Pas Kena Game Di Sabah



Asalnya Umno tidak pernah menyukai PAS.
PAS diperlukan bilamana UMNO hampir karam dibadai gelombang ombak PH yang menjadi fenomena semasa PRU-14.
Langkah beberapa pemimpin Umno menyertai Bersatu selepas BN kalah sebagai sebuah kerajaan memerintah amat amat mengerunkan PAS. Pas cukup takut sekiranya separuh daripada pemimpin Umno akan menyertai Bersatu.
PAS merasakan jika Bersatu/ PH semakin kuat diiterima oleh majoriti rakyat Malaysia yang telahpun terbukti menolak parti PAS yang cuma menang 18 kerusi Parlimen sahaja daripada 159 kerusi parlimen yang ditandingi PAS. Jelas rakyat telah menolak PAS dan Umno kerana cukup ketara memainkan isu perkauman sebagai modal pru.
PAS menunggu masa sesuai untuk mencari peluang untuk mendekati Kerajaan. Apatah lagi setelah idea penyatuan ummah Melayu diutarakan oleh Tun M.
Sebelumnya Umno dan PAS telah mengerakkan blok Muafakat Nasional ( MN ) demi gerakan untuk melawan PH.
Sedangkan tujuan asal secara kiasan Tun M adalah ingin menjemput Umno untuk bersama sama dengan Bersatu untuk mengukuhkan pentadbiran kerajaan yang memerintah Putrajaya. Namun perkara tersebut tidak disedari dari awal oleh pimpinan tertinggi Umno.
Ia disambut secara pantas oleh PAS. Dengan membuat perjumpaan rasmi antara Presiden Pas dan PM melalui Menteri Besar Terengganu.
Diawalnya Hadi dan Takiyuddin memberitahu ahli ahli PAS yang nyara terkejut dengan tindakan Hadi tersebut ( Sebelumnya penulis telah menulis tentang Hadi Seorang Opportunist ) bahawa pertemuan beliau dengan Tun M adalah bertujuan untuk berbincang mengenai urusan royalti minyak, sedangkan MB Kelantan tidak bersama semasa pertemuan tersebut. Sebenarnya Hadi telah melihat inilah peluang baginya dan PAS secara amnya sebagai sebahagian daripada kerajaan yang memerintah impian yang lama terpendam akibat ditentang dengan tegas oleh bekas Mursyidul Am PAS, ATGNA.
Setelah perjumpaan itulah Hadi berkata dia tidak akan bersama sama dengan mana mana parti politik yang ingin bersengkokol menikam belakang atau melalui pintu belakang untuk menjatuhkan kerajaan pimpinan tertinggi Tun M yang dipilih oleh mandat rakyat.
Hari berlalu hari, janji PAS dan Hadi untuk menyokong Tun M sekiranya apa apa berlaku ternyata mereka bersifat Munafik dan berbohong semata mata.
Umno yang melihat perkara ini sebenarnya semakin percaya sesungguhnya PAS dibawah pimpinan Hadi boleh dibeli dengan wang ringgit, cukup mudah sepertimana yang didedahkan oleh Nik Abduh sebelumnya.
Sebagai seorang yang oppurtunist Hadi akan cuba kekalkan status quo nya sekurang kurangnya sebagai Menteri Penuh walaupun yang dijanjikan adalah TPM.
Percaturan yang diaturkan itu sebenarnya adalah untuk melalaikan PAS sepertimana yang terjadi semasa PAS bersama Perikatan dahulu.
Sedar atau tidak, pemimpin tertinggi UMNO terutama Umno Kelantan dan Umno Terengganu telah lama memasang impian untuk menawan Kelantan dan Terengganu daripada PAS dimana bumi milik majoriti orang Melayu ini kaya dengan hasil buminya semenjak di zaman kesultanan Melayu Nusantara lagi.
Umno dalam diam akan mengatur langkah untuk menawan 2 negeri ini daripada milikan PAS.
Terkini, lihat sahaja percaturan yang dilakukan oleh pemimpin UMNO dan Bersatu yang telah secara terangan menjemput semula Tun M untuk menyertai Umno setelah beberapa pemimpin Kleptokrasi Umno dibawa ke Mahkamah untuk diadili. Seperti kata Tun M dihadapan wartawan, beliau tubuhkan Bersatu semata mata untuk menjatuhkan kerajaan Najib sahaja… selepas itu terserah kepada keadaan yang menentukannya.
Lihat sahaja PRN SABAH dimana PAS.
Akhirnya PAS akan dipermainkan sekali lagi oleh Umno apabila tiba masanya Pru-15 nanti.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/29651

