Rakyat Sudah Tahu Siapa Umno Bn Kata Timbalan Presiden Pas


agendaily.com31/08/2022
Antara skandal terbesar pernah direkodkan ialah melibatkan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang disifatkan sebagai skandal kewangan terbesar dalam sejarah dunia membabitkan pemimpin tertinggi BN dan UMNO, hingga memalukan Malaysia.
PAS bersedia berdepan Barisan Nasional (BN) dan UMNO pada Pilihan Raya Umum Ke-15 akan datang kerana menyedari rakyat sudah faham dan merasai bagaimana negara diperintah oleh gabungan itu sejak puluhan tahun lalu.

Sehubungan itu, PAS kekal dengan pendirian untuk terus bersama Perikatan Nasional (PN) sebagai gabungan menghadapi parti lain dalam PRU-15 nanti, kata Timbalan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Ibrahim Tuan Man.

“Tapi kalau BN kata buat keputusan macam Zahid (Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi) sebut, Presiden UMNO sebut, dia nak bertanding solo, okey kita lawan.

“Kita lawan. Bagi PAS, rakyat dah rasa macam mana pemerintahan BN, berpuluh tahun.

“Rakyat dah tahu macam mana, apa akibatnya, apa kesannya, apa semua rakyat tahu dah. Pemerintahan Pakatan Harapan (PH), rakyat pun dah rasa 22 bulan. Macam mana pemerintah PH,” katanya.

Untuk rekod, BN dan UMNO yang memerintah negara sejak merdeka hingga PRU-14 pada 2018 lalu telah banyak melakukan pembangunan, namun pada masa sama pemimpin gabungan itu turut terpalit dengan pelbagai skandal, termasuk rasuah dan jenayah, melibatkan berbilion-bilion wang rakyat.

Antara skandal terbesar pernah direkodkan ialah melibatkan dana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang disifatkan sebagai skandal kewangan terbesar dalam sejarah dunia membabitkan pemimpin tertinggi BN dan UMNO, hingga memalukan Malaysia.

Baru-baru ini tercetus pula skandal yang melibatkan sistem pertahanan negara, apabila sebanyak RM6 bilion wang kerajaan telah dibelanjakan bagi perolehan enam kapal tempur pesisir pantai (LCS) untuk Kementerian Pertahanan, gagal disiapkan.

Projek itu turut dimulakan ketika BN memerintah negara yang turut dikaitkan dengan beberapa pemimpin UMNO, termasuk bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dan Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang juga Menteri Pertahanan ketika itu.

Sementara itu, mengulas lanjut, Tuan Ibrahim yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian berkata fleksibiliti memilih rakan dalam politik sentiasa mengambil kira kekuatan yang ada, misalnya tanpa berpakat di Selangor, maka PH akan kekal menang, menyebabkan UMNO merasakan perlu bersama PAS di negeri itu.

Katanya PAS berpendirian gabungan antara parti-parti politik mesti berlaku ketika ini iaitu sebelum PRU-15 dan bukannya sebagaimana kemahuan BN untuk menentukan perkara tersebut selepas itu.

“Penentuan rakan politik mesti dibuat sekarang untuk memberitahu rakyat akan hala tuju gabungan dan kerajaan selepas PRU-15.

“Pada ketika ini PAS adalah sebahagian dalam komponen PN dan sudah pasti bersama gabungan tersebut pada PRU-15 nanti, namun masih mengalu-alukan penyertaan UMNO-BN.

“PAS berpendirian jelas bahawa sedia berkongsi pemerintahan atau berada dalam gabungan untuk bersama di mana ia mesti berlaku secara kuat menerusi penyatuan yang turut melibatkan Bersatu,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/08/rakyat-sudah-tahun-siapa-umno-bn-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pru15 Umno Ada Pelbagai Skandal Tak Mampu Dapat Majoriti Mudah Kata Ku Li

Pru15 Umno Ada Pelbagai Skandal Tak Mampu Dapat Majoriti Mudah Kata Ku Li

papar berkaitan - pada 31/8/2022 - jumlah : 248 hits
Veteran Umno Tengku Razaleigh Hamzah berkata partinya tidak mampu meraih majoriti mudah untuk membentuk kerajaan selepas berdepan berbagai skandal menjelang pilihan raya umum ke 15 Katanya semua parti termasuk Barisan Nasional akan berdepan...
Umno Tidak Dijemput Ke Muktamar Pas 2022 Jangan Putar Belit Berlagak Suci Kata Suraya Kepada Pas

