hits
MAHATHIR Tak ajak parti tapi members Zahid nak masuk pun BERSATU Tak terima MUSTAHIL Hadi lompat masuk BERSATU KJ kata dia selesa DENGAN keadaan sekarang Hisham kata elok fikirkan TAWARAN tersebut jangan ego sombong soal Perpaduan Tak ADA s...
5 Padanan Warna Yang Paling Pas Untuk Baju Warna Biru

5 Padanan Warna Yang Paling Pas Untuk Baju Warna Biru

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 175 hits
Warna biru emang warna favorit sejuta umat Cuma kadang suka mati gaya pas mau memadukan warnanya
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Catatan Hujung Minggu

Perlis Darul Kopi Ada 100 Port Untuk Ngopi Di Perlis

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Cita Cita Mahasiswi Ini Bikin Ulama Al Azhar Takjub

Pendapat Pelabur Asing Kerajaan Melayu Kerajaan Korup

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Chonggu Experimental School By Bau Brearley Architects Urbanists In Shanghai China

Wang Ehsan Ke T Ganu Kelantan Tanda Kerajaan Madani Adil

Beraninya Kata Saya Pernah Bercinta Dengan Aliff Didi Astillah

Macc Proposes Criminal Charges In Case Involving Perlis Mb S Son

No Talks About Opening Uitm To Non Bumi Students Says Zambry

Singapore S New Pm Takes Office Pledging To Lead In His Own Way