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Sabah Tiada Kerusi Untuk Pas Game Ppbm Atau Game Umno

Prn Sabah Tiada Kerusi Untuk Pas Game Ppbm Atau Game Umno

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 420 hits
Suruhanjaya Pilihan Raya telah menerima 447 kertas pencalonan untuk bertanding di 73 kerusi Dewan Undangan Negeri pada Pilihan Raya Negeri Sabah 26 Sept ini selepas tempoh penamaan berakhir pada 12 September jam pukul 10 pagi Menurut Penger...
Pas Akan Umum Calon Prn Sabah Bersama Rakan Pakatan Nasional Kata Ahmad Samsuri

Pas Akan Umum Calon Prn Sabah Bersama Rakan Pakatan Nasional Kata Ahmad Samsuri

papar berkaitan - pada 1/9/2020 - jumlah : 313 hits
KUALA TERENGGANU Pas akan mengumumkan senarai calon yang akan dipertaruhkan dalam Pilihan Raya Negeri Sabah secara serentak bersama rakan parti komponen Perikatan Nasional yang lain Naib Presiden Pas Datuk Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berk...
Musa Dibuang Pas Tenggelam Di Sabah

Musa Dibuang Pas Tenggelam Di Sabah

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 310 hits
Selesai sudah penamaan calon bagi Pilihan Raya Negeri Sabah semalam Pastinya dua tragedi utama mencuri tumpuan Pertama nasib bekas Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman dan kedua pengumuman Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang memb...
Tuan Ibrahim Luahkan Rasa Kecewa Pas Di Anggap Tidak Sesuai Di Sabah Dan Sarawak

Tuan Ibrahim Luahkan Rasa Kecewa Pas Di Anggap Tidak Sesuai Di Sabah Dan Sarawak

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 372 hits
KOTA BHARU Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man meluahkan rasa kecewa apabila ada pihak termasuk dalam parti dan sekutunya yang menganggap agenda perjuangan parti itu tidak sesuai di Sabah dan Sarawak Anggota Parlimen Kubang Merian i...
Pas Jamin Pangkah Calon Gagasan Rakyat Sabah

Pas Jamin Pangkah Calon Gagasan Rakyat Sabah

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 291 hits
PUTATAN Penyokong PAS di Sabah tekad akan memberi undi kepada calon Gagasan Rakyat Sabah yang merangkumi Barisan Nasional Perikatan Nasional dan Parti Bersatu Sabah pada Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Jaminan PAS itu dinyat...
Pas Eyes 10 Seats In Sabah Polls

Pas Eyes 10 Seats In Sabah Polls

papar berkaitan - pada 8/9/2020 - jumlah : 216 hits
SABAH POLLS PAS has asked to contest in about 10 seats in the upcoming Sabah state election said party secretary general Takiyuddin Hassan We want to contest in about 10 constituencies including Tawau and Kalabakan which were traditionally ...
Prn Sabah Dakwaan Amanah Anak Pas Warisan Terlalu Terdesak Presiden Pas

Prn Sabah Dakwaan Amanah Anak Pas Warisan Terlalu Terdesak Presiden Pas

papar berkaitan - pada 19/9/2020 - jumlah : 425 hits
MARANG Parti Warisan Sabah disifatkan sebagai terdesak apabila mengaitkan Parti Amanah Negara sebagai anak kepada Pas untuk meraih undi dalam Pilihan Raya Negeri Sabah pada 26 September ini Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata A...
Pas Serah Kerusi Tradisi Di Sabah Kepada Mca

Pas Serah Kerusi Tradisi Di Sabah Kepada Mca

papar berkaitan - pada 14/9/2020 - jumlah : 194 hits
Ipohmali Kantoi Rupanya Pas serah kerusi tradisinya di Sabah kepada MCA Baru tahu Rupanya satu satunya Kerusi tradisi yang PAS kata kuat ada jentera di Karamunting pun diserahkan kepada MCA dan PBS Itu kalau pemimpin PAS sendiri tak merungu...
Bn Pas Beza Pendapat Calon Km Sabah

Bn Pas Beza Pendapat Calon Km Sabah

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 301 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 10 57 pmPRN SABAH BN dan PAS kelihatan berbeza pendapat mengenai calon ketua menteri Sabah sekiranya gabungan pembangkang negeri itu memenangi pilihan raya Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man ber...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Wanita Terkejut Melihat Bawang Hijau Dijual Pada Harga Rm9 45 Sekilogram

Kuda Putih Sarawak Cable Boleh Jadi Menunggang Sendiri