Umno Tidak Dijemput Ke Muktamar Pas 2022 Jangan Putar Belit Berlagak Suci Kata Suraya Kepada Pas

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 148 hits
Pas sepatutnya lebih ikhlas dan bercakap benar kepada rakyat soal jemputan kepimpinan Umno ke Muktamar Pas 2022 bukannya putar belit dan berlagak suci berlagak suci atau 8220 play victim 8221 dalam soal ini demikian menurut Datuk Suraya Yaa...
Bolehkah Rakyat Hina Mahkamah Seperti Ditaklimat Presiden Umno

Bolehkah Rakyat Hina Mahkamah Seperti Ditaklimat Presiden Umno

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 148 hits
Jika boleh Kementerian Dalam Negeri dan PDRM wajar memaklumkan supaya rakyat boleh buat perkara yang sama secara besar besaran Jika Tak boleh ambillah tindakan Jangan hanya berani setakat ambil tindakan pada budak yang buat demo sahaja
Dengan Penegasan Presiden Umno Ini Baiklah Pas Berhenti Jadi Gila Talak

Dengan Penegasan Presiden Umno Ini Baiklah Pas Berhenti Jadi Gila Talak

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 113 hits
1 Saya mengambil maklum pandangan YB Timbalan Presiden PAS semalam yang menyatakan bahawa PAS tidak pernah mengisytiharkan pembubaran Muafakat Nasional 2 Biarlah di sini dikongsi berkenaan citra yang terlahir daripada gagasan Muafakat Nasio...
Ketika Umno Diasak Ismail Sabri Kata Akan Fikir Jawatan Presiden

Ketika Umno Diasak Ismail Sabri Kata Akan Fikir Jawatan Presiden

papar berkaitan - pada 23/8/2022 - jumlah : 124 hits
agendaily com23 08 2022Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob akan memikirkan bertanding jawatan presiden parti apabila tiba masanya kelak Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri berkata beliau akan memikirkan untuk bertanding...
Timbalan Ketua Bahagian Caretaker Ketua Umno Pekan Kata Wan Rosdy

Timbalan Ketua Bahagian Caretaker Ketua Umno Pekan Kata Wan Rosdy

papar berkaitan - pada 25/8/2022 - jumlah : 804 hits
TIMBALAN Ketua Umno Bahagian Pekan Zamri Ramly akan menjadi caretaker jawatan Ketua Umno Pekan selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman penjara dan denda terhadap penyandangnya Najib nbsp Razak nbsp Tim nbsp sebagai Pemangku Ke
Najib Ke Penjara Umno Tak Mahu Rakyat Marah Kepada Pm Kata Ahmad Maslan

Najib Ke Penjara Umno Tak Mahu Rakyat Marah Kepada Pm Kata Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 112 hits
freemalaysiatoday com September 3 2022 5 15 PMSetiausaha Agung Umno Ahmad Maslan berkata pihaknya tidak menolak kemungkinan emosi marah dan simpati kepada Najib Razak akan digunakan bagi menghadapi pilihan raya umum ke 15 PETALING JAYA Umno...
Cheah Liek Hou

Adapting To Consumer Behavior

Mcmc S Police Report Against Writer Murray Hunter Is High Handed And Has A Chilling Effect On Freedom Of Speech

Kfc Malaysia Tutup Lebih 100 Restoran Francais Kesan Boikot

Keluarga Berang Terima Kiriman Jenazah Individu Lain

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

There Is An Awakening

App Inarah



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Cik Piah Nak Suami Raya Chord

Dap Sudah Perangai Sama Sakau Kenapa Tiada Tindakan Terhadap Nga Kor Ming Azmin Ali

Polis Raub Menahan Empat Lelaki Bantu Siasatan Kes Gaduh Di Pakir Sebuah Kuil Pada Ahad Lalu

Gear Up With The New Bike Exif Merch Store

Bacon Asparagus Miso Soup